Wilder-Fury 2 Miten käy?

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
rikudada06
New Kid on the Block

11.02.2020 11:29

itse taas uskon enemmän että Fury vie. Wilderin ainoa tie voittoon on tyrmätä Fury ja vielä niin ettei ukko sieltä enää nouse.
Furylla oli ekassa kohtaamisessa kova painonpudotus takana, painoi yli 180 kiloa vielä vuosi ennen ukkojen ensimmäistä kohtaamista. Tuskin voimatasot ja kroppa olleet ihan kondiksessa jos painoa tiputettu melkein 70 kiloa. Kyllä sen Furysta huomasikin että hieman ruosteessa oli liikkumisen ja yleisen kehäolemuksen osalta, jos vertaa Furyn liikkumista esim aikaisempaan klitsko matsiin.

Tuon Furyn silmäkulman uusi mahdollinen aukeaminen kyllä varmaan veisi Furyn mahdollisuudet ottelussa. Wilder pääsee kiskaisemaan sen yllättävän pommin ihan varmasti jostain kulmasta jos Fury joutuu taas yhdellä silmällä nyrkkeilemään.

Ei tuo Furykaan mikään ihan pehmotassu kuitenkaan voi olla. Tulevassa kohtaamisessa oletettavasti paino jotain reilut 120 kiloa. Lihasta ja voimaa tullut varmasti lisää viimeaikaisten Furysta napattujen kuvien perusteella. Mikään lihaskimppuhan tuo ei edelleenkään ole joten tuskin tulee vaikuttamaan Furyn nopeuteen kehässä, ehkä päinvastoin nopeuttamaan ukkoa.
Jos 40 vuotias Ortiz saa Wilderin jalan notkumaan niin eiköhän Furyllakin ole ihan hyvät mahikset Wilder tiputtaa. Fury tulee hakemaan tyrmäystä ennen täyttä aikaa, ensin outboxaa ja väsyttää wilderin, hakee tyrmäyksen 10. erässä.
0 x
ulledulle
Club Fighter

11.02.2020 12:29

rikudada06 kirjoitti:
Fury tulee hakemaan tyrmäystä ennen täyttä aikaa, ensin outboxaa ja väsyttää wilderin, hakee tyrmäyksen 10. erässä.
Ota huomioon, että Fury on todennäköisesti huomattavasti painavampi kuin Wilder. Furyn ottelutyyli on myös aika kuluttava, sillä hän liikkuu paljon ja pitää etäisyyttä. Kyllä minä luulen, että Fury siinä alkaa hidastumaan ensin jossain 8 erän paikkeilla. Wilder on aika kevyt ja hänellä on hyvä kunto, joten pysyy vaarallisena loppuun asti. Toki jos paljon ollaan lähiottelussa ja halaillaan niin siinä Furylla on kokonsa puolesta etua ja Wilder voi helpommin väsähtää. Lähelle tultaessa on se riski, että Wilder pääsee osumaan ison pommin. Kyllä minä luulen, että Fury nukahtaa ennen tuota 10 erää.
0 x
Pasi Fisti
Journeyman

11.02.2020 13:52

ulledulle kirjoitti:
rikudada06 kirjoitti:
Fury tulee hakemaan tyrmäystä ennen täyttä aikaa, ensin outboxaa ja väsyttää wilderin, hakee tyrmäyksen 10. erässä.
Ota huomioon, että Fury on todennäköisesti huomattavasti painavampi kuin Wilder. Furyn ottelutyyli on myös aika kuluttava, sillä hän liikkuu paljon ja pitää etäisyyttä. Kyllä minä luulen, että Fury siinä alkaa hidastumaan ensin jossain 8 erän paikkeilla. Wilder on aika kevyt ja hänellä on hyvä kunto, joten pysyy vaarallisena loppuun asti. Toki jos paljon ollaan lähiottelussa ja halaillaan niin siinä Furylla on kokonsa puolesta etua ja Wilder voi helpommin väsähtää. Lähelle tultaessa on se riski, että Wilder pääsee osumaan ison pommin. Kyllä minä luulen, että Fury nukahtaa ennen tuota 10 erää.
Onko jossain ottelu, jossa Fury olisi väsähtänyt?
En tiedä onko tämä tieto vai jonkun valistunut arvaus, mutta kuulemma ekan matsin taktiikka Wilderilla oli pitää kova tempo ja sillä olettivat, että Fury tulee väsähtämään, koska se ei voi olla kunnossa.
Tuo arvaus meni metsään ja Fury jaksoi loppuun saakka.

Wilderin vaarallisuus perustuu kyllä siihen, että se ottaa sen etäisyyden pois salamannopeasti. Hetki sitten se oli turvallisesti lähes kahden metrin päässä, nopea askel eteenpäin ja se oikea kanuuna on vastustajan päässä.
Eihän edellisessäkään ottelussa Furylla ollut mitään ongelmia lähellä, kyllä se pommi tulee, jos on tullakseen juuri jostain sellaisesta tilanteesta, missä Wilder ottaa sen etäisyyden pois.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

11.02.2020 14:18

tuomorissanen kirjoitti:
09.02.2020 12:37
Jos pohditaan Fury-Wilder 1 kohtaamisen ja tämän 2 kohtaamisen välistä aikaa, niin nopea kertaus: Wilder teurasti Breazalen ja otteli melko ylivoimaisen voiton King Kongista. Fury voitti hienosti Schwarzin ja alisuoritti Otto Wallinia vastaan. Etenkin Wallin ottelussa Fury näytti ajoittain luokattomalle. Tältä pohjalta Wilder tulee voittamaan selkeästi... MUTTA

Fury on selkeästi (tai oletettavasti) raskaansarjan taitavin ottelija, joka voi onnistuessaan riisua Wilderin aseista. Wilder ei ole lähellekkään niin teknisesti onneton yhden lyönnin ihme, kuin häntä pidetään. Lopputuloksen ratkaisee se, että kumpi Fury tulee kehään, se joka otteli Tom Schwarzia vastaan vai se joka piiputti Wallinia vastaan. Luotan siihen, että Fury taiteilee Wilderistä pistevoiton
Wallin puski päälle kokoajan. Onhan se nähty, että kun pitkät roikaleet saa takajalalle ha laitettua painetta, homma menee helposti aika räpiköinniksi. Wilder ei ole ollut painenyrkkeilijä vaan kyttääjä, siinä Pyry pääsee tekemään enemmän omia juttujaan ennenkuin/jos Wilderille paikka aukeaa.

Piirikunnallisella tasolla Pikatsu VS. Helenius: sama paine-ilmiö.
Viimeksi muokannut Leifhackman, 11.02.2020 14:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
ulledulle
Club Fighter

11.02.2020 14:19

Pasi Fisti kirjoitti:
11.02.2020 13:52
ulledulle kirjoitti:
rikudada06 kirjoitti:
Onko jossain ottelu, jossa Fury olisi väsähtänyt?
En tiedä onko tämä tieto vai jonkun valistunut arvaus, mutta kuulemma ekan matsin taktiikka Wilderilla oli pitää kova tempo ja sillä olettivat, että Fury tulee väsähtämään, koska se ei voi olla kunnossa.
Tuo arvaus meni metsään ja Fury jaksoi loppuun saakka.
Jos viilataan pilkkua niin en sanonut, että Fury väsähtää vaan sanoin, että hidastuu. Jokainen heavyweight hidastuu jossain vaiheessa matsia, joten pointti oli se että hidastuuko Fury ennen Wilderiä niin, että toinen saa siitä etua. Fury lähtee varmasti taas liikkumaan, mutta ehkä Wilder kokeilee erilaista taktiikkaa ja ottaa vähän rauhallisemmin, kun ei saavuttanut sillä kovalla temmolla viimeksi merkittävää hyötyä. Jos molemmat ottelevat siten kuin heiltä voisi olettaa niin siinä mielestäni Fury saattaisi hyytyä vähän pari erää aiemmin. Jos Wilder sitten pääsisi siinä kohtaa freesimpänä tyrmäämään, voitaisiin kai sanoa, että Fury väsähti?
0 x
TrashTalk
Club Fighter

11.02.2020 17:50

Ihan turha miettiä jotain Tyson - Wallin matseja.. (kuten linkissä olevassa keskustelyssa käy ilmi) Tysonilla on tapana adaptoitua vastustajan tasoon ja kun ne on paskoja ni ei oikein irtoo Furyltakaan. Katoin vähän uudestaan tota ekaa matsia ilman kommentaattereita ja jo ekan erän aikana nousee keppi pystyyn kun katselee Furyn toimia. Silmissä on ihan eri palo kun se tietää että on tosi kyseessä. On se kova. On Wilderkin mutta Fury on sellanen persoona että pakko vaan peukuttaa.

Hyvää keskustelua tulevasta: Wilder v Fury 2: The Debate full episode | John Fury, David Haye and Paulie Malignaggi have it out

Paras voittakoon...
0 x
Lepa1
Club Fighter

12.02.2020 10:06

rikudada06 kirjoitti:
itse taas uskon enemmän että Fury vie. Wilderin ainoa tie voittoon on tyrmätä Fury ja vielä niin ettei ukko sieltä enää nouse.
Furylla oli ekassa kohtaamisessa kova painonpudotus takana, painoi yli 180 kiloa vielä vuosi ennen ukkojen ensimmäistä kohtaamista. Tuskin voimatasot ja kroppa olleet ihan kondiksessa jos painoa tiputettu melkein 70 kiloa. Kyllä sen Furysta huomasikin että hieman ruosteessa oli liikkumisen ja yleisen kehäolemuksen osalta, jos vertaa Furyn liikkumista esim aikaisempaan klitsko matsiin.

Tuon Furyn silmäkulman uusi mahdollinen aukeaminen kyllä varmaan veisi Furyn mahdollisuudet ottelussa. Wilder pääsee kiskaisemaan sen yllättävän pommin ihan varmasti jostain kulmasta jos Fury joutuu taas yhdellä silmällä nyrkkeilemään.

Ei tuo Furykaan mikään ihan pehmotassu kuitenkaan voi olla. Tulevassa kohtaamisessa oletettavasti paino jotain reilut 120 kiloa. Lihasta ja voimaa tullut varmasti lisää viimeaikaisten Furysta napattujen kuvien perusteella. Mikään lihaskimppuhan tuo ei edelleenkään ole joten tuskin tulee vaikuttamaan Furyn nopeuteen kehässä, ehkä päinvastoin nopeuttamaan ukkoa.
Jos 40 vuotias Ortiz saa Wilderin jalan notkumaan niin eiköhän Furyllakin ole ihan hyvät mahikset Wilder tiputtaa. Fury tulee hakemaan tyrmäystä ennen täyttä aikaa, ensin outboxaa ja väsyttää wilderin, hakee tyrmäyksen 10. erässä.

Kyllähän vanha Ortiz oli elämänsä tikissä Wilderiä vastaan ja lyö kovempaa ku Fury.
Mut itse en kyl kakkos matsissa nähnyt mitään jalkojen notkumista eka matsissa kyl mut mestarin ottein Wilder selvisi ja käveli kulmaansa ihan normaalisti eikä huojuen niiku yleensä tommosen myllyn jälkeen. Wilderilla ei ollut mitää hätää Ortizin kans van osoitti että kykenee myös rauhallisempaan tyyliin kyttäämään paikkaa kovalle takakäden pommille.
Wilder on poikkeuksellinen nyrkkeilijä hän ei hae erävoittoja ja tekniikka voi näyttää huonolta mut kyl hänellä tekniikkaakin ja silmää on vaikka omaperäinen tyyli.
Ite veikkaan että Fury ei kykene 12.erää väistämään Wilderin sniperin ammuksen tarkkaa ja tehokasta oikeaa kättä.
Voi olla et Wilder nappaa KO voiton jo puolenvälin tienoilla.
0 x
Pasi Fisti
Journeyman

12.02.2020 11:00

Kylläpäs hivelee itsetuntoa, kun Teddy Atlas kiinnittää samaan asiaan huomiota kuin minäkin. Ekassa matsissa Fury väisti jatkuvasti aivan samalla tavalla oikealle.
Mikäli Fury ei kykene muuntautumaan, niin se on Atlaksen mielestä hyvää yötä ja hän on sitä mieltä ettei Fury pysty parempaan, mutta Wilder kyllä pystyy, kunhan vain tekee muistiinpanot Furyn väistöistä ja senkun lyö sinne, minne se pää menee.

Itse elän edelleen toivossa, että Furylla on puolustussuuntaan enemmän oveluutta ja hyökkäyssuuntaan enemmän panoksia.
0 x
TrashTalk
Club Fighter

12.02.2020 20:02

Miksi kaikki puhuu että Furyn pitää muuntautua? Wilder ei saanu mitään aikaiseksi, kaksi tälliä ja varsinkin eka tuli Furyn pelleilystä ja ilman niitä Wilderille ei olisi jäänyt mitään..
0 x
Pasi Fisti
Journeyman

12.02.2020 20:21

TrashTalk kirjoitti:
Miksi kaikki puhuu että Furyn pitää muuntautua? Wilder ei saanu mitään aikaiseksi, kaksi tälliä ja varsinkin eka tuli Furyn pelleilystä ja ilman niitä Wilderille ei olisi jäänyt mitään..
Varmaan jus siksi, että Wilderin ei tarvitse osua kuin kerran ja sillä on edellisen ottelun kokemus takanaan. Fury ei voi tehdä tuota, että väistää joka ikinen kerta samalla tavalla tai että ylipäätään antaa Wilderin tulla noin vapaasti.

Itse ainakin uskon, että tästä ottelusta ei tule millään tavalla ykkösen toisintoa. Jokin asia tulee olemaan aivan eri tavalla ja mielenkiintoista nähdä, että mikä.
0 x
ulledulle
Club Fighter

12.02.2020 20:25

TrashTalk kirjoitti:
Siksi että viime kerran tyyli on tiedossa ja sitä on varmasti treenattu, että todennäköisesti osuu jossain vaiheessa. Molempien pitää parantaa, se voittaa joka paransi enemmän eikä tee virheitä.
0 x
Pasi Fisti
Journeyman

13.02.2020 16:48

Tässähän joku on tehnyt videon aiheesta.
Aika usein itseäni yllättää, että ihan maailman huipputasollakin taktiset neuvot ovat ihan samat mitä annettaisiin aloittelijoillekin, toteutus toki on sitten ihan eri tasolla.
Tällä videolla on keskitytty noihin perusjuttuihin, joita täälläkin on jauhettu. Mutta jotenkin itsestäni tuntuu, että etenkin Furyn kulmauksessa voisi olla ideoitu jotain sellaista mitä ei heti tule mieleen.
Wilderin puolella ei kyllä voi oikein muuta olla kuin mietity miten se vasen oikea ajoitus ja hämääminen saadaan toimimaan. Ihan siksi, koska eihän sillä ole varastossa mitään muuta lyöntiä, itse olisin todella hämmästynyt, jos se vaikka kiskaisee uppercutilla leukaan. Nimenomaan ekalla lyönnillä, kyllä se sitten vetelee mitä' vaan, kun vastustaja on jo sekaisin.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

13.02.2020 16:54

TrashTalk kirjoitti:
Ihan turha miettiä jotain Tyson - Wallin matseja.. (kuten linkissä olevassa keskustelyssa käy ilmi)
Sikäli eri mieltä, ettei Wallin kyllä ollut mikään ***** tuossa matsissa, Pyry vaan on aika aseeton prässäyksessä. Jos Wilderi valjastaisi fysiikkansa päälle painamiseen kyttäilyn sijaan, matsi ei montaa minuuttia vanhenisi. Pyry makaisi selällään kuin allakantekijä.
0 x
Pasi Fisti
Journeyman

14.02.2020 13:20

Leifhackman kirjoitti:
13.02.2020 16:54
TrashTalk kirjoitti:
Ihan turha miettiä jotain Tyson - Wallin matseja.. (kuten linkissä olevassa keskustelyssa käy ilmi)
Sikäli eri mieltä, ettei Wallin kyllä ollut mikään ***** tuossa matsissa, Pyry vaan on aika aseeton prässäyksessä. Jos Wilderi valjastaisi fysiikkansa päälle painamiseen kyttäilyn sijaan, matsi ei montaa minuuttia vanhenisi. Pyry makaisi selällään kuin allakantekijä.
Paitsi että Wilder ei ole kyllä prässännyt ydessäkään ottelussa, joita olen siltä nähnyt. Onko siitä edes siihen?

Mielenkiintoista kyllä, mutta Furyn leiri on kyllä nyt lähtenyt julkisuudessa tuohon peliin, että Fury aikoo muka tulla päälle. Valmentaja selitti asiasta vähän aikaa sitten tehdyssä haastattelussa. Taktiikka on riskialtis, mutta mikä ei olisi Wilderia vastaan? Ei se välttämättä ole yhtään turvallisempaa, että yrittää vältellä Wilderin lyöntiä, koska se vain lisää vastustajan itseluottamusta ja sillä on vapaat kädet hyökätä.

Saas nähdä, itse uskon edelleen kyseessä olevan vain mediapelin ja vastustajan hämäämisen.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

14.02.2020 14:17

Paitsi että Wilder ei ole kyllä prässännyt ydessäkään ottelussa, joita olen siltä nähnyt. Onko siitä edes siihen?
Miksei ois kun vaan reenais? Kyllä sitä kuitenkin pitäisi reenata ja semmoiseen ottelutapaan totutella.

Ehkä ei osuvimmasta päästä vertaus, mutta musta Evankin yritys boksailla Harperia vastaan oli tuhoon tuomittu jo heti alkuunsa. Pidempi ja ulottuvampi vastuke, niin ois pitänyt lähteä painimaan ja työntämään kuin Riku Hattunen voimansa päivinä.
0 x
Vastaa Viestiin