Stadin Malli

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Edmundo
New Kid on the Block

18.11.2018 22:30

Markus kirjoitti:
18.11.2018 20:59
Laine-Kis matsissa on vaikea olla parin aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että Timon esitys olisi ollut jollain tapaa urhea / ihailtava. Itse en pysty millään tasolla sanomaan niin.

Minun silmääni Timon esityksestä paistoi jollain tapaa pelko olla tuossa kehässä ja tarkoituksena oli selviytyä kilpikonnassa 10 erää ja päästä alta pois. Vastustajakin sääli muutamissa kohdissa selvästi. Timo on todennäköisesti jälleen kerran sanonut kulmamiehille, ettei ottelua saa luovuttaa missään tilanteessa, mutta mun mielestä ottelu oli sellainen, että kulman olisi pitänyt luovutuspäätös tehdä. Se tuli jälleen kerran selväksi, että Timolla on kova leuka...muihin taitoihin ja ominaisuuksiin nähden liiankin kova.
Markus Lammi
Tässä on erotettava toisistaan ottelu ja sitä edeltävät tapahtumat. Tuskin kukaan väittää että Timo oli oikeassa paikassa eilen. Kuvittelivatko omat taidot paremmiksi tai vastustajan huonommaksi, sitä emme voi tietää. Ottelu oli sovittu ja virhe oli tapahtunut.

Ensimmäisestä erästä alkaen ottelun lopputulos oli selvä. Vaikka vastustaja oli kaikessa parempi ei ottelussa nähty erääkään jossa Timo ei olisi yrittänýt vastata. Aina löi voimalla vastustajaa, vaikka turpaan tuli jatkuvasti. Enkä minä nähnyt minkäänlaista kilpikonna pakolua, oli vaan täysin kusessa vastustajan ylivoiman alla. Mitä Timo olisi voinut omilla taidoillaan tehdä paremmin, luovuttaa? Olisi ollut fiksua luovuttaa, mutta ei luovuttanut ja hatunnosto sillle!
Ja sitä pelkoa mitä nähdään, kun otellaan ammatihäviäjää vastaan oman itseluottamuksen ja listan rakentamiseksi, ei tässä ottelussa ollut vähääkään. Kaikki kunnia nyrkkeilijän suoritukselle. Ottelun sopiminen ja kulman työskentely ovat asia erikseen.
0 x
Tuutti777
Club Fighter

18.11.2018 23:16

Edmundo kirjoitti:
Markus kirjoitti:
Laine-Kis matsissa on vaikea olla parin aiemman kirjoittajan kanssa samaa mieltä, että Timon esitys olisi ollut jollain tapaa urhea / ihailtava. Itse en pysty millään tasolla sanomaan niin.

Minun silmääni Timon esityksestä paistoi jollain tapaa pelko olla tuossa kehässä ja tarkoituksena oli selviytyä kilpikonnassa 10 erää ja päästä alta pois. Vastustajakin sääli muutamissa kohdissa selvästi. Timo on todennäköisesti jälleen kerran sanonut kulmamiehille, ettei ottelua saa luovuttaa missään tilanteessa, mutta mun mielestä ottelu oli sellainen, että kulman olisi pitänyt luovutuspäätös tehdä. Se tuli jälleen kerran selväksi, että Timolla on kova leuka...muihin taitoihin ja ominaisuuksiin nähden liiankin kova.
Markus Lammi
Tässä on erotettava toisistaan ottelu ja sitä edeltävät tapahtumat. Tuskin kukaan väittää että Timo oli oikeassa paikassa eilen. Kuvittelivatko omat taidot paremmiksi tai vastustajan huonommaksi, sitä emme voi tietää. Ottelu oli sovittu ja virhe oli tapahtunut.

Ensimmäisestä erästä alkaen ottelun lopputulos oli selvä. Vaikka vastustaja oli kaikessa parempi ei ottelussa nähty erääkään jossa Timo ei olisi yrittänýt vastata. Aina löi voimalla vastustajaa, vaikka turpaan tuli jatkuvasti. Enkä minä nähnyt minkäänlaista kilpikonna pakolua, oli vaan täysin kusessa vastustajan ylivoiman alla. Mitä Timo olisi voinut omilla taidoillaan tehdä paremmin, luovuttaa? Olisi ollut fiksua luovuttaa, mutta ei luovuttanut ja hatunnosto sillle!
Ja sitä pelkoa mitä nähdään, kun otellaan ammatihäviäjää vastaan oman itseluottamuksen ja listan rakentamiseksi, ei tässä ottelussa ollut vähääkään. Kaikki kunnia nyrkkeilijän suoritukselle. Ottelun sopiminen ja kulman työskentely ovat asia erikseen.
Täysin samaa mieltä.
0 x
seldon71
Prospect
Prospect

19.11.2018 01:56

Markus kirjoitti:
Markus Lammi
Muutama kommentti :

1) Televisiokuva ei koskaan välitä osumien voimaa ja tehoa kovin hyvin. Vierestä katsoneena voisi todeta, että jos kerrankin olisi tullut osuma, jossa Timon jalat olisivat olleet pehmeät ja horjuvat, niin luovutusta olisi vakavasti harkittu. Niille monille, jotka eivät luota (lainkaan) minun mielipiteeseeni niin voin sanoa että samaa ottelua katsoi mm. italialainen kehätuomari. Matkustettiin aamuyöstä yhdessä lentokentälle, juteltiin pitkään ja myös hän kommentoi Kisiä kevytlyöntisenä "käsilyöjänä". Vain kerran ottelun aikana (8. erän jälkeen jossa nenä aukesi) oli tuomari tarpeeksi huolestunut tullakseen edes kulmaan kysyäkseen Timon vointia.

2) Tv:stä / videolta tämä matsi saattaa näyttää ihan yhtä pahalta tai pahemmalta kuin Chudinov-ottelu, mutta sen jälkeen Timo oli ihan eri tavalla "kulutettu". Tästä ottelusta toipuminen ei kovin kauaa ottanut, Sotshista pidempään.

3) Markuksen kommentti "pelosta" ei ole huono tulkinta, mutta kuitenkin tulee henkilöltä, jolla ei ole omaa kilpailukehäkokemusta. Pikemminkin Timon suoritus kehässä (oma ottelemiseni oli joskus paljon alemmalla amatööritasolla samanlaista) näytti siltä, miltä näyttää täydellisen turhautuneen ottelijan esitys. Kun jää koko ajan tilanteissa kakkoseksi, eikä omat hyökkäykset onnistu tilannetta/kokonaiskuvaa yhtään muuttamaan, niin jotkut (aika monet) ottelijat menevät tuohon survival-moodiin, jossa ei taistella voitosta vaan ainoastaan kunniakkaasta esityksestä. Terveellistä? Itsetunnolle kyllä, muuten edes keskipitkällä ajalla ei.

Jatkoanalyysit teen muualla kuin julkisesti - mielipiteeni olen toki hiljalleen muodostanut.
0 x
Team Dalton Boxing
Club Fighter

19.11.2018 11:01

Edmundo kirjoitti:

Kuvittelivatko omat taidot paremmiksi tai vastustajan huonommaksi, sitä emme voi tietää.
Ainakin jälkimmäistä kyllä, Mate Kis jaksoi pitää hurjaa vauhtia koko ottelun ajan, johon Timo ei vaan yksinkertaisesti ehtinyt mukaan vaikka yritystä ja tahtoa varmasti oli! Maten tyyli oli tosiaan "myrkkyä" Timolle, mutta jokaiseen uuteen erään hän lähti sillä asenteella, että pystyy pääsemaan otteluun paremmin "sisälle", mutta sitä ei nyt sitten vaan tapahtunut!

Kirjoitukset siitä, että Timo olisi jotenkin pelännyt kehässä ovat täyttä paskaa! Hän on aina halunnut haastaa/testata itseään myös kovalla eurooppalaisella tasolla ja nyt ei vaan saanut itsestään parasta irti ja vastustaja oli "liekeissä", that's it!

Timolla oli(tässäkin ottelussa)/on täysi luottamus kulmamiehiinsä, eikä hän ole esittänyt mitään vaatimuksia siitä, että ottelua ei missään tilanteessa saa keskeyttää. Timo oli toki koko ottelun askeleen, kaksi tai jopa kolme Matea jäljessä, mutta ottelussa ei kuitenkaan ollut mitään suurta hätää, ei nähty luvunlaskuja, ei kertaakaan sellaista osumaa, että olisi oltu sekaisin tai näkynyt jaloissa ja oli hän heti ottelun jälkeen hyvässä kunnossa ja täysin skarppina.

Tosiasia on toki se, että Timolla on varmasti enemmän otteluita takana kuin edessä, mutta sopivalla tasolla hänellä on varmasti vielä tulevaisuudessa hienoja hetkiä tarjottavana suomalaiselle ammattinyrkkeily yleisölle! Nyt ei laiteta "päätä pensaaseen", vaan otetaan tappiosta kaikki oppi mitä otettavissa on ja palataan kehään entistä kovempana!
3 x
Second to Nunn
Club Fighter

20.11.2018 15:35

Team Dalton Boxing kirjoitti:
19.11.2018 11:01
Kirjoitukset siitä, että Timo olisi jotenkin pelännyt kehässä ovat täyttä paskaa! Hän on aina halunnut haastaa/testata itseään myös kovalla eurooppalaisella tasolla ja nyt ei vaan saanut itsestään parasta irti ja vastustaja oli "liekeissä", that's it!
Jokainen vähääkään nyrkkeilystä mitään ymmärtävä tietää sen, että Timo Laine urheasta haastamisesta huolimatta ei taistele euroopantasolla voitosta yhtään ketään vastaan. Laineen uran suunta kääntyi joyrneymanin polulle jo aikapäiviä sitten. Vain hopeamitaleita on tarjolla. Rahastahan hommaa tehdään, mutta olisiko taustajoukoilla ja läheisillä viimeistään nyt aika sanoa, että nyt on aika viheltää peli poikki?!

Mielestäni pillit olisi pitänyt laittaa pussiin jo vuosia sitten. Kaikki kunnia Laineelle rohkeudesta ja kovasta yrityksestä ja ihan mukavasta matkamiehen urasta! Nyrkkeily on vain valitettavan kovaa leikkiä, etenkin silloin kun kyvyt ei riitä. Terveys ja loppuelämä on pelissä.
0 x
RockyBalboa
Prospect
Prospect

05.12.2018 07:20

Markus kirjoitti:
Ehkä mun omien ottelijoiden kaikki ulkomaan esiintymiset eivät aina ole olleet mitään suomalaisten suurjuhlaa, joten seuraavaa kommenttia on turha lähteä kontraamaan sellaisella vastauksella.

Markus Lammi
Tää tulee ny vähä myöhässä mutta tämän ottelun suurin kritisoija olet juuri sinä ja twitteriski puhuit teuraalle viemisestä. Kohtuu paksua tekstiä suusta joka itse toistuvasti lähetäää janne forsmanin tyrmättäväksi pelkästään rahan takia, ottelija joka ei edes yritä voittaa/taistella voitosta. Tällä sun toimintatavalla ei ole mitään tekemistä urheilun kanssa. Samana iltana muuten ku laine otti täyden kymmenen erää oli tuominen tyrmätty nelosessa, vahva veikkaus että sinun kautta saatu matsi tosin varma en ole. Mutta mies joka järjestää Mika Joensuulle ulkomaankeikkoja ni on aivan turha tulla puhumaa teuraalle viemisistä, joensuulle matsin järkkääminen on jo niin edesvastuutonta että sua pitäs lailla kieltää toimimasta ammattinyrkkeilyssä millään tavoin mikä liittyy otteluiden saamiseen.PISTE

Timo Laineelle tsemppiä mitä sitten tekeekään urallaan, tää mies ei pelkää ja aina taistelee voitosta loppuun asti oli tilanne mikä hyvänsä.
2 x
"Osa mielipiteistä on vaan yksinkertaisesti paskoja. Ja niiden takana olevat ihmiset ovat idiootteja."
Painija69
Club Fighter

08.12.2018 13:39

Aika osuvasti sanottu Rocky! Onkohan tuo Lammi hieman Mulkku? Joku miehen tunteva vois valaista tässä asiassa.
1 x
Apoel
Club Fighter

08.12.2018 20:52

Mun mielestä Lammin jutuissa on aina sellainen tosikkomainen ja katkera pohjavire. Viestit twitterissä ja täällä on sellaista huumorintajutonta jauhamista. Kun se taannoin vetäytyi promoottorin hommista, totesi twitterissä jotenkin niin, että nyrkkeilyn tai urheilun parissa toimijat jaetaan oikeisiin ja vääriin, ja hän ilmiselvästi kuuluu vääriin. Otti vielä vertaukseksi jonkun tunnetun henkilön. En nyt muista tarkkaan sitä viestiä, mutta tuollainen marttyyrimäinen ja katkera avautuminen siinäkin oli perseelleen menneen ja viimeiseksi jääneen illan jälkeen. Enbom-Lodi iltamahan oli jo lähtökohtaisesti ihan tuhoon tuomittu räpellys. Ja muutenkin, noista viesteistä paistoi vähän sellainen sävy, että hän jollain tavalla promoottorin hommat lopetettuaan yritti tehdä siitä isompaakin numeroa, ikään kuin hänen touhunsa tai lopettamisensa olisivat hirveämmin juuri ketään kiinnostaneet

Että juu, on se kaiken huippu, että Markuksella on pokkaa täällä vielä arvostella esim. aina viihdyttävän Timo Laineen esityksiä millään tavalla.
0 x
Timotii
Club Fighter

09.12.2018 10:20

Mitä oon juttua kuullut ja itse seurannut niin Lammin kanssa toimii vain sellaiset nyrkkeilijät, jotka ei muille tekijöille kelpaa. Ja ilmeisesti nekin nyrkkeilijät ovat enemmän tai vähemmän yrittäneet päästä sopimuksista eroon, mutta onkohan oikeustoimilla uhattu, kun vielä jatkavat tuon kanssa.
0 x
Team Dalton Boxing
Club Fighter

05.02.2019 23:09

Pohjoismaalainen huippukohtaaminen, Timo Laine vastaan Tim-Robin Lihaug 23.3 Bergenissä, matkana 12 erää!
0 x
Flat Foot
Brawler

06.02.2019 07:48

Kova ottelu Timolle, moni tätä Lihaugia pitää todella kova lyöntisenä mutta viime aikoina ei erityisen vaaralliselta ole näyttänyt . Tyrmäsi Forsmanin helposti kyllä mutta silti jotenkin menettänyt tiikerin silmän.
Hae Timo tästä voitto!
0 x
Kallehelenius911
Brawler

06.02.2019 10:05

Taitava ja kova leuka ei parasta a-luokkaa mutta tän pitää Timon hoitaa...
0 x
Team Dalton Boxing
Club Fighter

10.03.2019 17:40

23.3 Bergenissa, Suomi - Norja maaottelu tunnelmaa...👊👊👊

Antti Hietala vs Adam Mekdad
Dimitri Faltin vs Alexander Jacobsen
Timo Laine vs Tim-Robin Lihaug
1 x
Jaakkomies
Club Fighter

23.03.2019 21:30

Morjes! Näkyykö Timon ottelu tänään jostain? Olisi hienoa nähdä Timo ja Co kehässä!!
0 x
Team Dalton Boxing
Club Fighter

24.03.2019 02:23

Tällä kertaa 2-1 Norjalle

Hietala voitti pisteillä(Antti otteli kelpo matsin, voitto ansaitusti Tampereelle)
Faltin hävisi pisteillä(Timiltä hyvä ja tasapainoinen esitys)
Laine hävisi pisteillä(huikean taistelun jälkeen pisteet Lihaugille 96-94, 96-94, 97-93)
1 x
Vastaa Viestiin