Tyson Fury

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
Rurik
Journeyman

12.06.2018 03:08

Eipä suuremmin vakuuttanut Fury, mutta a) matkaa huipputikkiin on yhä ja b) harvemminpa se oikeastaan on urallaan vakuuttanut, poislukien tyylin Chisora 2. Wladin voittaminen oli - tietysti - järisyttävän kova juttu ja historiallinen skalppi ilman muuta, mutta itse näen asian edelleen niin että kyse oli Furyn sinällään kypsän ja hyvän esityksen lisäksi Wladin kyvyttömyydestä saada käsiään liikkeelle hyvissäkään paikoissa (jota nähtiin jo Jenningsia vastaan). Varsin pienellä työmäärän lisäämisellä tuon matsin monet tapahtumaköyhät ja tasaiset erät olisivat olleet Wladille käännettävissä ja samalla tuomio muutettavissa. Uskoin aina Wladin mahdollisuuksiin uusinnassa tästä syystä.

Jos tädillä olisi munat, se olisi setä. Tiedetään. Pyrin tuolla edellisellä kappaleella nyt siihen, että vaikka Furyn asema lineaalisena mestarina on oikeutettu, ei häneltä mitään taikatemppuja kannata odottaa. Hillittömän ulottuva, kokoisekseen hyvin nopea ja malttaessaan älykäskin ottelija hän on, muttei ehkä kuitenkaan koskaan ollut tai ollut tulossa niiiiiin hyväksi kuin häntä on helppo taipua pitämään CV:n perusteella. On edelleen toisinaan poissa tasapainosta, jättää itsensä avoimeksi, eikä lyö erityisen lujaa. Joku sen marjan vielä poimii, toivottavasti ei ennen megaotteluita.

Uskon että Fury voi tulla ja tuleekin nousemaan parhaalle tasolleen tai ainakin erittäin lähelle sitä. Mies on alle 30v, ei ole kärsinyt lukuisista iskusodista ja isot kaverit ovat historiallisestikin tavanneet kypsyä primeensa kypsemmällä iällä. Omissa papereissani Fury ei ollut ennen taukoaankaan voittamassa Joshuaa tai Wilderia (joka olisi ollut kyllä silti aika lähelle 50-50 -matsi), enkä usko hänen siihen yltävän nytkään, vaikka entinen taso saavutettaisiin.

Onnea valitsemallensa tielle ja hienoa että mies on saatu takaisin. Ensi vuonna voidaan saada nähdä melkoinen spektaakkeli tai parikin.
1 x
Yii
Brawler

12.06.2018 06:33

Rurik kirjoitti:
12.06.2018 03:08
Onnea valitsemallensa tielle ja hienoa että mies on saatu takaisin. Ensi vuonna voidaan saada nähdä melkoinen spektaakkeli tai parikin.
Tää kiteyttää mainiosti myös mun omat ajatukset paluusta.
0 x
Yii
Brawler

12.06.2018 06:34

Luka kirjoitti:
25.05.2018 00:48
Fury tekee paluun ja mitä todennäköisimmin tämä parin vuoden tauko on vain mennyt hänelle hyödyksi… Ikäähän ei hänellä ole kuin 29 vuotta, mikä on raskaan sarjan kärkiukolle suhteellisen vähän ottaen huomioon, että esim. Lewis oli parhaimillaan noin 38-vuotiaana.
Lennox oli 38v synttäripäivänään tarkalleen laskien jo eläkkeellä, mutta mä ymmärrän pointin. Mä olen itsekin sitä mieltä, että Lewisin ”piikki” osui myöhäisille ikävuosille. Mulle Lennox oli parhaimmillaan vuonna 2000 (vs. Grant, Botha, Tua), eli 34-35 vuotiaana ja ehkä vielä myös Rahman uusinnassa 2001 36 vuotiaana.

Iästä ei Furyn paluun menestys jää kiinni. Mittarissa sillä on seuraavan kerran kehään noustessaan vasta 30 vuotta, josta voisi lausua vaikkapa ”Don’t worry, that’s a baby in heavyweight boxing”, niin kuin Lennoxin manageri Frank Maloney sanoi Mika Kihlströmille tämän iästä, hänen liittyessä talliin 27-vuotiaana.
1 x
Yii
Brawler

12.06.2018 06:36

Kallehelenius911 kirjoitti:
10.06.2018 14:06
Kertokaa " asiantuntijat " mikä oli ilmeessä vikana, ???
Liikkui hyvin löi hyvin oli rentona ja tempoa vaihtoi kun oli hetkisen pelleilyt.
Mä oon samaa mieltä. Mun mielestäni Fury oli todella hyvä (=yllättävän hyvä), varsinkin jalkatyön kepeyden ja käsinopeuden osalta. Pari ekaa erää meni varovasti totutellessa tunnelmaan. Kolmannessa ja etenkin neljännessä Tyson oli kehäilmeeltään huomattavasti paljon lähempänä vanhaa itseään, kuin mitä ite uskalsin odottaa.

Tottakai positiivinen tai negatiivinen yllätys liittyy erottamattomasti myös omiin odotuksiin. Mä en odottanut häneltä ihmeitä. Tuskinpa kukaan odotti, että Fury olisi nyt parempi, kuin ikinä. Taukoa oli melkein tuhat päivää edellisestä ottelusta. Se olisi todella epätavallista, jopa ainutkertaista, jos Fury vielä joskus saavuttaisi tai ohittaisi sen tason, jolla otteli silloin Düsseldorffissa.

Samalla on toki sanottava, ettei tämänkertainen vastustaja pystynyt tarjoamaan kehässä yhtään mitään, mikä olisi edes miedosti ollut Furylle haastavaa. Mä en halua lähteä mihinkään sopupelisyytöksiin mukaan, mutta kyllä Seferin panos voittotaistelun osalta oli erittäin vähäinen, ellei olematon.

Mä jään innolla odottamaan Furyn seuraavaa esiintymistä.
0 x
Yii
Brawler

12.06.2018 06:38

ei Robert ikinä pärjää, liian läski väärä valmentaja
Hauskaa muuten miten Furysta on nyt lausuttu melkein samat kommentit, kuin Robbesta viimeaikoina…

se on ihan liian läskissä kunnossa… se treenaa ilman kunnon valmentajaa jonku kaverinsa kanssa, jolla ei ole mitään ammattinyrkkeilyvalmennustaustaa… se on vetäny viime vuodet vaan kaljaa/kokkelia… sen vastustaja oli ihan liian huono… sen faija vaikuttaa maineeseensa verrattuna yllättävän mukavalta…

Toivotaan, että kumpikin kolossi vielä näyttää arvostelijoilleen
1 x
Yii
Brawler

12.06.2018 06:45

Luka kirjoitti:
08.06.2018 19:54
Mikä tulee Furyn painoon niin hän vissiin laihdutti 30 kiloa vai enemmän?
Tais olla Furyn omien puheiden (viimeisessä lehdistötilaisuudessa) mukaan on laihduttanut peräti 50kg.

Jos kuulin oikein, paino oli enimmillään hänen mukaansa 27 ja puol kiveä (175kg) ja nyt lauantaina puntarilla ”vain” 19 kiveä 10 paunaa (125kg). Niinköhän siitä lähtis vielä 10 kiloa lisää? Silloin oltaisiin niissä Klitschko-ottelun painoissa, ja sen paremmassa ja ohemmassa kunnossa Tyson ei oikeastaan ole koskaan urallaan ollutkaan.
0 x
TrashTalk
Club Fighter

03.08.2018 01:39

Fury - Wilder ja no comments?

Sanokaa nyt jotain ja unohtakaa joku väsyny Olavinlinna :D
0 x
Lasileuka
Brawler

03.08.2018 08:57

Yii kirjoitti:
12.06.2018 06:38
ei Robert ikinä pärjää, liian läski väärä valmentaja
Hauskaa muuten miten Furysta on nyt lausuttu melkein samat kommentit, kuin Robbesta viimeaikoina…

se on ihan liian läskissä kunnossa… se treenaa ilman kunnon valmentajaa jonku kaverinsa kanssa, jolla ei ole mitään ammattinyrkkeilyvalmennustaustaa… se on vetäny viime vuodet vaan kaljaa/kokkelia… sen vastustaja oli ihan liian huono… sen faija vaikuttaa maineeseensa verrattuna yllättävän mukavalta…

Toivotaan, että kumpikin kolossi vielä näyttää arvostelijoilleen

:arrow: Pari pikku nyanssia erottaa näitä sällejä:
1. Tyson on maailmanmestari ja siksi multimiljonääri
2. Tyson on itse mediassa haukkunut itseään kaljaa kittaavaksi megaläskiksi (vatsaläskejään samalla puristellen ja perverssisti ilmeillen)
3. Tyson räksyttää tällä hetkellä julkisesti Wilderin/AJn perään, eli on vakavissaan nousemassa takas top 3:een
vs.
1. Robert on ebu mestari
2. ? Keksi itse
3. ? Keksi itse

...suoraan sanottuna en ymmärrä mitä vi#uu toi edellinen höpöttelee jostain arvostelijoille näyttämisestä...
0 x
c1208
Club Fighter

03.08.2018 13:38

Fury on tekijämies sille päälle sattuessaan, Furyllä ei ole sellaista kädenlämpöistä keskivaihdetta vaan se joko tekee tai ei.

En ole hetkeäkään epäillyt etteikö voisi nousta vielä huipulle halutessaan. Resurssit on kunnossa ja laadukasta sparria saa varmasti. En yllättyisi vaikka wilderistä napsahtaisi voitto.
0 x
Murikka
Journeyman

03.08.2018 20:56

Jotenkin tuntuu ettei tämä ottelu Wilderia vastaan vain voi tapahtua vielä. Fury on kuitenkin niin kaukana huippuiskustaan viime matsin perusteella. Kovasti ne nyt uhoaa mutta voi olla että Pianeta-matsin jälkeen ääni kellossa muuttuukin. Itse pitäisin Furya kuitenkin ennakkosuosikkina kun otetaan huomioon Wilderin näytöt nyrkkeileviä vastustajia vastaan (Washington, Ortiz, Szpilka). Wilderin perustaidot on karkeat ja voitot perustuu lähinnä räjähtävään takakäteen. Fury on varmasti parhaasta päästä välttelemään tuota oikeaa, ainakin siinä kunnossa jossa voitti Wladin joten paljon riippuu Furyn kunnosta ja pelisilmästä. Kuitenkin Wilderin kohdalla se vaara on iso kun usein se yksi isku muuttaa kaiken. Furyn leuka ei tule kestämään sen paremmin kuin muidenkaan, mikäli Wilder osuu pommeillaan. Kaikkiaan Furyn kunnon ollessa niin suuri kysymysmerkki tällä hetkellä sanoisin tätä noin 50-50 -otteluksi. Jos Fury on lähelläkään entistä huippuaan niin heittäisin 70-30 Furylle. Tosin jos Fury voittaa niin edessä on varmaan tylsähkö toisinto Klitsko-Furystä. Ja jos Wilder voittaa niin uskon sen olevan salamatyrmäys Furyn hallinnan päätteeksi, mikä on aina jonkinlainen pettymys sekin. Eli mitään dramaattista turpiinvetokisaa, mitä nähtiin Chisora-Takam ja Whyte-Parker -ottelupareissa, tuskin tullaan näkemään.
0 x
Kallehelenius911
Brawler

07.08.2018 14:51

http://www.boxingnewsonline.net/tyson-f ... -the-best/

Näinhän se varmasti on, itsevarmuus on huipussaan..
0 x
BitchSlap
Journeyman

08.08.2018 08:04

Täällä vahva usko Furyn tekemisiin. Varmasti lähivuosina vyö lanteillaan jos on-off Fury jaksaa pitää on-vaihdetta päällä, eikä pala doupingista, mikä sekin on täysin mahdollista.
Furyllä on kaikki mahdollisuudet voittaa sekä Wilder, että Joshua lonkerokäsien, nopeuden ja otteluälynsä turvin.
Käsittämätön ukko!
0 x
Tän foorumin taso on vajonnut ihan v*tun pohjiin Bitchfuckingslappeineen ja muine asiantuntijoineen
Lasileuka
Brawler

09.08.2018 07:24

BitchSlap kirjoitti:
Täällä vahva usko Furyn tekemisiin. Varmasti lähivuosina vyö lanteillaan jos on-off Fury jaksaa pitää on-vaihdetta päällä, eikä pala doupingista, mikä sekin on täysin mahdollista.
Furyllä on kaikki mahdollisuudet voittaa sekä Wilder, että Joshua lonkerokäsien, nopeuden ja otteluälynsä turvin.
Käsittämätön ukko!
Samoilla linjoilla - mut fakta on se, et ei Furynkään genetiikka ole taikamaassa rakennettu, jotta Furun nopeus ja otteluäly säilyvät edes lähellä 100%, niin tollanen vajaa parivuotinen myrkky-snagarirundi tekee ihmeitä keholle, juurikin niille äärimmäisen tärkeille ja herkille huippuominaisuuksille. Ne neutronit kun tapetaan, niin paluuta ei ole - olipa sitten ikää 21 tai 40. Tämä on ainoa suuri kysymysmerkki Furun kohdalla - jos neutronit on tuhottu, ni se oli siinä - saamme nähdä...
Lisättäköön vielä, että noita hienomekaanisten aivo/hermo juttujen tuhoutumista ei ees kantaja itse huomaa - paitsi siinä ku ei vaan homma kannakkaan enää.
0 x
Lasileuka
Brawler

09.08.2018 07:44

BitchSlap kirjoitti:
Käsittämätön ukko!
Samoilla linjoilla - mut fakta on se, et ei Furynkään genetiikka ole taikamaassa rakennettu, jotta Furun nopeus ja otteluäly säilyvät edes lähelläkään prime100%, niin tollanen vajaa parivuotinen myrkky-snagarirundi tekee ihmeitä keholle, juurikin niille äärimmäisen tärkeille ja herkille huippuominaisuuksille. Ne neutronit kun tapetaan, niin paluuta ei ole - olipa sitten ikää 21 tai 40. Tämä on ainoa suuri kysymysmerkki Furun kohdalla - jos neutronit on tuhottu, ni se oli siinä - saamme nähdä...
Lisättäköön vielä, että noita hienomekaanisten aivo/hermo juttujen tuhoutumista ei ees kantaja itse huomaa - paitsi siinä ku ei vaan homma kannakkaan enää.
0 x
anakonda
Journeyman

09.08.2018 15:09

Otteluhan ei toteutune ihan lähitulevaisuudessa, joten suattaapi olla turhaa spekulaatiota, mutta ovatko foorumilaiset tosiaan siis sitä mieltä, että Fury on Wilderiä nopeampi, ja etenkin kun ottelu menee pitemmälle ?. Kyllähän Wilderin fysiikka ja räjähtävyys on omaa luokkaansa, ei pääse Fury karkuun, vaan Wilderin oikea löytää maalinsa. Ja tuo lonkeroiden heiluttelu ja toisen ottelutyylin rikkominen ei toimi Wilderin kanssa, kuten toimi Klitshkon kanssa. Eikä myöskään pääse Wilderin pään sisälle ja ihon alle ennen ottelua. Furyn ainoa keino pärjätä Wilderille on kotikehä, ja siellä äärimmäisen varovainen ottelutyyli- ja taktiikka, suoranainen karkuun juoksu ja aavistuksen olympiatyylin nyrkkeily, aivan kuten toinen Fury yritti Parkerin kanssa, mutta taidot eivät vaan riittäneet
0 x
Vastaa Viestiin