Ammattilaiseksi ryhtyminen

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Leevi_P
Prospect
Prospect

09.08.2008 00:38

Olen vasta 14 vuotias mutta nyrkkeily on kiinnostanut minua 7-vuotiaasta asti ja se on intohimoni. Valitettavasti täällä sodankylässä ei ole mahdollista harrastaa nyrkkeilyä koska seurantoiminta on jäissä :cry: . Unelmani on otella edes yksi matsi ammattilaisena. Pyytäisin että joku teistä asiantuntijoista kirjoittaisi kaiken mitä pitää tehdä ammattilaiseksi alkaessa. Esim Kalle_H varmasti tietää :wink: . PS. Olen suunnitellut että jos Sami Tikkinen voisi tulla rovaniemelle ottaan matsia 6 vuoden päästä jos häntä sattuisi kiinnostamaan... :roll: PSS. olen tosissani päätin jo 7-vuotiaana että minusta on tuleva ammattilainen eli puolet elämästäni olen omistanut nyrkkeilylle kaikkeni :wink: Pyydän anteeksi huonoa äidinkieltäni :oops:

-Leevi P
0 x
Toney
Contender
Contender

09.08.2008 00:48

Kannattaa muuttaa peruskoulun jälkeen opiskelemaan paikkakunnalle missä on nyrkkeilyseura ja aloitaa amatööriura. Ilman yhtään amatöörimatsia voi olla vaikea saada ammattinyrkkeilyliitolta ottelulupaa. Ota amatöörinä ainakin kymmenkunta matsia, niin ammattilaismatsille ei pitäisi olla esteitä. Ja lupaa anotaan siis ammattinyrkkeilyliitolta. Tietylle matsille pitää löytää myös järjestäjä.
0 x
No Brain, No Pain!
Leevi_P
Prospect
Prospect

09.08.2008 00:59

Toney kirjoitti:Kannattaa muuttaa peruskoulun jälkeen opiskelemaan paikkakunnalle missä on nyrkkeilyseura ja aloitaa amatööriura. Ilman yhtään amatöörimatsia voi olla vaikea saada ammattinyrkkeilyliitolta ottelulupaa. Ota amatöörinä ainakin kymmenkunta matsia, niin ammattilaismatsille ei pitäisi olla esteitä. Ja lupaa anotaan siis ammattinyrkkeilyliitolta. Tietylle matsille pitää löytää myös järjestäjä.
Olen ajatellut kyllä mennä opiskelemaan rovaniemelle ja liittyä rovaniemenreippaaseen. Ainakin Männikkö on ottanut rovaniemellä lapinportissa 2 matsia. Ja leppiaho kai myös?. Jos jumala suo niin 20-25 vuotiaana pääsen ottelemaan edes 1-3 matalatasoista ottelua.
0 x
Toney
Contender
Contender

09.08.2008 01:02

Leevi_P kirjoitti:
Toney kirjoitti:Kannattaa muuttaa peruskoulun jälkeen opiskelemaan paikkakunnalle missä on nyrkkeilyseura ja aloitaa amatööriura. Ilman yhtään amatöörimatsia voi olla vaikea saada ammattinyrkkeilyliitolta ottelulupaa. Ota amatöörinä ainakin kymmenkunta matsia, niin ammattilaismatsille ei pitäisi olla esteitä. Ja lupaa anotaan siis ammattinyrkkeilyliitolta. Tietylle matsille pitää löytää myös järjestäjä.
Olen ajatellut kyllä mennä opiskelemaan rovaniemelle ja liittyä rovaniemenreippaaseen. Ainakin Männikkö on ottanut rovaniemellä lapinportissa 2 matsia. Ja leppiaho kai myös?. Jos jumala suo niin 20-25 vuotiaana pääsen ottelemaan edes 1-3 matalatasoista ottelua.
Kuullostaa kelpo suunnitelmalta!
0 x
No Brain, No Pain!
_hitman69
Club Fighter

09.08.2008 11:45

Pojalla on sama asenne ku mulla nyt on kans 14 xDmut mä oonki ottanu melki 40 matsia..
0 x
"The Iron" Mike Tyson
Leevi_P
Prospect
Prospect

10.01.2009 12:33

Eli eikö sitä lisenssiä voi saada jos ei oo amatöörimatseja? :?
0 x
jebeee
Journeyman

10.01.2009 14:37

se riippuu monesta asiasta. tony halmeella mm. ei ollut yhtään amatööriottelua?

joka tapauksessa kannattaa otella amatöörinä, koska sitä kautta saa kehäkokemusta kilpailutilanteesta, mikä on aivan eritilanne kuin sparri. itsekkin tiedän sen sillä sparrissa otin aivan tasapäisesti suomenmestaria vastaan, mutta kilpaottelussa todella keskinkertaista kaveria vastaan olin todella tiukoilla. amatöörinä matseja alle ja 20---> jälkeen mahdollisesti ammattilaiskehiin.
0 x
Leevi_P
Prospect
Prospect

11.01.2009 17:44

Lasketaanko näytösottelut joissain tapahtumissa? Onko niillä mitään merkitystä?
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

11.01.2009 18:56

Leevi_P kirjoitti:Lasketaanko näytösottelut joissain tapahtumissa? Onko niillä mitään merkitystä?
Leevi, jos olet nyt 14-vuotias ja tähtäät siihen että 20-30-vuotiaana muutaman ammattilaismatsin pääset ottamaan, niin sinulla on kyllä reilusti aikaa hoitaa sen verran amtöörimatseja alle, että niistä lisenssisi ei tule jäämään kiinni. Tuskin ammattilaislisenssin edellytyksenä mikään huikea ura on. Varmaan haluavat nähdä, että osaa käyttäytyä kehässä kuin nyrkkeilijä (ei siis pure eikä potki), sekä että pystyy itseään riittävästi suojelemaan.

Kun et ilmeisesti ainakaan tällä hetkellä tähtää nyrkkeiljäksi, joka tienaa leipänsä ja vielä vanhuuden eläkerahatkin kehästä, niin ehkä ei kannata ihan kaikkia paukkuja pistää siihen nyrkkeilyyn. Kannattaa hoidella opiskelut kunnolla ja hankkia sellainen ammatti, mistä voi tienata elantoaan niin sivutioimisena ammattinyrkkeiljänä kuin nyrkkeilyuran jälkeenkin.

Tsemppiä sun suunnitelmien toteuttamiselle!
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Leevi_P
Prospect
Prospect

11.01.2009 19:10

Leifhackman kirjoitti:
Leevi_P kirjoitti:Lasketaanko näytösottelut joissain tapahtumissa? Onko niillä mitään merkitystä?
Leevi, jos olet nyt 14-vuotias ja tähtäät siihen että 20-30-vuotiaana muutaman ammattilaismatsin pääset ottamaan, niin sinulla on kyllä reilusti aikaa hoitaa sen verran amtöörimatseja alle, että niistä lisenssisi ei tule jäämään kiinni. Tuskin ammattilaislisenssin edellytyksenä mikään huikea ura on. Varmaan haluavat nähdä, että osaa käyttäytyä kehässä kuin nyrkkeilijä (ei siis pure eikä potki), sekä että pystyy itseään riittävästi suojelemaan.

Kun et ilmeisesti ainakaan tällä hetkellä tähtää nyrkkeiljäksi, joka tienaa leipänsä ja vielä vanhuuden eläkerahatkin kehästä, niin ehkä ei kannata ihan kaikkia paukkuja pistää siihen nyrkkeilyyn. Kannattaa hoidella opiskelut kunnolla ja hankkia sellainen ammatti, mistä voi tienata elantoaan niin sivutioimisena ammattinyrkkeiljänä kuin nyrkkeilyuran jälkeenkin.

Tsemppiä sun suunnitelmien toteuttamiselle!
Kohta 15-vuotias :wink: Minua vaan huolestuttaa se kun pitäisi muuttaa rovaniemelle peruskoulunjälkeen ja tuo koulutodistus tulee olemaan niin huono että ajattelin mennä Sodankylän amikseen ja sitte pääsisin loppujen lopuksi ottaan amatöörimatseja vasta 18-20 vuotiaana. Sittenku on saanu hyvän työpaikan jolla elättää itsensä niin mennä niin pitkälle nyrkkeilyssä kuin olosuhteet sallivat. Mie oon aktiivisesti nyrkkeilyä seurannu 4 vuotta ja treenannu jo pitkän aikaa 4 kertaa viikossa ja ottanu matseja niin paljon kuin mahdollista 2006:sta asti kaikkien samanikäisten poikien ja vanhempienkin kanssa) :) PS. ***** vieläki ku 7.6.2008 en päässy otteleen silloin sitä näytösottelua sinne turkuun/tampereeseen vai missä se nyt oli :D
0 x
Gyokuro
Brawler

12.01.2009 09:07

Toney kirjoitti: Ilman yhtään amatöörimatsia voi olla vaikea saada ammattinyrkkeilyliitolta ottelulupaa. Ota amatöörinä ainakin kymmenkunta matsia, niin ammattilaismatsille ei pitäisi olla esteitä.

Tämä on muuten ihan perseestä. Miksi näin ? Muualla maailmassa ammattilaiseksi saa monesti lähteä kaikki halukkaat.

Toinen seikka mikä on myös ihan yhtä käsittämätöntä; Jos aloitat ammattinyrkkeilyn Suomessa, niin sinulta kielletään muissa lajeissa otteleminen. Myös tähän olisi kiva kuulla perusteita.
0 x
Never interrupt your enemy when he is making a mistake. - Napoleon Bonaparte -
Leifhackman
Champion
Champion

12.01.2009 09:45

Leevi_P kirjoitti:Kohta 15-vuotias :wink: Minua vaan huolestuttaa se kun pitäisi muuttaa rovaniemelle peruskoulunjälkeen ja tuo koulutodistus tulee olemaan niin huono että ajattelin mennä Sodankylän amikseen ja sitte pääsisin loppujen lopuksi ottaan amatöörimatseja vasta 18-20 vuotiaana. Sittenku on saanu hyvän työpaikan jolla elättää itsensä niin mennä niin pitkälle nyrkkeilyssä kuin olosuhteet sallivat. Mie oon aktiivisesti nyrkkeilyä seurannu 4 vuotta ja treenannu jo pitkän aikaa 4 kertaa viikossa ja ottanu matseja niin paljon kuin mahdollista 2006:sta asti kaikkien samanikäisten poikien ja vanhempienkin kanssa) :) PS. ***** vieläki ku 7.6.2008 en päässy otteleen silloin sitä näytösottelua sinne turkuun/tampereeseen vai missä se nyt oli :D
Hoida HYVÄ MIES nuo kouluasiat ensisijaisesti kuntoon ja sitten vasta nyrkkeilet jos aikaa jää. Hyvin suurella todennäköisyydellä nuo kouluasiat ratkaisevat sun taloudellisen - ja siinä samassa hyvin suurelta osalta muutenkin - tulevaisuuden. Kun hommaat ittellesi hyvän ammatin, niin siitä sulle irtoaa eläkevuosiin asti leipä. Jos ei susta jotakin ihan huippua tule, niin tuosta muutaman matsin ammattinyrkkeilyurasta sulle jää todennäköisesti käteen vaan lisää velkaa.

Tämän "valmentajan" sana on, että salille ei oo asiaa ennenkun numerot koulunumerot kääntyy nousuun! Käyt vaikka ysi-luokan uusiksi tai meet kympille, mutta opettelet ne matikat, enkut, ruotsit, äidinkielet, fysiikat ja kemiat sun muut niin että todistuksessakin näkyy. Tosta sun kirjotuksesta jo näkee, ettei se sun koulutodistus päästä oo kiinni vaan jostain muusta. Miten sä sen hyvän työpaikan meinaat saada, jos et pysty hyvää koulutusta hankkimaan? Häh???
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Leevi_P
Prospect
Prospect

12.01.2009 16:31

Leifhackman kirjoitti:
Leevi_P kirjoitti:Kohta 15-vuotias :wink: Minua vaan huolestuttaa se kun pitäisi muuttaa rovaniemelle peruskoulunjälkeen ja tuo koulutodistus tulee olemaan niin huono että ajattelin mennä Sodankylän amikseen ja sitte pääsisin loppujen lopuksi ottaan amatöörimatseja vasta 18-20 vuotiaana. Sittenku on saanu hyvän työpaikan jolla elättää itsensä niin mennä niin pitkälle nyrkkeilyssä kuin olosuhteet sallivat. Mie oon aktiivisesti nyrkkeilyä seurannu 4 vuotta ja treenannu jo pitkän aikaa 4 kertaa viikossa ja ottanu matseja niin paljon kuin mahdollista 2006:sta asti kaikkien samanikäisten poikien ja vanhempienkin kanssa) :) PS. ***** vieläki ku 7.6.2008 en päässy otteleen silloin sitä näytösottelua sinne turkuun/tampereeseen vai missä se nyt oli :D
Hoida HYVÄ MIES nuo kouluasiat ensisijaisesti kuntoon ja sitten vasta nyrkkeilet jos aikaa jää. Hyvin suurella todennäköisyydellä nuo kouluasiat ratkaisevat sun taloudellisen - ja siinä samassa hyvin suurelta osalta muutenkin - tulevaisuuden. Kun hommaat ittellesi hyvän ammatin, niin siitä sulle irtoaa eläkevuosiin asti leipä. Jos ei susta jotakin ihan huippua tule, niin tuosta muutaman matsin ammattinyrkkeilyurasta sulle jää todennäköisesti käteen vaan lisää velkaa.

Tämän "valmentajan" sana on, että salille ei oo asiaa ennenkun numerot koulunumerot kääntyy nousuun! Käyt vaikka ysi-luokan uusiksi tai meet kympille, mutta opettelet ne matikat, enkut, ruotsit, äidinkielet, fysiikat ja kemiat sun muut niin että todistuksessakin näkyy. Tosta sun kirjotuksesta jo näkee, ettei se sun koulutodistus päästä oo kiinni vaan jostain muusta. Miten sä sen hyvän työpaikan meinaat saada, jos et pysty hyvää koulutusta hankkimaan? Häh???
7.luokalta kyllä silkasta laiskuudesta vedin huonot arvosanat ja oonki asettanu tavoitteet on parantaa numeroita vähintään 1-2 numeroa 9.luokalle mennessä. Ajattelin että peruskoulun jälkeen menen LVI-asentaja linjalle sodankylän amikseen ja hoitelen poroja. Mulla on muuten 150-500 poroa merkissä ;) Sanoin nuin 150-500 ku tarkkaa lukua ei kerrota. :wink: Katsotaas sitten kun sen aika koittaa niin sitä nyrkkeilyäki, mutta totta minun pitää keskittyä kouluun nyt.
0 x
Wäiski
Club Fighter

12.01.2009 17:34

Eikö muka Rovaniemellä oo muka amiskaa? Sinne vuan.
0 x
Smokin' Joe Frazier 32(27) - 4 - 1
bp08
Prospect
Prospect

12.01.2009 19:32

Onhan täällä amiksia useampiki, mutta LVI-asentajaksi taitaapi olla 9 pintaan keskiarvovaatimus :shock:
0 x
Let the base boom!
Vastaa Viestiin