Moskun seikkailut Gambiassa

Foorumi missä keskustellaan kukista yms. nyrkkeilyyn liittymättömistä asioista
Mosku
Contender
Contender

14.12.2020 09:42

Onko noi jutut jotenki yllättäviä jollekki?Kaikkihan noi erot ja syyt tajuaa.Pohditaan seuraavaksi sitä miksi missit ja julkkiskaunottaret iskee miehen joka on ammatiltaan ennemmin urheilija kuin hautausurakoitsija...Miten mies jolla on ..tusti rahaa saa naisia enemmän ku mies jolla on ..tusti velkaa?
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

15.12.2020 12:32

Olipa ylläri pylläri! Katoin just google mapsista yhtä paikkaa missä tuli käytyä viime marraskuussa Gambiassa.Niin me käytiin mielestäni orjasaarella Barra nimeltään missä vankila ja rauniot.Hoksasin just että eihän se saari ole vaan jokisuistossa meren ja joen välissä mantereella toisella puolella jokea Gambiassa mikä on mulle tuntematon alue.
0 x
MOSKU
Leifhackman
Champion
Champion

16.12.2020 23:10

Mosku kirjoitti:
15.12.2020 12:32
Olipa ylläri pylläri! Katoin just google mapsista yhtä paikkaa missä tuli käytyä viime marraskuussa Gambiassa.Niin me käytiin mielestäni orjasaarella Barra nimeltään missä vankila ja rauniot.Hoksasin just että eihän se saari ole vaan jokisuistossa meren ja joen välissä mantereella toisella puolella jokea Gambiassa mikä on mulle tuntematon alue.
Jos sielläkin on ollut samaa ilmiötä kuin pohjanmaan rannikoilla? Moniin paikannimiin on vanhastaan jäänyt veden läheisyyteen liittyvä loppuliite, kuten -saari, -ranta, -niemi, -kari, -lahti jne., vaikka rantaviiva on maan kohoamisesta johtuen jo siirtynyt kilometrien päähän?
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Mosku
Contender
Contender

17.12.2020 06:29

Niimpä,näin on muuten varmaan käyny aikojen saatossa...
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

24.12.2020 07:33

Kattelin tuossa just matkailuohjelmaa ,siinä esiteltiin asuntoja Portugalista.Siinä näytettiin mm. yhtä asuntoa joka oli oikeastaan samanlainen ku Gambiassa oon ollu.Portugalin kämpän vuokra 400e kk,Gambian kämppä. 50e kk.Merenranta ja palvelut oli molemmissa identtiset.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

01.01.2021 11:22

Pirautteiin eilen Gambiaan ja siellä oli juhlat ja satoja satoja osallistujia a,ei kuuleman perusteella minkäänlaista tartuntapelkoa.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

09.01.2021 11:40

Istuskellaan tässä,me 3 jotka oltiin viimeksi Satumaassa,ja muistellaan yhtä iltaa lomamme alkupäivinä..Me oltiin mun lempipaikassa(CLARAS BAR,BAKOTEH),otettiin kuppia ja kutsuttiin akat sinne meidän seuraan heti kun ne pääsee töistään.Ne tuli,ja ne pyöri siinä meidän hörhöilyä katellen ja kuunnellen.Sit jossain vaiheessa ne yksitellen lähti taxilla kotiinsa,oltiin vasta löydetty ne eikä ne heti meille tulleet yöpyyn.Mun akka lähti vikana,soitin pirssin,se tuli,annoin taxirahan (1EURO),mutta mitä sitte tapahtu?! Toinen kaverini tuli siihen ja tyrkkäs MUN AKALLE 20e kouraan!Melkein sen kk-palkka!Tuo ..tun nilkki hiekotti jo mun lupsakkaasti sujuvaa upeasti luistavaa reittiäni kohti pikimustaa hitusvinkulaa niinku vaan ihminen voi hiekottaa! Hän kiistää edelleen ettei halunnu loukata mua millään tavalla.Halushan se.Mutta miksi?Sillä oli omaki akka.Keskustelu tästä aiheesta jatkuu.Solar plexus on se mihin huitasen jos huitasen.Eipähän tuu fyysisiä vammoja.Henkisistä ei väliä.
0 x
MOSKU
Leifhackman
Champion
Champion

10.01.2021 15:30

Mosku kirjoitti:
09.01.2021 11:40
Istuskellaan tässä,me 3 jotka oltiin viimeksi Satumaassa,ja muistellaan yhtä iltaa lomamme alkupäivinä..Me oltiin mun lempipaikassa(CLARAS BAR,BAKOTEH),otettiin kuppia ja kutsuttiin akat sinne meidän seuraan heti kun ne pääsee töistään.Ne tuli,ja ne pyöri siinä meidän hörhöilyä katellen ja kuunnellen.Sit jossain vaiheessa ne yksitellen lähti taxilla kotiinsa,oltiin vasta löydetty ne eikä ne heti meille tulleet yöpyyn.Mun akka lähti vikana,soitin pirssin,se tuli,annoin taxirahan (1EURO),mutta mitä sitte tapahtu?! Toinen kaverini tuli siihen ja tyrkkäs MUN AKALLE 20e kouraan!Melkein sen kk-palkka!Tuo ..tun nilkki hiekotti jo mun lupsakkaasti sujuvaa upeasti luistavaa reittiäni kohti pikimustaa hitusvinkulaa niinku vaan ihminen voi hiekottaa! Hän kiistää edelleen ettei halunnu loukata mua millään tavalla.Halushan se.Mutta miksi?Sillä oli omaki akka.Keskustelu tästä aiheesta jatkuu.Solar plexus on se mihin huitasen jos huitasen.Eipähän tuu fyysisiä vammoja.Henkisistä ei väliä.
Rahalla saa ja hevosella pääsee. Jos sun kaverin mielestä jako ei ollu vielä lopullisesti tehty, että kuka on kenenkin akka? Tai jos sen mielestä sillä ei nyt niin oo väliäkään, akka kun akka, onhan näitä? Teki 20 egen sijoituksen tulevaisuuteen. Se voi olla, että vaikka se nyt yhden maksakoukun jälkeen maassa hetken kipristelee, niin siitä noustuaan hymyn kare nousee huulille ja mielessä on ajatus, että "Ei tuon työytäisyn takia investoinnin tuotto alentunut edes viittäkymmentä senttiä." Toisaalta, jos sunkin mielestä kokemus muksauttaa kaveria tuolla lailla on yli euron arvoinen kokemus, niin siinähän suorastaan silloin syntyy lisäarvoa, ja KAIKKI osapuolet voittavat, ja makrotalouden näkökulmasta Gambian ulkomaankaupan vaihtotase on 21 euroa positiivisempi.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Mosku
Contender
Contender

10.01.2021 15:42

Voi olla että kun kaverini ties että akat on eri heimoista( ja heimojen tavoissa on selkeitä eroja) hän tiesi en tajua miten että morsmaikkuni on halvempi tapaus,mun on tarvinnu tukea häntä ei koskaan,euron euroa en oo lähettäny,ei ole pyydettykään koskaan..Kaverilla on toisin,täysin toisin.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

26.01.2021 19:58

Suunnitellaan kaverien kans että lähettäis Gambiaan huhti-toukokuussa ja 8 vkon reissu.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

26.01.2021 20:11

Tänään sattu outo juttu,olin menossa katolle lunta pudottaan erään firman katolle ku joku siinä pihalla kysy multa että oonko käyny nykysin Gambiassa..Vastasin kiireisesti etten oo vuoteen käyny.Työpäivän jälkeen soitin pomolle ja kysyin kuka multa kyseli Gambiasta.Pomo-Oon unohtanu kertoa että te ootte kuulemma nähny toisenne Gambiassa vuosia sitte! Nyt ku muistelen en muista häntä siellä nähneeni mutta vuosia sitte kävi niin että pieni hotelli mihin olin majoittunu 2 vkoksi,siinä asu itteni lisäksi 7 tyyppiä jotka oli samalta kylältä missä asun,aikamoista sattumaa mielestäni.Tän kaverin täyty olla silloin joku heistä.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

27.01.2021 13:03

Eilen tapaamani kaveri selvis tutun kautta joka hänet tuntee hyvin,selvis myös miksen tunnistanu häntä.Näin hänet tasan 5v sitte Gambiassa ja samalla hotellilla muutaman kerran,syy etten tunnistanu häntä eilen on että hän on sairastamisen vuoksi muuttunu ulkosesti aikalailla.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

30.01.2021 14:22

Soitin eilen Gambiaan.Puhelu meni sanasta sanaan näin -Hello darling,serikoko.._I NEED MONEY.. What?!-I NEED MONEY..-I call you tomorrow,im busy right now.. Suljin puhelimen.Hain neitini nron puhelimestani.Ja poistin sen.Oli ensimmäinen kerta ku pyysi multa rahaa.Ja viimenen.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

30.01.2021 16:08

Muistellaan ja nauretaan just yhtä tapausta viime kerralla minkä oon unohtanu ,no näin se meni:Me eleltiin siinä talollamme ja akat pyöri koko ajan siinä,yks päivä aloin siinä pesemään pihan nurkalla vadissa vähiä vaatteitani,paria paitaa ja muutamaa sukkaa.Mun akka ei ollu paikalla.Vedet ehin laskemaan vatiin ja kastella pyykit.En ehtiny pesuainetta laittaan vatiin ku kaverin neiti kipitti mun luo ja ajoi mut pois,ei missään tapauksessa hyväksyny sitä että pesen vaatteeni ja talossa samaan aikaan 2 naista...Eihän siellä saa ...tana omia varpaankynsiäkään leikata.Ja tämä on tosi.
0 x
MOSKU
Mosku
Contender
Contender

30.01.2021 16:17

Ja miksi mulla tuli muki täyteen akalle puhelun alussa samantien?Hän ei vuoteen KOSKAAN oo pyytäny multa rahaa,ei koskaan.Ja jos ensimmäiset sanat viikon puhelutauon jälkeen ja vielä kehtaa toistaa,ei sano edes -Hello,tms vaan heti ekana -I NEED MONEY... Tuplana.
0 x
MOSKU
Vastaa Viestiin