Bellew vs Usyk

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
ogilthorpe
Club Fighter

08.11.2018 23:52

Puncher kirjoitti:
08.11.2018 23:16
Se on totta että HW- kärki on todella kova, Joshua, Wilder, Fury. Kaikilla muilla Usyk pyyhkisi lattiaa, tosin Gassiev oli kova tyrmääjä(jolla näen myös hyvät saumat HW:ssa pois lukien aivan kärki ukot) jonka Usyk teki täysin aseettomaksi. Mielenkiintoisen lisän Usyk tuo haastajan asemassa kyllä HW:hen.

Jotkut Robben tasoiset HW-ukot taas on täysin paperia Usykin(sekä Gassievin) käsittelyssä.
Kovia ovat toki, vai ovatko jos joku ortiz tuottaa ongelmia tai pian 40v pieni ja hidastunut povetkin??
0 x
ogilthorpe
Club Fighter

09.11.2018 10:24

jahee kirjoitti:
08.11.2018 21:20
Cruiserista heavyyn on käytännössä lähes kaikkien top cruiserien tie, sillä hw:ssa on niin paljon suuremmat palkkiot.
Mutta tietääkö joku cruiserin, joka on noussut hw:ssa oikeasti n:ro 1:ksi? Haye oli pitkään n:ro 2, mutta saavutti tämän käytännössä yhdellä voitolla Valuevista, Wladia vastaan ei ollut mitään jakoa.
Eli Usyk olisi hw:ssä ehdottomasti top-10:ssä. Tod näk top-5:ssä, mutta ei n:ro 1 hän ei tule olemaan, hän on siihen liian pieni.
Ottelija jolla ei omiin kolise on tylsä, näin on puhuttu mm Maystä, Wladista ja Wardista, kaksi noista taitaa lopettaa uransa tappiottomana.
Toisaalta taitaa usyk olla kokonsa puolesta raskaan miehiä, kun painonvedot on Cruiseriin luokkaa +10kg,kun taas esim haye oli luonnollinen cruiser ja ei kauheasti tarvinnut painoa tiputtaa ja sitten taas teki itsestään raskassarjalaisen liian isolla lihasmassan lisäyksellä, tämä siis minun mielipide hayestä.
0 x
kekra
New Kid on the Block

09.11.2018 12:57

Pituuksista sen verran että Usyk näytti olevan aavistuksen lyhyempi kuin 189cm Bellew kun seisoivat naamatusten, joten Usyk lienee suurinpiirtein samanmittainen kuin Povetkin, eli 188cm. Dillian Whyte on samoin selvästi lyhyempi kuin ilmoitettu 193cm. Whyte on suurinpiirtein Chisoran mittainen, eli 188cm. Joseph Parker on myös ilmoitettua lyhyempi, todellinen pituus 191cm. Noin vain muutamia mainitakseni. Monet muutkin ovat lyhyempiä kuin boxrec ilmoittaa. Räikeinpiä tapauksia myös Lucas Browne, joka on mukamas 196cm, kun todellisuudessa on 192cm hyvänä päivänä.

Mutta itse asiaan, samaa mieltä ettei Usykillä ole mitään jakoja Joshuaa, Wilderiä, tai Furya vastaan. On auttamattomasti liian pienikokoinen. Ennenvanhaan 188cm oli ihan hyvä pituus raskaaseen sarjaan. Nykyisin ei enää riitä.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

09.11.2018 13:30

Musta Usykin kokoisella jätkällä se kokoero sinänsä ei ole este pärjätä näitä nykyjättejä vastaan. Iso ongelma on musta se, että on oppinut ja tottunut nyrkkeilemään itsensä kokoisia vastaan. Kun on 15-20v ottanut oman kokoisiaan vastaan, ei sitä koko oman ottelemisen perusideaa niin vaan välttämättä pysty muuttamaan. MMieliesimerkkini Tyson otti varmaan kaikki elämänsä matsit pidempiä ja ulottuvampia vastaan ja se oli peruslähtökohta koko nyrkkeilylle. Ja samalla vastustajat olivat vähän vierailla vesillä hänen tyyliinsä kanssa.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
ogilthorpe
Club Fighter

09.11.2018 13:59

kekra kirjoitti:
Pituuksista sen verran että Usyk näytti olevan aavistuksen lyhyempi kuin 189cm Bellew kun seisoivat naamatusten, joten Usyk lienee suurinpiirtein samanmittainen kuin Povetkin, eli 188cm. Dillian Whyte on samoin selvästi lyhyempi kuin ilmoitettu 193cm. Whyte on suurinpiirtein Chisoran mittainen, eli 188cm. Joseph Parker on myös ilmoitettua lyhyempi, todellinen pituus 191cm. Noin vain muutamia mainitakseni. Monet muutkin ovat lyhyempiä kuin boxrec ilmoittaa. Räikeinpiä tapauksia myös Lucas Browne, joka on mukamas 196cm, kun todellisuudessa on 192cm hyvänä päivänä.

Mutta itse asiaan, samaa mieltä ettei Usykillä ole mitään jakoja Joshuaa, Wilderiä, tai Furya vastaan. On auttamattomasti liian pienikokoinen. Ennenvanhaan 188cm oli ihan hyvä pituus raskaaseen sarjaan. Nykyisin ei enää riitä.
Ja bellew taas näytti pidemmältä kuin 191cm haye. No, eiköhän näihin kaikkiin saada selvyys ensi vuoden aikana. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että usyk vie vyöt myös raskaassa sarjassa.
0 x
bergerac
Club Fighter

09.11.2018 15:01

Muistakaa nyt, että Bellew on erittäin rajoittunut lighthevy-läski. Hearnin optimaalisella matchmakingillä päässyt tähän pisteeseen ottamaan viimeisen rahastuksensa.

Bellew voitti WBCn vacant vyön epämääräisesti valittua Makabua vastaan. Puolusti #14 bj Floresia vastaan, vaikka WBCn omien sääntöjenkin mukaan eka puolustus olisi pitäny olla #1 Breidisia vastaan. Tämän jälkeen "hyppy heviin" eli raihnaista Hayeä vastaan 2x rahastukset ja samalla karkuun kovimmiltä cruisereilta. Top6 cruiserit hoitelisivat Bellewin.

Bellewillä ei ole mitään jakoa huippukuntoista Usykia vastaan. Joko UD voitto tai TKO kun Bellewin naama ei kestä enää loputonta läpsyttelyä. Mutta hyvät rahat taskuun ja eläkkeelle.
0 x
kekra
New Kid on the Block

09.11.2018 15:29

ogilthorpe kirjoitti:
kekra kirjoitti:

Ja bellew taas näytti pidemmältä kuin 191cm haye. No, eiköhän näihin kaikkiin saada selvyys ensi vuoden aikana. Itse olen vahvasti sitä mieltä, että usyk vie vyöt myös raskaassa sarjassa.
David Haye on myöskin vain 188cm. Kantsii katella noita julkkisten todellisia pituuksia alla olevalta sivustolta, siellä on listattu paljon nyrkkeilijöitäkin. Tuoreimmassa kommentissa näkyy muuten hyvin että Chisora ja Whyte ovat samanpituisia. Ja Eddie Hearn (193cm) ainakin 5cm pitempi kuin Haye.

https://www.celebheights.com/s/David-Haye-47971.html
0 x
ogilthorpe
Club Fighter

09.11.2018 15:40

kekra kirjoitti:
09.11.2018 15:29
ogilthorpe kirjoitti:
kekra kirjoitti:

David Haye on myöskin vain 188cm. Kantsii katella noita julkkisten todellisia pituuksia alla olevalta sivustolta, siellä on listattu paljon nyrkkeilijöitäkin. Tuoreimmassa kommentissa näkyy muuten hyvin että Chisora ja Whyte ovat samanpituisia. Ja Eddie Hearn (193cm) ainakin 5cm pitempi kuin Haye.

https://www.celebheights.com/s/David-Haye-47971.html
No sitten ei ole joshua, wilder tai klitchkokaan kuin korkeintaan 195
0 x
kekra
New Kid on the Block

09.11.2018 15:58

Kaikkien noiden pituudet löytyy edellämainitulta sivustolta. Robbe on muuten tasan 199,5cm. Näin hän totesi jossain haastattelussa. En tiedä valehteleeko allaoleva kuva, mutta mielestäni Robbe näyttää pidemmältä kuin 202cm listattu Alexander Ustinov.

http://u.kahvipaketti.com/u/66045856149.jpg

Taitaa olla Ustinovkin pituutta liioiteltu.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

10.11.2018 08:39

Puncher kirjoitti:
Se on totta että HW- kärki on todella kova, Joshua, Wilder, Fury. Kaikilla muilla Usyk pyyhkisi lattiaa, tosin Gassiev oli kova tyrmääjä(jolla näen myös hyvät saumat HW:ssa pois lukien aivan kärki ukot) jonka Usyk teki täysin aseettomaksi. Mielenkiintoisen lisän Usyk tuo haastajan asemassa kyllä HW:hen.

Jotkut Robben tasoiset HW-ukot taas on täysin paperia Usykin(sekä Gassievin) käsittelyssä.
Veikkaisi kyllä, että Usyk laittaisi tiukoille nämä heavy-goljatit jos lähtisi vaan pitämään vauhtia ja tiukassa paketissa lähelle ottamaan tilaa pois ja tuuppimaan vastustajaa pois tasapainosta takajalalle.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Kallehelenius911
Brawler

10.11.2018 17:41

Leifhackman kirjoitti:
10.11.2018 08:39
Puncher kirjoitti:

Veikkaisi kyllä, että Usyk laittaisi tiukoille nämä heavy-goljatit jos lähtisi vaan pitämään vauhtia ja tiukassa paketissa lähelle ottamaan tilaa pois ja tuuppimaan vastustajaa pois tasapainosta takajalalle.
" asiantuntijan " syvä kokemus on puhunut... :lol: :lol: :lol:
0 x
Painija69
Club Fighter

10.11.2018 18:20

Iltaa nyrkkeily ystävät! Näkyykö tämä sportday passilla, ilmatteex, vai ppv? Vaiko köyhien roisto stream? Bellew yllättää mutta ei voita!
0 x
Ruoska
Club Fighter

10.11.2018 19:38

Viaplaylta näkyy sillä perus kuukausi hinnalla.

Vaikee nähdä Bellewin edes yllättävän, vaikka äijästä tykkäänkin ja hauki voittoja fanitankin.
Usyk vaan on kaikilla osa-alueilla niin törkeen hyvä.

Hevarissakin tulee monilla, ellei kaikilla oleen vaikeuksia Usykaan kanssa. Noin taitavaa ja nopeeta ukkoo jolla on loputon kaasutankki on todella vaikee voittaa.
Sekä edelleenkin muistutan kuinka Usyk otteli amatöörinä Joe Joycee vastaan(matsi löytyy tubesta). Jos siinä olis menty 12x3min, ei olis Joyce kestäny loppuun asti pienen ja kevyt lyöntisen kaverin kanssa.
0 x
Let´s Go Champ!!!
Yii
Journeyman

10.11.2018 19:51

Puncher kirjoitti:
08.11.2018 18:45
En tiedä onko Usykin arvostelijat edes seurannut miehen uraa. Tässä puhutaan olympia voittajasta, mies joka ammattilaisena nousi kuin raketti sarjansa kiistattomaksi mestariksi… Ensimmäiset 9 ottelua voitti tyrmäyksellä, 9(9ko) listalla nousi MM-matsiin Krzysztof Glowacki (26-0) vastaan ja vei matsin suvereenisti… Viimeiset kolme voittoa, Gassiev, Briedis, Huck… nyt on menossa Bellew sellaiseen nyrkkeilyn oppitunnille että tulee matsin jälkeen ihmettelemään että mitä äsken oikein tapahtui...
Itelläkin on sellainen vahva olo, että erät menee illalla jopa 12-0 Usykille.

Usyk on todellakin valloittanut sarjan kuninkuuden ja tehnyt sen yhtä vakuuttavasti, kuin kukaan koskaan.

Tosta Puncherin mainitsemasta Glowacki ottelusta, jonka myötä Usyk nousi sarjan kärkitaistoihin mukaan, hänen vastustajansalistansa (Glowacki-Mchunu-Hunter-Huck-Briedis-Gassiev-Bellew) on kovempi, kuin kellään sitten Evander Holyfieldin, jonka Cruiseri-ajan päättänyt (Qawi-Brothers-Tillman-Parkey-Ocassio-Qawi-DeLeon) putki lienee mahdollista tulkita vieläkin kovemmaksi…

Mutta joka tapauksessa, jos Usyk voittaa Bellewin tänään, hänestä voidaan sanoa, ihan niin kuin Holyfieldistä 30 vuotta aikaisemmin, että hän voitti cruiserissa kaiken ja kaikki. Samaa ei voi sanoa, kenestäkään muusta tuona 30 vuoden aikana.

Mainiosti tän illan ottelun etukäteisspekulaatioon maustetta lisää se, että Bellew on onnistunut saamaan monenkin Brittein saarilla uskomaan mahdollisuuksiinsa tänään. Eikä hän tietysti vailla mahdollisuuksia olekaan. Ainakin nämä faktat ovat lisänneet uskoa Bellewiin ja mielenkiintoa otteluun:
Bellew on taktisesti ja henkisesti kovempi, kuin kukaan Usykin aiempi vastus,
Bellew on otellut lähellä maailman kärkipäätä melkein 5 vuotta tappiottomana,
Bellew ei ole koskaan hävinnyt cruiserissa tai raskaassa sarjassa,
Usykin noustessa sarjan kärkimittelöihin piti hän sarjan parhaana juuri Bellewiä...

Ensimmäinen noista on tietysti enemmänkin väite, kuin fakta. Mä uskon siihen väitteeseen sitä kautta, että mun tulkinnan mukaan ne Usykin huimimmat voitot, eli Glowackin ja Gassievin nollaaminen täysin, olivat ylivoimaisuudessaan osittain sen seurausta, että noille molemmille herroille oli iso yllätys ja pettymys, ettei heidän oma tekemisensä, joka oli tuonut menestystä sarjan kärkiotteluissa sitä ennen, riittänyt alkuunkaan alkuerissä Usykin kanssa. Sen pettymyksen mukana Glowacki ja Gassiev lähes lamaantuivat taktisesti (mikä on sangen tavallista ja luonnollista), jäivät alkuperäiseen taktiikkaansa ja sen kanssa selkeesti hopealle keksimättä mitään millä pyrkiä muuttamaan tilannetta.

Mä uskon, että Bellewilla on siinä mielessä edullisempi lähtökohta tähän matsiin, ettei hän tule lainkaan lamaantumaan, jos hänen taktiikkataululleen piirtämä suunnitelmansa erien hallinnasta ei toimisi ollenkaan. Se ei tulisi hänelle suurena yllätyksenä ja hän uskoisi silti voivansa löytää oikeat hetket ottelun kääntämiseen vaikka kuinka myöhäisessä erässä.

Toisen henkisellä puolella olevan edun mä luulen Bellewille olevan sen, että hän on valmistautunut tähän uransa viimeisenä otteluna. Tämä on myös hänen uransa huipentuma, hänen mahdollisuutensa iskeä itsensä Brittiläiseksi kehälegendaksi. Mä uskon, että hän tulee venymään todella hurjaan taisteluun, jättää aivan kaiken itsesestään tänä iltana kehään. Mä en usko, että hän tulee suostumaan hopeasijalle helposti. Mä odotan Usykin pystyvän vastaamaan tähän uransa parhaalla nyrkkeilyllä.

Mä uskon, että Usyk voittaa kaikki tai ainakin melkein kaikki erät, ja pystyy ehkä jopa loppuerien keskeytysvoittoon. Ja mä uskon siltikin, että Bellew taipuu vasta ihailtavan sisukkaan taistelun jälkeen.
0 x
Painija69
Club Fighter

10.11.2018 19:52

Yllätys on se et Bellew pääsee satuttamaan ysukia mut lopulta ysukia vie pisteillä. Jos ei oo kuukausitilaaja ni näkyykö päiväpassilla? Joskus oli jotain ongelmia ton kanssa päivätilaajana.
0 x
Vastaa Viestiin