Right here, Right Now!

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Leifhackman
Champion
Champion

20.03.2009 10:05

Itse periaatteesas olen kaupallisuutta vastaan sellaisissa paikoissa mihin sitä ei ole tarkoitettu, mutta onhan se kuitenkin niinkin, että asiaa kannattaa tulkita enemmän käytännön elämän ja -tilanteiden kuin jonkun "uskonkappaleeseen" verrattavan periaatteen ja pykälien kautta. Itse ajattelen syyn siihen, että kaupallisuus useilla foorumeilla on kielletty, johtuan kahdesta asiasta: 1) Foorumien omistajat katsovat, ettei ole oikein että heidän työtään ja panostuksiaan joku toinen käyttää taloudellisesti hyväkseen 2) Suoraa tai piilomainontaa sisältävät viestit häiritsevät varsinaista keskukstelua ja ärsyttää lukijoita.

Joskus olen törmännyt eri foorumeilla ihmisiin, jotka ovat alunperin ovat olleet mukana ja keskustelussa ihan asiallisesti ja keskustelleet aidosti asioista muiden foorumilaisten kanssa. Sitten on käynyt niin, että nämä ihmiset ovat lähteneet mukaan johonkin verkostomarkkinointiin, heidän puolisonsa on perustanut firman, he itse ovat ruvenneet yrittäjäksi jne. jne. Homma on mennyt sellaiseksi, että kyseisen henkilön kanssa ei ole voinut keskustella juuri mistään ilman että tämä on alkanut ujuttaa keskusteluun mukaan jotain saippuaa, pesuainetta, vitamiinia, ravintolisää, kännykkäliittymää tms. Aluksi jotkut tekevät sitä niin hienovaraisesti, ettei sitä varsinaisesti tavallaan rekisteröi eikä siihen tietoisesti kiinnitä huomiota. Mutta mielestäni juuri nämä ovat pahimpia, koska pidemmän ajan kanssa kun nämä ihmiset ovat huolella tätä tuputustaan tehneet, koko hommalle tulee totaalisen yliherkäksi eikä sitä siedä enää yhtään, kun meinaa päässä pimahtaa. Ihan samaa "taktiikkaa" toki jotkut käyttävät myös poliittisten tai uskonnollisten näkemysten esiintuomiseen, onko se sitten levittämistä tai tuputtamista, en tiedä. Tätä minusta on jossakin määrin tapahtunut myös tällä foorumilla, itse olen näin kokenut.

Itse en tällä foorumilla kaupallisuutta ole ainakaan tähän asti ole kokenut ongelmaksi. En ole kokenut, että kukaan täällä olijoista olisi yrittänyt saada minua ostamaan yhtään mitään. Minusta täällä voittopuolisesti kaupallisesta toiminnasta on kerrottu paremminkin sellaisessa valossa, että on haluttu vaan kertoa myös muille mitä toimintaa kyseinen henkilö harjoittaa. Yhden vedonlyöntiyhtiötä koskevan viestin muistan, joka musta olis sen sävyinen, että äkkiä kuvittelisi viestin kirjoittajan saavan jotain henk.koht. etua siitä, että tuo kyseistä palvelua esiin.

Tätä taustaa vasten mun mielestäni tämä mainsokielto voisi olla ihan hyvin vaikka sovittu ikäänkuin "omantunnon" asiaksikin. Eli että sovittaisiin, että kukaan ei yritä viestitellä täällä mitään kaupallisessa hyötymistarkoituksessa. Omasta mielestäni tästä lukisin nyrkkeily- ja nyrkkeiliyyn liittyvät tapahtumat ja toiminta pois niin, että niistä täällä voisi ilmoitella, kunhan niitäkään asioita ei sekoitella muita asioita käsitteleviin keskusteluihin.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Timotii
Club Fighter

20.03.2009 16:35

Detroit Cobra kirjoitti:
MikkoM kirjoitti:Ööö... Ylittäiskö tämä nyt ne mainostamisen rajat?
No haloo!

Vähän löysemmälle sitä pipoa nyt. Jos nyt tälle linjalle lähdetään, niin täällähän on ainakin BBU, Juho Haapoja, Team London yms. keskusteluja, missä "mainostetaan" kunkin tahon nettisivuja.

MIelestäni tämä on ehdottomasti suomalaiselle nyrkkeilyfoorumille kuuluva juttu.

Eri asia olisi, jos tässä nyt mainostettaisiin esim. Siwan tämän viikon tarjouksia. Sitten tämän voisi kyseenalaistaa, mutta ei missään nimessä nyt. Kohta kielletään "mainostamisen" nojalla laittamasta linkkejä esim. fightnewsin juttuihin?
Kannan keppini kekoon ja sohaisut pesään.Eipä haittaa minuakaan ja kiitokset DC:lle.Kuuluu ehdottomasti lajipalstalle.Ei ole minulta tai muiltakaan poissa, kai? Antaa ihmisten yrittää.Luottamusta ylläpitäjiin ja heidän kykyihin.Jepa.
0 x
JanneR
Prospect
Prospect

21.03.2009 19:23

Jumakekka.
Pitäisiköhän tilata Tuukka hommiin että palstan "Sheriffi" voi todistetusti osoittaa mainontaa tapahtuneen.

MikkoM
Ensin vaihdat ne vaaleanpunaiset pillerit vaaleansinisiin ja sitten löysäät pipoa.

PS.
Säännöt jotka MikkoM on kirjoitellut tai koonnut eivät toimi koskaan, sen on jo aika näyttänyt.
Varsinkaan jos modena toimii hän itse.
0 x
MikkoM
Prospect
Prospect

21.03.2009 20:28

JanneR kirjoitti:Jumakekka.
Pitäisiköhän tilata Tuukka hommiin että palstan "Sheriffi" voi todistetusti osoittaa mainontaa tapahtuneen.

MikkoM
Ensin vaihdat ne vaaleanpunaiset pillerit vaaleansinisiin ja sitten löysäät pipoa.

PS.
Säännöt jotka MikkoM on kirjoitellut tai koonnut eivät toimi koskaan, sen on jo aika näyttänyt.
Varsinkaan jos modena toimii hän itse.
No tämähän oli hieno, antoisa ja monipuolisesti perusteltu kannanotto. Vaaleansinisten pillereiden hedelmiä, otaksun?
0 x
Twitter.com/MikkoMarttinen
Yii
Brawler

24.03.2009 01:33

Ensin itse aiheesta:
Mulla on oma mielikuva siitä millaisilla vuorosanoilla ja millä tyylillä nyrkkeilijöiden esittely tulisi hoitaa. Usein Suomen illoissa jää sellainen tunne, ettei kehäkuuluttaja ihan yletä niihin omiin toiveisiin. Yxinomaan Tampereen illan perusteella sanoisin, että tämän herra Koistisen vuorosanat sopivat paremmin siihen mun omaan mielikuvaani, kuin kenenkään muun suomalaisissa kehissä vuosikausiin kehäkuulutuxia hoitaneen henkilön.

Koistinen on maan paras. Hän on myös niin tuore naama kuuluttajana, että ehtii vielä tästäkin parantaa. Onnea ja menestystä hänelle niissä hommissa.

Sitten aiheen vierestä:
Mun omasta mielestä kaikki mainokset, joissa yritetään kiinnittää huomio sellaisiin tavaroihin, palveluihin tai palveluntarjoajiin, jotka eivät millään tavalla liity nyrkkeilyyn, eivät kuulu tälle palstalle. Sen sijaan tällaisten tuotteiden ja toimijoiden "mainokset", jotka suoranaisesti liittyvät lajiin, tuskin ovat palstalle ja sen lukijoille mikään rasite.

MikkoM:n ajatus siitä että niille voisi olla oma alafooruminsa saattaa olla paikallaan mikäli mainoksia alkaa sataa. Liekö sekään vielä tarpeen jos näitä mainoksen omaisia nyrkkeilyaiheisia viestejä on yhteensä muutama.
0 x
Markus K
Club Fighter

07.11.2012 18:30

http://areena.yle.fi/tv/1734768

Tuukan tarina parrasvaloihin.
0 x
raksa
Contender
Contender

07.11.2012 19:06

Thänks! Kyllähän Tuukka on kehunsa ansainnut. Kuuluttaa ääntänsä nostaen ja laskien tarkoituksella hyvin. Ei mitään uutta ole tuonut mut tarvinneeko tuodakaan?
0 x
Iskukone
Contender
Contender

07.11.2012 23:37

Kukkafoorumillehan tämä ketju olisi varmasti heilahtanut, jos joku muu olisi jotain vastaavaa mainostanut? Ja viikko banneria kaupan päälle.
Kuulutuksissa pitäisi olla kyllä aitoa tunteen paloa, vähän kuin Höyry Häyrisellä aikoinaan. Tai sitten pitäisi pysytellä vaan ihan asialinjalla. Aitouden kyllä aistii. Samoin teennäisyyden. Yleisöä pitää rakastaa:) Äänenpainoilla kikkailu, konemaisesti lausutut pitkät litaniat, ei oikein jaksa sytyttää haukottelevaa yleisöä, vaikka toiseen nurkkaan kömpisikin suomalaisia rivimiehiä ja toiseen nurkkaukseen latvialaisia taksikuskeja. Eli ei ne matsitkaan Suomessa usein ole mitään maailmanluokan matseja ollut. Silloin turha hehkutus tuntuu ehkä hieman kornilta. Silloin olisi ehkä parempi, jos kuuluttaja vain asiallisesti kävisi ilmoittamassa seuraavat ottelijat ja poistuisi näyttämöltä kehäköysien välistä takavasemmalle. Tottakai Tuukalle pointsit, kun pistää itsensä likoon ja hyppää kehään mikrofonin kanssa iltoja juontamaan. Sitä kautta se oma tyylikin parhaiten löytyy ja hioutuu.
0 x
Vastaa Viestiin