EDIS TATLI - HELSINGIN PRINSSI

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
Murikka
Journeyman

17.03.2019 10:24

Tatlilla ei juuri ole mahiksia voittoon. Lopez on maailmanluokan lyöjä, Tatli nykyisin hyvää eurooppatasoa. Edellinenkin matsi oli tosi tiukkaa vääntöä espanjalaista keskinkertaisuutta vastaan. Tuossakin pehmytkäsinen Urguiaga satutti Edistä joten olen isosti yllättynyt jos ottelu menee yli puolenvälin Lopezia vastaan. Lopezista pitäis löytää joku heikkous joka on vielä Ediksen hyödynnettävissä mutta ei sellasta taida olla. Ehkä roikkuminen loppuerille koettaen väsyttää kokemattomamman vastuksen olis pieni toivon pilkku. Siinäpä se taitaa olla. Toivotaan yllätystä tietysti.
0 x
Juha-82
Prospect
Prospect

18.03.2019 10:45

Kallehelenius911 kirjoitti:
17.03.2019 09:26
Taidolla se on hoidettavissa.
En muista onko Edis ollut koskaan luvulaskulla tai edes lähellä.???
On käynyt kanveesilla muutama vuosi takaperin. En muista ketä vastaan.
0 x
Bolt Thrower
New Kid on the Block

18.03.2019 15:21

De Vitiksen kanssa kävi luvulla 2014. Abrilia edellinen matsi. Italiaano otteli lenkkareissa.
0 x
sofokles
Brawler

18.03.2019 21:58

Pekka Mäen twiittaamassa videossa Bob Arumkin sanoi, että "this finnish kid Tatli" on Lopezille todellinen testi. Siellä tähyillään jo Lomachenkon suuntaan, mutta uskotaan vahvasti siihen, että Tatli laittaa näitä suunnitelmia uusiksi.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

18.03.2019 22:35

lie kirjoitti:
16.03.2019 14:21
Leifhackman kirjoitti:
16.03.2019 13:11
Flat Foot kirjoitti:
16.03.2019 09:13
Henkka kirjoitti:
15.03.2019 14:21
Jotenki raivostuttavaa kun täälläkään ei kanneteta omia vaan heti lyödään maan rakoon. Kannattaa ottaa huomioon että Lopez on aika kokematon ammattikehissä eikö ole otellut 6-7 erää pidempään. Itse uskon että Tatlilla on hyvä sauma voittaa pistein

Juuri näin, ihmiset voisivat kääntää asian mikäli Tatli olisi suuren promoottorin alaisuudessa olisi miestä hehkutettu jo vuosia varmaksi maailmanmestariksi .
Aliarviointi sopii Edisille varmasti, mutta esimerkiksi nyt jo eräs jenkki toimittaja sanoi että Lopez taitaa olla jännittynyt tulevasta ottelusta.
Hienoa kuitenkin että Tatli lähtee oikeasti kokeilemaan ja tähtäimessä maailmanmestaruus kamppailu tulevaisuudessa.
Mä kyllä näkisin, että kyllä täälläkin hehkutetaan kaveria kun kaveria, kunhan siihen vaan on aihetta. Olisihan se aika kummallista, jos täällä ihmiset hehkuttaisivat voittajasuosikiksi sellaista ottelijaa, jonka mahdollisuuksia etukäteen pitävät huonompina. Miten minä lajia seuraan, niin mieluiten näen otteluita, joissa voitto ansaitaan, enkä siitä syystä toivo mitään onnenkantamoisia osumia kenellekään. Vaikka onhan sekin tietyssä mielessä oikein, että huolimattomuudesta tai ylimielisyydestä rankaistaan, että sikäli ne yksittäiset koko matsin muuttvat osumat kuuluvat lajin henkeen.

Kaikki eivät seuraa tätä lajia mitenkään "maajoukkuehengessä", joten siinä mielessä kaikilla ei ole kansalaisuuteen perustuvia omia ja vieraita.
Tässä olet kyllä oikeassa. Nyrkkeilyssä joko tykkää jostain nyrkkeilijästä tai sitten ei ja se ei perustu siihen mistä maasta tämä on. Tai siis meinaan että ketä kannattaa kussakin ottelussa ja ketä fanittaa yleensä. Minusta Tatli ei ole mikään erikoinen nyrkkeilijä ja voisin jopa sanoa että hän nyrkkeilee turhaan koska ei hänestä mitään maailmanmestaria tule. Joo rahaa hän nyt alkaa saamaan ja sen vuoksi olen iloinen hänen puolestaan mutta hänen tyylinsä tylsä eikä hänellä ole nukuttavaa lyöntiä. Tämän lisäksi hän on, niin kuin joku osuvasti täällä mainitsikin, pehmeä ja antaa vastustajalle periksi jos tajuaa ettei pärjää tälle niinku kävi Abrilin kanssa. Niin mitä fanitettavaa tässä on sano Lefa?
Jokainen saa "fanittaa" ketä haluaa. Omasta mielestäni minä en harrasta kenenkään tai minkään "fanittamista", sikäli kuin sanan olen ymmärtänyt oikein "fanaattisena kannattamisena". Minusta siihen kuuluu juurikin sellainen aiheeton yli-optimistinen hypettäminen. Jos nyt ihan hiuksia aletaan halkomaan, niin SEN VERRAN "fanitan" Tatlia, että jos matsi menisi esim. tasurin merkeissä kalkkiviivoille ja jomankumman pitäisi se onnenkantamoinen saada perille, niin kyllä se enemmän sykähdyttäisi jos Tatli sen saisi. En ole varma johtuuko sekään niinkään tästä Suomi-aspektista vai siitä, että Tatlin matseja nyt on tullut seurattua ja ihmisenähän hän vaikuttaisi olevan ainakin tiedotusvälineiden läpi havainnoituna kaikinpuolin hieno mies. Toivottavasti onnistuu hyvin ja tekee elämänsä matsin! Tässä se tulisi varmaan parhaaseen rakoon.

Ennen matsia en tiedä onko se kannattamista tai fanittamista, mutta sitä jotenkin on aina underdogin puolella. Ja jos matsissa näyttää että toinen alkaa olla niskan päällä, niin jotain kiksejä siitä saa kun näkee että toinen keksii jonkun konstin kääntää hommaa omaksi edukseen. Sikaliusta tai p€rseilystä aika helposti menettää kyllä mun sympatiapisteet. Vaikka eihän se mihinkään oikeasti vaikuta mihinkään muuhun kuin täällä foorumikirjoitteluissa saattaa vilahtaa :)
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
sofokles
Brawler

18.03.2019 23:11

Fanituksesta sen verran, että siinä on varmasti eroa eri maiden kannattajien välillä. Meksikosta löytyy varmasti tulisieluisia Canelon kannattajia. Garcian ottelua Spenceä vastaan oli katsomassa 45 000 katsojaa. Tuskin mitään huvikseen "kivaa" matsia katselemaan meneviä. Kirjotin toisessa ketjussa siitä, että onko Wilder suosittu amerikassa vai ei. Siellä voi nimittäin olla niin, että jos et ole suosittu niin isot ottelut jäävät haaveeksi. Enkä näe mitään pahaa nationalistisessakaan fanittamisessa, jos se pysyy huutamisen ja kaljan kittaamisen tasolla. Oikeastaan toivon, että Tatlin tulevassa ottelussa avustaja porukka heiluttelisi ottelun päätteeksi (kävi miten kävi) suomen lippuja...
Mutta meillä suomessa fanittaminen taitaa jäädä jotenkin laimeaksi. Tämä johtunee siitä, että nyrkkeilijöitä on lopulta vähän ja niin harvoin samalla tasolla kuin Tatli ja Helenius. Ehdottomasti olen kuitenkin sitä mieltä, että omien fanittaminen ja huutaminen heidän mahdollisen tai mahdottoman menestyksen puolesta on todellakin pelkästään hyvä asia!
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

19.03.2019 00:11

sofokles kirjoitti:
Fanituksesta sen verran, että siinä on varmasti eroa eri maiden kannattajien välillä. Meksikosta löytyy varmasti tulisieluisia Canelon kannattajia. Garcian ottelua Spenceä vastaan oli katsomassa 45 000 katsojaa. Tuskin mitään huvikseen "kivaa" matsia katselemaan meneviä. Kirjotin toisessa ketjussa siitä, että onko Wilder suosittu amerikassa vai ei. Siellä voi nimittäin olla niin, että jos et ole suosittu niin isot ottelut jäävät haaveeksi. Enkä näe mitään pahaa nationalistisessakaan fanittamisessa, jos se pysyy huutamisen ja kaljan kittaamisen tasolla. Oikeastaan toivon, että Tatlin tulevassa ottelussa avustaja porukka heiluttelisi ottelun päätteeksi (kävi miten kävi) suomen lippuja...
Mutta meillä suomessa fanittaminen taitaa jäädä jotenkin laimeaksi. Tämä johtunee siitä, että nyrkkeilijöitä on lopulta vähän ja niin harvoin samalla tasolla kuin Tatli ja Helenius. Ehdottomasti olen kuitenkin sitä mieltä, että omien fanittaminen ja huutaminen heidän mahdollisen tai mahdottoman menestyksen puolesta on todellakin pelkästään hyvä asia!
Juu, eihän siinä mitään pahaa ole missään nimessä. Ei vaan tunnu olevan mun juttu.

Nyt on pako kysyä, liittyykö tuo sun toivomus Suomen lipun heiluttamisesta jotenkin siihen, kun jossain Tatlin otteluissa jokunen vuosi sitten heiluteltiin oliko ne Albanian lippuja katsomossa? Mua se ei kyllä häirinnyt eikä häiritse tippaakaan.
0 x
sofokles
Brawler

19.03.2019 07:26

Leifhackman kirjoitti:
19.03.2019 00:11
sofokles kirjoitti:
Juu, eihän siinä mitään pahaa ole missään nimessä. Ei vaan tunnu olevan mun juttu.

Nyt on pako kysyä, liittyykö tuo sun toivomus Suomen lipun heiluttamisesta jotenkin siihen, kun jossain Tatlin otteluissa jokunen vuosi sitten heiluteltiin oliko ne Albanian lippuja katsomossa? Mua se ei kyllä häirinnyt eikä häiritse tippaakaan.

Ajattelin tuota lipun heiluttamista vähän sellaisena "suomalaisen nyrkkeilyosaamisen puolesta" eleenä. Tatli ei ole perinteisessä mielessä suomalainen, mutta täällä hänestä on kuitenkin nyrkkeilijä tehty ja suomalaisella nyrkkeilyosaamisella hän on päässyt siihen missä nyt on. Mikä voisi olla parempi paikka hieman tuulettaa meikäläisen nyrkkeilyn puolesta kuin Madison Square Garden..
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

19.03.2019 15:58

lie kirjoitti:
19.03.2019 12:55
Tosin häntä on viety aina "omana" eikä minään koe-eläimenä.
VHB tuhannen tuubassa keskellä kirkasta päivää.

En tiedä pitäisinkö Tatlin nyrkkeilyosaamista ensisijaisesti "Suomalaisena" osaamisena, paremminkin menee Tatlin ja P. Mäen henk.koht. kuin valtion tai kansan laariin pisteet siitä osaamisesta.
0 x
Lasileuka
Brawler

19.03.2019 17:40

^jaa, että amatöörivuosien menestys ja liiton leirittäminen, sekä valmentajan kehittyminen suomalaisin em. tapahtumien ja toimijoiden vanavedessä ei ole siis Suomi-nyrkkeilyä :lol:

Kullakin mielipiteensä, mutta kyllä ainakin mun silmissä Tatli on puhtaasti kotimainen nyrkkeilijä! Eri asia olis, jos ois viettänyt vuosia ulkomailla - esim se takavuosien jenkki-pyrähdys olis jatkunu pidempään, ni sillon vois miettiä, että on Suomi-jenkki- tms mehikaano -hybridi?

Mikäli lippuja liehutellaan, ni veikkaan että näkyy sekä Suomen, että Kosovon värit!
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

20.03.2019 20:14

Lasileuka kirjoitti:
^jaa, että amatöörivuosien menestys ja liiton leirittäminen, sekä valmentajan kehittyminen suomalaisin em. tapahtumien ja toimijoiden vanavedessä ei ole siis Suomi-nyrkkeilyä :lol:
Tolla logiikallahan sen Suomi-nyrkkeilyn pitäis noita Gardenin kävijöitä tuottaa enemmän sääntönä kuin poikkeuksena, ketkä vaan paitansa riisuvat.
Kullakin mielipiteensä, mutta kyllä ainakin mun silmissä Tatli on puhtaasti kotimainen nyrkkeilijä! Eri asia olis, jos ois viettänyt vuosia ulkomailla - esim se takavuosien jenkki-pyrähdys olis jatkunu pidempään, ni sillon vois miettiä, että on Suomi-jenkki- tms mehikaano -hybridi?
En tuota tarkoittanut rinnastaa Suomi vs. mikään muu maa, vaan paremminkin "valtiollinen vs. yksityinen" -akselilla.
Mikäli lippuja liehutellaan, ni veikkaan että näkyy sekä Suomen, että Kosovon värit!
Mulle käy ihan minkä väriset liput vaan. Kun tulis vaan hyvä matsi ja jostain sen näkis.
0 x
sofokles
Brawler

20.03.2019 22:22

Leifhackman kirjoitti:
Lasileuka kirjoitti:
Tolla logiikallahan sen Suomi-nyrkkeilyn pitäis noita Gardenin kävijöitä tuottaa enemmän sääntönä kuin poikkeuksena, ketkä vaan paitansa riisuvat.
En tuota tarkoittanut rinnastaa Suomi vs. mikään muu maa, vaan paremminkin "valtiollinen vs. yksityinen" -akselilla.
Mulle käy ihan minkä väriset liput vaan. Kun tulis vaan hyvä matsi ja jostain sen näkis.

Ei kai nyt sentään ihan mikä tahansa lippu? Natsilippu, Etelä-Valtioiden lippu.... siis kaikki käy?
0 x
Flat Foot
Brawler

21.03.2019 20:51

Kovasti tuo Lopez kauhoo ja varmaan kovaa lyökin jos osuu, itselle tästä Lopezin hehkutuksesta tulee mieleen kun viime vuonna Englantilais mediat hehkuttivat Lewis Ritsonia, kukaan ei pysy vauhdissa mukana ja lyökin niin kauhean kovaa.
Ja sitten tapahtui Patera, hyvä nyrkkeilijä voitti Tatlinkin mutta ei kuitenkaan ikinä edes top 10 boxaaja tule olemaan. Itse epäilen että Lopezin ympärillä on paljon tyhjää puhetta. Mikäli tyrmää Tatlin kaikki respect miehelle ,mutta itse en sitä näe tapahtuvan ..
Vaikeaa tulee myös Edikselle olemaan voiton haku mutta mahdollisuus on kuitenkin.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

23.03.2019 12:49

sofokles kirjoitti:
Leifhackman kirjoitti:
Lasileuka kirjoitti:

Ei kai nyt sentään ihan mikä tahansa lippu? Natsilippu, Etelä-Valtioiden lippu.... siis kaikki käy?
sofokles kirjoitti:
Leifhackman kirjoitti:
Lasileuka kirjoitti:

No niin. Jos tuolle linjalle lähdetään, voin yhtä hyvin sanoa, että minähän puhuin vain väreistä. Eikä taida mitään asiaa edistää keskustella lipuista tämän enempää.

Eikös jokaisella ole oikeus kuitenkin omiin tunteisiinsa ja identiteettinsä kokemiseen? Jos joku kokee itsensä vaikka Korsolaiseksi eikä suomalaiseksi, niin sitten se asia vaan on niin.
0 x
sofokles
Brawler

01.04.2019 20:48

Lopez jauhaa skebeliä oikein reilusti. Kyllähän se juttu nyt menee niin, että Lomachenko on tämän sarjan kunkku tällä hetkellä ja hän tuo yleisöä. Kuka tämä Lopez edes on? Miehellä ei ole minkään liiton vyötä ja 12 matsia. Kaveri huutelee Lomachenkon perään ja väittää saavansa Tatlin nurin ennen kuutta erää vartaloiskulla. Okei, lajiin kuuluu jauhaa niitä näitä.... Aika itse varmasti kaveri on eteenpäin menossa.

Pistä nyt Edis pataan tätä jätkää!!!!
0 x
Vastaa Viestiin