6.4.18 @ Kultsa - Uusi talli: F4L - Räsänen, Wahlström yms.

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
Kallehelenius911
Brawler

17.04.2018 15:54

Robben valmennusta en voi sinulle tarjota mutta voithan
tarjoutua Niklakselle.
Kuulemma ilman valmentajaa.
Ja Puolan voi unohtaa.
Tähän otteluun Dayron oli leirillä niin Puolassa kuin Italiassa.
Ja kyllä, olisi voinut lopettaa ekaan,
Kysyi minulta, ei kiire, vastasin ettei ole kiirettä nauti....
0 x
Lasileuka
Brawler

17.04.2018 19:57

Kallehelenius911 kirjoitti:
17.04.2018 14:37
Olen samaa mieltä kerrankin, ilman huippuvalmentajaa voi
unohtaa huipulle pääsyä.
Tämän viimeisimmän tyrmäyksen estämiseksi ei huippuvalmentajaa paljon tartte!
Tyrmäyksen hidastuksena katsomalla, voi jokainen todeta kuinka ne kädet roikkuvat "oppikirjan vastaisesti" ja PUM! kuinkas kävikään - ei ehtinyt nostaa sitä alhalla roikkuvaa takakättä ylös poskelle... about 0,3s myöhässä - yritti siis kuitenkin... uskomaton kardinaalimun.aus!
0 x
Puncher
Brawler

17.04.2018 20:37

unohtaa huipulle pääsyä.
Tuon ohjeen/neuvon kun Kalle saisi vielä opetettua Robertille...
0 x
BitchSlap
Journeyman

17.04.2018 21:08

Puncher kirjoitti:
unohtaa huipulle pääsyä.
Amen
0 x
Tän foorumin taso on vajonnut ihan v*tun pohjiin Bitchfuckingslappeineen ja muine asiantuntijoineen
Mosku
Contender
Contender

17.04.2018 22:27

Jokinen juoksi nyrkkiin todella amatööriklopin meiningillä,ei noin voi nyrkkeillä todellakaan jos haluaa muutakin ku hakata pummeja ja journeymaneja. Kattokaa nyt iteki miten naurettavaa touhua, Niko juoksi nyrkkiin ku pillunkiilto silmissä oleva teinipoika.Ja aikunen mies vielä.
0 x
MOSKU
bergerac
Journeyman

17.04.2018 23:10

Puncher kirjoitti:
unohtaa huipulle pääsyä.
Niin onko tää Kallen kommentti hieman ristiriidassa Ahvenanmaan puuhasteluiden + mm-puheiden kanssa?
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

17.04.2018 23:28

Ei muuta kun sopivan paksu tiukka pinkka vaikka satasen euroseteleitä pöydän kulmalle odottamaan, niin eiköhän se Dayroni sieltä kehään tule uudemmankin kerran. Matsi oli mielenkiintoinen ja mielenkiintoista matsia odottaisin kyllä uusinnastakin.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Mosku
Contender
Contender

17.04.2018 23:36

Ilman hyvää valmentajaa ei voi olla hyvä...hmmm...Ilman hyvää nyrkkeilijää ei valmentajaa arvosteta,ei myöskään manageria.Promoottori,ihan ..tun sama mitä niiden päässä liikkuu koska ne haluu vaan ja ainoastaan tehdä rahaa nyrkkeilijöillä,ne ..tun rahaa rakastavat ..skamahat niissä harmaissa puvuissaan.... . Muistakaa että nyt puhutaan urheilusta missä raha puhuu.Suhteet.Moni muukin ku se mitä ite ottelija tekee kehässä on ja tulee aina pysymään suuressa asemassa kuka on mestari tai pääsee ottelemaan mestaruudesta..Siitä ei nyrkkelijät päätä,ei olis kuinka kova tahansa jos ei ole SUHTEITA.Ite nyrkkeilijä on pelkkä rahantekokone..Niin, jos siihen on kyvyt.. Siihenki on oltava kova jätkä.Muistakaa sekin. Pääset mestariksi tai et.
0 x
MOSKU
TuukkaK
Journeyman

17.04.2018 23:39

unohtaa huipulle pääsyä.
Huippu cutman Finnilä, Jokinen Entinen Suomen ykkösiskijä omassa painoluokassaan ja kuntonyrkkeilijä Juvonen.
Olen samaa mieltä, että Räsänen tarvitsisi ammattinyrkkeilyn tuntevan henk. koht. valmentajan, jonka kanssa tehtäisiin töitä pidemmällä aikajänteellä. Tämä pätee oikeastaan kaikkiin ammattilaisiimme.

Juvosen kutsuminen "kuntonyrkkeilijäksi" on kuitenkin vähättelyä. Hänen listaltaan löytyy muistikuvieni mukaan 70 kilpaottelua ja tämän lisäksi hän on toiminut useiden ammattilaistemme taustalla enemmän tai vähemmän jo vuosien ajan osallistuen harjoitteluun ja valmentamiseen mm. pitämällä pistareita, jne.
0 x
Mosku
Contender
Contender

17.04.2018 23:44

Juvonen?Etunimi?
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

18.04.2018 00:18

Mä en ymmärrä yhtä asiaa.Oon ihmetelly tätä vuosia.Miksei tämän maan jätkät jotka haluu olla jotain tuolla kehässä, käy, puhumattakaan että treenais ja eläis treenaten esim. Euroopassa,missä tahansa muualla missä oppis asioita?Se ei ole rahasta kiinni.Lennot nykyään edullisia jne.Mitä ..ttua te luulette oppivanne vielä täällä?Luuletteko te että teille yhtäkkiä pumpsahtaa takapihallenne maan pinnalle jostain maan alta luolasta joku ..tun tonttu pistarit kourassa joka tekee teistä mestarin vuodessa?EI NIITÄ OLE.EIKÄ NIITÄ TULE.Jos haluatte menestyä,LÄHTEKÄÄ ..TTUUN TÄÄLTÄ. ..TTU,niin on tehny ja tekee muidenkin lajien tyypit,muusikot jne! Ja niitä arvostetaan jos ne onnistuu tavotteissaan. ...tana että voi olla arkaa porukkaa...Ja tyhmää. ..ttuako tuota kaunistelemaan.Ei mitään uskallusta ottaa riskiä,pientäkään.
0 x
MOSKU
Luka
Journeyman

18.04.2018 01:41

Mosku, muuten samaa mieltä. Mutta asia ei ole noin mustavalkoinen kuin sä sen maalaat. Jotta voisi lähteä ulkomaille harjoittelemaan, pitää olla vähintään täysi-ikäinen eli 18-vuotias, joskin siinä vaiheessa on jo liian myöhäistä aloittaa kova harjoittelu, koska se "AHAA"-elämys, josta Turunenkin täällä aikoinaan kirjoitti, pitää kokea vielä junnuna - että pystyy pärjäämään kv. huipulle ja voittamaan sen. Eli, toisin sanoin, kova harjoittelu pitää aloittaa todella nuorena: melkein 10-12-vuotiaana ja jatkaa sitä aina miehiin asti. Tämän lisäksi pitää menestyä kilpailuissa - niin kansallisissa kuin kansainvälisissä - voittaa kaikissa näissä karkeloissa mitaleita ja olla senioreihin siirtyessä niin kova henkisestä ja fyysisesti, että uskoo vankasti pystyvänsä voittamaan olympiakullan. Ulkomaille ei kukaan normaali vanhempi omaa lastaan tule päästämään ja olisi oikeastaan typerääkin, koska lapsi on kuitenkin lapsi. Mitä tulee kotioloharjoitteluun, jos joku ihminen päättää ryhtyä valmentajaksi, pitää hänen sitoutua ko. hommaan koko sydämmellään, mikä tarkoittaa sitä, että hänen pitää KOULUTTAUTUA jatkuvasti eikä vain esittää valmentajaa tai suurta tietäjää. Suomessa kun tämä homma tuppaa olemaan oikeasti niin oksettavaa puuhastelua ja pääosin olen yli vuosikymmenen nyrkkeilyä harrastaneena huomannut, että suurin osa valmentajista tekee valmennushommaa ITSEÄÄN VARTEN. Mikä on mielestäni todella vastenmielistä. Mennään salille, jotta pääsee pätemään. Joku kuuntelee. Ja näin päin pois. Kerron esimerkin. AIkanani oli sellainen nyrkkeilijä sarjassani, joka nousi huipulle ja muun muuassa minun ohi kiitämällä: voitti SM-kullan ja todella hienon finaalitaistelun siivittämänä PM-kullan ja kaikki oli tästä jätkästä niin haltioissaan, että "Tässä on tuleva Turunen/Rauhala". No, meni pari vuotta, eikä mitään todellista kv. läpimurtoa tapahtunut. Minä taas, varsinkin kun olin niin kateellinen tälle tyypille, harjoittelin uutterasti ja lopulta nousin maajoukkueeseen. Yhtenä kesänä ennen EM-kisoja me sitten lähdettiin ulkomaille leirille, jolle tämä kyseinen kaveri sitten tuli mukaan. Oltiin kaikki samassa huoneessa (siihen olisi muistaakseni mahtunut 10 henkeä, meitä oli kaikki mukaan lukien kuusi henkeä). Aluksi kaikki oli hiljaa, koska olimme kaikki otelleet toisiamme vastaan. Ymmärrätte kaikki yskän. Mutta sitten juttu alkoi lentämään ja oikeastaan reenien välillä oli todella mukavaa olla jätkien kanssa ja heittää läppää. Tämä kaveri taas oli melkein kaiken aikaa hiljaa, joskin sitten viikon hiljaisuuden jälkeen avasi suunsa ja alkoi kertomaan, miten hän harjoittelee. Se oli minulle shokki: "No, mä käyn aamuisin lenkillä ja juoksen salille. SIellä hakkaan muutaman erän säkkiä ja vedän varjoa. Illalla sitten otetaan sparria, jos on kenen kanssa ottaa ja löydään pistareita". Ei mitään harjoitteluohjelmaa, pelkkää improvisaatiota. "Ööö... mites sitten matsit... mitä sun valmentaja sulle kulmassa neuvoo?" Tämä kaveri repesi nauramaan ja sanoi: "Ei se muuta huuda kuin että 'LYÖ SITÄ NIIN PERKELEESTI!'" Me kaikki repesimme ja olen tuohon hetkeen palannut monta kertaa myöhemminkin. Mutta Mosku ja te kaikki muut, jotka tämän viestin luette: ajatelkaa ihan järkeä käyttäen; tässä on suomalaisen valmennuksen normi eli mitään ei osata neuvoa, ei teknisesti, ei taktisesti, ei psyykkisesti. Huudetaan vain, että lyö sitä niin perkeleesti. Mikä todella on koomista, mutta myös surullista, koska tämän kaltaiset ihmiset, ns. valmentajat, aivopesevät poikia, että heistä tulee maailmanmestareita ja olympiavoittajia ja sitten ovat ensimmäisinä juoksemassa harjoituksista kotiin, koska "pitäähän sitä viettää aikaa perheen kanssa... vedä sä loppuverryttely." Näin loppupäätelmäksi vedän tällaisen ajatuksen: Suomen nyrkkeilyn ongelma on se, että täällä puuhasttellaan ja oikeastaan tykätään puuhastella. Ymmärrättekö? Ei tarvitse ottaa kaikkea vakavasti... "Et jaksa vetää painoja? Kyllä niitä sarjoja riittää..." Tää on vain urheilua...
0 x
Porttikiellon syy: persoonien "analysointi"
Kallehelenius911
Brawler

18.04.2018 07:15

bergerac kirjoitti:
Puncher kirjoitti:
unohtaa huipulle pääsyä.
Niin onko tää Kallen kommentti hieman ristiriidassa Ahvenanmaan puuhasteluiden + mm-puheiden kanssa?
Kerro bergerac + muut.
Mitä oikeasti tiedätte/luulette tietävänne Robertin trenien
määrästä/laadusta ja paljonko on pelkästään mielikuvituksenne
tuottamaa märkää unta.???
0 x
Puncher
Brawler

18.04.2018 09:45

18.04.2018 07:15
bergerac kirjoitti:
Puncher kirjoitti:
unohtaa huipulle pääsyä.
Kerro bergerac + muut.
Mitä oikeasti tiedätte/luulette tietävänne Robertin trenien
määrästä/laadusta ja paljonko on pelkästään mielikuvituksenne
tuottamaa märkää unta.???
Yleisen tiedon mukaan Johan Linström valmentaa Robertia, ja hän ei ole nyrkkeilyn huippuvalmentaja. Niinkuin sanoit "Olen samaa mieltä kerrankin, ilman huippuvalmentajaa voi unohtaa huipulle pääsyä."
0 x
pniemela
Club Fighter

18.04.2018 10:53

edit. siirretty Robbe ketjuu
Viimeksi muokannut pniemela, 19.04.2018 07:50. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
Vastaa Viestiin