Dokumentti Umar Kemiläisestä 3.3. klo 22:50

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
Leifhackman
Champion
Champion

04.03.2010 12:37

Niin joo vielä, joku ihmetteli, että miksi juuri Kemiläisestä oli tehty dokuumentti? Kun katsoo dokumentin tekijän nimeä, niin eipä tartte sitäkään ihmetellä enää:

Ohjaaja Mohammed El Aboudi.

Elokuvan tekobudjetti on ollut 195 000 € ja se on saanut elokuvasäätiön tukea 45 000 €. Mielenkiintoista olisi tietää, mistä loput 150 000 € on tullut. Vai onkohan tuo budjetti vain joku tukihakemukseen laitettu summa, että saataisiin mahd. hyvät tuet. Sitten saadulla tuella on tehty mitä sillä saa tehtyä.

http://www.ses.fi/fi/elokuva.asp?id=889
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Mosku
Contender
Contender

04.03.2010 12:42

Tyyppi ketä Omar kävi kattomassa linnassa oli terroristisekopää-tasoa,Omar on löytäny onnen uskosta ja ihmisistä jotka uskoo samaan asiaan eli islamiin.Omar haukkui Suomen ihmisten tapaa elää,toimia ja ajatella nykyisin.Oon täysin samaa mieltä noista jutuista joita Omar mainitsi,ja niin on monet muutkin meistä sitä ääneen sanomatta,MUTTA,ainakaan ite en ala kyykkimään sen takia että muslimiihmiset teki muhun lähtemättömän positiivisen vaikutuksen.Ja perseet vedän olalle aina jos haluan. Ei tarvi muuttua muslimiksi jos pyrkii olemaan hyvä ihminen itelleen kuin myös toisille .Omar oli ja toivottavasti on tälläkin hetkellä tasapainoinen ihminen.Hyvä jätkähän tuo Omar,ex- Veli-Matti on.Vellun pelasti islam,mut pelastaa kossupullo joka neljäs perjantai,ja lauantain Lapinkullan tölkki se vasta pelastaakin,noiden lääkkeiden avulla mulle tulee hyvä olo ja jaksan ja haluan ja rakastan.
0 x
MOSKU
Leifhackman
Champion
Champion

04.03.2010 12:44

Leifhackman kirjoitti: Elokuvan tekobudjetti on ollut 195 000 € ja se on saanut elokuvasäätiön tukea 45 000 €. Mielenkiintoista olisi tietää, mistä loput 150 000 € on tullut. Vai onkohan tuo budjetti vain joku tukihakemukseen laitettu summa, että saataisiin mahd. hyvät tuet. Sitten saadulla tuella on tehty mitä sillä saa tehtyä.

http://www.ses.fi/fi/elokuva.asp?id=889
Jaa, tyhmä minä! Itsehän minä sen lopun olen maksanut. Tuolla SES:n sivun alareunassahan se lukee:

Rahoittava TV-yhtiö: YLE TV2
0 x
mettäjänis
Club Fighter

04.03.2010 13:26

No, siis voi ***.. örk ! Siis saahan sitä jokainen taapertaa tyylillään, mutta kunhan ei mulle tule selittämään noita juttuja. Eikä mesoamaan mun tiskin taa. Vähemmästäkin huudosta virastoissa häly-napit soi.

Olisi "hauska" tietää, miksi h**kutissa tuo ohjelma oli tehty !? Julistukseksi, v***uiluksi valtaväestölle, vai miksi ??? Ei meikäläisessä saanut ainakaan muuta reaktiota, kuin niskakarvojen pystyyn nousemisen. Tulihan silti katottua, huh.
0 x
Stiigel
Journeyman

04.03.2010 14:08

Leifhackman kirjoitti: En aistinut heistä mitään kostonhimioista tuomiopäivän odotusta, niinkuin mielestäni oli siitä kaltereiden takana olevasta venkulasta aistittavissa. Mulle tuli siitä kaverista sellainen fiilis, että hänen kannaltaan ajatellen parasta kaikessa ja Islamissa on se, että loppujenlopuksi muille ihmisille tulee käymään huonosti.
Vähän samat fiilikset tuli myös mulle kaverista. Jotenki myös semmone "voin-tehdä-mitä-huvittaa-koska-lopuksi-allah-tulee-ja-tuomitsee" mentaliteetti tuli esiin. Että allah on suomen lain yläpuolella ja tälleen.
0 x
Oikeasuora
Club Fighter

04.03.2010 14:17

Ip jossain cayman saarilla kun ei näytä tota nettitv.
Miks tehty? Oma veikkaus, koska aika harvinainen homma, mutta kenties yleistyvä suomessa. Herättää keskustelua ja sitä rataa..
Ylehän noi ohjelmat/dokkarit tilaa (ja maksaa) mitä näyttävät kanavillaan. Ja ylen rahoitushan tulee osaksi tvmaksuista, eli "kaikki"me maksamme Vellun tarinan kimpassa :wink:
0 x
poppamies
New Kid on the Block

04.03.2010 15:53

Lakanan kalpea suomalainen lausumassa koraania kuin vanha tekijä.

Oli varmaan hämmentävin dokumentti jonka oon eläissäni nähnyt.
0 x
Velocitize
Journeyman

04.03.2010 16:22

Miks tää näin paljon ihmetystä herättää? Antaa ny poijan vauhkota. Siinäpähän polttelee siltoja. Antaa riehua kelalla ja haukkua suomea paskaksi maaksi. Siitä vain. Meinaan tuo tekee hallaa islamille normi tallaajan silmissä tollanen käytös. Vähä sama ku et lähet kehään riehumaan ja hakemaan pakko tyrmäystä niin yleensä makaat itsesi nolanneena kanveesissa. Tässä taisi käydä vähän niin. Tosin nyt ei vain irtoa muilta samalla tavalla sympatioita.
0 x
Romu
Contender
Contender

04.03.2010 17:08

Lähinnä minäkin jäin ihmettelemään sitä, mikä oli dokumentin varsinainen tavoite. Ilmeisesti pyrkimys oli kuvata yhden henkilön taistelua yhteiskuntaa vastaan ja uskoaan menettämättä. Siinä leffa meni tosin pieleen, koska ainakin länsimaisesta näkökulmasta katsottuna protagonisti ei herättänyt juurikaan empatiaa, päinvastoin. Enemmän elokuva toimi lopulta opetusfilminä siitä, mihin uskonnon varaan jättäytyminen johtaa, Pekka toi filmiin loistavasti ns. nykylänsimaisen ajattelumallin. Järjen ääneksikin sitä voisi joku nimittää
0 x
Petsku.J
Brawler

04.03.2010 17:26

Ei meidän Veli-Matti Kemiläinen oikeasti ole mikään muslimi. Kemiläinen on yksinäinen kaveri ja kaipaa vaan hyväksyntää,mitä nuo "muslimiveljet" hänelle antavat :D
0 x
Asiallinen foorumilainen ja liberalismin kannattaja
Petsku.J
Mie
Brawler

04.03.2010 17:48

tais olla melkein ensimmäinen VHB:en asiallinen viesti. :D
0 x
Na, Na, Na, NARCWEAR BABY!
Yeshh
Brawler

04.03.2010 18:06

Mie kirjoitti:tais olla melkein ensimmäinen VHB:en asiallinen viesti. :D
Pöh jos yhtään taaksepäin noita viesti historioita selailet niin sieltä löytyy paljonkin fiksuja juttuja....
0 x
Rickyyy
Leifhackman
Champion
Champion

04.03.2010 18:07

Romu kirjoitti:Pekka toi filmiin loistavasti ns. nykylänsimaisen ajattelumallin. Järjen ääneksikin sitä voisi joku nimittää
No tässä se jutun juju justiin on. Pekka edustaa tässä vääräuskoista, joka ei tunne totuutta, mikä tietenkin löytyy Islamista eikä yhtään mistään muualta. Totuuskin kun on suhteellinen asia, yhdelle se on yksi, toiselle toinen. Pekan mielestä pyllistelemällä ei tule leipää pöytään, Kemiläisen mielestä taas Allah ehkä koettelee, mutta loppupeleissä pitää huolta omistaan. Musta tätä koko asetelmaa ei voi muuten ymmärtää, kun hyväksyä se tosiasia, että Kemiläiselle ja muille muslimeille totuus on toisenlainen kuin meille muille. Ja löytyy niitä erilaisen totuuden ja maailmankuvan omaavia lähempääkin. Erityisen ikävää musta on se, että heidän ja meidän totuudet eivät ole oikein harmonisoitavissa eikä yhteensovitettavissa. Heidän ajattelutavassaan me olemme väärässä ja länsimainen yhteiskunta on turmeltunut, paha ja sitä vastaan on taisteltava ja se tulisi vallata Islamille. Totuuden edestä taistellessa osumaa voi saada kuka vaan, mutta kun Allahin puolesta taistellaan niin sellaiset asiat ovat sivuseikkoja.

Henk.koht. mun mielestäni ainakin tuon Tampereen Islamilaisen yhdyskunnan Jihad-opetus täyttää tunnusmerkkejä kansaryhmää vastaan kiihottamisesta. Kansanryhmä tässä tapauksessa ovat ei-muslimit, tai ketä he nyt kutsuvatkin "uskottomiksi", joita vastaan pitää taistella, alistaa, sitoa köysiin ja vapauttaa suosionosoituksena tai lunnaita vastaan. Kai esim. Kemiläisenkin pitäisi taistella minua vastaan, koska epäilemättä islamin mukaan minä asetan eseteita oikean uskon kutsulle, kiellän totuuden, al-islamin sekä tukin totuuden etsivien tieltä.

Musta alkaa tuntua, että pitääkö tässä alkaa potkimaan lakia valvovia tahoja persuksille, että kävisivät vähän kattelemassa näiden touhuja, kun tuollaisia juttuja laittavat ihan julkisesti luettavaksi nettiinkin. Musta tällaiset yhteiskunnan vastaiset periaatteet on vähän prosenttijengien periaatteisiin verrattavia.

Tulipa muuten mieleen, että jotain tiettyjä muslimi-tyyppejä taustansa puolesta tunteva heppunen kertoili, että Suomessakin asuu tyyppejä, jotka ovat käyneet jossain näiden minkälie talibanien tms. terroristien koulutusleireillä jossain päin maailma. Sitä hän ei maininnut eikä tullut kyseltyä, että onko täällä joku "sleeping cell" joka odottaa vain toimintakäskyä, vai mikä on homman nimi.

Dokkarista vielä sen verran, että mua häiritsi se, että siinä työnhakutilanteessa ilmeisesti tarkoituksella oli jätetty taustat vähän hämäriksi. Nyt sai vähän sellaisen kuvan, että työhönottaja ei vain halunnut antaa rukousvapaata perjantaina puolilta päivin. Minkähänlainen duuni oli kyseessä, kuljetusalalta käsittääkseni. Jos kyseessä oli esim. HKL:n bussin kuljettaminen, niin eipähän se oikein onnistu, että perjantaina puolilta päivin vedetään bussi parkkiin puoleksitoista tunniksi jos silloin on oma työvuoro. Toisaalta, hyvällä tahdolla työvuorojakin varmaan voisi järjestellä niin, että perjantaina ei puolilta päivin oltaisi töissä. Luulisin, että jos esim. olisi itse vapaaehtoinen tekemään perjantaina ilta- ja yövuoroja, niin varmaan sellaisiakin löytyy jotka silloin nimenomaan eivät olisi töissä. Musta tuo kohtaus kuitenkin vaikutti tarkoitushakuisesti ,joskin hiukan kömpelösti, niin tehdyltä (jopa leikatulta), että sillä saatiin Kemiläinen näyttämään ikäänkuin syrjinnän uhrilta.
0 x
Velocitize
Journeyman

05.03.2010 00:33

Jaa-a, kattelimpa areenasta ihan kuulokkeiden kera kyseisen dokkarin. Aika hiljaiseksi vetää. :| Sinällään ehkä jopa jotain säälin tunteita herättää Umari minussa. Jotenkin noi missä Umaria jäätiin kuvaamaan rukoushetkien jälkee yms. oli kaveri aika yksinäisen oloinen. Noh, mulle sama mitä mieltä on suomesta tai minusta tai minun aatteista niin toivottavasti kaveri löytää / löyti sen mitä etsi.

Mutta. Maassa maan tavalla. Ei ny ***** voi sanoa vakavalla naamalla työhaastattelussa, että en muuten sit tee duunia perjantaina puolelta päivin. Ei millään pahalla mut sanotaa vaikka, että kyseessä olisi ollut joku saarioisten makkara tehdas. Laitetaanko myllyt tosiaan seis, että kaveri pääsee rukoilemaan vai laitetaanko asiat oikeasti tärkeysjärjestykseen. Jos ei ole valmis jättäämään jotain pois niin se on turha sitten valittaa, Pekka sano nii ku asiat on.

Ja nyt sinne tampereen suuntaan herätys! Jos tollasta porukkaa löytyy kaupungin nurkista niin ei hyvää päivää. Puhuttiin nimittäin rivien välissä sen verran isoa asiaa marttyyreistä ja jihadista, että ei voi olla totta enää. Hei, tää on aivan sama kuin todellisen äärioikeiston kokoukset. Thorsenin tappouhkauksiin verrattavia asioita mielestäni, ei tosin ehkä niin suoraan sanottuna.

Kirjoitinkin tuossa aiemmin, että liika fanaattisuus asiaa kuin asiaa kohtaan sumentaa ja sokeuttaa. Täytyy muistaa että mikään elämäntapa - olipa se työ, aktiiviharrastus, henkilökohtainen vakaumus tai vastaava persoonan ilmaisu - mitä ei voi kyseenalaistaa, ei ole minkään arvoinen. Vain kriisit ja kyseenalaistamisen kestävillä asioilla on syvempää henkilökohtaista merkitystä. Ei sillä että kaikella tarvitsisi olla, se vain on helppo unohtaa ja huijata itseään.

My two cents. :|
0 x
sandels
Journeyman

05.03.2010 09:23

Rikosilmoituksenhan voi tehdä netissä vaikka noista Tampereen Jihad asioista jos haluaa, ei maksa kuin vaivan :roll:
0 x
Vastaa Viestiin