Järjestäjät/Augustin HOX!!!!!

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

RockyBalboa
Prospect
Prospect

12.08.2018 18:44

Kysymys suoraan ammattinyrkkeilyiltojen järjestäjille/ ex järjestäjille eli Pekka Mäki, Paimander Lammi ja Pirinen sekä ammattinyrkkeilyliiton puheenjohtajalle Augustinille. Kaikki varmaan katsoitte robben matsin launtaina, sanomattaki selvää että vieraskehäläinen ryöstettiin tuomareiden toimesta. Merosta en nyt yhden kortin perusteella tähä joukkoon vielä laske mutta seuraavat tuomarit Arvo Kivelä, Jussi Niemonen sekä Kanniset. Robben matsi on vain yksi esimerkki,jos aletaa kaivelee ni näitä löytyy melkein jokailloista ku nämä kaverit vetää vihkoon antaen edun kotikehän kaverille. Minkä takia Augustin joka valitsee tuomarit ei puutu tähän asiaan? Minkä takia te järjestäjät ette vaadi Augustinilta toimia tämän asian eteen? Se voi lyhyessä juoksussa tuntua järjestäjältä hyvältä ku omat voittaa aina mutta valitettavasti kuten nyt ollaan jo nähty ihmiset äänestää jaloillaan. En mä ainakaan mene paikanpäälle katsomaan nyrkkeily iltoja tälläisten tuomioiden iltaan missä altavastaaja ansaitusti voittaa ja sit siltä viedään se voitto tuomareiden käsistä. Paikalla ollut yleisö osoitti tuomionsa jälkeen mielipiteensä tuomioista. Niin netti kuin someväki näki myös asian näin että väärä tuomio.

Tiedän että muutama tästä mainitsemastani väestä ei tule kommentoimaan asiaa mitenkään mutta foorumilla/twitterissä aktiiviset Paimander/Lammi vois valottaa tätä asiaa miksi suomessa tuomareiden taso on tämä vai onko kyseessä jotain muuta? Lisäksi itse ainakin arvostaisin jos joku ylläolevista järjestäjistä uskaltaisi asiaan jopa puuttua.
Viimeksi muokannut RockyBalboa, 12.08.2018 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
"Osa mielipiteistä on vaan yksinkertaisesti paskoja. Ja niiden takana olevat ihmiset ovat idiootteja."
Jabittaja
Club Fighter

12.08.2018 19:04

Hyvä kirjoitus! Ihme on jos joku listastaan välittävä nyrkkeilijä viitsii vielä suomeen tulla ottelemaan. Ainut millä voit voittaa on tyrmäys.
0 x
Kallehelenius911
Brawler

12.08.2018 19:49

Pyydät nimettömänä nimimerkin takaa ihmisiä kommentoimaan sinun kysymyksiä ja odotat että joku täysjärkinen vielä kommentoisi tai muuttaisi jotain sinun ajatuksien pohjalta.
Ja tuo ilta oli tuolla ottelukortilla loppuunmyyty joten Ei se ainakaan ottelijoiden tasosta kerro ostaako ihmiset lippuja tai Ei.
Ja "täyteottelu" puhuttaa ihmisiä eniten, hahaha
EM ottelu näyttäisi jääden toissijaiseksi Robertin selvän pistevoiton takia.....hahaha
Ootte te melko epeleitä te asiantuntijat idioottimaisienne nimimerkkien takana...hahaha
0 x
Kallehelenius911
Brawler

12.08.2018 20:28

Terveempi kuin koskaan...
Swedu käytin ,mutta muistaakseni kerroin myös nimeni.

Mutta Olen otettu että Robert on teille tärkeämpi kuin titteliottelu...
0 x
Voldye
Prospect
Prospect

12.08.2018 20:40

Mua kiinnostais puolihuumorilla ja puolitosissaan tietää, että mitä kautta pääsee kouluttautumaan ammattinyrkkeilyn arvostelutuomariksi? Oikeesti tuolla pyörii noita kavereita, jotka ei ymmärrä selvästikkään lajista yhtään mitään ja kumartavat bisneksen edessä nöyrästi. Järkyttävää touhua. Alkuillan aikana kritisoin jo ihan selviä porsaanreikiä ja mainitsin erikseen Full Points Kivelän. No mitä tapahtui taas?

Kuulisin itsekkin mielelläni ajatuksia ja rehellisiä sellaisia. Kyllä järjestäjätahot meillä mielestäni ovat täyspäisiä, joten tietävät mitä eilen tapahtui ja kuinka iljettävää se oli.
0 x
''be confident in your own abilities, respectfull towards youre opponent, beast in the ring, humble in victory.'' - cesare-borgia ESB
Emplate
Club Fighter
Viesti:

12.08.2018 21:37

RockyBalboa kirjoitti:
Ville Niemonen
Ymmärtääkseni ottelussa toimi arvostelutuomarina Jussi, ei Detroit Cobrana täällä tunnettu Ville Niemonen.
0 x
RockyBalboa
Prospect
Prospect

12.08.2018 22:15

Emplate kirjoitti:
12.08.2018 21:37
RockyBalboa kirjoitti:
Ville Niemonen
Ymmärtääkseni ottelussa toimi arvostelutuomarina Jussi, ei Detroit Cobrana täällä tunnettu Ville Niemonen.
Korjattu
0 x
"Osa mielipiteistä on vaan yksinkertaisesti paskoja. Ja niiden takana olevat ihmiset ovat idiootteja."
RockyBalboa
Prospect
Prospect

12.08.2018 22:18

Kallehelenius911 kirjoitti:
12.08.2018 19:49
Pyydät nimettömänä nimimerkin takaa ihmisiä kommentoimaan sinun kysymyksiä ja odotat että joku täysjärkinen vielä kommentoisi tai muuttaisi jotain sinun ajatuksien pohjalta.
Ja tuo ilta oli tuolla ottelukortilla loppuunmyyty joten Ei se ainakaan ottelijoiden tasosta kerro ostaako ihmiset lippuja tai Ei.
Ja "täyteottelu" puhuttaa ihmisiä eniten, hahaha
EM ottelu näyttäisi jääden toissijaiseksi Robertin selvän pistevoiton takia.....hahaha
Ootte te melko epeleitä te asiantuntijat idioottimaisienne nimimerkkien takana...hahaha
Siksi koska en ole yksin mielipiteineni takana, myös yleisö se 2 tuhatta ihmistä buuas robben tuomion jälkeen,miksi? Miksi robbeparka ei tyrmää enää ketään? Miksi robbe ei jaksa? Miksi robbe ei pärjää top300 miehelle?

Palataa aiheesee ja modet toivottavasti muokkaa kallen robbe viestit pois tästä ketjusta ja aihe pysyy aloitusviestin mukaisessa aiheessa.
0 x
seldon71
Prospect
Prospect

12.08.2018 23:35

Vastaan omasta puolestani huomenna. Tekstiä tulee hyvinkin novellinmittaisesti.
2 x
Yii
Brawler

13.08.2018 18:26

RockyBalboa kirjoitti:
…Kaikki varmaan katsoitte robben matsin launtaina, sanomattaki selvää että vieraskehäläinen ryöstettiin tuomareiden toimesta.
Onpa todella kiinnostavaa päästä näkemään ISTV:n kuvalta tää Savonlinnan matsi. Mä odotan innolla, että näkisin sen jo tänä iltana, Iltasanomat nimittäin lupaili, että tallenne yritettään laittaa Ruutu-palveluun vielä tänään.

Todella kiinnostavaa se on juuri sen takia, että mä istuin hyvinkin hyvällä paikalla Savonlinnassa, enkä mä nähny mitään ryöstöä.

Sen sijaan Virossa käydyn äijien ensimmäisen kohtaamisen kun kattelin kuvanauhalta, en voinu uskoa, että tuomarit pystyivät silloin omasta mielestä niin räikeän huonoon tuomioon. Silloin tv-kuvasta oli selvää, että Bykhautsou oli voittanut selvästi melkein kaikki käydyt erät, kun taas Helenius ei silloin ollut saanut yhtään selvää erävoittoa.

Nyt kun huomaan, että todella moni on tv-kuvasta ja hieman etäämmältä tuolilta paikanpäällä nähnyt tämän selkeänä ryöstönä, tuntuu mielenkiintoiselta nähdä olisikohan nyt sama mahdollista, että tv-kuvasta Bykhautsou olisi selvästi parempi?

Vaikka se on ehdottomasti totta, että kehän laidalla sen havainnoiminen, mikä osuu suojaukseen ja mikä yltää sen läpi ja etenkin sen mikä osuu mitenkin isolla tai vähäisellä voimalla maaliinsa, on selvästi helpompaa, kuin tv-kuvasta tai kauempana kehästä katsoessa, sellainen on silti kovin kovin harvinaista, että itselle jäisi matsista tai sen pisteytyksestä paikan päällä ja tv-ruudussa aivan päinvastainen kuva.

Mä olen niitä pisteytyksiä kovasti ehtinyt harrastaa, varmaan yli 10 tuhatta pistekorttia on tullu raapustettua, useimmat omaksi iloksi, jotkut muidenkin nähtäville. Satoja kappaleita oon raapustanut paikan päällä ja kehän laidalla. Niistä suuren osan oon myöhemmin katsonut myös tv-kuvalla, enkä vielä kertaakaan ole saanu nähdä, että kyseessä oli kokonaan eri matsi tv:ssä. Nyt on mielenkiintoista päästä näkemään miten käy tällä kertaa…

Savonlinnassa olin itse sitä mieltä, että Helenius voitti 2 erää selvästi, ja Bykhautsou ei saanut selviä erävoittoja lainkaan. Toki kaikki ne tasaiset erät olisi voinut merkata hänen laariin yhtä hyvin, kuin Heleniuksenkin, ja Bykhautsou olisi mun mielestäni voinut hyvin voittaa matsin erin 4-2. Kun mä ite kallistuin kolmessa niistä ei-selvistä eristä sen äijän puolelle, jolla oli kovemmat/paremmat osumat (erät 2,3,6), sain mä matsin erin 5-1 Heleniukselle. Ne Robben selvästi voittamat erät oli mun silmissä eka ja viides.

Isoina erona Savonlinnan kehätapahtumilla Eestin ottelun muistikuviin oli Bykhautsoun iskujen taso/teho ja Heleniuksen jabin rooli.

Viron kehässä muistan Yuryn hyvien osumien olleen aikalailla vähintään yhtä hyviä, kuin Robertin. Jurilla niitä oli vain selvästi enemmän. Nyt Savonlinnassa Jurin iskuissa ei ollut lainkaan sellaista potkua, kuin Robertilla. Vaikka niissä Robben painavissa iskuissa oli paljon vähemmän tehoa, kuin olisi ”pitäny”, niin jokaisessa erässä oli täysin selvää, että kovemmat osumat oli Heleniuksen.

Heleniusen jabin rooli Virossa vaikutti olevan paljolti ”täysin turhaa hanskoihin tökkimistä”, kun taas Savonlinnan kehän laidalla sai nähdä jabin olevan senkin lyönti ja melkein puolen niistä läpsähtävän naamaan asti, ja näin kuittaavan pitkälle miehelle tilannevoittoja, jotka lukuisissa sidontatilanteissa lyhemmän miehen naputellessa koukkua kylkeen, ropisivat lähes poikkeuksetta sinne lyhemmän laariin.
RockyBalboa kirjoitti:
Paikalla ollut yleisö osoitti tuomionsa jälkeen mielipiteensä tuomioista. Niin netti kuin someväki näki myös asian näin että väärä tuomio.
Jos siinä oli näin selvää eroa, miltä matsi näytti kehän vierelle (ainakin mun silmään) ja kauemmas katsomoon tai kotikatsomoon, siihen mahdollisesti syynä oli osittain juuri tämä Heleniuksen (vanhaan verrattuna niin vaisun) jabin roolin ja iskuvoimaedun näkymättömyys muualle kuin kehän viereen.

Myös tilanteet, joissa Helenius Bykhautsun osuessa nojasi taaksepäin ja heti perään sitoi, saattoivat näyttää kauemmas siltä, kuin kyseessä olisi ollut vaikutukseltaan kovat osumat, etenkin kun se oli kovin kömpelön näköistä silloin, kun Robbe kurotteli leukaansa sitoessaan suojaan vastustajansa korvaan kiinni. Omaan silmääni Helenius sitoi saadakseen kehätuomarin väliin ja siten itsensä kaukoetäisyydelle, eikä ollut millään lailla sekaisin missään tilanteessa.

Myös ottelun ennekkoasetelma on saattanut vaikuttaa siihen, kuka matsissa näytti pärjänneen ja kuka ei, niin kuin se usein tekee. Nyt suurin osa katsojista varmasti odotti Heleniuksen selviävän hyvässä painossa ja ilman käsivammaa helposti Bykhausousta, jolta puolestaa he tuskin odottivat niin suuria, olihan hän alemmassa sarjassakin tappioihin tottunut kehien kiertolainen. Nyt kun Robbe oli (taas) todella huono verrattuna omaan entiseen ja verrattuna odotuksiin, ja kun Juri samalla oli aktiivinen ja sisukas ja hyvä, verrattuna siihen mikä hänen roolikseen lauantaina katsomossa luultiin, tuntui varmasti helposti siltä, että altavastaaja tässä on se joka onnistuu suosikkia paremmin.

Sitten on vielä sekin mahdollisuus, että mun silmään kehän vierellä matsi ei näyttänyt ryöstöltä, vaikka monen täällä mielestä tv:stä näytti, siitä syystä, että mä olin oman näkemykseni kanssa ihan väärässä. Se tietysti kuulostaa omaan korvaan ihan ihmeelliseltä vaihtoehdolta.
RockyBalboa kirjoitti:
miksi suomessa tuomareiden taso on tämä vai onko kyseessä jotain muuta?
Tähän voin olla mieltä, uusintaa tv:stä näkemättäkin. Tämän kyseisen matsin osalta vastaus on mun mielestäni toi vaihtoehto ”jotain muuta”. Ja tällä tarkoitan siis juuri tuota ylle kirjoittamaani. Robbe oli odotettua huonompi, Juri odottua parempi, mutta jos unohdetaan nimet, niin ei se lyhempi kaveri ollut sen parempi, kuin se pitkäkään. Eikä se todellakaan voittanut selvällä erolla yli puolia matsin eristä = kyseessä ei ollu huono tuomio/ryöstö.

Mutta näemmä siitä Suomen tuomarien tasosta noin yleisemmin on kritiikkiä ilmoilla:
Voldye kirjoitti:
Mua kiinnostais puolihuumorilla ja puolitosissaan tietää, että mitä kautta pääsee kouluttautumaan ammattinyrkkeilyn arvostelutuomariksi?
Joskus aiemmin on asiaan täällä näköjään vastattu näin:
seldon71 kirjoitti:
26.05.2018 22:56
the_boy kirjoitti:
26.05.2018 22:52
Kuka näitä suomalaisia tuomareita kouluttaa? Ei ollut ensimmäinen ihan vi.tun ***** keskeytys. Toiset pisteyttää ku sokeet ja toiset levittelee käsiään ku eläkeläisuimarit. Surkeeta
kouluttaa????????

Ei Ammattinyrkkeilyliitolla ole tietääkseni ainakaan tällä vuosituhannella ollut mitään tuomarikoulutusohjelmaa.
Voldye kirjoitti:
Oikeesti tuolla pyörii noita kavereita, jotka ei ymmärrä selvästikkään lajista yhtään mitään ja kumartavat bisneksen edessä nöyrästi. Järkyttävää touhua… Kuulisin itsekkin mielelläni ajatuksia ja rehellisiä sellaisia. Kyllä järjestäjätahot meillä mielestäni ovat täyspäisiä, joten tietävät mitä eilen tapahtui ja kuinka iljettävää se oli.
Suomalaisista tuomareista veikkaisin, että joukossa on myös vanhan liiton henkilöitä, ja ehkä siksi myös näkemyksiä joiden mielestä ”tasaiset erät kotijoukkueelle” toimintamalli on yksi ymmärrettävä osa lajikulttuuria ja ehkä heidän omaakin rooliaan.

Mä tiedän myös, että mukana on henkilöitä jotka (ainakin omasta mielestään) tietävät mitä katselevat, ja jotka ajattelevat tästä kotijoukkueelle puolueellisuusasiasta samalla tavalla, kuin mä ajattelen.

Mä olen sitä mieltä, että ammattinyrkkeilijät laittavat joka matsissa niin paljon viivalle, että he ansaitsevat kehässä kaiken kunnioituksen myös onnistuneen/tasapuolisen tuomaritoiminnan muodossa.

Ja vaikka mä oon ite joskus sitä mieltä, että tuomarit ovat olleet väärässä, niin hyvin paljon useammin, kun maailmalla valitetaan vääristä tuomioista, kyse on kuitenkin siitä, että valittaja on katsellut matsia tunteella, tai antanu selostajien näkemyksen ohjata omaa, tai niiden ennakko-odotusten, tai ei hän o vaan varsinaisesti ymmärtäny mistä pisteytyksessä on kyse (=ensin analysoinu kunkin erän kohdalla, oliko tässä erässä mun omasta mielestä niin selvä voittaja, että joku joka on toista mieltä tästä erästä on ehdottomasti väärässä, vai oliko kyseessä sellainen erä, jossa olisi ymmärrettävää, että joku näkisi toisen nyrkkeilijän ansainneen erävoiton, ja sitten tuon perusteella lopuksi katsottu, mitkä yhteispisteet täten itselle olivat ymmärrettäviä, ja mitkä vääriä)
jahee kirjoitti:
11.08.2018 22:05
Pikku vihje, jos Paffin kerroin tuntuu liian hyvältä niin siinä on suuri riski tulla kesetetuksi…Tuo kerroin viittaa vahvasti Robben pistevoittoon…Tautaa tulla draw, Paf tekee tilin…
jahee kirjoitti:
11.08.2018 23:18
Jos Paffin kerroin Robben tyrmäysvoitolle on 3.30 kun tämän käsi on kunnossa niin tarvitseeko oikeasti käyttää sanaa salaliittoteoria? Mielestäni ainoastaan tarvitsee käyttää tervettä järkeä. Todella surullista on, että tuomarit ovat tässä mukana.
Voldye kirjoitti:
11.08.2018 22:46
… tää laji on niin korruptoitunut bisnes kuin olla ja voi muutenkin. Mutta onhan tää nyt oikeesti aivan naurettavaa touhua.
nahka-keke kirjoitti:
12.08.2018 12:54
Mua ottaa rankasti pattiin tälläinen epärehellisyys. Olisi jännä tietää miten kävisi, jos joku isohkon rahasumman Robertin vastustajan puolesta lyönyt tekisi rikosilmoituksen petoksesta ottelun järjestäjiä vastaan. Rikoshan tämä kuitenkin oli epärehellisyyden lisäksi..
Se on melkein koomista miten helppoa noihin ajatuksiin on hypätä kyytiin.

Nyrkkeily on myös mulle sydämmen asia. Mua harmittaisi suuresti jos sitä manipuloitaisiin epärehellisyyksillä.

Mä voin yrittää huojentaa näillä kommenteilla:

Siitä mä olen täysin varma, että PAF tai Robbe (tai kukaan muukaan) eivät lahjoneet Savonlinnan tuomareita. Eikä kukaan ole lahjonut tuomareita suomalaisessa ammattinyrkkeilyssä, ainakaan viimeisen 20 vuoden aikana, ja tuskin sitä ennenkään.

Aikalailla varma mä olen myös siitä, ettei PAF lahjonu Robbea petokseen, niin että ”hän tahallaan ei tyrmännyt” lauantaina.

Mä uskon tässäkin Helenius-Bykhautsou II -tapauksessa (vaikkein vielä oo saanu ISTV:n lähetystä tsiigaa), että jos sen katsoo uudestaan (kun se näytille toivottavasti vielä tänään tulee) ja unohtaa ottelijoiden taustat ja kansallisuudet, ja jättää selostajien jutut huomiotta ja keskittyy yhteen erään kerrallaan, miettien miten tää erä olis ollu mahdollista nähdä ja mitä se lopputuloksen kannalta tarkoittaa, niin tuskin tarvii enää jättää lajin seuraamista sikseen, sen ”korruptoituneisuuden” takia. Ehkä ei tarvi edes ”puusilmästen tuomareiden” takia. Jännittävä nähdä miltä ISTV näyttää…
3 x
Voimalaitos
Club Fighter
Viesti:

13.08.2018 18:56

Itse yllätyin (paikan päällä), että osa yleisöstä buuasi Robben ottelun tuomiolle. Laittakaapas linkkiä matsin videoon, jos se johonkin ilmestyy.
0 x
pOKE
Prospect
Prospect

13.08.2018 19:23

Nonnii herrat, siitä erä erältä arvioinnit (ja tällä kertaa selvin päin)
3 x
49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch
BitchSlap
Journeyman

13.08.2018 19:59

Ei perhana. Olin eilen selvinpäin ja edelleen uudestaan katsottuna Helenius voitti mielestäni ensimmäisen ja kuudennen erän.
Kuka opettaisi Robbelle läheltä nyrkkeilyä? Vaikka perinteinen rengassparri jossa molemmilla on oltava etummainen jalka traktorin renkaan sisällä tms. Helenius on ihan kusessa kun pikku pikatsu on koko ajan iholla. Lähiottelu on aivan olematonta.
0 x
Tän foorumin taso on vajonnut ihan v*tun pohjiin Bitchfuckingslappeineen ja muine asiantuntijoineen
pOKE
Prospect
Prospect

13.08.2018 20:08

Lauvantai-ehtoona kahtelin ottelun puolen kilon currywurstin ja mäyräkoira -annoksen vahvistamana ja musta silloin matsi näytti tasaisemmalta, kuin nyt erä erältä katsottuna.

Eli mun kortti 5-1 Helenius;

1. erä – melkoista sekameteli-soppaa, aika harvassa selkeät osumat, Byhautsov lyö enemmän….ohi. Pirun yritteliäs ja sympaattisen energinen kehäilme sillä on. Osumilla arvioituna erä Heleniuksen, jos hallintaa mittaisi sillä kumpi jahtaa ja kumpi välttelee iskunvaihtoa, niin erä Byhautsoville
2. erä – aika selkeästi Heleniukselle.
3. erä – musta Heleniuksen erä
4. erä – Byhautsov osui tässä erässä suurin piirtein yhtä paljon kuin kolmessa aikaisemmassa yhteensä. Erä Byhautsov
5. erä – melko tasapaksua vääntöä, erä kummalle tahansa. Ehkä Helenius osui kuitenkin enemmän
6. erä – musta aika selkeästi Helenius (espanjanlaiset selostajat saivat matsin 4-2 -erin Heleniukselle)
0 x
pOKE
Prospect
Prospect

13.08.2018 20:19

gonzo kirjoitti:
13.08.2018 20:11
pOKE kirjoitti:
13.08.2018 20:08
Lauvantai-ehtoona kahtelin ottelun puolen kilon currywurstin ja mäyräkoira -annoksen vahvistamana ja musta silloin matsi näytti tasaisemmalta, kuin nyt erä erältä katsottuna.

Eli mun kortti 5-1 Helenius;

1. erä – melkoista sekameteli-soppaa, aika harvassa selkeät osumat, Byhautsov lyö enemmän….ohi. Pirun yritteliäs ja sympaattisen energinen kehäilme sillä on. Osumilla arvioituna erä Heleniuksen, jos hallintaa mittaisi sillä kumpi jahtaa ja kumpi välttelee iskunvaihtoa, niin erä Byhautsoville
2. erä – aika selkeästi Heleniukselle.
3. erä – musta Heleniuksen erä
4. erä – Byhautsov osui tässä erässä suurin piirtein yhtä paljon kuin kolmessa aikaisemmassa yhteensä. Erä Byhautsov
5. erä – melko tasapaksua vääntöä, erä kummalle tahansa. Ehkä Helenius osui kuitenkin enemmän
6. erä – musta aika selkeästi Helenius (espanjanlaiset selostajat saivat matsin 4-2 -erin Heleniukselle)
Trolli.
Ite oot
0 x
Vastaa Viestiin