Vuoden parhaat

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

raksa
Contender
Contender

23.12.2013 08:11

Listataan seuraavat asiat:
Fighter of the year
KO of the year
Fight of the year
Upset of the year
ja ylimääräisenä paras suomi nyrkkeilijä.

Ja kun laitatte Fight of the year ehdotuksia, niin tulos spoiler tagin sisään. Ja tuossa sarjassa saa ehdottaa useampaakin matsia ja linkki matsiin suositeltavaa.

Fighter of the year: GGG (neljä matsia ja voitot tyrmäyksillä)
Upset of the year: Broner vs. Maidana
Suomi: Ville Piispanen (prkl, tuossa esimerkkiä, minkälainen on suomi soturi!)

pitää vielä mietti näitä kahta:
KO of the year
Fight of the year
Viimeksi muokannut raksa, 12.01.2016 17:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
Detroit Cobra
Contender
Contender

23.12.2013 09:54

Vuoden ottelijat, sen enempää pohtimatta:

Adonis Stevenson
Tuhosi Dawsonin (sarjan #1), Cloudin ja Bellewin. Viihdyttävin nyrkkeilijä (160lbs =>) sitten Gerald McClellanin.
Gennady Golovkin - neljä murhaavaa suoritusta, mutta vastustajien taso asteen heikompi kuin Stevensonilla. Sekä hyötyy että kärsii HBO:n ja Showtimen "kylmästä sodasta".
Mikey Garcia
Orlando Salido, Juanma Lopez ja Rocky Martinez, kaikki pakettin ilman suurempia ongelmia. Pelottavan hyvä.
Floyd Mayweather
Voitti vuoden suurimman nyrkkeilyottelun, riittänee listalle.
Guillermo Rigondeaux
Syrjäytti Nonito Donairen P4P-kärkikolmikosta. Sääli, ettei amerikkalaisyleisö osaa arvostaa häikäisevän taitavaa kuubalaista.
0 x
you don't know what you don't know
Romu
Contender
Contender

23.12.2013 10:37

Sergei Kovalev liittyy mielestäni myös listalle Stevenssonin ja Golovkinin mukaan. Neljä kaatoa kansainvälisen kärkiluokan miehistä eikä yksikään seissyt neljää erää täyteen. Vastaava iso voitto kuin Stevenssonin Dawson puuttuu, mutta jälki oli vielä murskaavampaa
0 x
plattan
Club Fighter

23.12.2013 16:42

DC:n Lista on hyvä itellä tuli mielee samat nimet ku mietiskelin vuoden kovimpia
0 x
Voldye
Prospect
Prospect

23.12.2013 18:00

Fighter of the year: Floyd Mayweather Jr tai Danny Garcia
Muita varteenotettavia: Adonis Stevenson, Gennady Golovkin, Sergei Kovalev

KO of the year:Yunieski Gonzalez KO8 Rowland Bryant

Fight of the year: Brandon Rios - Mike Alvarado 2
Erikoismaininnat: Bradley vs Provodnikov, Segura vs Marquez, Barker vs Geale, Froch vs Groves, Garcia vs Matthysse, Angulo vs Lara, Hall - Malinga

Upset of the year: Jhonny Gonzalez KO1 Abner Mares, Shawn Porter WPTS Devon Alexander

Vuoden tulokas: Terrence Crawford

Paskin ison profiilin ottelu: Lara vs Trout

Robbery of the year: Chavez jr vs Vera, Burns vs Beltran
0 x
''be confident in your own abilities, respectfull towards youre opponent, beast in the ring, humble in victory.'' - cesare-borgia ESB
Detroit Cobra
Contender
Contender

23.12.2013 21:00

Voldye kirjoitti: Vuoden tulokas: Terrence Crawford
Kyllä, ehdottomasti yksi niistä. Ja miettikää miten kaveri ylipäänsä nousi suuremman yleisön tietoisuuteen; alunperin HBO:n Rios-Alvarado II-illan toisen tv-ottelun piti olla Khabib Allakhverdiev vs. Breidis Prescott, mutta Allakhverdiev loukkaantui viime hetkillä ja Crawford astui ikään kuin tuuraajana kehiin. Loppu onkin sitten, no ei nyt ihan historiaa, mutta aikamoinen menestystarina jo tässä vaiheessa kuitenkin.
Voldye kirjoitti: Robbery of the year: Chavez jr vs Vera, Burns vs Beltran
Chavez-Verasta täysin eri mieltä. Klassinen don't believe the hype-tarina.

Listataan tähän lisäksi vielä vuoden huonoimmat suoritukset:

1. Jose Nieves (vs. Shinsuke Yamanaka)
Tätä termiä ei ikinä saisi käyttää nuorattuun neliöön nousevasta ottelijasta, mutta tällä kertaa on pakko: Nieves oli aivan totaalinen lammas 12.8. Tokiossa haastaessaan WBC:n kääpiösarjan mestarin ja yleisesti rumasti aliarvostetun Shinsuke Yamanakan. Kaksi ja puoli minuuttia kamalaa karkuun juoksemista ja sitten ensimmäisen puolittaisen osuman jälkeen cash out. Hyi.

2. Koki Kameda (vs. Jung-Oh Son)
Kamedan pitäisi olla maailman parhaita sarjassaan ja täysin tuntemattoman korealaishaastajan listan mukaan korkeintaan b-luokan nyrkkeilijä. Jälkimmäinen kuvaus sentään piti paikkansa, mutta Kamedan suoritus oli täysin ala-arvoinen. Hidas, kankea ja kaikinpuolin keskinkertainen Son satutti lähinnä patsas-imitaatioon keskittynyttä Kamedaa useampaankin otteeseen, mutta japanilaisen onneksi paikalla oli kaksi turvallista pistetuomaria, jotka pitivät huolen siitä, että vyö pysyi (ainakin vielä tämän kerran) mestarin lanteilla. Paperilla Kameda oli vieraskehässä, mutta todellisuudessa korealaisen hotellin kokoussalissa käyty kamppailu oli Kameda Promotionsin järjestämä.

3. Wladimir Klitschko & Luis Pabon (vs. Alexander Povetkin)
Tämä oli aika monessa maassa aika monelle urheilufanille vuosikymmenen ensimmäinen nyrkkeilymatsi, jota he pääsivät tv:n välityksellä todistamaan livenä. Ja mitä he saivat? Klitschkon ja Pabonin kuvottavan shown, nyrkkeilyottelun irvikuvan, joka ei tuottanut lajille YHTÄÄN uutta ystävää. Olisivat voineet yhtä hyvin perua koko pelleilyn kolmannen kerran.
0 x
you don't know what you don't know
JaniJ,Tre
Prospect
Prospect

25.12.2013 16:29

Aina yhtä mielenkiintoinen topic. Parhaiten muistetaan tietysti aina loppuvuoden matsit, mutta....

Ehdottomasti vuoden suomalainen esitys oli Ville Piispasen EM-matsi. Hieno esitys. Mies näytti aikamoista selkärankaan.

Vuoden pettymys oli ehkä se, ettei Canelo Alvarezista ollut Mayweatheria vastaan mihinkään. Olen odottanut että kusimuna sais päähänsä, muttei sille kukaan pärjää.

Vuoden paras on joko Mikey Garcia tai Gennady Golovkin. Molemmilla hienot esitykset tänä vuonna, mutta valitsen Garcian. Aika eleetön jätkä. Ei mikään fyysisesti erikoinen eikä esitäkään juuri mitään erityistä, paitsi että kiskoo jätkiä katolleen. Hieno nyrkkeilijä.

Koska olen vähän sadisti, siis tykkää maksapommeista, valitsen vuoden kaadoksi Golovkinin kaadon Macklinistä. Sattuu vieläkin kun katsoo.

Tulokkkaaksi mies ei tosin sovi, mutta jonkun kunniamaininnnan annan George Grovesille esityksestään Carl Frochia vastaan. Lähellä, kuitenkin kaukana, mutta tykkäsin esityksestä.
0 x
You can call me that ever you like, but don´t call me late for dinner -George Foreman
Yii
Brawler

07.01.2014 03:15

Mä olen tän kanssa vähintään viikon myöhässä (mä olen aina), mutta koska mulla oli eilen aikaa mä halusin omaksi ilokseni kumartaa kunnioitusta ja kiitollisuutta listaamalla niitä nyrkkeilykokemuksia, joista mä sain viime vuoden aikana eniten.

Vuoden ottelu
(Raksan mieliksi mä laitoin nämä nimet sellaiseen järjestykseen, että ensin on vyönhaltia tai muuten vain ennakkosuosikki, eikä siis välttämättä voittaja. Sori Raksa, mä en osaa mitään spoiler tageja käyttää, tai jaksa linkkejä löytää. Näistä mä diggasin kaikista ja kovasti ja eri syistä)

1 - Takashi Miura vs Sergio Thompson
2 - Timothy Bradley vs Ruslan Provodnikov
3 - Erislandy Lara vs Alfredo Angulo
4 - Adrian Broner vs Marcos Maidana
5 - Carl Froch vs George Groves

6 - Daniel Geale vs Darren Barker
7 - Juan Carlos Sanchez vs Zolani Tete
8 - Marcos Maidana vs Josesito Lopez
9 - Alex Miskerchian vs Andreas Evensen
10 - Carl Froch vs Mikkel Kessler 2

11 - Brandon Rios vs Mike Alvarado 2
12 - Danny Garcia vs Lucas Matthysse
13 - Kohei Kono vs Liborio Solis
14 - Ryo Miyazaki vs Jesus Silvestre
15 - Hernan Marquez vs Giovani Segura

16 - Andre Berto vs Jesus Soto-Karass
17 - Badou Jack vs Marco Periban
18 - Donnie Nietes vs Moises Fuentes
19 - Rodrigo Guerrero vs Daiki Kameda
20 - Krizstof Wlodarczyk vs Rakhim Chakiev

(älä lue pidemmälle jos et haluu tuloksia, alempana niitä ei koitettu suojella)

Vuoden nyrkkeilijä
(Mä päätin laittaa järjestyksen pelkästään kehämeriittien perusteella, eli kenet kukakin voitti. Tavallisestihan ajatellaan myös sitä miten hyvältä nyrkkeilijä näytti ja voitojen suurempiakin vaikutuksia, lajin näkyvyyden tai tulevan katsojapotentiaalin kannalta. Jos noita muita kriteerejä olisi ollut kydissä, niin sijan 3 äijä olisi kärjessä ja sijan 13 kundi paljon korkeammalla. Sulkuihin mä änkesin vielä ring-lehden käsityksen siitä, kuinka monenneksi paras mahdollinen vastustaja, kyseisessä sarjassa, kyseessä otteluhetkellä oli)

1 - Adonis Stevenson / vs.Boone(-),Dawson(1),Cloud(3),Bellew(8)
2 - Mikey Garcia / vs.Salido(1),Lopez(10),Martinez(2)
3 - Floyd Mayweather / vs.Guerrero(2),Alvarez(1)
4 - Danny Garcia / vs.Judah(4),Matthysse(1)
5 - Akira Yaegashi / vs.Igarashi(1),Blanquet(-),Sosa(5)

6 - Simpiwe Vetyeka / vs.Yordan(7),John(1)
7 - Sergei Kovalev / vs.Campillo(4),White(-),Cleverly(3),Sillakh(-)
8 - Guillermo Rigondeaux / vs.Donaire(1),Agbeko(-)
9 - Bernard Hopkins / vs.Cloud(2),Murat(6)
10 - Juan Estrada / vs.Viloria(2), Melindo(7)

11 - Wladimir Klitschko / vs.Pianeta(-),Povetkin(1)
12 - Timothy Bradley / vs.Provodnikov(-),Marquez(2)
13 - Gennady Golovkin / vs.Rosado(-),Ishida(-),Macklin(5),Stevens(9)
14 - Erislandy Lara / vs.Angulo(-),Trout(3)
15 - Takashi Miura / vs.Diaz(8),Thompson(9),Jardon(-)

Vuoden tyrmäys

1 - Adonis Stevenson vs Chad Dawson (yhessä erässä, yhellä iskulla, sarjan ykköseksi)
2 - Derry Mathews vs Tommy Coyle (vähemmän kuin 1/1000 matsista kaikki erät selvästi hävinnyt onnistuu lopussa)
3 - Steven Smith vs Gary Buckland (vuoden komein uppariosuma)
4 - Takashi Uchiyama vs Jaider Parra (vuoden komein vartalo-osuma)
5 - Ryan Sermona vs Matt Garlett (komeella koukulla kotijoukkue hiljasexi)

6 - Ryo Miyazaki vs Carlos Velarde (kuin salama kirkkaalta taivaalta)
7 - Lucas Matthysse vs Mike Dallas (kivisimmät kädet työssään)
8 - Gennady Golovkin vs Nobuhiro Ishida (bruttaali osuma)
9 - Sergei Kovalev vs Ismayl Sillakh (brutaali lopetus)
10 - Gennady Golovkin vs Matthew Macklin (kivuliaasti mieleen syöpynyt lopetus)

Vuoden yllätys
(Jokaisesta näistä mä olin etukäteen täysin varma, ettei se nyt ainakaan tällä tavalla pääty)

1 - Johnny Gonzalez vs Abner Mares
2 - Tony Thompson vs David Price 1
3 - Robert Stieglitz vs Arthur Abraham 2
4 - Hekkie Budler vs Nkosinathi Joyi
5 - Felix Sturm vs Darren Barker

Vuoden erä
(Vaikkei Raksa tätä halunnutkaan listattavaksi, mä halusin kuitenkin)

1 - John Molina vs Mickey Bey, 10. erä
2 - Takashi Miura vs Sergio Thompson, 8. erä
3 - Liborio Solis vs Kohei Kono, 8. erä

Vuoden huonoimmat
(Voldye ja Cobra tuossa ehti valittaa jostain huonostakin, joten varmasti tarvitaan lisää valittajia. Mä en haluu haukkuu nyrkkeilijäitä, mutta onneksi tuomareita on aina mukava arvostella.)

Vuoden huonoin tuomio
(Mun mielestäni paljon haukutut Beltran-Burns ja Vera-Chavez tuomiot olivat täysin mahdollisia ja ymmärrettävän rajoissa niissä matseissa, vaikka itse sainkin sekä Veran, että Beltranin voittajaksi. Sen sijaan näitä seuraavia en onnistunut ymmärtämään lainkaan. Näissä ”todellinen” voittaja on ensin.)

1 - Malik Scott vs Vyacheslav Glazkov
2 - Argenis Mendez vs Arash Usmanee
3 - Juan Carlos Burgos vs Roman Martinez
4 - Gabriel Rosado vs J’Leon Love
5 - Donnie Nietes vs Moises Fuentes

Vuoden huonoin pistekortti

CJ Ross / Mayweather vs Alvarez
(Täysin hämmentävä näkemys, jonka turvin oli perusteltuakin päästä sapattivapaalle tuomarin tuolilta.)

Vuoden huonoin kehätuomarin esitys

Luis Pabon / Klitschko vs Povetkin
(Kehätuomarin tontti on haastava, mutta tää oli aivan farssi ja vieläpä lajin näkyvimmässä näyteikkunassa.)

Vuoden paras kehätuomarin esitys
(Pitäähän niitä kehuakin jo tasapuolisuudenkin vuoksi. Nämä kaikki onnistui mua miellyttämään, eivätkä ole niitä Vegasin valoista kaikille tutuimpi nimiä.)

1 - Gary Ritter / Zolani Tete vs Juan Carlos Sanchez
2 - Phil Austin / Daud Yordan vs Sipho Taliwe
3 - mikä sen nimi nyt oli / Carl Frampton vs Kiko Martinez (tää on mun ykkössuosikki, jo kohta maailman paras?)

Vuoden hyväonnisin nyrkkeilijä
(Nyt kun mä pääsin huonoista taas iloisiin asioihin, niin valitaan tähän väliin tämmönenkin iloinen tarina.)

Liborio Solis
(Kävi kehässä kahdesti. Molemmilla kerroilla voitokkaasti, WBA:n ”mm-ottelussa”. Mä olin molemmilla kerroilla syvästi sitä mieltä, että hänen vastustajansa ansaitsi voittaa ottelun. Ensimmäisessä ottelussa hyvä onni näkyi myös siten, että vaikka tuomari oli valehtelematta noin 100 kertaa kommentoinut Solixen toistuvaa sitomista huutamalla ”No”, ei hän missään vaiheessa vähentänyt pistettä. Sitä vastoin kun Soliksen vastustaja ensimmäistä kertaa (edellisessä 9 erässä oli osunut noin kolmesti vyölle/rajoille) löi selkeästi alas, vaikkakin vahingossa, eikä mitenkään erityisen dramaattisesti, otti tuomari häneltä pisteen. Lisäksi ne kaksi tuomaria, jotka saivat Solixen voittajaksi merkitsivät erän, jossa Solis kävi lattiassa vain 10-9 vastustajalle. Ilman näitä hyväonnisia sattumia vyö ja voitto olisivat jääneet saamatta. Toisessa ottelussa Solixen hyväonnisuus näyttäytyi onnekkaan tuomion ohella myös siten, että vaikka hän astui puntarille täyden painoluokan sovittua sarjaa ja myös vastustajaansa suurempana, ei se estänyt häntä nousemasta kehään kuittaamaan uransa selvästi suurinta tilipussia. Onnea saattaa olla sekin, että Solis edustaa myös samaa kansallisuutta kuin WBA:n vöitä ja otteluita hallinnoiva Mendozan klaani…)

Vuoden nyrkkeilytapahtuma

1 - The One (historian suurimmat tv-rahat)
2 - Pacman Macaossa (Arum koittaa yhdistää maailman suurimman uhkapelikaupungin ja suurimmat matsit)
3 - Martinez vs Murray (Maravillan kotiinpaluu 11 vuoden tauon jälkeen ja 50.000 katsojaa)
4 - Klitschko vs Povetkin (Eka iso matsi koskaan Venäjällä ja raskaansarjan paluu otsikoihin)
5 - Froch vs Groves (Briteissä nyrkkeily onnistuu olemaan silloin tällöin koko kansan draamaa)

Suomen parhaat
(Mä näin vain osan hyvistä matseista, joten nämä valinnat on sikäli ehkä vähä vajaaperusteisia)

Vuoden suomalainen nyrkkeilytapahtuma

1 - Michele Di Rocco vs Ville Piispanen (EM on kuitenkin edelleen meille harvinaista herkkua)
2 - Robbe vs Sauerland (harvinaista, mukaansatempaavaa draamaa, jossa ensin kaikki osapuolet näyttäytyivät häviäjinä, mutta jonka loppunäytöksessä toivottavasti on vain voittajia)
3 - Edis Tatli vs Mzonke Fana (todella harvinaista saada Suomeen suomalaista vastaan näinkin kova entinen tekijämies)
4 - Jarkko Jussilan Australian rundi (2 viikkoa, 3 matsia, kaukana kotoa)

Vuoden suomalainen ottelu

1 - Edis Tatli vs Felix Lora (korkealla tasolla tasaväkinen taistelu)
2 - Michele Di Rocco vs Ville Piispanen (kovat panokset ja kova taistelu lopussa)
3 - Mika Ritala vs Mikko Säteri (mahtava yleisöön tarttuva taistelu, taidoista huolimatta kaikki tiskiin)
4 - Virgilius Stapulionis vs Niko Jokinen 1 (hieno taisto, kumpikaan ei antanut tuumaakaan periksi)

Vuoden suomalainen nyrkkeilijä

1 - Edis Tatli (Lora, Fana) (loistavat tulokset, loistavaa kehitystä)
2 - Robert Helenius (Sprott) (kukaan toinen suomalainen ei ole yli 70 vuoteen voittanu tän tasosta miestä raskaassa)
3 - Fitim Latifi (Kauramäki, Laine) (komeeta kehittymistä ja komeet kotimaiset päänahat)

Vuoden suomalainen erä
(paras dramaattisten tunteita herättävien käänteiden takia)

1 - Michele Di Rocco vs Ville Piispanen, 10. erä
2 - Mika Ritala vs Mikko Säteri, 3. erä
3 - Virgilus Stapulionis vs Niko Jokinen, 2. erä

Toivotaan, että saadaan lisää just näin hyvää myös nyt alkaneena vuonna.
0 x
Samson
New Kid on the Block

07.01.2014 03:44

Yii kirjoitti: Vuoden nyrkkeilijä
(Mä päätin laittaa järjestyksen pelkästään kehämeriittien perusteella, eli kenet kukakin voitti. Tavallisestihan ajatellaan myös sitä miten hyvältä nyrkkeilijä näytti ja voitojen suurempiakin vaikutuksia, lajin näkyvyyden tai tulevan katsojapotentiaalin kannalta. Jos noita muita kriteerejä olisi ollut kydissä, niin sijan 3 äijä olisi kärjessä ja sijan 13 kundi paljon korkeammalla. Sulkuihin mä änkesin vielä ring-lehden käsityksen siitä, kuinka monenneksi paras mahdollinen vastustaja, kyseisessä sarjassa, kyseessä otteluhetkellä oli)

1 - Adonis Stevenson / vs.Boone(-),Dawson(1),Cloud(3),Bellew(8)
2 - Mikey Garcia / vs.Salido(1),Lopez(10),Martinez(2)
3 - Floyd Mayweather / vs.Guerrero(2),Alvarez(1)
4 - Danny Garcia / vs.Judah(4),Matthysse(1)
5 - Akira Yaegashi / vs.Igarashi(1),Blanquet(-),Sosa(5)

6 - Simpiwe Vetyeka / vs.Yordan(7),John(1)
7 - Sergei Kovalev / vs.Campillo(4),White(-),Cleverly(3),Sillakh(-)
8 - Guillermo Rigondeaux / vs.Donaire(1),Agbeko(-)
9 - Bernard Hopkins / vs.Cloud(2),Murat(6)
10 - Juan Estrada / vs.Viloria(2), Melindo(7)

11 - Wladimir Klitschko / vs.Pianeta(-),Povetkin(1)
12 - Timothy Bradley / vs.Provodnikov(-),Marquez(2)
13 - Gennady Golovkin / vs.Rosado(-),Ishida(-),Macklin(5),Stevens(9)
14 - Erislandy Lara / vs.Angulo(-),Trout(3)
15 - Takashi Miura / vs.Diaz(8),Thompson(9),Jardon(-)
Mielenkiintoinen lista... jos jonkun matsin saa 2014 valita noista että tapahtuisi niin se on Stevenson-Kovalev. Kakkosena Golovkin-Ward, mutta se vielä kaukana...jos golo ekaks rusikoisi vaikka chavez juniorin. niin ja tietty MAY-PAC, tää on sellainen ottelu jota en vaa tajuu miks se ei v#ttu toteudu. Oon saanu sellaisen käsityksen että void ei halua missään tapauksessa otella pacia vastaan kahden syyn takia: 1) hän edelleen pelkää sitä hieman ja 2) Arum, May tietää, että tää vanha jutkukonna kusettaa häntä jokatapauksessa... paskat faneista, niinkun floyd ite sano: legacy don't pay bills.
0 x
Markus
Journeyman

07.01.2014 14:54

Yii kirjoitti:Vuoden suomalainen nyrkkeilytapahtuma
Poiki samalla myös ottelukiellon EBUn alueelle :D

Julkisuudessa ei onneksi ole Jussilan viime vuoden aikaisia kupruja esitelty...
0 x
RockyBalboa
Prospect
Prospect

07.01.2014 17:56

Markus kirjoitti:

Ei mee varmaan kaun että löytyy sieltäkin.
0 x
"Osa mielipiteistä on vaan yksinkertaisesti paskoja. Ja niiden takana olevat ihmiset ovat idiootteja."
tupakkamies
Club Fighter

07.01.2014 21:21

RockyBalboa kirjoitti:
Markus kirjoitti:

Ei mee varmaan kaun että löytyy sieltäkin.
Kertokaahan meille tietämättömillekin tarkemmin mistä on kysymys?
0 x
Samson
New Kid on the Block

07.01.2014 21:23

Niin, eikö hui-masteri käskenyt että aina kun puhutaan jotain pitää sanoa se niin, että mahdollisimman laaja joukko hiffaa mistä on kyse. Tsop tsop näppis laulamaan siitä.
0 x
MiikaF
Prospect
Prospect

07.01.2014 21:41

Minun käsitykseni mukaan Jussila otteli Australiassa ilman ottelulupaa. Jussilahan otteli Latvian liiton lisenssillä, mutta koska Jussila ei toimittanut todistusta terveydentilastaan, niin Latvian liitto ei myöntänyt miehelle ottelulupaa.

Aivokuvathan maksavat jonkun 400 euroa ja ilmeisesti tässä tapauksessa urheilija otteli mieluummin laittomasti kuin hommasi lupaan tarvittavat kuvat.
0 x
Markus
Journeyman

07.01.2014 22:17

MiikaF kirjoitti:Minun käsitykseni mukaan Jussila otteli Australiassa ilman ottelulupaa. Jussilahan otteli Latvian liiton lisenssillä, mutta koska Jussila ei toimittanut todistusta terveydentilastaan, niin Latvian liitto ei myöntänyt miehelle ottelulupaa.

Aivokuvathan maksavat jonkun 400 euroa ja ilmeisesti tässä tapauksessa urheilija otteli mieluummin laittomasti kuin hommasi lupaan tarvittavat kuvat.
MRI tutkimus ei maksa noin paljoa, mutta silmälääkärin + yleislääkärin + ottelulupamaksun kanssa yhteenlaskettuna varmaan tuota luokkaa, riippuen missä suorittaa tutkimukset.

Käsittääkseni Jussila otteli Australian jonkun liiton lisenssillä "unohtaen" yhtäkkiä Latvian liiton lisenssin. Tuollainen ottelukielto ei ole Jussilalle myöskään ensimmäinen kerta, sillä potkunyrkkeilyn puolella WAKO-liitto eväsi mieheltä osallistumisoikeuden viime vuoden amatöörien MM-kisoihin.

Jussila vienee fightsport-lehden "vuoden kamppailija" -äänestyksen nimiinsä, sillä mies on kampanjoinut itsensä puolesta sen verran potkunyrkkeilypiireissä ja fb:ssä. Veikkaisin, että jossain vaiheessa joku kiinnostunut toimittaja tonkii ne "kuprut" esille.

Tuohon vuoden kamppailija -äänestykseen viitaten ihmettelen, että nyrkkeilyväki ei ole herännyt pitämään Tatlin puolia.
Tällä erää Jussilalla 782 ääntä ja Tatlilla 76 ääntä...
http://www.fightsport.fi/artikkelit/aan ... ilija-2013
0 x
Vastaa Viestiin