Taistelu maajoukkuepaikoista

Olympiatyylin nyrkkeilyyn, eli amatöörinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Samson
New Kid on the Block

23.02.2014 13:17

TaKa kirjoitti:Täysipäiväinen nettitiedottaja ja oikolukija tietenkin vaatii täysipäiväisen palkan, mutta olisiko liikaa pyydetty, jos esimerkiksi maajoukkuevalinnoista saisi tietoa liiton sivuilta, mielellään perusteluineen. Missä kisoissa kyseinen nyrkkeilijä on menestynyt, jotta ansaitsee lipun maajoukkueeseen. Tätä kai joudutaan pohtimaan muutenkin, niin miksei samantien kirjata perustelut ylös ja julkaista kaikkien luettavaksi?
Juuri näin. Mielestäni maajoukkueen kärkimiesten kilpailukirjoista pitäisi tehdä julkisia. Se antaisi nyrkkeilijöille lisäpotkua haluun "näyttää" ja me, penkkiurheilijat, olisimme paremmin kärryillä missä mennään.
Ne valinnat ovat yleisesti katsottuna tehty aina pienen piirin sisällä ja hyvin usein isoihin kilpailuihin lähetetään miehiä, joilla ei ole mitään näyttöä viime/tältä kaudelta (hyvä jos on yksi ottelu alla), mutta ovat nääs saaneet joskus, joissain jotain aikaan. Pah.
Sinne MM-kisoihin muuten ei näillä näkymin ole ketään menossa, sillä tuleva EM-turnaus toimii niitten karsintaturnauksena, jossa vissiin pitää sijoittua 8:n parhaan joukkoon selvityäkseen MM-karkeloihin, joissa sitten karsitaan olympiapaikoista.
Näin ollen koko miesten maajoukkue voi siirtyä ammattilaisiksi. Tai eläkkeelle.
0 x
temsec
Brawler

23.02.2014 14:31

Jepulis!

Siitä varmaan pitää tehdä, SNL.n jäsenseuran, kirjallinen esitys toimivalle hallitukselle/johtokunnalle? :roll:
Työvaliokunta tai vastaava sen sitten valmistelee jos valmistelee ja johtokunta hyväksyy jos hyväksyy.

Jotenkin näin se menee, demokrattisesti valituissa yhdistyksissä.

Siinä se edellinen nyrkkeilyliiton Tj oli omintakeinen, ehkäpä oikeassa, kun ehdotti jotain niin hän pyysi ehdottajaa tekemään sen itse.
Ei kauheasti löytynyt tekijöitä.
Ei kyllä saanut tukeakaan.

Hyviä heittoja nämä ovat - siis ideatasolla.

J. Temonen
Me Naiset - kestotilaaja
0 x
Samson
New Kid on the Block

23.02.2014 16:23

Ideoida voi mitä tahansa, mutta mikään uusi idea ei sulje sitä tosiasiaa että nykyiset suomalaiset nyrkkeilijät eivät harjoittele tarpeeksi
0 x
Kohtupora
New Kid on the Block

05.03.2014 23:12

Samson kirjoitti:Ideoida voi mitä tahansa, mutta mikään uusi idea ei sulje sitä tosiasiaa että nykyiset suomalaiset nyrkkeilijät eivät harjoittele tarpeeksi
Tässä pureudut asiaan. Mutta Suomessa ei nyrkkeilyä arvosteta niin että amatööri/puoliamatööri & ammattilaineinen kerkeisi riittävästi harjoittelemaan lajiaan. Syyhän on yksinkertainen. EI RAHAA. Moni nyrkkeilijä painaa hommia harrastuksen ohessa. Raksalla, väijynä, palokunnassa, taxi kuskina & pokena =>ihan mitä vaan duunia.=>A). Elättää ittensä & perheensä. B). Junnuissa=>into riittää niin kauan kun iskällä & äipällä hermo ja lompakko kestää. Vuorokaudessa on kuitenkin vain se 24h/vrk. Kun olet töissä/ koulussa sen 8h-14h/vrk, siihen päälle treenit 1h-4h/vrk. Paljonko jää aikaa palautumiseen ja lepoon.= Ei paljon mitään. Tämä nykyinen trendi johtuu täysin siitä että Suomen nyrkkeilyliitossa ei ole. A). Varoja / halua saada Suomeen Olumppiatyylin nyrkkeilyn arvokisa mittaillistia. B). Nyrkkeilyliitto on laskenut liikaan sen varaan että seurat ja "urheilijat maksavat itse omat kisa matkat"! C) kun urheilija jollain onnen kantamoisella on saanut rahoituksen kohdilleen ja menestyy kansallisissa & kansainvälisissä kisoissa. Liiton henkilökunta ja päättävät immeiset paukuttelee henkseleitä? Tämä oli meidän ansiota. "Jaa miten muka? Missä on tuki oikeasti? Miten Suomen nyrkkeilyliitto aikoo tukea lupaavia urheilijoita että heille jää myös aikaa itse urheilulle? Aikooko liitto tai jokin muu taho tukea vähävaraisia nyrkkeilijöitä niin että he saavat kansainvälistä kokemusta otteluista yms. Ilman ottelijan omaa järjetöntä "rahankeruuta=€" Se ketä tähän vastaa ja pystyy toteuttamaan, niin nostan hattua! Tosin minun hatun nostamisella ei ole mitään merkitystä. Sillä ei saa synninpäästöä menneistä teoista. :twisted: Lyhyesti MR. Samson. Nyrkkeilystä puuttuu se jota sanotaan €,£,$= Rahaksi. ”Jos meillä olisi nyrkkeilyssä asiat yhtähyvin kunnossa kuin jääkiekkoliitossa tms. = muissa liitoissa niin tätä ongelmaa ei olisi. (Niillä ilmeisesti ovat paremmat lobbarit. Sillä ne ajattelevat omiaan, ei omia taskujaan!) Hiihto, futis, ihan mitä vaan lajeja ne vaan saa enemmän Veikkauksen & Valtion tukea yms. Mistähän johtuu?
PS:
Nyrkkeilijöiden treenaamisesta. Tiedän kavereita jotka ottavat osaa tuleviin Miesten SM-kisoihin. Äijät on totutusti kovia lyömään, mutta miten herroilla itse kisakunto kun? Töitä kun ukot paukuttaa samalla sydämellä millä ne käyvät treenaamassa. I respect them 8)
0 x
Samson
New Kid on the Block

06.03.2014 18:30

Kokemuksen syvällä rintaäänellä, ts. sellaisena ihmisenä joka on vuositolkulla harjoitellut, opiskellut amiksessa ja tehnyt töitä samaan aikaan, voi sanoa että käteen ei jäänyt urasta mitään. Yhtään mitään. Paitsi että leimattiin uran päätettyä luopioksi. Se on sitten triplasti luopio. :evil: :twisted: :evil:

Eniten nyrkkeillystä tykkävät puhua sellaiset ihmiset jotka eivät siitä mitään ymmärrä. Nyrkkeilijöitä tykätään ihailla. Ihaillaan niitten antautumusta lajille tyyliin "vitsi sä oot kova jätkä" ... "aijaa sä reenaat noin paljon" ... "nukuksä koskaan?" bla bla blaa ja kaikki muu vastaava bullshitti on niin yleistä sanahelinää että itse lopetin sellaisten taputtelijoiden kuuntelun vielä teininä. Ei sellaista paskaa kuuntele kuin narsissi. Sitten kun lopettaa niin nyrkkeilijä unohdetaan täysin, ihan kuin häntä ei olisi koskaan ollutkaan. Aina tulee uusia poikia :!: Kukaan ei ole korvaamaton... Yks-kaks eilisistä taputtelijoista tulee yön aikana vittuilijoita-selkäänpuukottajapaskoja jotka eivät ole itse saaneet mitään aikaan, mutta niillä silti riittää pokkaa käyttää sellaisia kommentteja kuin "Äh se ei osannu tota", "äh se oli *****", "äh se ei jaksanu reenata sen takia ei pärjänny", lasileuka, ooksä huomannu et se sammaltaa?

Jos tunnistat itsesi tästä^ kuvauksesta, sinulla on syytä katsoa peiliin.

Erityismaininnan ansaitsevat kotimaiset valmentajat joista 99% on diletantteja. Miksi? Koska eivät lue. Syitä miksi niin riittää niillä pilven pimein... ööö mulla on perhe, lapset, hei eksä tajuu et mullakin pitää olla joskus vapaa-aikaa???? *****-mä teen talkootyötä kuule!.. Toiset ovat taas aivan käsittämättömiä egoisteja. Muistan hyvin elävästi erään kommentin siitä, että häntä v1tuttaa se että pojat lopettaa jos ei voita miesten mestarutta ennen 20 ikäävuotta. Kuulemma pitää uhrautua enemmän.... öööö .... Minkä vuoksi? Ketä se palvelee? Kansallista tasoa? Mites se elämä niinku sen uran jälkeen? Ei sillä ole mitää väliä, se ei valmentajia kiinnosta ... aijaa ... Niitä *****-sadisteja kiinnostaa vain maine maine maine. :evil: Sitten niillä riittää kantti vielä lässyttää jälkikäteen että sä lopetit liian nuorena, sun ois pitänyt jatkaa pidempään. Kuule hei, sanon tämän niin ystävällisesti kuin on mahdollista: mua kiinnostaa sun mielipide kuin kilo paskaa.

Sitten ihmetellään ja levitellään käsiä sille, että eks-nyrkkeilijöistä tulee juoppoja, narkkareita, ne syö masennuslääkeitä, tekee itsareita, hirttää, räjättäyttää itsensä kämppään tai hyppää junan alle .... Joo tälle ei voinut mittään. Pestään kädet ja lakaistaan påska maton alle tyyliin "Mä kattelinkin että se oli vähän alakuloinen tai silleen..." :evil: tunareita kaikki saa´tana.

Tärkeintä että käydään joka syksy Ruska-turnauksessa ja järjestetään tul-turnaus paskimpana mahdollisena ajankohtana. Ja SM-kisat flunssa-aikaan. Joo ja pakollinen tallinna/tartu -paskareissu jossa kaikki, valmentajista nyrkkeilijöihin, tuomareista puhumattakaan on sekasin ku seinäkellot jokaikinen vuosi :lol: :lol: :lol:

Suoraan sanottuna suomalainen amatöörinyrkkeily on ihan perseestä.

Enkä sanonut sanaakaan tästä teidän tul/svul -pelleilystä. Tekisi mieli ottaa torvi käteen ja huutaa tietyn porukan korvaan "HALOOOOO - KYLMÄ SOTA PÄÄTTYI 30 VUOTTA SITTEN!!"

Kapitalistit, älkää virnuilko, te olette yhtä perseestä kuin kommunistitkin.

Sitten itse topiikin asiaan eli maajoukkueeseen.

Sitä ei ole.

Pyydän kaikilta miesten maajoukkuejätkiltä sanojani etukäteen anteeksi, mutta ne ei saa vietyä teitä mihinkään. Kaikki mitä ne selittää on valetta. Uskokaa mua nyt tai huomaatte sen parin vuoden päästä. Aikaa ette takaisin saa, muistakaa se.

Menkää opiskelemaan (toistaseksi se on maksutonta), matkukelkaa ja pitäkää hauskaa! :)

Vilpitön mielipiteeni on, että yksikään päähänotettu isku ole sen ottamisen arvoinen.

Lopetan tähän.

-

moderaattori, älä pidä kiirettä tän viestin poistamisen kanssa, haluan et ne kaikki lukee sen.
huomenna nikki veks;)
0 x
Anselmi84
Prospect
Prospect

06.03.2014 19:11

Samsonilla asiallista tekstiä! Kaikki fiksuthan sen tietää, että ei täällä osata mitään mestareita tehdä. Velttokulleja koko kansa thats it!
0 x
Porttikiellon syy: Rasistiset termit nyrkkeilyfoorumilla
TaKa
Journeyman

06.03.2014 20:18

Samson kyllä selvästikin tietää mistä puhuu. Erityisesti pisti silmään:
mulla on perhe, lapset, hei eksä tajuu et mullakin pitää olla joskus vapaa-aikaa???? *****-mä teen talkootyötä kuule!.. Toiset ovat taas aivan käsittämättömiä egoisteja
Vaaditaan urheilijalta 100% osallistumista, ja samaan hengenvetoon ilmoitetaan että minähän voin käydä salilla valmentamassa sen verran kun muu elämä antaa myöten.
Samoin tuo kisareissu ryyppääminen. Eiköhän jokaisen oma asia mitä tekee kisojen jälkeen, mutta suurin osa on kännissä ku käki jo helsingin satamassa.
Jos nikki lähtee, niin pakko tallentaa tuo eeppinen kirjoitus jälkipolville :lol: :lol:
Samson kirjoitti:Kokemuksen syvällä rintaäänellä, ts. sellaisena ihmisenä joka on vuositolkulla harjoitellut, opiskellut amiksessa ja tehnyt töitä samaan aikaan, voi sanoa että käteen ei jäänyt urasta mitään. Yhtään mitään. Paitsi että leimattiin uran päätettyä luopioksi. Se on sitten triplasti luopio. :evil: :twisted: :evil:

Eniten nyrkkeillystä tykkävät puhua sellaiset ihmiset jotka eivät siitä mitään ymmärrä. Nyrkkeilijöitä tykätään ihailla. Ihaillaan niitten antautumusta lajille tyyliin "vitsi sä oot kova jätkä" ... "aijaa sä reenaat noin paljon" ... "nukuksä koskaan?" bla bla blaa ja kaikki muu vastaava bullshitti on niin yleistä sanahelinää että itse lopetin sellaisten taputtelijoiden kuuntelun vielä teininä. Ei sellaista paskaa kuuntele kuin narsissi. Sitten kun lopettaa niin nyrkkeilijä unohdetaan täysin, ihan kuin häntä ei olisi koskaan ollutkaan. Aina tulee uusia poikia :!: Kukaan ei ole korvaamaton... Yks-kaks eilisistä taputtelijoista tulee yön aikana vittuilijoita-selkäänpuukottajapaskoja jotka eivät ole itse saaneet mitään aikaan, mutta niillä silti riittää pokkaa käyttää sellaisia kommentteja kuin "Äh se ei osannu tota", "äh se oli *****", "äh se ei jaksanu reenata sen takia ei pärjänny", lasileuka, ooksä huomannu et se sammaltaa?

Jos tunnistat itsesi tästä^ kuvauksesta, sinulla on syytä katsoa peiliin.

Erityismaininnan ansaitsevat kotimaiset valmentajat joista 99% on diletantteja. Miksi? Koska eivät lue. Syitä miksi niin riittää niillä pilven pimein... ööö mulla on perhe, lapset, hei eksä tajuu et mullakin pitää olla joskus vapaa-aikaa???? *****-mä teen talkootyötä kuule!.. Toiset ovat taas aivan käsittämättömiä egoisteja. Muistan hyvin elävästi erään kommentin siitä, että häntä v1tuttaa se että pojat lopettaa jos ei voita miesten mestarutta ennen 20 ikäävuotta. Kuulemma pitää uhrautua enemmän.... öööö .... Minkä vuoksi? Ketä se palvelee? Kansallista tasoa? Mites se elämä niinku sen uran jälkeen? Ei sillä ole mitää väliä, se ei valmentajia kiinnosta ... aijaa ... Niitä *****-sadisteja kiinnostaa vain maine maine maine. :evil: Sitten niillä riittää kantti vielä lässyttää jälkikäteen että sä lopetit liian nuorena, sun ois pitänyt jatkaa pidempään. Kuule hei, sanon tämän niin ystävällisesti kuin on mahdollista: mua kiinnostaa sun mielipide kuin kilo paskaa.

Sitten ihmetellään ja levitellään käsiä sille, että eks-nyrkkeilijöistä tulee juoppoja, narkkareita, ne syö masennuslääkeitä, tekee itsareita, hirttää, räjättäyttää itsensä kämppään tai hyppää junan alle .... Joo tälle ei voinut mittään. Pestään kädet ja lakaistaan påska maton alle tyyliin "Mä kattelinkin että se oli vähän alakuloinen tai silleen..." :evil: tunareita kaikki saa´tana.

Tärkeintä että käydään joka syksy Ruska-turnauksessa ja järjestetään tul-turnaus paskimpana mahdollisena ajankohtana. Ja SM-kisat flunssa-aikaan. Joo ja pakollinen tallinna/tartu -paskareissu jossa kaikki, valmentajista nyrkkeilijöihin, tuomareista puhumattakaan on sekasin ku seinäkellot jokaikinen vuosi :lol: :lol: :lol:

Suoraan sanottuna suomalainen amatöörinyrkkeily on ihan perseestä.

Enkä sanonut sanaakaan tästä teidän tul/svul -pelleilystä. Tekisi mieli ottaa torvi käteen ja huutaa tietyn porukan korvaan "HALOOOOO - KYLMÄ SOTA PÄÄTTYI 30 VUOTTA SITTEN!!"

Kapitalistit, älkää virnuilko, te olette yhtä perseestä kuin kommunistitkin.

Sitten itse topiikin asiaan eli maajoukkueeseen.

Sitä ei ole.

Pyydän kaikilta miesten maajoukkuejätkiltä sanojani etukäteen anteeksi, mutta ne ei saa vietyä teitä mihinkään. Kaikki mitä ne selittää on valetta. Uskokaa mua nyt tai huomaatte sen parin vuoden päästä. Aikaa ette takaisin saa, muistakaa se.

Menkää opiskelemaan (toistaseksi se on maksutonta), matkukelkaa ja pitäkää hauskaa! :)

Vilpitön mielipiteeni on, että yksikään päähänotettu isku ole sen ottamisen arvoinen.

Lopetan tähän.

-

moderaattori, älä pidä kiirettä tän viestin poistamisen kanssa, haluan et ne kaikki lukee sen.
huomenna nikki veks;)
0 x
Kohtupora
New Kid on the Block

07.03.2014 22:55

Moron.

Taisin taas sohaista oikein kunnolla muurahais- pesään. :?: Mr. Samson, Edellisessä kirjoituksessani juurikin yritin mainita teidät A). Raskaan työnraatajat. B). Kovaa koulua käyvät! Mutta C) Kuitenkin treenataan kisoihin!=> Haluatte menestyö lajissanne ja voittaa. :!: Ehkä joskus? SM,PM,EM,MM ja täysin utopiasta OM! Valmentajista minäkin voisin sanoa paljon pahaa, mutta sille tielle en nyt lähde. "Hei!" heilläkin on ollut omat hyvät hetkensä ja arvostakaa heitä. Aikoinaan minullakin oli ns. natzi valmentaja / valmentajat. Nykyään arvostan suuresti omia valmentajia joiden harjoituksissa sain olla ja elää. Kysyn: mitä sit jos valmentaja ajaa wolkkarilla (kupla) vieressä kun juokset 15–25 km lenkkiä ja huutaa aikoja yms. Mä tein sen juoksulenkin itseäni varten en valmentajaa varten. Mä hakkasin säkkiä salilla ja sparrasin vain ja ainoastaan itseäni varten, en valmentajaa. Valmentaja vain neuvoi ja auttoi minu. Ei valmentajan tarkoituskaan ollut mennä kehään minun puolesta. Minä olin kehässä ei valmentaja. Tai siis "ainakin" se 70 luvulla oli :?

Tämä keskusteluhan lähti siitä, etteivät Suomalaiset nyrkkeilijät harjoittele/ treenaa tarpeeksi. Miettikää miksi meidän bukilisteillä EI ole varaa ja aikaa harjoitella tarpeeksi :!: Yhtyykö kukan muu siihen että liitossa on asiat hoidettu päin persettä mm. varain hankinta & junnu toiminnan kehittäminen.

Myös me naiset tilaaja :lol:
0 x
Anselmi84
Prospect
Prospect

08.03.2014 09:54

Sama se on paljonko harjoittelee jos sielä salilla yksinään käy tai valmentaja on joku puhkihakattu juoppo? Toisekseen jos geenit on perus suomalaisen niin voi jättää haaveeks noi MM:t jne..

Se on melkeen sama missä salilla käy seuraamassa harjoituksia niin meininki on ihan perseestä.. Lyödään säkkiä ja juostaan terävyys pois liian pitkillä lenkeillä :) voima/nopeusharjoittelu alkeellista jos ollenkaan?

Se on vaan sillätavalla, että geneettiset ominaisuudet pitää ottaa huomioon harjoittelussa.. Nopeasoluinen murjaani ja hidassoluinen härmäläinen ei voi treenata samoilla metodeilla vaikka juopot väittäis mitä!
0 x
Porttikiellon syy: Rasistiset termit nyrkkeilyfoorumilla
temsec
Brawler

08.03.2014 15:10

MÄ..
..olen saanut nyrkkeilyltä paljon.
Naisten vastuuvalmentajana sain lisäksi muutamia uusia vihamiehiä.
(Toivon etteivät ne vihamiehet katoa,koska ei saa unohtaa etten minä unohda)
Mulla on siis mennyt keskiverto foorimilais-avautujaa paremmin.

En viitsi seikkaperäisesti lähteä kertomaan miksi mulla on mennyt näin hyvin :lol: ja miten elämän valinnat ovat mua eteenpäin vieneet.
Aika ajoin on silti ..ituttanut niin ettei veri kierrä.

MUTTA nyrkkeily piti mun ainakin sen levottaman nuoruusajan salilla ja kilpakentillä.
En ollut pahojani tekemässä. Oikeat valinnat johti toisiin oikeisiin valintoihin.
Tämän viikonlopun "Porilaine"- lehdessä mun portsarin urasta kerrotaan hieman. Ne on oikoluettu ja siistimmästä päästä.
Osasta jutuista, ..ei olisi savu vielä laskeutunut ja rikos ei olisi vielä vanhentunut!
Eli olen vielä tässä pienessä rannikkokaupungissa julkisuuden henkilö.. ainakin jossain pienessä mittakaavassa.
Olen siis saanut nyrkkeilyltä paljon.

Yleisesti tuohon nyrkkeilyliiton toimintaan.. Että siellä yritetään kyllä. Antakaa aikaa hieman niille.
Henkilöstön vaihtuminen on hieman kesken? (Uusia pissapäitä kyllä aina yrittää kärkipaikoille)
Luuleeko joku että LIITTO on joku rahansuoltokone?
Usein näistä Foorumi - avautujista herää mieliyhtymä että: " SYRJÄÄN VETÄYTYVÄ, MUTTA SIELTÄ ÄÄNEKÄS!! "
mutta tämähän on mielipide foorumi.

J. Temonen
"Somaliassa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinööreja, Soile Syrjänen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa"
0 x
temsec
Brawler

08.03.2014 17:14

Ogay
Hieman on karannut otsikon aiheesta.
Kirjoitan siitä omia näkemyksiäni, omalta nyrkkeilyajanjaksolta, myöhemmin, hiukan.

J. Temonen
"Somaliassa on korkeasti koulutettuja runsaasti mm. koneinsinööreja, Soile Syrjänen on huomannut. Heidän todistuksensa on vain jäänyt Somaliaan, hän toteaa"
0 x
Kohtupora
New Kid on the Block

08.03.2014 22:44

Terve.

Te kaikki puhutte asiaa, Niin Temmonen, Anselmi84,Taka & Samson yms. Temmonen on oikeassa, siinä ettei liitto ole rahan teko kone. Mutta liito ja sen henkilökunta ja erityisesti liiton puheenjohtaja on vastuussa siitä että meidän maamme nyrkkeilijöille tarjotaan A). Paras mahdollinen valmennus ja tuki. (Temmonen olit itse aikoinaan valmentajana mukana! "tiedän kyllä sen että et saanut sitä tukea mitä olisit tarvinnut ja myös ansainnut.= kuitenkin teit hyvää työtä) sanokoon muut mitä haluaa. B) Se aika on mennyt jo! Nyt pitää valmentajien märehtiä ottelijalle kaikki valmiiksi.
Esim. 1. Valmentaja tekee viikko /kuukausi harjoitus ohjelman urheilijalle. Urheilija käy treeneissä vain ja ainoastaan kun valmentaja on paikalla. "Se kun ei ole tärkeätä jos apuvalmentaja vetää treenit"? Ollaan tupakilla salin takana ja kehuskellaan mimmeille kuin kovaa jätkää tässä ollaan. = > itse treeni ei kiinnosta kun valmentajaa tuuraa joku muu henkilö. Hei.! Ei valmentajaa tarvitse pelätä :lol: Jos ohjelma ei kiinnosta niin sit jotain muuta.

Sit nämä ketkä sanovat valmentajiaan juopoiksi. Teillä on ollut väärä seura tai väärät valmentajat! Niitä voi ja saa vaihtaa jos ei tuu toimeen keskenään. Esim. Lastenlasteni nykyiset valmentajat ovat aivan jäätävän hyviä. Heistä pari jopa on täysin absolutisteja. Niin ja tämähän on sitten taivaan tosi. Kertaakaan en kisoissa tai leireillä ole näitä herroja päihtyneenä nähnyt. Aina he ovat tehtävänsä niin valmentajana kuin lasten valvojina hoitaneet ja kunnolla. Niin kisamatkoilla kuin treeneissä. Ja tämä on vuodesta 2007 alkaen!

Tiedän kyllä sen että jotkut "isä/äiti- valmentajat/tuomarit yms. nappailee kisamatkoilla. Mutta jos joku ottaa paukun silloin tai toisen tällöin. Mitä sitten? He ovat aikuisia ihmisiä. Mikäli otatte heidän krapulakritiikin liian vakavissaan, niin tehkää kuin muut täys päiset. Valmentajan & seuran vaihto. Mitä sitä turhaan kärsimään, Suomi on vapaa maa. ”Vielä toistaiseksi”

Tässä olisi kyllä Nyrkkeilyliitolla oikeasti parantamisen varaa. Heillä/ Teillä =>(Liitto) ja monella "sen alaisella" seuralla on ns. Nuori-suomisinetti. Eli saatte Veikkaukselta ja monilta muilta yrityksiltä tukea toimintaanne. Miten liitto ja Nuorensuomen vastuu henkilöt koordinoivat ettei juniori kisoissa käytetä päihteitä? Tämähän on yksi sineetin perus ajatuksista. :!:

Tämäkin karkas aiheesta. Ilmeisesti tänne sivustolle pitäisi perustaa uusi foorumi.
Psykolookista apua entisille ja tuleville Suomen suurille nyrkkeily lahjakkuuksille :lol: Eli lyhennettynä.Vittuilut & Viisastelut. Tai seniorit vs. junioirit. 8)

Meillekin tulee me naiset ja muita käsityö lehtiä :lol:
0 x
sofokles
Brawler

09.03.2014 19:05

Väitän, että suomessa on mahdotonta (ainakin juniori nyrkkeilijän) vaihtaa valmentajaa. Siihen, ettei synny taistelua maajoukkuepaikoista vaikuttaa sekin, että lahjakkuuksia ei "systeemi" (vaikka sellaista ei edes oikeasti ole) tunnista lainkaan. Suomesta löytyisi lajiin lahjakkuutta, mutta ei niitä hyödynnä kuin harva seura. Ehkä pitäisi taistella ensin toimivan systeemin puolesta ja sitten miettiä niitä maajoukkuepaikkoja.
0 x
jakke
New Kid on the Block

10.03.2014 01:34

Samson kirjoitti:Ideoida voi mitä tahansa, mutta mikään uusi idea ei sulje sitä tosiasiaa että nykyiset suomalaiset nyrkkeilijät eivät harjoittele tarpeeksi

Tässä samaa mieltä ,suomalaiset käyvät treenaamassa 3-5 kertaa viikossa 1,5-2 tuntia ja käydään kisoissa ottamassa turpaan,sitten luulevat olevansa nyrkkeilijöitä,vaikka hehän ovat harrastelijoita.Nyrkkeilijäksi kutsuisin sellaista joka treenaa aamulla 1h ja illalla 1,5h-2h , 6 päivänä viikossa ja 1 huilipäivä ja tämäkään ei toimi jos treenaa löysästi,tämmönen onnistuu kaikilla jotka opiskelee tai on töissä normaalin 8h ,jos vaan haluaa oikeasti tehdä töitä ja menestyä.
0 x
Kohtupora
New Kid on the Block

14.03.2014 10:04

sofokles kirjoitti:Väitän, että suomessa on mahdotonta (ainakin juniori nyrkkeilijän) vaihtaa valmentajaa. Siihen, ettei synny taistelua maajoukkuepaikoista vaikuttaa sekin, että lahjakkuuksia ei "systeemi" (vaikka sellaista ei edes oikeasti ole) tunnista lainkaan. Suomesta löytyisi lajiin lahjakkuutta, mutta ei niitä hyödynnä kuin harva seura. Ehkä pitäisi taistella ensin toimivan systeemin puolesta ja sitten miettiä niitä maajoukkuepaikkoja.
Morjensta vaan. Minä taas kampean tässä vastaan. Kyllä junnutkin voi vaihtaa valmentajaa ja myös seuraa.
Olen itsekin vuosien saatossa nähnyt kun seura A. Kaappaa seuralta B. "lupaavan"ottelijan riveihinsä.

Tosin jos esimerkki ottelija on saavuttanut vaikka SM- mitaleja tai omaa KV-kokemusta. Pelkästä ”KV-” kokemuksesta ei vissiin enää makseta? Täytyy siis olla oikeasti ollut 3 parhaan joukossa=> mitaleilla? PM, EM. yms.=> Tästä siirtopykälästä joka koskee"KV- tason urheilijaa" en ole ihan 100 % varma.)

Mutta kun kansallisella tasolla junnu-urheilija vaihtaa seuraa tai toiset seurat sen urheilijan kaappaa. Joutuu kaappaava seura ”periaatteessa" maksamaan ns. kasvattaja seuralle korvauksia. Tosin juniori tasolla (10v.-17v.) olevista seuran vaihtajista itse en ainakaan tiedä yhtään urheilijaa tai mitään ”seuraa” joka olisi maksanut siirto korvauksia junnuista. Sitä paitsi, tämähän olisi aika hassua. Varsinkin silloin, kun nyrkkeilevän junnun perhe muuttaa pois alkuperäiseltä paikkakaunalta. A. pois paikkakunnalta. B. Junnulla vaihtuu pakostikin seura, mikäli haluaa jatkaa kilpaurheilua jatkossa. Eli oisko oikein urheilijaa kohtaan?

Lopuksi. Väitän edelleen! Seuraa ja valmentajaa voi vaihtaa. Näin myös pitää tehdä! Silloin kun ei tule valmentajan kanssa toimeen. Sama juttu jos seuran toiminta ja harjoitusohjelmat eivät miellytä.

Tiedän myös seuroja joissa kilparyhmäläiset harjoittelevat 7 päivää viikossa 1h-2 1/2h päivässä.
Ei tosin joka viikko ja päivä "mut kovalla sykkeellä kuitenkin". Lepo ja palautumis päivät heilläkin on. Näillä seuroilla on ammattimaiset ja opiskelleet valmentajat jotka tekevät valmennustyötä vapaaehtoisesti. Samalla he itsekin saavat treeniä yms. Lisäksi jotkut seurat kouluttavat systemaattisesti omia valmentajiaan. Ihan noin vaan ”oman” pää työn ohessa. 8)
0 x
Vastaa Viestiin