Helenius vs. Teper

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin

Helenius vs. Teper

Äänestys päättyi 21.09.2018 22:52

Robbe tyrmäyksellä
6
13%
Robbe pisteillä
2
4%
Teper tyrmäyksellä
22
47%
Teper pisteillä
15
32%
Tasuri
1
2%
Ottelu ei tapahdu
1
2%

Ääniä yhteensä: 47
anve
Club Fighter

30.09.2018 11:51

anakonda kirjoitti:
30.09.2018 11:44
anve kirjoitti:
30.09.2018 08:04
Onnittelut Robbelle. Väärin meni veikkaukset täälläkin. Onko muuten Ervin Kadella mitään roolia Robben valmennuksessa nykyään? Eikös se jollain lailla taustajokoissa pyöri?
MTV: "Ervin Kade on tuonut uusia asioita maarianhaminalaisen harjoitteluun ja hiljalleen opit ovat menneet perille".
No ilmankos alkaa taas homma toimia.
0 x
Miguel
New Kid on the Block

30.09.2018 12:56

https://www.katsomo.fi/sarja/nyrkkeily- ... puu-983006 Tässä ratkaisuiskut vähän eri kuvakulmasta kuin mitä streamissa näkyi. Ei kyllä ois millään uskonut viime matsin perusteella, että 8 erässä lähtee vielä noin vihaisesti iskut.
1 x
BitchSlap
Journeyman

30.09.2018 13:20

anakonda kirjoitti:
30.09.2018 11:30
BitchSlap kirjoitti:
30.09.2018 06:20
Nyt on matsi katsottu täälläkin.
En tiedä mitä on tapahtunut sitten edellisen ottelun, mutta kehässä oli aivan eri mies joka ryösti pikatsun kahdesti, juoksi Whyteä täydet erät pakoon ja otteli latvialaisia pullakuskeja vastaan aivan liian monta kertaa.
Nyt Heleniuksen kunto kesti, vastaiskut toimivat, liike oli parantunut ja lyönneissä oli ruutia. Teperin pää keinahteli jo ennen tyrmäystä siihen malliin Robertin lyöntien voimasta, että mahtaa olla niskat kipeinä tänään.
Tyrmäys oli hienoin ja brutaalein sitten Sauerlandin aikojen. Saksalainen kuuluttaja kailotti moneen otteeseen lucky punch! Tuosta oli lucky punch kaukana!
Upea matsi!
"Vuoden takinkääntäjä" tittelistä ei liene kenelläkään epäselvää :D
Mitäs takinkääntämistä siinä on että hyvän ottelun jälkeen tulee kehuja ja perseilyn jälkeen paskaa?
Tietääkseni en ole valinnut puolia koskaan.
Heleniuksella noita perseily otteluita on riittänyt enemmän kuin tarpeeksi ja nyt kun tuli oikeita näyttöjä niin kehut ovat paikallaan.
0 x
Tän foorumin taso on vajonnut ihan v*tun pohjiin Bitchfuckingslappeineen ja muine asiantuntijoineen
Iron
Club Fighter

30.09.2018 13:23

Kunto näytti paremmalta mutta siinä on edelleen paljon parannettavaa, että pystyisi pitämään kovempaa tempoa täydet 12 erää, ja erityisesti pysyä terävänä loppuun asti. Lopetuslyönti näytti nyt hyvältä ja terävältä.
0 x
hanska62
Club Fighter
Viesti:

30.09.2018 13:28

Tää oli kyllä hieno voitto Robbelle.Tätä Robbe tarvitsi ja myös suomalainen ammattinyrkkeily.Todellisuudessa Robbe on vasta nyt palautunut siitä keuhko sairaudesta ja kroppa ottaa vastaan reeniä ja kunto nousee!!Näki jo punnitus videossa että Robbe on kunnossa!Tietysti auttaa kun tuttu kaveri Sauerlandin ajoilta ja tiennyt että siellä pätkinyt reeneissä!!Kyllä nää kovat matsit ratkotaan nyrkkeilijän pään sisässä!Näki että Robbe uskoi itseensä ja oli päättänyt voittaa!Kiitos Robbe!Tästä hyvä taas jatkaa!Tsemppiä tulevaan ja jatka samalla linjalla,nyt kun paikat kestää ja terveys kunnossa niin eteenpäin kohti seuraavia päänahkoja.
0 x
wotzobeck
Brawler

30.09.2018 13:49

Olosuhteista johtuen en katsonut livenä, mutta tänään videolta. Hieno matsi Robbelta. Itse veikkasin todennäköisimmäksi tulokseksi että Teper voittaa pisteillä, mutta pistin silti aikanaan ristit Kuzminille ja Robbelle. 10€ toi nettoa päälle 30€.

Itse matsista vielä sen verran että suunta on oikea, mutta kun radiohaastattelussa Robbe sanoi että on valmis MM-kehään vaikka seuraavassa matsissa, niin sitä ei kannata tehdä. Selkä köysissä Robbe imuttaa edelleen vanhaan malliin, sekä passivoituu aina silloin tällöin liiaksi. Toisaalta välillä väläyttää sitten oikeinkin hyviä otteita kuten tässäkin matsissa. Tekemisen taso pitäisi olla täydet 12 erää sitä mitä se oli tässä matsissa 3. erässä.

Robbe nousi Boxrecissä yllätävän korkealle, nimittäin sijalle 18. Tästä on hyvä jatkaa. Sanoisin että seuraavaksi kannattaisi pyrkiä ottelemaan joko Hammeria tai Wallinia vastaan.
1 x
Murikka
Journeyman

30.09.2018 15:33

Miguel kirjoitti:
30.09.2018 12:56
https://www.katsomo.fi/sarja/nyrkkeily- ... puu-983006 Tässä ratkaisuiskut vähän eri kuvakulmasta kuin mitä streamissa näkyi. Ei kyllä ois millään uskonut viime matsin perusteella, että 8 erässä lähtee vielä noin vihaisesti iskut.
Hienosti jysähtää. Näyttää tästä kulmasta paljon kovemmalta iskulta. Siellä on myös haastattelu nyt. Harvoin on nähty yhtä tyytyväisen näköstä Robbea viimevuosina. Aiheestakin. Tyrmäsi epäilijöiden pessimismin, Teperin, loukkaantumiset, ennkkoarviot ja ottelukertoimet yhtä aikaa ja puolivälin jälkeen. Nyt Robbe on todistetusti vaarallinen ainakin 8 erää ja jos ja kun kuntoa nyt jaksetaan treenata oikein asenteella niin sen vaarallisempihan siitä tulee.
0 x
Heretic
Club Fighter

30.09.2018 15:54

Hieno matsi Robbelta. Voitto usemmista eristä ja hieno tyrmäys loppuun :D

Sen verran oli vielä mulla uskoa jäljellä että muutama euro kilahti tilille kun voitto tuli. Oli sen verran isot kertoimet robben KO voitossa että olihan sinne pakko heittää muutama dollari :D

Robbe on aina ollut hyvä nyrkkeilijä mutta kunto on yleensä se johon homma on kosahtanut. Nyt jaksettiin hitaan vastustajan tahdissa oikeesti nyrkkeillä 8 erää ja palkinto napsahti lopussa.

Voi olla että Robben pitäis jatkossa välttellä noita Chisoran ja Duhaupasin tapasia kivipäitä ja otella vaan sellaisia vastutajia vastaan jotka on edes mahdollista tyrmätä?

Seuraavaksi jos kehään sais jonkun ottelijan tyyliin Wallin, Granat tai Dimitrenko... Joku joka on voitetavissa mutta omaa jonkinlaista uskottavuutta kuitenkin.

Pari matsia alle ja sitten henkselit paukkuen MM kehään hakemaan eläkerahoja :evil:
0 x
bullbear83
Journeyman

30.09.2018 17:11

anve kirjoitti:
30.09.2018 11:51
anakonda kirjoitti:
30.09.2018 11:44
anve kirjoitti:
30.09.2018 08:04
Onnittelut Robbelle. Väärin meni veikkaukset täälläkin. Onko muuten Ervin Kadella mitään roolia Robben valmennuksessa nykyään? Eikös se jollain lailla taustajokoissa pyöri?
MTV: "Ervin Kade on tuonut uusia asioita maarianhaminalaisen harjoitteluun ja hiljalleen opit ovat menneet perille".
No ilmankos alkaa taas homma toimia.
Todellakin, Ervin Kade on huippuvalmentaja. Kade katsoi Robbea ottelun jälkeen kehässä sellaisella tuijotuksella, että mietti varmaan että:: Mä teen tuosta miehestä vielä maailmanmestarin!"
0 x
Kallehelenius911
Brawler

30.09.2018 18:36

Ervin Kade on kulmassa cutman Ei valmentaja.
0 x
Lepa1
Club Fighter

30.09.2018 23:26

Mutta ehkä Ervin Kade myös "valmentaa" Robbea..?
Hänellä on paljon enemmän tietoa valmennuksesta kuin Lindströmillä
Luulis että tätä tietoa käytetään hyväksi.
0 x
bergerac
Journeyman

01.10.2018 00:46

https://www.boxingnews24.com/2018/09/ro ... r-results/

Tässä mielestäni pelkkää asiaa.
1 x
Kallehelenius911
Brawler

01.10.2018 08:40

bergerac kirjoitti:
01.10.2018 00:46
https://www.boxingnews24.com/2018/09/ro ... r-results/

Tässä mielestäni pelkkää asiaa.
Pelkkää spekulaatiota.
Vasen suorakin muuttui koukuksi.
Hmmm.
0 x
Yii
Brawler

02.10.2018 11:12

Edmundo kirjoitti:
30.09.2018 00:57
Kiitos Robbe hienosta matsista ja onnittelut ansaitusta voitosta.
Kun mä tänne foorumille jotain kommentoin, on mun viestit melkein aina myöhässä (ja kovin pitkiä). Niin nytkin, mutta silti tekee mieli iloita Robertin puolesta vielä tätäkin kautta. Ja noihin Edmundon sanoihin on todella suuri ilo yhtyä.
Murikka kirjoitti:
30.09.2018 06:25
Robbe löi lattiaan paitsi Teperin myös epäilijät ja ennusteet. Harvinaista herkkua ja hyvältä maistuu. Voitto vieraskehässä tyrmäyksellä...
Oli kyllä mahtava kellonkääntötemppu ja valtava yllätys. Ei vain se, että voitti, vaan etenkin se miten hän kehässä esiintyi. Itse pidin lähes mahdottomana sellaista, että saisimme nähdä Heleniukselta enää todellista paloa ja sitä myötä näin taitavaa ja tehokasta nyrkkeilyä.

Aina, kun kehässä kaksi miestä molemmat uskovat voittavansa ja ovat valmiit taistelemaan sen voiton saavuttaakseen, on iso ilo ja suuri kunnia päästä sellaista katsomaan. Lisää tunnetta sellaisen näkemiseen aina tuo myös se, jos ne molemmat tai toinen niistä on suomalainen tai muulla tavoin itselle ”läheinen”.

Niinpä oli upeaa antaa itselleen lupa heittäytyä tähän otteluun lopulta isolla tunteella. Tosin ottelun alkaessa mä en osannut varautua pääseväni niin upean kokemuksen äärelle. Usko siihen, että Robert, sen enempää kuin välttämättä Teperkään toisi tarvittavan taistelutahdon kehään ei ollut ennakolta kovin suuri. Ensimmäinen erä näytti heti, että kyseessä olisi hieno ja todellinen ottelu. Silti epäilys siitä, olisiko Heleniuksen tankki tyhjä parin erän jälkeen ja siitä eteenpäin taktiikkanaan vain sitomalla selviäminen, pysyi mielessä aina neljänteen erään asti. Kolmannessa erässä oli täysin selvää, ettei kumpikaan ollut valmis suostumaan tappioon. Neljännessä oli selvää, että Teper oli yhä enemmän kuin halukas kampeamaan itsensä voittotaistoon, ja selvää, että vaikka Robben omat isot iskusarjat edellisessä erässä olivat syöneet paukkuja rankasti, ja siitä oli nyt jotenkin selvittävä, ei se selviäminen tällä kertaa perustuisi sitomiseen. Se perustui kaikkeen siihen mitä oli tän matsin edellä harjoiteltu. Se perustui vielä enemmän kaikkeen siihen mitä oli pitkän nyrkkeilyuran varrella opittu. Se perustui ennen kaikkea henkisiin voimavaroihin - päätökeen siitä, että jos ukosta jotain vielä irtoaa, niin se kaikki isketään tänään tiskiin… Mä koin näkeväni, että Robbella ”ei ollut huomista”. Ja sellaisissa hetksissä ja kokemuksissa on nyrkkeilyn (karu ja hauras) kauneus upeimmillaan.

Sanotaan, että miehen ei pidä itkeä, tai ainakaan tunnustaa itkeneensä. Mä en ehkä ole siinä(kään) mielessä mikään tosimies, sillä mä liikutuin kyyneliin, niin iloinen mä olin Robben onnistumisesta. Vihdoinkin.. Sittenkin…

Mike Tysonia nuorena nyrkkeilijänä, ennen ammattilaisuraa, valmentanut ja sittemmin kuuluisaksi valmentajaksi noussut Teddy Atlas on sanonut, että vaikka Tyson oli fyysisesti, teknisesti, taidollisesti, ja usein taktisestikin mahtava nyrkkeilijä, ei hän ollut taistelija (=fighter). Hänen mukaansa, joka kerta, kun Mike kohtasi kehässä vastoinkäymisiä ja vastustajan, joka ei suostunut taipumaan (Douglas. Holyfield x 2, Lewis, ja ehkä vielä D.Williams) se oli Mike itse, joka taipui. Atlasin määritelmän mukaan Tyson ei ollut taistelija. Helenius on.

Moni pitää Atlasin määritelmää taistelijasta kohtuuttomana jo siinäkin valossa, että jokainen mies, joka kehään nousee on ylittänyt itsensä ja voittanut pelkonsa. Jos kuitenkin haluttaisiin katsoa Heleniuksen ammattilaisuraa tuontyylisen mittarin läpi, on mun mielestäni sellainen tulkintakin mahdollinen, että Robbe on nyt jopa kolmasti urallaan kohdannut ottelun, jossa hänen on pitänyt ylittää itsensä, löytää ne henkiset taistelijan voimavarat - ja selvinnyt voittajana matsista, joissa ns. oma taso ei riittänyt. Mun mielestäni tämä Teper matsi menee hyvinkin siihen kategoriaan. Ei siksi, että itse ottelussa Helenius olisi kohdannut ylivoimaisia vaikeuksia, mutta siksi, että tässä ottelussa Robbe onnistui ylittämään oman tasonsa, sen viime otteluissaan esittämänsä tason, joka ei olisi lauantaina riittänyt alkuunkaan. Mä näen tämän matsin tasonnoston sellaisena itsensä ylittämisenä ja henkisiin voimavaroihin perustuvana taisteluvoittona.

Mä näin taisteluvoittona tietysti myös Chisora ottelun (vaikkei se Heleniuksen taistelu olisi pistevoittoon asti ansainnut riittääkään), jossa Robbe kohtasi mahtavassa vireessä olleen lähiottelijan, laittoi peliin kaiken mitä irtosi, vammoista välittämättä ja tappeli takaisin todella suurella taistelijan sydämmellä viimeiselle kellolle asti.

Sellaisena taisteluvoittona voi nähdä myös Liakhovich ottelun, jossa, toisin kuin kaikissa muissa Saksan matseissaan, homma ei kulkenut suunnitelmien mukaan, vaan Valko-Venäjän veteraani antoi vähintään samalla mitalla takaisin. Voiton varmistamiseksi silloin Helenius kaivoi aivan loistavan lopetuksen. Lopetuksen, joka hakee vertaistaan suomalaisen ammatinyrkkeilyn historiassa.

Ja niin kuin Murikka tossa lainauksessa ja Marttinen twiitissään totesivat, suomalaisten vierasvoitot ammattinyrkkeilykehissä ovat todella harvinaista herkkua. Ja vierasvoitot nimenomaan siinä merkityksessä, että kehä ei vain sijainnut ulkomailla, vaan lisäksi ottelu oli tehty vastustajalle (vastustajan promoottori/matcmaker oli vapaaehtoisesti valinnut suomalaisen oman nyrkkeilijänsä vastustajaksi järjestämäänsä tapahtumaan). Tässä kaikki (luulen, etten unohtanut yhtään) suomalaisten vierasvoitot tällä vuosituhannella:

29/09/2018 - Saksa
- (12/R) - Robert Helenius (27-2), Suomi - W ko 8 - Erkan Teper (19-2), Saksa

18/07/2010 - Italia
- (12/140) - Ville Piispanen (14-1-2), Suomi - W tko 4 - Emanuele De Prophetis (15-3), Italia

*14/11/2009 - Silja Serenade
- (6/200) - Petter Antman (3-0), Suomi - W md 6 - Stefan Schallengruber (4-0), Ruotsi

24/04/2009 - Puola
- (8/168) - Kai Kauramäki (14-15), Suomi - W tko 8 - Mariusz Cendrowski (17-1-1), Puola

03/06/2006 - Saksa
- (12/160) - Amin Asikainen (17-0), Suomi - W tko 8 - Sebastian Sylvester ( 8 ), Saksa

11/10/2002 - Tanska
- (8/R) - Allan Grönfors (5-0), Suomi - W ko 1 - Rasmus Iversen (8-1-1), Tanska

20/04/2001 - Tanska
- (12/147) - Jyri Kjäll (20-1), Suomi - W ko 9 - Christian Bladt (18-0-1), Tanska

* Antamin ottelu on mukana listalla, vaikka ottelu tapahtui laivalla, joka oli juuri silloin ankkurissa Helsingin satamassa. Kyseessä oli silti mun mielestäni vierasottelun kriteerit täyttävä tapahtuma, sillä laiva oli vuokrattu Ruotsin nyrkkeilyliiton (Svenska Boxningsförbundet) 90-vuotis juhlatapahtumaa varten ja kaikki sen matkustajat olivat otettu kyytiin Tukholmasta. Juhlissa haluttiin nähdä myös amatööriottelujen ohella kaksi ”oikeaa” (6-eräinen) ammattilaismatsia, jollaista Ruotsin lait eivät silloin sallineet. Tuolloin, jos en väärin muista siellä oli sallittuna vain korkeintaan 12-minuuttiset ammattilaisottelut. Otteluja ei siis ollut laillista käydä Ruotsin aluevesillä ja siksi ne iskettiin käyntiin vasta Helsigissä. Katsomo oli täynnä ruotsalaisia ja tapahtuman järjestäjä oli tehnyt ottelun ”omalle” miehelleen (oli vapaaehtoisesti valinnut suomalaisen nyrkkeilijän oman nyrkkeilijänsä vastustajaksi järjestämäänsä tapahtumaan).
Murikka kirjoitti:
voiton avain oli se että Robbe on edelleen taitava nyrkkeilijä
BitchSlap kirjoitti:
30.09.2018 06:20
Tyrmäys oli hienoin ja brutaalein sitten Sauerlandin aikojen.
Ruoska kirjoitti:
30.09.2018 10:44
Itse tyrmäyksessä näin jopa sitä vanhaa tappajanvaiston heräämistä, nätisti luotu tilanne jossa vasen suora lopulta toimii takakätenä, nättiä!
Todellakin, itsekin koin, että juuri tuo tyrmäystilanne oli huiman hieno, taitoa, tappajanvaistoa ja intuitiivista tilanteenlukua sisältänyt tilanne. Enkä itsekään muista nähneeni Robbelta mitään yhtä innostuttavaa sitten Liakhovich-matsin. Tässä Teper-lopetuksessahan Robbe blokkas vastustajan oikeen koukun omalla vasemmallaan ja käänsi sen vasemmax koukux, jolle tilaa antaakseen joutu astumaan vasemman jalkansa taakse, päätyen samaalla southpaw asentoon, mistä liike jatkui koukun totaalisesti yllättämän ja satuttaman Teperin perässä southpaw asennosta lyötyyn oikea jabi-vasen suora yhdistelmään, jonka jälkimmäinen osa osui nukuttavasti.

Mä olen taipuvainen antamaan itselleni luvan innostua tän tyylisistä havainnoista ehkä enemmänikin, kuin ne varsinaisesti painoarvoa ansaitsisivatkaan, mutta sanotaan tästä lopetus tilanteesta vaikka näin: Robert vietti pitkät pätkät legendaarisen Ullin opissa. Wegnerin oppilaista paras, Sven Ottke, ei olisi pystynyt tuollaiseen lopetukseen unissaankaan.

Tarkemmat tyylianalyysit mun on tapana jättää (syystäkin) muille, mutta menköön nyt samaan laskuun vielä muutama lause...

Niihin Heleniuksen DDR-aikoihin verrattuna tämä lauantain hyvin avonainen, mutta rohkeasti ajoitukseen, silmään ja itseluottamukseen nojannut tyyli muistutti hyvässä mielessä Duhaupas ottelun alkua, vaikka oli toki siitä silloisesta yltiörohkeudesta sellainen miedompi lite-versio. Sen voisi nimetä vaikka sanalla Lindströmin-tyyli, tai Ahvenanmaan-tyyli. Se vaikuttaa olevan Robbelle luonteva tyyli, jossa sallitaan nyrkkeilysilmä, -äly, -taito ja atleettisuus, jossa reagoidaan tilanteisiin intuitiivisesti improvisoiden ja noihin asioihin luottaen. Kontrastina siihen Robben Berliinin-tyyli oli mun silmään usein kaavamainen, puolustusvastuullinen, energiaa säästävä, ja laskelmoivalla tavalla omia vahvuuksia hyödyntävä, ja siinä tilanteisiin reagoitiin mieluiten ennalta päätettyihin kaavoihin/ratkaisuihin turvaten.

Mua itseäni periaattellisella tasolla miellyttää ajatus siitä, että otellaan omilla vahvuuksilla ja pyritään hiomaan sitä mikä tuntuu luonnollisimmalta. Toki kolikon kääntöpuolelta katsottuna tämä Ahvenanmaa-tyyli on todella avonainen ja helposti energiaa kuluttava, lähes uhkarohkea korkeimmalla tasolla. Mun silmääni tästä tyylistä jouduttiin luopumaan Cardiffissa Whyten kanssa heti alkuunsa. Ehkä siksi, että Robbe oli mennyt sinne vain hakemaan rahat, ehkä siksi, ettei silloin kunto riittänyt tätä tyyliä koittamaan, tai ehkä siksi, että Robbe ymmärsi heti kättelyssä, että tällä tyylillä, sillä tasolla (ja Whyte on tietysti Robben ainoa vastustaja koskaan, joka on otteluhetkellä edustanut maailman kymppi-tasoa), omissa soi niin, että tukka lähtee.
Murikka kirjoitti:
Tietenkin joku rooli oli silläkin ettei Teperin kunto antanu prässätä tosissaan
Totta. Helenius oli todella hyvä nimenomaan suhteessa lauantaiseen Teperiin ja suhteessa omaan viimeaikaiseen tasoonsa. Ei todellakaan suhteessa maailman tämänhetkiseen kärkeen tai siihen mm-unelmaan, jonka hän lausui jälleen tavoitteekseen (ite oon ymmärtänyt, että sillä mm-tavoitteella Robbe tarkoittaa juuri maailman kärkiukkojen kohtaamista ja voittamista, eikä hän siis tarkoittaisi sillä minkä tahansa aakkosvyön ”ostamista”).

Teper päästi Robben lauantai-iltana lähitilanteissa helpolla. Teper teki paljon asioita hyvin ja juuri siten, kuin ajattelin tuottavan Robbelle suuria vaikeuksia. Hän piti painopisteen alhaalla, käytti pään liikettä kaukana ja pyrki aktiivisesti astumaan sisään, ja astui nopeilla, usein vaarallisillakin iskuilla ja iskusarjoilla. Tämä jo sinänsä tarjosi erittäin kovan haasteen Heleniukselle, joka siitä haasteesta selvisi viimeaikaiseen tasoonsa peilaten uskomattoman hyvin. Se suurin vaikeus Robbelle olisi mun luullakseni syntynyt niistä lähitilanteista, jotka Teperin sisään astuvia hyökkäyksiä olisi seurannut, jos Teper olisi pyrkinyt niissä jäämään lähelle ja niissä iskemään joka kerta ja niin kauan kuin kulloinenkin tilanne salli. Lauantaina Teper jätti lähitilanteet kuitenkin lähes totaalisesti käyttämättä. Hän oli yleensä yhtä mielellään, kuin Robbekin, lähelle päästyään passiivisena odottomassa tuomarin irti-komentoa.

Mitään todisteita tai takeita ei ei tämä voitto antanut siitä, että vaikkapa sellaiset vastustajat, kuin Duhaupas tai Chisora, joiden kohtaamista uusintaotteluissa on tän voiton jälkeen ehditty täälä ehdottelemaan, eivät pääsisi uusinnassa helpommalla, kuin pääsivät kohdatessaan Heleniuksen ensimmäisen kerran. Tämä ottelu muutti kuitenkin kertaheitolla sen, että nyt sellaiset ottelut vaikuttavat jälleen mahdollisilta ja teoriassa toteuttamiskelpoisilta, kun ne vielä ennen lauantaita vaikuttivat ajatuksenkin tasolla lähinnä naurettavilta.

Jos tässä Ahvenanmaa-tyylissä haluaa nähdä ”järkeä”, täytyy tulkita niin, että tämä Teper-ottelu oli näyteikkuna siihen miten se voisi toimia. Duhaupas ottelukin sitä kyllä tavallaan oli, mutta samalla se lienee toiminut näyteikkunana tuon Ahvenanmaa-tyylin suurelle haavoittuvuudelle.

Yksi asia on varmaa. Jos Robbe ottelee seuraavassakin ottelussaan tällä tyylillä ja hyvää (Teperiä vastaavaa tasoa tai hieman sitä ylempää tasoa) vastustajaa vastaan, niin siinä matsissa sattuu ja tapahtuu… ja nimenomaan sattuu… joko Robbea tai vastustajaa… ehkä molempia. Ja se on sitä ammattinyrkkeilyn suurta draamaa vastustamattomimmillaan. Sitä matsia mä en haluu missata. Ja sen matsin varmasti jokainen suomalainen nyrkkeilyn ystävä haluu nähdä. Melkein kaiken mielenkiinnon itsestään jo lähes kuihduttanut Robbe on kertaheitolla jälleen (ainakin hetken - toivottavasti joku tosimatsi saadaan järjestymään 2-4kk kuluessa) must-see-tv.
7 x
Yii
Brawler

02.10.2018 11:24

anakonda kirjoitti:
30.09.2018 00:16
Melko hauskaa luettavaa tuo Mikin pisteytys twitterissä... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Lepa1 kirjoitti:
30.09.2018 05:01
Marttisen pisteet :D … Kyl robbe vei melkee kaikki erät ainaki ku katto paffin paskaa striimiä..
Niin kuin muutkin jo kommentoi, olen mäkin sitä mieltä, että Marttisen twiitit ja pisteet kertoivat hyvin ottelusta, ja hän aivan varmasti pyrki antamaan niillä mahdollisimman objektiivisesti arvionsa siitä miten ottelun pisteytys tulisi mennä.

Itsekin näin matsin Youtube-linkistä (suuri kiitos muuten siitä tuaman), ja stream kuvan taso tarkoittaa usein, niin nytkin, sitä että joissain tilanteissa täytyy itse tulkita/arvata mitä siinä tapahtui (esim. osumisen osalta) kun kuva ei kyllin kiistatta sitä riitä kertomaan. Oma näkemys siitä steam-kuvasta oli eräpisteytyksen osalta sellainen, että laitoin Heleniukselle erät 2,3,5,6 ja Teperille taasen erät 1,4,7. Marttisen pisteet erosivat noista vain erän numero 2 kohdalla, muutoin hän oli laittanut kaikki loput 6 erää samoin, kuin mä itse.

Mun mielestäni erissä 1-3 oli ehdoton erävoittaja. Muissa erissä olisi mun mielestäni voinut tulkita toisinkin. Eli siihen verrattuna mun mielestäni kukaan sellaisen pistekortin tehnyt, jonka mielestä Teper voitti vain ekan erän, ei ole väärässä, eikä kukaan sellainenkaan, jonka kortissa Helenius voitti vain erät 2 ja 3. Marttisen Mikon näkemys toisen erän erävoittajasta, oli mun mielestäni väärä - erän jossa Robben erän loppupuolen oikeat nenään ja kylkeen tekivät mun silmääni ratkaisevasti isompaa tulosta, kuin kaikki Teperin onnistumiset, joihin Helenius oli erän mittaan aikalailla tasavertaisesti onnistunut vastaamaan. Sen mielipiteen takana en streamkuvan perusteella kuitenkaan voi, enkä halua, eikä kenenkään pitäisi väittää Mikon olevan kelvoton pisteyttäjä.

Kiitos Mikolle twitter seurannasta ja sen ohessa pistetilanteen seurannasta. Marttinen tekee mun mielestäni jatkuvasti erittäin hienoa duunia nyrkkeilytoimittajana. Siinäkään työssä ei ole tarkoituksena olla aina samaa mieltä (mun tai) kaikkien kanssa. Siinäkin on kai tarkoitus uskaltaa olla rohkeasti ja vilpittömästi sitä mieltä, kuin sattuu kulloinkin itse olemaan.
4 x
Vastaa Viestiin