TNT Dynamite

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Gyokuro
Brawler

13.12.2012 08:19

timpporex65 kirjoitti: Jep, jep, mutta jos kyseissä tilanteessa olisi ollut esim 70kg judoka, painija, bjj taitaja olisi kaljapussi huitoja ollut raudoissa silmänräpäyksessä eikä olis tarvittu kun maijja hakemaan riehuja putkan pahnoille jäädyttelemään tunteitansa.
Tai sitten kyseiset kaverit olisivat ottaneet osumaa kaljasäkistä .... ? Mene ja tiedä.
timpporex65 kirjoitti:
Ja itse seisoin aikoinani toitakymmentä vuotta ovella, ja tiedän kokemuksesta, että joskus tulee tilanteita josta Runeberikään ei selviäisi puhumalla.
Aika pitkään minäkin noita hommia tein ja vaikka minulle puhuminen osoittautuikin aina parhaaksi tavaksi, en nyt kuitenkaan ala väittämään, että se toimisi 100% varmuudella, vaikka minulla näin olikin. Miesten väliset tilanteet ja miesten kanssa muutenkin, tulin joka kerta toimeen ja sain selvitettyä asiat pelkästään puhumalla. Känniset naiset oli eri asia. Omien kokemuksieni mukaan siinä on ongelmallisin asiakaskunta.

Mutta useaan kertaan näin sen, että kollegoilla paloi käämi ihan pienestä. Tässä kunnostautuivat erityisesti kuntosalilla lihasmassaa hankkineet. Tilanteita tulee mieleeni tämän suhteen pilvin pimein, mutta otetaan esimerkiksi eräs tilanne, joka sattui eräässä varttuneemman asiakaskunnan ravintolassa, jossa joku vanhempi mies alkoi vastustelemaan, kun häntä retuutettiin ulos ravintolasta. Kaksi jääkaappipakastinta riuhtoi tarpeetonta voimaa käyttäen ukon ulos, kaatoivat hänet asfalttiin ja antoivat pamppua takareisiin niin että soi. Lopettivat vasta kun menin paikalle ja sanoin, että jotain rajaa.
Nostin ukon ylös ja tilasin taksin. Siinä keskusteltaessa ukko sanoi, että olisi lähtenyt ulos täysin ilman vastarintaa, jos joku olisi vain ystävällisesti kehottanut, että voisitko lähetä. Nyt körmyt olivat ottaneet häntä suoraan hartioista kiinni ja sanoneet, että nyt pihalle ja kun ukko oli alkanut harata vastaan, olivat koventaneet otteitaan entisestään.

Ja oikeasti. Uskoin miestä, sillä omat kokemukseni tukivat hänen mielipidettään. Olin ovella kuitenkin aika monen eri asiakaspiirin ravintoloissa. Ei väliä, että olivatko asiakkaat nuoria, vanhoja, alamaailman jehuja tms., kohtelias määrätietoinen käyttäytyminen onnistui aina ja siitä sain usein jopa järjestyshäiriöitä aiheuttaneilta asiakkailta itseltään hyvää palautetta. Jokainen ihminen toivoo, että häntä kohdellaan ja kunnioitetaan ihmisenä.
0 x
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte -
Gyokuro
Brawler

13.12.2012 08:32

Gaston kirjoitti:
Jos portsari saa ehdonalaisen tuomion potkimalla kännisen riehujan tajuttomaksi, kyllä ylittyy uutiskynnys. Tolppola on entinen huippu-urheilija niin ylittyy vielä varmemmin. Ei se ole mitään median repostelua. Mitä tulee puhetaitoihin, niin niitä olisi Tolppola ilmiselvästi tilanteessa enemmän tarvinnut, tai malttia. Portsarin homma on aika epäkiitollista usein, mutta tässä on Tolppolaa ihan turha puolustestella yhtään mitenkään. Kaveri on tyrinyt viime vuosina ja se on oma moka. Parit ehdonalaiset on jo otettu, ja siitä ei ole pitkä matka kiven sisään, josta alamäki voi oikeasti alkaa. Toivottavasti vielä ryhdistäytyy.
Saattaa olla näin, että uutiskynnys ylittyy, mutta tuleeko se valtakunnallisen levikin Iltasanomiin, on eri juttu ? Eli kuten itsekin sanoit, niin Juhon urheilutausta aiheutti sen, että asiasta tuli näin iso juttu. Jos kyseessä olisi ollut joku tuntematon suuruus, niin kukaan meistä tuskin keskustelisi koko asiasta ?

Toki Juhon olisi pitänyt hillitä itsensä. En sitä kiistäkkään. Pointtini oli se, että jos ovimiehellä joskus kilahtaa, niin onko hän lähtenyt heti rikoksen polulle ? Nimittäin näitä kilahduksia tapahtuu tälle ammattiryhmälle aika ajoin, oli sitten viime vuosina tyrinyt tai ei.
0 x
Gyokuro
Brawler

13.12.2012 08:42

JanneR kirjoitti: Tolppolan kertomus on jo alkujaankin absurdi.
Moniko lähtee tai edes pääseen sisään juottolaan oman kaljakassin kanssa?
Kuinka niin ? Jos seisoo ravintolan ulko-ovella, niin eikö mielestäsi ole madollista, että joku hörhö tulee kaljakassin kanssa huitomaan ?
JanneR kirjoitti: Tolppola on pudonnut kelkasta ihan oman tyhmyytensä takia.
Miten sen nyt ottaa ? Elämä kuljettaa ihmisiä eri suuntiin ja eteen tulee erilaisia valintoja. Joku valitsee jossain tilanteessa yhden, toinen toisen vaihtoehdon. Kun meistä kumpikaan todennäköisesti ei tunne Juhon yksityiselämän kiemuroita sen tarkemmin, niin lienee parasta, että emme myöskään ala arvostelemaan Juhoa sen kummemmin. Valinnat voivat olla vääriä meidän mielestä, mutta emme voi tietää, mikä noihin valintoihin on johtanut ? Fiksukin mies voi joskus tehdä valinnan, joka johtaa vaikeuksiin.
JanneR kirjoitti: Harmi että Törppölän tuomio oli ehdollinen.
Jaa. Mielestäni oli hyvä, että näin oli. Toivottavasti Juho saa elämänsä ruotuun. Kyseessä on kuitenkin todella mukava heppu.
0 x
Iskukone
Contender
Contender

13.12.2012 09:39

Juholla olisi vielä sanansa sanottavanaan kehähommissa ja comeback olisikin paikallaan, tulisi ylemmän kevyensarjan painoluokkaan vipinää: Piispanen vs Tolppola. Juholle tsemppiä!
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

13.12.2012 11:45

JanneR kirjoitti: Lefalle tiedoksi että tietosi ovat vajavaisia noista kuitittomista korvauksista. Raiskauksen uhrit ovat useassa tapauksessa saaneet korvauksen joka on ollut luokkaa 4000-8000€. Tappotuomioissa edelleen nämä kärsimyskorvaukset omaisille 7000-8000€.
Jos haluat lueskella enempi asiasta niin esim. murha.info sivuilta löytyy tuomiolauselmia monestakin jutusta.
Enhän minä sitä sanonutkaan, ettei niistä maksettaisi rahallista korvausta. Mutta suomessa homma on vähän eri mallillaan kuin esim. jenkkilässä, jossa oikeasti hinnoitellaan nuo hommat. Suomessa nuo summat ovat jonkinlaisia muodollisia summia, vai meinaatko että raiskauksen uhrin kärsimykset tai murhatun omaisten suru on pois pyyhkäisty noilla summilla? Meidän systeemissä kukaan ei edes yritä väittääkään että niin olisi käsittääkseni juuri siitä syystä, että mitenkä tuollaiset asiat hinnoittelet? Aika vaikea olisi mitenkään osoittaa, että uhrin kokema kärsimys siitä yhtään vähenisi ja niistä toipuisi nopeammin, vaikka noissa summissa olisi perässä kolme nollaa enemmän. Ne vahingot, joista kuitti on esittää, sensijaan lähtökohtiasesti korvataan täysimääräisenä niin kauan kuin katsotaan että vahingot ovat tosiasiallisesti tapahtumasta aiheutuneet ja ovat suuruudeltaan kohtuulliset.

Mun maalaisjärki sanoo noista järjestyksenvaltonta-asioista, että väkivallan käyttöä on vältettävä niin pitkälle kuin se suinkin on mahdollista ja sitä saa käyttää vasta valvojan itsensä tai muiden henkilöiden ja jossain tapauksessa omaisuuden suojelemiseksi. Eikä silloinkaan tietenkään missään tapauksessa mitään pamputtamista tai muutakaan satuttamista saa jatkaa sen jälkeen, kun riehuja on saatu kontrolliin niin, ettei enää pysty vahingoittamaan ketään tai mitään.

Itse olen ollut kerran luennon tapaisella, jossa varsin raamikas poliisitaustan omaava tummia vöitä itsepuolustuslajeissa omaava kouluttaja kertoi esimerkkinä, että kannattaa vaikka mieluummin sanoa minkälaiselle tahansa rimpulalle joka uhoaa, että "Mäen noin noin vahvan näköisen kaverin kanssa haluais millään ruveta tappelemaan."

Yleensä kuulemma ensin kannattaa antaa aggressiivisen ihmisen päästää enimmät höyryt ulos, ja kuunnella vaan hiljaa. Tällöin henkilö on yleensä tunnekuohoun vallassa ja huutaa tai pistää tulemaan jonkun kunnon valitusvollotusryöpyn. Yleensä tällaisen jälkeen ihminen vähän yllättyy ja häkeltyy, kun hänelle ei aletakaan kaikin mahdollisin keinoin vänkäämään vastaan vaan hän huomaa, että toinen ihminen kuunteli sen hänen möykkäyksensä ja yrittää ymmärtää. Sen jälkeen pitäisi sanoa jotain tavallaan ihmisen sen hetkistä tilannetta "myötäilevää" jolloin hän saa sen kokemuksen, että joku ymmärtää häntä eikä "kaikki ole yksiä paskoja ja aina häntä vastaan joka paikassa". Esim. ravintolasta poistotilanteessa voisi sanoa, että "Tää on kyllä tosi kurjaa että sun ilta nyt päättyy näin ja kyllä mua itteäni vituttais ihan yhtä paljon kuin sua nyt ja varmaan enemmänkin." Tässä vaiheessa moni möykkääjä jo kokee, että "Tuohan on mun kaveri!" ja siitä aggressiivisuudesta useimmissa tapauksissa ei ole enää paljoakaan jäljellä. Kun henkilö on saatu rauhoittumaan, niin siinä vaiheessa voi sitten keksiä jo melkein minkä tahansa selityksen tai tarinan, millä kaverin itsensä saa lähtemään pois hyvässä järjestyksessä. Voi vaikka keksiä jotain, että "meillä on täällä tosi pilkuntarkat säännöt ja kun tää kuitenkin meilläkin meni jo tämmöselle väittelylinjalle ja tuo äänikin taisi vähän nousta, niin mä en voi antaa sun jäädä enää tänään tänne. Mut hei, ei tässä sen kummempaa. Mun nimi on Arska, mikä sun nimi on? Joo kuule Matti tuu vaikka huomenna uudelleen, niin tää on ihan ookoo eikä tässä mitään tän ihmeempää." Pointtina siis se, että pitäisi koittaa keksiä vaikka mitä sanottavaa, millä vaan sen toisen kaverin saa rauhottumaan. Ja koskaan se ei rauhoita aggressiivisessa mielentilassa olevaa ihmistä, jos tälle aletaan väittämään vastaan tai jotenkin "haastamaan" tätä tai jopa uhkailemaan. Jos mahdollista, tilanne kannattaisi hoitaa niin, että hänkin voi säilyttää kasvonsa eikä joudu siinä mahdollisesti muiden edessä mitenkään nolatuksi tms., koska kaikki sellainen mahdollisesti lisää aggressiivisuutta. Ja loppujenlopuksi, eihän sitä tiedä miten hyvä maksava asiakas tämä kuitenkin on ja tulevaisuudessa mahdollisesti alitajuisesti sekin vaikuttaa käyttäytymiseen´, kun "mun hyvä kaveri Arska on täällä pokena".

Esim kuulemma sosiaalityöntekijöillä on joskus tosi uhkaavia tilanteita asiakkaiden kanssa, jolloin heidän on pakko sanoa vaikka, että "Joo kyllä nää sun menot on niin isoja että näitä sun tukia on korotettava, odotas mun pitää käydä hakemassa tuolta yksi lomake mikä pitää täyttää." Joskus on keksittävä mikä tahansa tarina, että ylipäätään pääsee pois huoneesta jos joku sekavassa tilassa oleva sekakäyttäjä istuu pöydän toisella puolella. Kun nämä huoneet on aina vielä sellaisia, että ovi on sen asiakkaan selän takana ja jos se asiakas saa jonkun raivarin, niin työntekijä ei pystä vaan livahtamaan ulos vaan hänen on päästävä asiakkaan ohi.

Mutta voin kyllä hyvin kuvitella, että sellaisilla, jotka tekee poken hommia vaan sen takia, että ehtii paremmin treenaamaan, niin varmaan näistä monet eivät edes halua ajatella tuolla tavalla, vaan nimenomaan haluavat olla kunkkuja tilanteessa kuin tilanteessa ja mieluummin vielä niin, että mahdollisimman moni sen näkee. Ja jos pääsee jotain pamauttamaan tai ottamaan kunnon kuristusotteeseen, niin aina parempi työpäivä ja ompahan seuraavana päivänä kunnon juttuja kertoa salilla eikä tartte edes keksiä.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
timpporex65
Journeyman

13.12.2012 12:16

Gyokuro kirjoitti:
timpporex65 kirjoitti: Jep, jep, mutta jos kyseissä tilanteessa olisi ollut esim 70kg judoka, painija, bjj taitaja olisi kaljapussi huitoja ollut raudoissa silmänräpäyksessä eikä olis tarvittu kun maijja hakemaan riehuja putkan pahnoille jäädyttelemään tunteitansa.
Tai sitten kyseiset kaverit olisivat ottaneet osumaa kaljasäkistä .... ? Mene ja tiedä.
timpporex65 kirjoitti:
Ja itse seisoin aikoinani toitakymmentä vuotta ovella, ja tiedän kokemuksesta, että joskus tulee tilanteita josta Runeberikään ei selviäisi puhumalla.
Aika pitkään minäkin noita hommia tein ja vaikka minulle puhuminen osoittautuikin aina parhaaksi tavaksi, en nyt kuitenkaan ala väittämään, että se toimisi 100% varmuudella, vaikka minulla näin olikin. Miesten väliset tilanteet ja miesten kanssa muutenkin, tulin joka kerta toimeen ja sain selvitettyä asiat pelkästään puhumalla. Känniset naiset oli eri asia. Omien kokemuksieni mukaan siinä on ongelmallisin asiakaskunta.

Mutta useaan kertaan näin sen, että kollegoilla paloi käämi ihan pienestä. Tässä kunnostautuivat erityisesti kuntosalilla lihasmassaa hankkineet. Tilanteita tulee mieleeni tämän suhteen pilvin pimein, mutta otetaan esimerkiksi eräs tilanne, joka sattui eräässä varttuneemman asiakaskunnan ravintolassa, jossa joku vanhempi mies alkoi vastustelemaan, kun häntä retuutettiin ulos ravintolasta. Kaksi jääkaappipakastinta riuhtoi tarpeetonta voimaa käyttäen ukon ulos, kaatoivat hänet asfalttiin ja antoivat pamppua takareisiin niin että soi. Lopettivat vasta kun menin paikalle ja sanoin, että jotain rajaa.
Nostin ukon ylös ja tilasin taksin. Siinä keskusteltaessa ukko sanoi, että olisi lähtenyt ulos täysin ilman vastarintaa, jos joku olisi vain ystävällisesti kehottanut, että voisitko lähetä. Nyt körmyt olivat ottaneet häntä suoraan hartioista kiinni ja sanoneet, että nyt pihalle ja kun ukko oli alkanut harata vastaan, olivat koventaneet otteitaan entisestään.

Ja oikeasti. Uskoin miestä, sillä omat kokemukseni tukivat hänen mielipidettään. Olin ovella kuitenkin aika monen eri asiakaspiirin ravintoloissa. Ei väliä, että olivatko asiakkaat nuoria, vanhoja, alamaailman jehuja tms., kohtelias määrätietoinen käyttäytyminen onnistui aina ja siitä sain usein jopa järjestyshäiriöitä aiheuttaneilta asiakkailta itseltään hyvää palautetta. Jokainen ihminen toivoo, että häntä kohdellaan ja kunnioitetaan ihmisenä.
Olet ensimmäinen ovimies jonka olen kuullut selvinneen poken hommista sillai ettei ole koskaan joutunut käyttämään voimakeinoja :roll: ja jos olet vielä vuosia noita töitä tehnyt, niin ihmettelen. Kyllä itse kerkesin väistelemään puukkoja ja puntareita monastikki, vaikka suurimman osan kanssa asiat selvisi puhumalla.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

13.12.2012 14:30

timpporex65 kirjoitti: Olet ensimmäinen ovimies jonka olen kuullut selvinneen poken hommista sillai ettei ole koskaan joutunut käyttämään voimakeinoja :roll: ja jos olet vielä vuosia noita töitä tehnyt, niin ihmettelen. Kyllä itse kerkesin väistelemään puukkoja ja puntareita monastikki, vaikka suurimman osan kanssa asiat selvisi puhumalla.
Pohjanmaalla on eri juttu kuin Suomessa. "Helapää puukko ja puntari, niillä pärjäälen minä varmasti..."
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
tuntsa
Journeyman

15.12.2012 07:41

PIPPURI :wink:
0 x
USL sports
Club Fighter

13.06.2013 16:13

Iskukone kirjoitti:Juholla olisi vielä sanansa sanottavanaan kehähommissa ja comeback olisikin paikallaan, tulisi ylemmän kevyensarjan painoluokkaan vipinää: Piispanen vs Tolppola. Juholle tsemppiä!
Kaveri ainakin treenaa tällä hetekellä kovaa ja näyttää siltä, että comeback on mielessä.
Toivotaan että onnistuu.
0 x
Iskukone
Contender
Contender

13.06.2013 21:24

USL sports kirjoitti:
Iskukone kirjoitti:Juholla olisi vielä sanansa sanottavanaan kehähommissa ja comeback olisikin paikallaan, tulisi ylemmän kevyensarjan painoluokkaan vipinää: Piispanen vs Tolppola. Juholle tsemppiä!
Kaveri ainakin treenaa tällä hetekellä kovaa ja näyttää siltä, että comeback on mielessä.
Toivotaan että onnistuu.
Olis kyllä todella toivottu paluu! Iän puolestakin mies alkaisi olemaan parhaimmillaan. Täysi tuki TNT:n paluulle ainakin täältä suunnasta.
0 x
USL sports
Club Fighter

13.06.2013 21:34

Just näin. Vois tehä ns. Kimi Räikköset, ja palata muutaman vuoden huilin jälkeen kiusaamaan suoraan kärkinimiä.
Vakuuttavan olosessa kondiksessa joka tapauksessa!
Syksyä odotellessa...
0 x
Anselmi84
Prospect
Prospect

13.06.2013 23:13

Kimi Räikkönen vaan on huippulahjakas ;) eikä se nukuttava lyönti mikä Juholta puuttu ole löytynyt lopettamisen jälkeen. Toivottavasti treenaa omaksi iloksi
0 x
Porttikiellon syy: Rasistiset termit nyrkkeilyfoorumilla
ko7
Club Fighter

15.06.2013 00:15

USL sports kirjoitti:
Toivotaan että onnistuu.
Tätä vähän jo pelkäsinkin, silloin kun kaveri hävisi ties monenko titteliottelun, onnistumatta niissä kertaakaan ja sanoi ottelun päätyttyä "...ttu mä lopetan tän paskan". Tyyppi on niin levoton persoona, että arvata saattoi, että uudelleen tullaan taas yrittämään.

Oma mielipiteeni on, että ammattinyrkkeily ei sovi Juhon tyyliin tai Juhon tyyli ei sovi ammattinyrkkeilyyn. Mies käy vähän väliä ylikierroksilla ja tekeminen on jännittyneen oloista ja hätäistä. Tuntuu, että pääkoppa ei kestä! Ottelut on ollut suoraan sanottuna tylsiä, Branco ottelua lukuunottamatta. Tuon ottelun jälkeen ajattelin, että nyt vihdoin Juho olis saanut juonenpäästä kiinni, mutta ei.

Amatööriottelut, lyhyet pikapyrähdykset toimivat Juhon kohdalla paremmin. Olis voinut saada ehkä lisää arvokisamitaleita.

Itse toivon, että herra Tolppola ei nouse enää kilpakehään. Anselmin mainitsemaa nukutusainetta ei kintaissa ollut. Täyden erän tupsuttelut huonojenkin kanssa ei kiinnosta, kuten lähes tappio Aleksander Saltykoville. Tämä on oma mielipiteeni asiasta ja varmaan löytyy paljon eriäviäkin mielipiteitä.
Mutta jos urheilu pitää miehen poissa rikollisilta teiltä, niin sit kannattaa käydä salilla vaikka hamaan hautaan saakka.
Kaikkea hyvää Juholle ja toivottavasti saa elämänsä tasapainoon!
0 x
Big-J
Club Fighter

27.06.2013 09:57

.
Viimeksi muokannut Big-J, 16.08.2013 16:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
Helldinho
Brawler

27.06.2013 14:58

Hieno homma jos tekee paluun kehään. Mitä enemmän suomalaisia ammattilaisena niin sen parempi. Ehkä Suomessakin pystytään tulevaisuudessa järjestämään enemmän suomalaisten välisiä otteluita joissa jyvät erotellaan akanoista ja parhaimmat jatkavat kansainvälisiin otteluihin.
0 x
Vastaa Viestiin