6.4.18 @ Kultsa - Uusi talli: F4L - Räsänen, Wahlström yms.

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
Kallehelenius911
Brawler

18.04.2018 13:03

Pahinta täällä on se ettei kukaan lue toisten kirjoituksia vaan
on kamalan kiire päästä kuittaamaan ja kertomaan kummeli
juttuja ja näin ollen otan taas lomaa vellihousujen luota.
Hymyillään kun tavataan.
0 x
Mosku
Contender
Contender

18.04.2018 20:22

LUKA.Tiedän -LYÖ NIIN PERKELEESTI-koutsin...Niin,onhan noita...Ja joo on oltava min 18v ku haluu ulkomaille.Mä en tarkota että pentuna ulkomaille.On täällä juniorikoutsaus hyvää,tekniikat ja kaikki ok,mut sit ku lähetään ilman paitaa täytyy muistaa :Tässä maassa ei ole ns ammattinyrkkeilykulttuuria ollenkaan.Otteleminen on erilaista ku eriä on enemmän... Ja kun elät ja treenaat kulttuurissa missä arvostetaan kolmen erän mestareita...Äh,en oikein osaa selittää.ANYWAY,POINTTINI on se että jos haluu olla kunnon PRO,on elettävä niin.Enkä todellakaan vähättele entisiä amatööritähtiä.Ei niitä vähättele moni huippu-pro-mestarikaan joiden kans oon jutellu asiasta.Erien ,sääntöjen ja monien muidenkin juttujen erot tekee vaan sen faktan että ne ammattinyrkkeilyn kuviot,treenitavat,tekniikat on opittava heti uran lähtiessä käyntiin.
0 x
MOSKU
Luka
Journeyman

18.04.2018 20:38

Mosku,

Meitä on moneen junaan :) Esim. mä en koskaan suunnitellut siirtyväni ammattilaiseksi, vaikka pitkän uran tein. Olen samaa mieltä, että pro-homma on kovempaa, mutta yhdessä jutussa amatööripuuhastelu on vaativampaa: se on nimittäin painovedot. Ammattilaisissa ei tarvitse kuin nykäistä paino alas ottelua varten, kun taas amatööreissä arvokilpailuissa se pitää pitää alhaalla viikkotolkulla. Ja mitä pienempi ukko, sitä vaikeampaa vetää. Kaikessa muussa samaa mieltä!
0 x
Porttikiellon syy: persoonien "analysointi"
Mosku
Contender
Contender

18.04.2018 21:05

Olet pro tai et mut jos teet sitä täydellä sydämellä oot AINA KOVA JÄTKÄ.En oo väittäny että pro-touhu on kovempaa.Mutta totta on se että jos ESIM oot nyrkkeilijä joka karkeasti verraten voittaa joka viidennen matsin...Paidaton tuntee sen usein lopun ikänsä uran päätyttyä nahoissaan ettei menestyny.Amatööri ei.Ja se on fakta.Oon tavannu useita pro-jätkiä joista ei tullu mestareita,oliko siihen rahkeitakaan ,tuskimpa.Muutamat lopun ikänsä iskuhumalaisia maailmaa kiertäviä journeymanejä jotka matsaa ja sparraa missä vaan voi ja saa...Toinen silmä ollu vuosia sokea lähes jne...MUTTA.Juttelin kerran yhden tällasen Jenkin kans joka otteli täällä Suomessa häviten pistein maamme ex-staralle(pistein), Hän mulle ku juteltiin hänen matsin jälkeen pubissa-Älä sääli mua,oon slummista,orpo ja koditon mut oon kiertäny vuosia maailmaa hotelleissa asuen, oon otellu tai ollu sparrari,mulla on ollu hyvä elämä,yöpyny hotelleissa,syöny hyvin,eläny raittiina urheillen...-EN MÄ SUA SÄÄLI TODELLAKAAN,oon tavannu monia kiertolaisia elämäni aikana..
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

18.04.2018 21:18

Luka,ei painonveto oo YHTÄÄN helpompaa ilman paitaa.Ei todellakaan.En ymmärrä näkemystäsi.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

18.04.2018 23:23

Lopuksi:Oon lukenu ja kuullu ku oon neuvonu lähteen muualle oppimaan, on vastaus lähes aina - HEI MUL EI OO VARAA LÄHTEÄ/-MUL ON TOI TYÖ /-MUL KUN ON JO TOI PERHE..jne jne...Joo totta, jos asetat jotain uras etenemishaaveiden edelle,jää ura toiseksi.Ihmisellä on vapaus tehä mitä haluaa.Hyvä niin.Ei sitä kaikkea voi yhtaikaa saada.Eikä riskejä tarvi tässä höttöntöttö-valtiossa ottaa.Joskus tuntuu että jotkut luulee että muissa maissa ei tarvi uhrautua uransa eteen.Tavallaan noin luulevat ovat oikeassa.Niillä muiden maiden pugilisteilla kun ei ole enimmäkseen ole muuta mahdollisuutta saada jotain aikaan,on vaan ja ainoastaan se ..tun kehä missä on parempi pärjätä.Täällä voi valita mitä haluaa tehä työkseen. Lähes kaikissa maissa missä nyrkkeillään on se ainoa tie selviytyä.Elämä on valintoja.
0 x
MOSKU
Luka
Journeyman

19.04.2018 00:37

Mosku kirjoitti:
18.04.2018 21:18
Luka,ei painonveto oo YHTÄÄN helpompaa ilman paitaa.Ei todellakaan.En ymmärrä näkemystäsi.
Mosku, tarkoitan siis sitä että musta on vaikeampaa painovedon kannalta voittaa olympiakulta sarjassa -57kg kuin sama ammattilaisissa. Siis painovetojen kannalta. Ammattilaisissa puntari on edeltävänä päivänä ja toki siihen vedetään usein lähes 10 kiloa, mutta amatöörien arvokisoissa joutuu olemaan lähellä painorajaa melkein kaksi viikkoa ja ennen kisoja näännyttää itsensä lähelle painorajaa ja sitten nykäistä viimeiset pari kiloa nesteistä ja toistaa tämä kahden viikon aikana 5-6 kertaa. Tämän takia minusta amatöörihomma painovetojen kannalta on rankempaa. Oikeastaan juuri tämä tekee mielestäni amatöörinyrkkeilystä maailman kovimman lajin: sua lyödään päähän päivästä toiseen viikkotolkulla eikä otteluiden jälkeen saa syödä. Ei mitään järkeä.
0 x
Porttikiellon syy: persoonien "analysointi"
pniemela
Club Fighter

19.04.2018 07:49

Kallehelenius911 kirjoitti:
18.04.2018 13:03
Pahinta täällä on se ettei kukaan lue toisten kirjoituksia vaan
on kamalan kiire päästä kuittaamaan ja kertomaan kummeli
juttuja ja näin ollen otan taas lomaa vellihousujen luota.
Hymyillään kun tavataan.
Jep, olet oikeassa. Olisi pitänyt huomata aiempi vastauksesi-. Se vaan hukkui näihin kaljakaverilässytyksiin.

Siirsin nyt kyssärini oikeaan ketjuun.
0 x
Mosku
Contender
Contender

19.04.2018 19:35

LUKA.Oot ilman paitaa tai et,voit vetää painon minimiin eli ei mitään rasvaa juurikaan.Niin tekee suuri osa.Sen jälkeen voit repiä n.5%painostasi esim. aamulla ennen punnitusta saunomalla esim.Ja toi n.5% otetaan ihosta.Jos esim 60kg jätkä repii 3kg aamulla saunassa ja ottelee samana iltana hän ei kärsi kun tankkaa juoden järkevästi ittensä terveeksi.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

19.04.2018 19:37

Tuota enempää ei ihmisestä lähde.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

19.04.2018 20:00

Se vetäminen ..tuttaa ja jos sitä tekee esim 4 aamua joka ..tun aamu. Et silti kärsi.Et vaurioidu millään tavalla.Näin on asia.Voi sitä sanoa että on rankkaa...Niin...Onhan se ..ttumaista touhua hyppiä ja hikoilla tai saunoa,aamu toisensa perään,mitä sitä kiistämään.Mutta ...MItä tohon enää jatkamaan?Ymmärrät varmaan.Kun on valinnu elämäntapansa ite vielä...Kyllä se elämän kovuus tulee häkissä vastaan,ei saunan lauteilla.
0 x
MOSKU
Yii
Brawler

20.04.2018 10:43

Mosku kirjoitti:
18.04.2018 23:23
Oon lukenu ja kuullu ku oon neuvonu lähteen muualle oppimaan, on vastaus lähes aina - HEI MUL EI OO VARAA LÄHTEÄ/-MUL ON TOI TYÖ /-MUL KUN ON JO TOI PERHE..jne jne...Joo totta, jos asetat jotain uras etenemishaaveiden edelle,jää ura toiseksi… Joskus tuntuu että jotkut luulee että muissa maissa ei tarvi uhrautua uransa eteen.
Loistava kiteytys! Siitä kai se on eniten kiinni, että minkä on valmis laittamaan kaiken muun edelle.

Luka ja Mosku neuvoo lähtemään ajoissa ulkomaille paremman valmennuksen ja parempien harjoituskavereiden ja ammattinyrkkeilykulttuurin löytämiseksi. Mä kunnioitan herrojen sanomisia, joissa vaikuttaa värähtelevän kokemuksen syvä rintaääni.

Ite luulen, että se on selvä, että jos on mukana siellä missä tehdään menestystä, on itelläkin paremmat edellytykset löytää sen menestyksen eväät. Mä luulen silti, että myös isolla omistautumisella kotimaasta käsin, on yhä mahdollisuus raivata tietään korkealle.

Edellisen neljännesvuosisadan aikana mieleen tulee 4 meikeläistä äijää, jotka muuttivat ulkomaille nimenomaan ammattinyrkkeilymenestyksen toivossa ja paremman valmennuksen ja harjoituskavereiden/olosuhteiden toivossa. Jyri Kjäll ja Leif Keiski (lasketaan mukaan, kun on suomalaissyntyinen, vaikka muutti Ruotsista) muuttivat Miamin liepeille Floridaan, Mika Kihlström Lontooseen, ja Robert Helenius Berliiniin. Näistä 3 ensimmäistä eivät erinomaisista harjoitusympäristöistä huolimatta yltäneet toiveidensa mukaiseen menestykseen. Robbe on laskettava onnistujaksi, vaikka hän itse ja moni Suomessa ehti toivoa vielä paljon suurempaakin menestystä hänelle.

Kaikki heistä lähtivät meikeläisen mittapuun mukaan nuorena, Leif oli 22, Roope 24, Jyri 25 ja Kille 26 vuotias iskiessään ilman paitaa ulkomaan kehässä. Tietysti Mosku saattoi tarkoittaa, että pitäis lähteä jopa alle 20 v.

Suomesta käsin harjoitellen (ja ulkomailla harjoitusleireillen) on sinä viimisen n. 25v aikana 3-6 äijää noussu kärkiotteluihin tai niiden tuntumaan. Tarmo Uusivirta ja Amin Asikainen nousivat molemmat maailman top10-joukkoon. Edis Tatli voitti EM-vyön ja Juho Tolppola, Ville Piispanen ja Juho Haapoja ovat siitä EM-vyöstä otelleet.

Noiden lyhyiden nimilistojen perusteella vois sanoa, että ulkomaille hyviin ammattinyrkkeilykaupunkeihin ja -ympyröihin lähtö/muutto ei takaa menestystä tai tuo muutenkaan yhtään mitään ilmaiseksi tai edes helpommalla. Se tarjosi kuitenkin näille neljälle varmasti sellaiset menestysmahdollisuudet, joita Suomessa ei ollut tarjolla. Se tarjoaa niitä varmasti lähtijöille jatkossakin.

Mun mielestä yhtä hyvin voi sanoa, että jos nyrkkeilijä ja valmentaja ovat sitoutuneet koko sydämellään (niin kuin Luka peräänkuulutti) ja jos ympärille saadaan kasattua vieläpä onnistunut taustakuvio, niin myös Suomesta käsin voi ylttää menestykseen.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 10:46

pOKE kirjoitti:
09.04.2018 13:33
TÄMÄ ON SITÄ MITÄ AMMATTINYRKKEILYILLAN PITÄÄ OLLA! Kovaa taistelua voitosta, eikä katsojalla ole varmaa käsitystä ennakolta kumpi ottelun voittaa. Pirun hieno ilta oli!...Ilta oli jotenkin täyttä tykitystä alusta loppuun. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita, nyrkkeilydraamaa ja mahtavia suorituksia koko ajan. Hädin tuskin ehti matsien välillä tilata tuopin…Kiitos ja kumarrus illan järjestäjille ja etenkin ottelijoille.
Puncher kirjoitti:
07.04.2018 15:26
nyt F4L-tuli todenteolla Suomalaisen ammattinyrkkeily-bisneksen kärkitekijäksi. Oikeastaan jokainen ottelija nosti illassa kiinnostavuuttaan,jokainen taisteli voittonsa eteen kunnon soturin elkein…eilisen jälkeen odottaa että järjestäisipä F4L-promootio uuden illan nopeasti!
Leifhackman kirjoitti:
07.04.2018 15:39
Koko illasta haluan sanoa, että matsit olivat todella hyviä. Tällaisia nyrkkeilyiltojen pitääkin olla. Kaikkien matsien ei tarvitse olla huipputasoisia, kunhan niissä on oikeaa kilpailua eikä tuoda umpisurkeita ammattihäviäjiä kotikehäläisten hakkeloitavaksi. Kiitokset illan järjestäjälle tässä suhteessa linjavalinnasta ja kiitokset ja onnittelut myös match makerille onnistuneesta työstä!
m66 kirjoitti:
07.04.2018 19:38
Onnittelut hienosta illasta! Olipa mahtavaa seurata kotimaan illassa KAMPPAILU-URHEILUA. Toki aiemminkin illoissa on nähty yksittäisiä hyviä matseja, mutta nyt oli lähdetty liikkeelle aivan toisella asenteella kun koskaan.
Näitä kommentteja on mahtava nähdä ja näihin on ilo yhtyä.

Mulla on ollut kunnia saada nähdä suurin osa Suomessa edellisen 30 vuoden aikana järjestetyistä illoista. Todella monta todella hienoa ottelua ja iltaa sinä aikana oon saanu nähdä. Niitä upeita otteluita on ollut melkein jokaisen järjestäjän illoissa joskus. Nyrkkeilyn ystävänä mulla on mielessä kiitollisuus niistä kaikista.

Täytyy silti sanoa, että mä oon aina toivonu, että joku uskaltais joskus toteuttaa sellaista konseptia, jossa jokainen ottelu olis kilpaurheilua aidoimmillaan (ei etukäteen ylivoimaisia ennekkosuosikkeja).

Kiitos kaikille tämän illan järjestäjille. Nyt oltiin lähempänä tota mun toivettani, kuin ite uskalsin toivoa.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 10:48

seldon71 kirjoitti:
08.04.2018 09:44
Halusimme toimia ottelijoita kohtaan oikein
Mä niin fanitan tätä matchmakeria, ja tätä sen kommenttia…
Mosku kirjoitti:
17.04.2018 23:36
Promoottori,ihan ..tun sama mitä niiden päässä liikkuu koska ne haluu vaan ja ainoastaan tehdä rahaa nyrkkeilijöillä,ne ..tun rahaa rakastavat ..skamahat niissä harmaissa puvuissaan
Mä jopa uskon, että Moskun maalaama kuva promoottoreista ei osu nykyisiin tapahtumanjärjestäjiin Suomessa. Mä uskon, että heidän joukostaan löytyy paljon niitä, jotka ajattelevat myös urheilijan etua…
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 10:50

Markus kirjoitti:
10.04.2018 21:30
Perjantaisessa otteluillassa omaankin silmääni Räsänen - Lester -ottelu oli se oikea pääottelu…Omista nyrkkeilijöistäni Mathias Eklund on kiinnostunut kohtaamaan Timo Laineen ja uskon, että Aulangon tapahtumien myötä ottelupari herättäisi taustajoukkojenkin välille "lämpimän" jännitteen
Puncher kirjoitti:
08.04.2018 16:31
…niin sitten Enbom vs Lester! Se kiinnostaisi kyllä.
Lasileuka kirjoitti:
09.04.2018 07:09
Pienen maan "nyrkkiskenen vetonaulat" on nopeesti loppuun kaluttu ja lesteri-räsäne oli juurikin tällainen one-timer
Mä uskon, että paras tapa luoda ja vahvistaa ammattinyrkkeilykulttuuria ja edesauttaa sen varsinaisen ammattinyrkkeilykulttuurin syntymistä Suomeen on, tasaväkisten otteluparien lisäksi, juuri suomalaisten keskinäiset ottelut.

Hienoa, että Kultsalla järjestettiin nyt Lester-Räsänen, hienoa, että Lahdessa on tulosa Mattila-Faltin II. Hienoa, että viime vuonna Kauhavalla järjestettiin Kekäläinen-Laine, Vaasassa Mattila-Faltin I ja Eklund-Joensuu, Aulangolla Laine-Forsman ja Joensuussa Mononen-Lampinen.

Viime vuonna Suomessa järjestettiin 80 matsia. Niistä viidessä oli suomalaiset vastakkain. Vielä paljon enempiinkin suomalaisten keskinäisiin on siis hyvä mahdollisuus, vaikka jo tänä vuonna.

Ne jotka pelkää, että tasaisilla otteluilla Suomesta loppuvat vetonaulat, saattavat olla oikeassa. Mä uskon vakaasti, että juuri niillä tasaisilla otteluilla ja varsinkin suomalaisten välisillä tasaisilla otteluilla syntyvät ne seuraavat vetonaulat.
0 x
Vastaa Viestiin