Seuraava puheenjohtaja

Olympiatyylin nyrkkeilyyn, eli amatöörinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Kenet valitaan puheenjohtajaksi

Äänestys päättyi 24.11.2012 00:36

Harri Appelroth
2
7%
Sirpa Makkonen
8
29%
Tomi Korpinen
18
64%

Ääniä yhteensä: 28
wille
New Kid on the Block

16.11.2012 00:36

Kuka on nyrkkeilyliiton syyskokouksessa 24.11 valittava seuraava puheenjohtaja?
Ehdokkaina on Harri Appelroth, Sirpa Makkonen ja Tomi Korpinen.
0 x
Don`t bother to run, you`ll only be dead tired!
King Kostya
Brawler

16.11.2012 04:18

Toivon mukaan Korpinen.
0 x
And I have seen the healing hand of God
Reaching out and mending broken hearts
Taste and see the fullness of His peace
And hold on to what's being held out
The healing hand of God
antti_lk
Journeyman

16.11.2012 06:26

Tomi Korpisen esittely

http://www.kulmassa.fi/foorumi/viewtopi ... 751#p35751
TOMI KORPINEN
Kauksaarentie 19
13800 HATTULA
Puh. (040) 5656 266
tomi.korpinen(at)poettinger.at

Suomen Nyrkkeilyliitto Ry, henkilövaalit 24.11
Tomi Korpinen, esittäytyminen

TERVEHDYS

Olen 37-vuotias Tomi Korpinen Hattulasta. Perheeseeni kuuluvat avovaimoni Jenna ja 4 kk vanha tytär Helene.

Työskentelen tällä hetkellä Alois Pöttinger Maschinenfabrik GmBH:n Suomen maajohtajana. Päävastuualueeni ovat koneiden myynnin edistäminen ja kehittäminen sekä jälleenmyyjien tukeminen. Työtäni mitataan mm. myyntiluvuilla ja olen tottunut tekemään töitä määrätietoisesti ja saavuttamaan annetut tavoitteet. Toimin myös yrittäjänä.

Opiskelen työni ohessa Jyväskylän Yliopiston Avance MBA-johtamiskoulutusohjelmassa. Uskon, että nykyinen työni, opintoni ja tinkimätön ja kunnianhimoinen asenteeni tukisivat puheenjohtajuuttani Suomen Nyrkkeilyliitto Ry:ssä.

Olen ollut Suomen Nyrkkeilyliitto Ry:n johtokunnassa kaksi toimikautta. Olin myös yksi Team London-hankkeen perustajajäsenistä, vastasin projektin varainhankinnasta. Olen myös ollut joukkueenjohtajana useissa arvokisoissa, joten uskon tietäväni, mitä elementtejä menestyminen maailmalla vaatii. Matkat olen kustantanut aina itse.

Olen luonteeltani tavoitteellinen, harkitseva kehittäjä ja mielestäni erittäin reilu kaveri. Pyrin toiminnassani toimiviin, ymmärrettäviin ja käytännöllisiin ratkaisuihin, joiden onnistuminen on mitattavissa ja arvioitavissa.

Tehtävässäni Suomen Nyrkkeilyliitto Ry:n puheenjohtajana tavoitteenani olisi ensisijaisesti tukea kansainväliseen menestykseen tähtääviä urheilijoita ja valmentajia, unohtamatta yhdessä asetettuja järjestömme strategisia painopisteitä.

Lisäkysymyksiä mielipiteistäni voit esittää syysliittokokouksessa tai sähköpostin välityksellä jo aiemminkin: tomi.korpinen(at)poettinger.at

Terveisin
Tomi Korpinen
0 x
Teppo
Club Fighter

16.11.2012 09:02

Nyrkkeilijöiden puolesta toivon, että seurat äänestävät Korpista.
0 x
Osmo Laine
Journeyman

20.11.2012 09:28

MEKIN TUEMME TOMI KORPISEN VALINTAA SEURAAVAKSI SUOMEN NYRKKEILYLIITON PUHEENJOHTAJAKSI:

ALATALO, TAISTO,
ANTTONEN, KARRE,
BRÄNKÄR, KAI,
ESKELINEN, JARMO,
HILDEN , MIKA,
HUKKANEN, ESA,
JOHANSSON, JARI,
JÄRVINEN, RENE,
KIILI, MARKKU,
KOOTA, VELI,
KORHONEN, KARI,
KOSKIMIES, PETRO
KOSUNEN, YRJÖ,
KUJANPÄÄ, HENRI,
LAINE, OSMO,
LATVA-KYYNY, ANTTI,
LINDHOLM, MARKKU,
MARKUS, HARRI,
MÄKI, PEKKA,
NOUSIANEN, JANI
PITKÄNEN, JARKKO,
PÄHTI, OSMO,
RIIKONEN, MIKA,
SAURAMA, JUHA,
SEPPÄLÄ, LASSE,
SIRKIÄ, KALEVI,
TASANEN, ARTO,
TOLONEN, KALLE JA
VESALA, JARI
Viimeksi muokannut Osmo Laine, 20.11.2012 09:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
Tero
New Kid on the Block

20.11.2012 09:38

wille kirjoitti:Kuka on nyrkkeilyliiton syyskokouksessa 24.11 valittava seuraava puheenjohtaja?
Ehdokkaina on Harri Appelroth, Sirpa Makkonen ja Tomi Korpinen.
??????? Mitä ihmettä nainen tekee tuolla ehdolla???
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

20.11.2012 09:58

Onko kellään tietoa, miten hyvällä prosentilla seurat osallistuvat puheenjohtajan valintaan?

Entä miten valinta varsinaisesti tapahtuu? Onko jäsenseuroilla joku tietty äänimäärä jäsenmäärien suhteessa, ääni/jäsen, vai onko olemassa joku seurojen edustajisto joka valitsee ja jos on, niin onko seuroilla paikkoja edustajistossa 1/seura vai jäsenmäärän suhteessa? Osallistuvatko seurat ylipäätään aktiivisesti liiton toimintaan ja liitossa vaikuttamiseen siinä roolissa mikä seuroilla siinä on?
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Rysty
Club Fighter

20.11.2012 18:36

Puheenjohtajan ja liittojohtokunnan jäsenten valinta tapahtuu periaatteella ääni per seura. Seuran edustajalla joka käyttää seuran äänivaltaa tulee olla seuraltaan valtakirja jossa on maininta kenellä on oikeus käyttää seuran äänivaltaa. Seurojen koolla ei ole mitään merkitystä äänimäärään.
Mitenkä seurat osallistuvat aktiivisesti liiton toimintaan on monitahoinen kysymys. Liiton toiminta on yhtä kuin seurojen toiminta. Liittohan ei itseasiassa toimi muuten kuin koordinoimassa nyrkkeilytoimintaa Suomessa ja luomalla taloudellisia edellytyksiä edustusnyrkkeilijöille ja heidän valmennustoiminnalle, valvomalla sääntöjen noudattamiata kehittämällä koulutustoimintaa.
Liiton toimintaan kuuluu myös kansainvälisten yhteyksien ylläpitäminen, osallistuminen AIBA:n kokouksiin ja muhin vastaaviin tapauksiin
Seurat voisivat aktiivisemmin osallistua liiton toimintaan olemassa yhteydessä liittokokouksessa valitsemisiinsa henkilöihin kyselemässä heidän henkilökohtaisia kantojaan ja perusteluja tehtyihin päätöksiin. Nähdäkseni seurat ovat liian passiivisia. Liian paljon mutistaan kulman takana omissa piireissään, kun pitäisi tehdä aloitteita ja esityksiä. liittojohtokunnalle kuinka asioita voitaisi parantaa.
0 x
Rysty
Club Fighter

20.11.2012 19:30

Osmo Laineen kokoama lista Tomi Korpisen tukijoista Suomen Nyrkkeilyliiton seuraavaksi puheenjohtajaksi on erittäin vakuuttava. Se sisältää keskeiset vaikuttajat tämänpäivän nyrkkeilyelämässämme.
Näiden ihmisten kannanottoon on syytä suhtautua suurella vakavuudella. He edustavat sitä joukkoa joka aktiivisesti on viemässä nyrkkeilytoimintaamme kohti valoisaampaa tulevaisuutta.
Ennakkoon liittokouksen äänestystulosta arvioiden näyttäisi siltä, että puheenjohtajiksi ehdolla olevien Harri Appelroothin ja Tomi Korpisen äänet tulevat jakaantumaan siten, että Sirpa Makkonen saisi enemmistön äänistä ja tulisi valituksi.
Harri Appelroth on varmasti puheenjohtajakaudellaan tehnyt parhaansa nyrkkeilymme eteen, mutta ovatko olosuhteet ja kanssatoimijat olleet aina olleet myötämielisiä hänen ajatuksilleen.
Mielleeni tulee liittokous ensimmäinen liittokous kun TUL:n seurat liittyivän SNL:oon. Silloin olivat puheenjohtajaehdokkaina Tauno Salminen ja Tapio Pakkanen.Liitokokouksessa ehdokkuudesta vetäytyi Tapio Pakkanen. Hän sai melkoisesti moitteitta vetäytymisestään, mutta jälkeenpäin häntä kehuttiin viisaasta ratkaisusta, joka edisti nyrkkeilymme yhdistymistä.
Kunniallinen vapaaehtoinen poistuminen areenalta on parempi vaihtoehto kuin nöyryyttävä tappio vaaleissa. Sen vuoksi toivon, että Harri Appelrooth harkitsee vakavasti ratkaisunsa jotka hän tekee ehdokkuutensa suhteen.
Missään nimessä en toivo, että Harri jättäisi nyrkkeilyä. Hänellä on osaamista tietoa ja taitoa jota nyrkkeilymme edelleen tarvitsee.
0 x
MiikaF
Prospect
Prospect

20.11.2012 23:45

Karl Helenius kirjoitti:Mikäli minulla olisi ääntä antaisin sen Sirpa Makkoselle, ihan sen ihmeellisemmin sitä selostamatta mutta mielestäni paras vaihtoehto näistä kolmesta.
Sanotaanko näin että Sirpalla on enemmän munaa kuin kahella muulla yhteensä. :D
Aika mielenkiintoinen tilanne, kun seuranne kaksi valmentajaa ovat eri mieltä siitä ketä seuranne tulisi äänestää. Päättääkö diktaattori tai pidetäänkö asiasta jonkinsortin kokous/äänestys?

Selkeästi vaikuttaa siltä, että Tomi Korpisesta tulee uusi puheenjohtaja. Ja oikein hyvä. Tomi on todella aikaansaava kaveri. Ilman hänen viime vuosien toimiaan nyrkkeilyn parissa asiat olisivat huonommin.
0 x
Tero
New Kid on the Block

21.11.2012 12:19

MITÄ IHMETTÄ TUO AKKA TEKEE TUOLLA EHDOLLA? KERTOKAA!

Nyrkkeily EI ole naisten laji, EIKÄ nainen voi olla liiton päävalmentaja!!!
0 x
Veikko
Journeyman

21.11.2012 15:23

Immeset, äänestäkää Korpista! Ei sillä että minulla olisi jotain Makkosta vastaan tai ettenkö pitäisi Appelrothista, mutta Korpinen vain sattuu olemaan Suomen nyrkkeilyn tulevaisuuden kannalta ainoa järkevä vaihtoehto.

ps. se että TL kusi ei todellakaan ollut Tomin vika.
0 x
"Voittaa lähetään!"
vesa.k
Journeyman
Viesti:

21.11.2012 17:35

Sen vertaa seurailen sivusta nyrkkeilyä että ihan ei ole tiedossa miten ehdokkaiden mielipiteet ja linjaukset menee yksiin uuden Toiminnanjohtajan kanssa, jos joku osaa laittaa tänne vähän " pohjaa" niin olisin kiitollinen. Kuitenkin seuraava puheenjohtaja ja toiminnanjohtaja tulevat olemaan paita ja persus, joten näkemyksien on oltava samanmoiset tai homma menee painiksi :wink: ja sehän ei nyrkkeilyssä ole sopivaa.

Tässä uuden Toiminnanjohtajan esittely

Arvoisa nyrkkeilyväki,
Olen nyt muutaman viikon ehtinyt tutustua Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n toimintaan, henkilökuntaan ja organisaatioon. Nyt onkin sopiva aika ensimmäistä kertaa lähestyä seuroja, tällä kertaa kirjeitse. Toivonkin tämän toimivan hyvänä keskustelunavaajana tulevaisuutta ajatellen.

Kuka minä olen? Olen urheilukoulutukseni ja –osaamiseni saanut sekä Suomesta että Norjasta ja omaan sekä kotimaista että kansainvälistä työkokemusta. Urheilujärjestökenttä on minulle hyvinkin tuttu toimittuani ruotsinkielisessä keskusjärjestössä (FSI) noin kuusi vuotta ennen siirtymistäni Nyrkkeilyliiton palvelukseen. Henkilönä olen hyvin sosiaalinen ja työntekijänä hyvin määrätietoinen Olen luottavainen että yhteistyössä teidän kanssa pystymme tekemään paljon hyvää nyrkkeilyn eteen.

Tulevana vuonna (2013) liiton toimintaan ei varmasti vielä ehditä tekemään mitään suurempia muutoksia – aika ei yksinkertaisesti riitä. Liiton johtokunta kokoontui tiistaina 9.10.2012 ja päätti että ensi vuoden toiminnan kolmeksi kärjeksi nostetaan strategian mukaisesti lasten ja nuorten nyrkkeily, osaamisen lisääminen jokaisella osa-alueella sekä valmennuksen ja huippu-urheilun kehittäminen. Johtokunnan kokouksessa päätettiin myös että vuodenvaihteesta palkataan päävalmentajaa (50%) määräaikaiseen vuoden 2014 loppuun kestävään työsuhteeseen. Tämä on varmasti tervetullut lisä nyrkkeilyväelle. Päävalmentajan vastuulle tulee valmentamisen lisäksi mm. valmennuksen pitkäaikaissuunnittelu yhdessä henkilökohtaisten valmentajien kanssa.

Esim. päävalmentajan palkkaaminen on merkittävä taloudellinen panostus liitolta. Uskon itse että näin on järkevää lähteä tulevaisuuteen. Urheilujärjestökentällä tapahtuu paljon muutoksia monessa mielessä, ja tämä tarkoittaa että Nyrkkeilyliiton myös on kyettävä uudistumaan. Talous on liiton tulevaisuuden haasteista varmasti suurin, ja meidän on rakennettava tulevaisuuden toiminta taloudellisesti kestäväksi. Tämä myös tarkoittaa että tulevaisuudessa on tehtävä vaikeita päätöksiä liiton toimintaan liittyen, jostakin on ehkä luovuttava pystyäksemme panostamaan johonkin toiseen asiaan. Ensi vuonna liitto luo uuden strategian vuosille 2014-2016 ja sitä tehdessä pitää realistisesti arvioida liiton roolia nyrkkeilyn edistäjänä.

Tulen tulevan vuoden aikana liikkumaan mahdollisimman paljon kentällä tapaamassa Teitä, seuratekijöitä. Toivonkin että voimme synnyttää hyvää ja rakentavaa vuorokeskustelua seurojen ja nyrkkeilyn tarpeista. Viikon päästä olen paikalla Tammer-turnauksessa joten tulkaa tervehtimään! Liittosyyskokous järjestetään 24.11.2012 jolloin esittelen lisää tulevaisuuden ajatuksia.

Hyvää syksyn jatkoa ja tapaamisiin!

Tobias Karlsson

Toiminnanjohtaja

Suomen Nyrkkeilyliitto ry.

snl.karlsson@kolumbus.fi

+35840027806
0 x
Veikko
Journeyman

21.11.2012 19:13

Karl Helenius kirjoitti:Vika tai ei, miksi mainostaa kyseistä projektia.
Mukana matkoilla kuten monet muutkin juhlimassa. :?
Kaksi kysymystä, molemmat koskee eri lauseita.
Mitä tarkoitat miksi mainostaa?
Ootko säki ollu juhlimassa kerran tiedät?
0 x
"Voittaa lähetään!"
jalmari_
New Kid on the Block

22.11.2012 16:44

Mitä kuulin ni myös nyrkkeilijät itse toivovat että Tomi Korpinen valittaisiin uudeksi puheenjohtajaksi!
0 x
Vastaa Viestiin