Löysä harjoittelu huono menestys?

Foorumi missä keskustellaan kukista yms. nyrkkeilyyn liittymättömistä asioista
Ripelein
Club Fighter

20.03.2013 18:30

Leifhackman kirjoitti:Menee homma vähän turhan vaakavaksi joillain. Musta semmosta touhua mitä tuossa edellä jotkut o kuvailleet ei pitäisi tukea mitenkään eikä rohkaista ketään sellaiseen. Ja melkeimpä olisi lastensuojeljilmoituksen paikka ketkä tuollaisee puhuvat alaikäisiä mukaan. Kaikki sen takia että saisi metallipyörylän kaulaansa roikkumaan ja senkin saavuttaminen on äärimmäisen epätodennäköistä.
Jos nyrkkeily on liian kamalaa niin ainahan sitä voi mennä pelaamaan jalkapalloa tai jääkiekkoa. Tai sitten on niitä tietokonepelejä mitkä on kivoi.
0 x
Anselmi84
Prospect
Prospect

20.03.2013 20:20

Olympialaiset

ViestiKirjoittaja Leifhackman » 11.08.2012 23:20
Ihan mukava on ollut jotain lajeja katsoa olympialaisissa. Toiset lajit taas ovat vaikuttaneet aika omituisilta, melkeimpä voisi sanoa "turhilta". Esim. paini, judo ja aikido eivät paljoa yleisölle ole tarjonneet ainakaan niissä matseissa, joita minä olen katsonut.

Katsoin juuri Olympia-komitean sivulta mitä siellä kirjoitetaan Olympia-aatteesta. Minun mielestäni kilpaurheilu ja Olympialaiset eivät käytännössä edistä Suomen Olympiakomitean sivuilla mainittuja perusperiaatteita. Toisin kuin perusperiaatteissa väitetään, television välittämän kuvan perusteella ilo ei löydy yrittämisestä vaan lähinnä voittamisesta, tai vähintäänkin mitallista. Ei ole harvinaista, että urheilija lähtee itkun kanssa pois suorituspaikalta. En myöskään tiedä, mitä tarkoitetaan maailmanlaajuisilla eettisillä periaatteilla, kun ihmisoikeuksia polkevat valtiotkin voivat osallistua kilpailuihin. Lisäksi kaikennäköisestä tuomarien puolueellisuudesta, dopingista sekä mielestäni joissain lajeissa aika avoimestakin epäurheilijamaisuudesta ei oikein kovin eettistä kuvaa pääse muodostumaan.

Näiden asioiden lisäksi olympialaiset ovat saaneet eri maissa hyvin virallisen aseman, ikäänkuin kilpaurheilussa oikeasti olisi kysymys jostain ihmisten elämän kannalta tärkeästä asiasta, kuten terveydenhoitojärjestelmässä tai koulutuksessa. Nykytilanteessa asiasta toisaalta ei oikein muunlaista käsitystä asiasta voi saadakaan, siitä pitää media huolen.

Lisäksi en ymmärrä mitä tarvetta on asettaa eri maita kilpailutilanteeseen toisiaan vastaan? Mitä sillä yritetään kansainvlisen organisaation voimin todistaa, että jostain maasta löytyy nopeammin juokseva tai kävelevä henkilö kuin jostain toisesta maasta, tai pidemmälle rautakuulaa tai teräväkärkistä keppiä heittävä henkilö? Tosiasiassahan kysymys on urheilevien yksilöiden keskenään kilpailemisesta.

Minun mielestäni koko olympiatouhu olisi parempi lakkauttaa ja eri lajien paremmuudesta kilpaileminen jättä eri lajien sisäiseksi asiaksi myös joka neljäs vuosi. Kun niinä välivuosina elämä sujuu ihan hyvin ilman tällaista tapahtumaa, niin kyllä se sujuisi silloinkin, jos koko tapahtumaa ei olisi lainkaan.

Tässä vielä lainaus hackmanin kirjoituksesta tuolta urheilufoorumin puolelta!
0 x
Porttikiellon syy: Rasistiset termit nyrkkeilyfoorumilla
plattan
Club Fighter

20.03.2013 21:25

Ei paista :D ! tää keskuteluha herättää monia mielipiteitä, mikä on hyvä sillä näin kaikki saa omaan elämäänsä hiemän hypeä : ) . Mulla ei ainakaa oo mitää ketää vastaa, jotka kantaa erilaista ajatusmaailmaa treenaamisen suhteen . Kyllähä se on mitä anselmi yms. painottaa eli lisää panostusta lajiii, jos oikeesti tahtoo menestyä ei pelkät kuvitelmareenit riitä "(mä oon käyny jo 2 kertaa lenkil täl viikol voin skippaa huomise sparrit ) minnekkää
0 x
BrocktonBlockbuster
Prospect
Prospect

21.03.2013 09:13

Lefalla on kyllä asenne kohillaan. Jos jokainen suomalainen valmentaja ajattelisi kuin Lefa, niin yhtäkään suomalaista urheilijaa ei edes päästettäisi mm/em-kisoihin mittelemään mitalleista.

Lefan mielestä varmaan kukaan ei saisi urheilla tosissaan, kun se voi olla rankkaa ja sen takia siitä voi saada traumoja! Eiköhän niillä urheilua ikinä harrastamattomilla lihavilla ihmisillä ole 10 kertaa pahemmat traumat kuin ihmisillä ketkä ovat urheilleet tosissaan.

Ja aika hälyyttävää muutenkin, jos aikuinen mies kokoajan paasaa siitä, että pitäisi kieltää jokin asia, kun siitä voi tulla paha mieli! Siis mitä vittua oikeasti?? Toivottavasti Lefa näytät omille lapsillesi edes hieman miehen mallia, etkä selitä nuita juttujasi niille.
0 x
I'll Fuck You Till You Love Me, Faggot! - Iron Mike Tyson
Anselmi84
Prospect
Prospect

21.03.2013 10:21

Leif!!

Oletko mittautanut testosteroni tasosi!?

Tiesithän, että androgeenit vaikuttaa meihin monellakin tavalla.

Mielestäni sun ajatukset ja tämä yltiöempaattinen ajatusmailma kertoo, että sulla on estrogeenit koholla ja vapaa testosteroni erittäin matala..

Kilpailuvietti on täysin luonnollinen asia. Miehet on hakannut ja mitellyt paramuudestaan iät ja ajat! Se on normaalia. Erittäin huolestuttavaa kyllä kun testosteronipitoisuudet laskee vuosi vuodelta ja miehistä tulee empaattisia luusereita!

Oltais kuoltu sukupuuttoon jo kauan sitten jos miehet ajattelisi kuin naiset..

Ps. Leifhackmann lopeta näiden viestiketjujen pilaaminen!
0 x
BrocktonBlockbuster
Prospect
Prospect

21.03.2013 10:52

Neloselta tulee aina arkipäivisin 11.40 lääkärit niminen ohjelma. Siinä oli eilen hyvää juttua, kun siinä oli joku 70 vuotias lääkäri. Se oli päässyt rupsahtamaan ja oli alkanut bodaamaan tosissaan ja päässyt kuntoon. No mikäs oli tämän super-papan salaisuus? KORVAUSHOITO! Siinä se selitti, että miten kaikkien miesten pitäis mennä korvaushoitoon, kun ikää alkaa kerttymään. Eli Leifin pitäis päästä korvaushoitoon, jos nuo puheetkin alkais sitten järkevöitymään pikkuhiljaa!
0 x
I'll Fuck You Till You Love Me, Faggot! - Iron Mike Tyson
WEBMASTER
Master of the universe
Viesti:

21.03.2013 14:02

Goodhill kirjoitti:Mikäs v*tun vittuillaanLefalle palsta tää on, häh?

Kukkiksella on vittuilufoorumi, sinne verbaalifinnejä puristelemaan mars!
Goodhill puhuu asiaa. Menkääpäs muualle itkemään. Sen sijaan nyrkkeilyyn liittyvä keskustelu on erittäin tervetullutta.

Muutenkin joidenkin nimimerkkien solvaaminen yms. lässyttäminen voitaneen lopettaa.
0 x
Veikko
Journeyman

21.03.2013 14:47

^jep!

Eli Lefallehan pitäisi antaa banaani minun rinnastamisesta pedofiileihin ym. rynkkareihin ketä ahdistelee lapsia?

Plattan,

Olette osittain oikeassa mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin Väärässä. Joudun tuhoamaan Teidän argumentaation.

Kuvitellaan vaikka että nyrkkeilyura on matka pisteestä A pisteeseen B. A= poika tulee ensimmäistä kertaa salille. B= sama poika seisoo 20 vuotta myöhemmin olympiakorokkeella kirkkain mitali kaulassaan.

Tämä matka on alusta loppuun asti raakaa ja vitunuuvuttavaa työtä. Se joka tekee sen työn alussa, nautiskelee lopussa - ja päinvastoin.

Suuret Mestarit reenavat uransa alussa, matkalla havahtuneet luuserit lopussa.

Eli siinä ei ole mitään ihmeellisempää että Floyd reenaa vain pari kertaa viikossa. Miksi? Hänen ei tarvitse. Sitä paitsi hän on vanha ukko joten hän tietää että itteään pitää säästellä.

Eiköhän hänenkin kohdalla se 10 000h harjoittelua tuli täyteen jo 20 vuotta sitten kun hän oli vielä 15 vuotias. Hän harjoitellut niin paljon että nykyään voi käydä huorissa ja merkata se "palauttavana" harjoituksena päiväkirjaan (en saivartele), jos hän sellaista pitää.

Itseään säästelee nykyään myös B.Hopkins, joka käy nykyään 6.30 aikohin lenkillä kun ennen hän lähti kipittää jo viiden aikoihin aamulla.

Kylmä totuus on se että ne jotka ei pärjää alkavat etsiä selityksiä huonolle menestykselleen.

"Syön liian vähän", "olen väärässä sarjassa", "valmentajani on påska"... ja niin edespäin.. näitä riittää

Huoh, ja sitten esitetään jotai asian tuntijoita (en sillä että minä olisin)...

Lefa. Mitennii vaaakavaksi? Ketä olen tukenut tai rohkaissut hirttämään ittensä? Olenko loukannut jonkun tunteita? Pitäisikö mun ottaa banaani siitä että puhun totta? Miten vitussa sä oikeesti oot noi v1tun sini silmäinen?)

... Ai suomalaisesta joskus maailmanmestari nyrkkeilyssä? haha, vuosisadan pila. (poislukien Helenius)
0 x
"Voittaa lähetään!"
plattan
Club Fighter

21.03.2013 21:27

Juu veikko se on tossa sun jutussa on ideologiaa ja noinhan se on että 99% mestareista juuri armottomalla työllä pääsee huipulle sitä en lähde todellakaan kiistämään

Mutta jos mietitään että kehitys tapahtuu levossa ( näin siis teoriassa oletettuna. Eikö ? ) niin eikö olisi mukavaa että jokaisen todella kovan harjotuksen (esim: sparrit, joihin lopuksi iha mitä vaa lajikohtasta reeniä jokainen erä failureen ).jälkeen olisi kehitystä havaittavissa, joka motivoi ja antaa itseluottamusta.

Lenkillä voi siis käydä joka päivä, koska se on nii pitkäkestosta kuormitusta ettei siinä ärsyty hermosto , se mistä ainaki yritin päteä pari viestiä sitten : ). ja keskivartaloa voi reenata joka pv, koska keskivartalossa on ihmiskehon toiseksi hidassyisymmät lihassolut , hitaimmat on pohkeet.( tämä siis johtuu jokapäiväisestä rasityksestä mihin ihmisen keho tottuu ) Mutta olisiko järkeä vetää kuusi kertaa viikossa säkkiä failureen, kun jo tokan päivän jälkee tuntuu ettei olkapäitä olisi olemassakaan. Mä luulen että se on vähän turhaa ELLEI matsi oo neljän viiko päästä ,sillä kaikkihan yrittää piikkaa just viikon-pari ennen matsia.
Olisi kiva kuulla mitä oot ite mieltä tollasesta ideasta että keskityttäisiin treenamaan hyvin palautunutta kehoa kunnolla, eikä puolittain palautunutta "muka kunnolla" . Laji kun laji niin tie huipulle on pitkä ja kivinen, mutta jos heti vuoden treenin jälkee aloitetaan kaavailemaan tollasta sun suosimaa "päätöntä reeniä, kunhan vaan tunteja kertyy helvetisit" nii todennäköisesti tulosta ei synny. Mun mielestä, vaikka moni sanookin täällä foormuilla ( tiiän nyt saan vihaa niskaan ) että ei se laatu, vaan se määrä on väärä periaate tähän lajiin .

Nyt mä odotan kovaa kritiikkiä , mut jos tulee fiksuja perusteluja että kannattaa harjoitella väsyneellä keholla niin mä myönnän tappioni ! : )
0 x
Anselmi84
Prospect
Prospect

21.03.2013 22:32

plattan kirjoitti:Juu veikko se on tossa sun jutussa on ideologiaa ja noinhan se on että 99% mestareista juuri armottomalla työllä pääsee huipulle sitä en lähde todellakaan kiistämään

Mutta jos mietitään että kehitys tapahtuu levossa ( näin siis teoriassa oletettuna. Eikö ? ) niin eikö olisi mukavaa että jokaisen todella kovan harjotuksen (esim: sparrit, joihin lopuksi iha mitä vaa lajikohtasta reeniä jokainen erä failureen ).jälkeen olisi kehitystä havaittavissa, joka motivoi ja antaa itseluottamusta.

Lenkillä voi siis käydä joka päivä, koska se on nii pitkäkestosta kuormitusta ettei siinä ärsyty hermosto , se mistä ainaki yritin päteä pari viestiä sitten : ). ja keskivartaloa voi reenata joka pv, koska keskivartalossa on ihmiskehon toiseksi hidassyisymmät lihassolut , hitaimmat on pohkeet.( tämä siis johtuu jokapäiväisestä rasityksestä mihin ihmisen keho tottuu ) Mutta olisiko järkeä vetää kuusi kertaa viikossa säkkiä failureen, kun jo tokan päivän jälkee tuntuu ettei olkapäitä olisi olemassakaan. Mä luulen että se on vähän turhaa ELLEI matsi oo neljän viiko päästä ,sillä kaikkihan yrittää piikkaa just viikon-pari ennen matsia.
Olisi kiva kuulla mitä oot ite mieltä tollasesta ideasta että keskityttäisiin treenamaan hyvin palautunutta kehoa kunnolla, eikä puolittain palautunutta "muka kunnolla" . Laji kun laji niin tie huipulle on pitkä ja kivinen, mutta jos heti vuoden treenin jälkee aloitetaan kaavailemaan tollasta sun suosimaa "päätöntä reeniä, kunhan vaan tunteja kertyy helvetisit" nii todennäköisesti tulosta ei synny. Mun mielestä, vaikka moni sanookin täällä foormuilla ( tiiän nyt saan vihaa niskaan ) että ei se laatu, vaan se määrä on väärä periaate tähän lajiin .

Nyt mä odotan kovaa kritiikkiä , mut jos tulee fiksuja perusteluja että kannattaa harjoitella väsyneellä keholla niin mä myönnän tappioni ! : )
On sullakin tossa faktaa mukana. Se on myös totta, että mikäli hermosto on kuormittunut niin ei siinä olla parhaimillaan. Vähän kun tekisit penkki ykkösiä joka päivä..

Silti on ihmeellistä miten nämä monet huiput on harjotellut jo pienestä pitäen eläimen lailla eikä sillon tiedetty näistä asioista mitään? Vai oliko genetiikka jo semmonen, että kesti kovempaa reeniä ja vaikka ei aina oliskaan parhaimillaan niin silti on vedetty rutiinilla. Kai siinä ainakin luonnetta tulee ja kondis paranee jollain tasolla..

En ainakaan itse usko, että nuorina jätkinä on ollut kellään myrkkyjä koneessa.
0 x
Veikko
Journeyman

22.03.2013 10:40

plattan kirjoitti: Olisi kiva kuulla mitä oot ite mieltä tollasesta ideasta että keskityttäisiin treenamaan hyvin palautunutta kehoa kunnolla, eikä puolittain palautunutta "muka kunnolla" . : )
Asiaa kirjoitat Plattan, olen kanssasi samaa mieltä (jos vaan vähentäisit tahallisten virheiden määrää niin lukukokemuksesta tulisi miellyttävämpi :-) )

Eli se siitä kritiikistä sun osoitteeseen, jutellaan mielummin teemana (jos kelpaa?)

"Absoluuttinen Totuus"

On se, että kehittyäkseen urheilijan pitää tehdä jokaisessa kovassa reenissä hitusen enemmäin kuin edellisessä, eikö? Käytännön tasolla se tarkoittaa, että maantaina vedät 10 leukaa, tiistaina 11, ke - 12 jne."Valmis" urheilja pakottaa itseään kehittymään... pushing to the limits... muita sitten pakottaa valmentaja, auktoriteetti (Lefa, ootko samaa mieltä vai joko kirjoitat raporttia lastensuojeluun?)

Tällainen harjoittelu vaati ammattimaisen lähestymistavan sekä urheilijalta että tämän valmentajalta (puhumattakaan järjestelmästä, jonka pitäisi täydellisessä maailmassa maksaa viulut).

Absoluuttinen totuus on myös siinä, että olemassa sellainen käsite kuin comfort zone, meikäläisittäin mukavuusalue.

Mukavuusalueella harjoittelevat 99% prosenttia urheilijoista (tahallaan liioiteltu luku). Se yksi prosentti, joka sitten menee joka kerta reeneihin ylittämään ittensä, hallitsee eri lajien rankingeja ja palkintorahasijoitusten ensimmäisiä sijoja.

Mites suurin osa suomalaisista urheilijoista (puhutaan nyrkkeilijöistä kohta) reenaa? Töiden jälkeen omalla vapaa-ajallaan vilpittömästi odottaen sitä päivää, että "Joskus mua onnaa viel!" Vuosikymmen menee senioriluokassa eikä mitään tapahdu, edelleen ollaan divarissa, haha.

Ura loppuu, alkoholisoituminen alkaa.

Ja nyt itse kysymykseen, mitä mieltä olisin että alettaisiin reenaa hyvin palautunuutta kehoa eikä puoliksi palautunuutta "muka kunnolla"?

Siis joo, juuri näin se pitää tehdä.

Mutta siihen tarvitaan kolme asiaa:

1) että olisi urheilijoita joiden mieli olisi rautaa, jollaisia epäilen saavan nykyisestä pleikkaria pelaavasta pullamössösukupolvesta

2) valmentajat olisivat asiantuntijoita (monta nyrkkeilyn asiantuntijaa Suomessa on?)

3) olisi JÄRJESTELMÄ!

Absoluuttinen totuus Suomen amatööreien keskuudessa on siinä, että ymmärtää miksi suurimmasta osasta nyrkkeilyn suomenmestareista ei tule koskaan kv. huippuja? Koska tiedostamatta asetettu määränpää, suomenmestaruus, on saavutettu. Voi alkaa chillata, nautiskella naisten suosiosta, viinasta ym... Niinkuin Floydkin sfäärissään tekee :lol:

Absoluuttinen totuus suomalaisesta ammattinyrkkeilystä on puolestaan se, että Tatli ja P3:n ottelijat ovat kotikehässään mukavuusalueella. Heti kun mennään ulkomaille, tulee takkiin, koska hermosto ei ole tottunut sellaiseen henkiseen rasitukseen. Siihen varmaan päättyy urakin, joten tämä lienee syy miksi ollaan varoivaisen pelokkaita vieraskehän suhteen.

All in all, kyllä - harjoittelua pitää rytmittää. Mutta ensiksi pitää oppia harjoitelemaan, sitten voi opetella rytmittämään, koska kovin harjoittelija ei ole se, joka menee kipeänä harjoittelemaan, vaan se joka pitää vapaapäivän. Näin se on.
0 x
"Voittaa lähetään!"
Leifhackman
Champion
Champion

22.03.2013 13:39

Anselmi84 kirjoitti: Etkös sä puhunut joskus, että olympialaisetkin pois.
Puhuin. Henk.koht. mielipiteenäni, ensisijaisena perustelunani se, että minun nähdäkseni Olympialaiset hyvin selkeästi eivät toimi niiden päämäärien edistämiseksi, mitkä päämääriksi mainitaan Suomen olympiakomitean webbisivuilla. Ja sekin, kun eri lajeissa järjestetään jo maailmanmestaruuskilpailuita, en käsitä mihin tuollaisia Olympialaisia tarvitaan MM-kisojen lisäksi? Mielestäni Olympiialaiset ja koko olympialiike on eräänlainen nykymaailman kultti, jonka olemassaoloa ei näköjään saisi edes kykseenalaistaa. Tämän lisäksi mielestäni homma on mennyt eri maissa ja kansainvälisesti liian pitkälle siinää, että koko maailma on haksahtanut tähän kulttiin ja se ilmenee kaikkialla ikäänkuin kyse olisi jostain oikeasti tärkeästä ja merkityksellisestä asiasta.
Alkaa haiskahtaa aika vihreeltä toi teksti.
Olen puoluepoliittisesti sitoutumaton jos sitä tarkoitit. Ja mielestäni mielipiteeni eri asioissa risteilevät puolesta ja vastaan eri puoulueiden välillä ja ulkouolella eri asioissa.
Tulee tätä eriarvoisuutta urheilun takia kun toiset menestyy ja toiset ei? Vai miten sä sen sanoit?
Tällaista ajatusta en muista sanoneeni enkä tunnista omakseni. Saahan sitä ihmiset kilpailla missä asiassa huvittaa, kuten vaikka hengityksen pidättämisessä missä siinäkin kilpaillaan. Mutta minusta tällaisista asioista ei pitäisi tehdä yleismaailmallisen tärkeitä asioita jonkin kansainvälisen menestyksen suhteen, enkä ymmärrä sitä ajatusta, että yhteisvastuullisesti tällaista tulisi sen kummemmin tukea ja ylläpitää kuin yleensä mitä tahansa harrastusaktiviteetteja. Tuettakoon erilaisia harrastuksia, ja jos jotkut haluavat asioissa lähteä pätemään verrattuna muiden maailman harrastajiin, saisivat tehdä sen omaehtoisesti. Jos joku päättää lähteä asioita vakavasti harrastamaan ja toteuttamaan ja saavuttaa niissä asioissa menestystä ja sen kautta menestystä muutenkin, toki ko. henkilö on sen ansainnut eikä siinä ole mitään pahaa tai väärää.
Olen itse sitä mieltä, että kun maapallolla on muutenkin liikaa väkeä niin ns. Tämmöset luuserikansat voitais laittaa gladiaattoreiksi tappamaan toisiaan. "Only the strong survive" Saatais vähän puhdistettua palloa geneettisesti lahjattomista luusereista!
Niin. Meillä on mielipiteenvapaus. Eiköhän Anselmi jossain päin maailmaa tuollaisia "kuolemaan saakka" matsejakin järjestetä? Sun varmaan kannattaisi ikäänkuin elää kukten saarnaat, vetää suonet pulleiksi testoja ja lähteä tavoittelemaan menestystä näillä foorumeilla ja kentillä. Voisit kokea suuria onnistumisen tunteita ja elämyksiä, jos menestystä tulisi.
Ja tarkennukseksi vielä, että luuserikansa määräytyy urheilumenestyksen mukaan.
Sekin kuuluu mielipiteenvapauden piiriin, että kukin voi arvostaa ja arvostella vaikka "kansoja" itse haluamillaan perusteilla. Mitään yleisesti hyväksyttyä tai ylläpidettyä kriteeristöä näissä asioissa kääsittääkseni ei ole olemassa. Kun noihin gladiaattoreihin viittasit, niin olihan siellä muinaisessa Kreikassakin niin Sparta kuin Ateenakin. Toisessa tykättiin toisista asioista ja toisessa toisista.
Ripelein kirjoitti: Jos nyrkkeily on liian kamalaa niin ainahan sitä voi mennä pelaamaan jalkapalloa tai jääkiekkoa. Tai sitten on niitä tietokonepelejä mitkä on kivoi.
Näin juuri! Jokainen saa tehdä hyvin pitkälle sitä mistä itte tykkää. Ja hyvä näin! Nyrkkeily nyt on mitä on, itse en sitä pääasiassa mitenkään kamalana pidä. Ehkä kamalimpana osana nyrkkeilyssä pidän lähinnä ammattinyrkkeilyn puolella missmatcheja. Amatöörippuolella homma vihelletään yleensä ajoissa poikki.
jope6969 kirjoitti: miksi se niin pahasti harmittaa että jotkut puhuvat realiteeteista mitkä huippu-urheilussa pätevät?
Ei se harmita. Realiteetit ovat mitä ovat.
tässä leifhackamanin viestissä paljastuu aika yhteinen piirre näille kukkahattutädeille ja sedille: omaavat niin helvetin korkean moraalitajun ja sen ainoan oikean arvomaailman. nyt muuten jätkät lopetatte keskustelun aiheesta tai lastensuojeluun lähtee ilmoitus!
Lastensuojeluun viittaus tuli ajatusyhtymästä jääkiekkoon, jossa lastensuojeluilmoitus tehtiin, kun Suomen lakien mukaan lapsen terveys joutui urhielussa vaaran ja vahingoitetuksi lajin sääntöjen vastaisesti aikuisten taholta. Kärjistetty esimerkki vastaavasta asetelmasta olisi, jos pesäpallopiireissä aikuiset miehet mätkisivät alaikäisiä mailalla päähän. En siis viitannut lastensuojeluilmoituksen mainitsemalla mihinkään pedofiliaan tai muuhun vastaavaan, kuten joku muu asian oli jostain syystä ilmaissut.
jope6969 kirjoitti:en tiedä olenko se vain minä, vai paistaako tästäkin tekstistä tämä oman hyvyyden, moraalin, ja arvomaailman nostaminen korokkelle.
Minusta tässä ei ole kyse hyvyydestä ja moraalista. Minusta vain jotkut asiat ovat yleiseltä kannalta perusteltavissa ja jotkut eivät. Minun mielestäni yksilöurheilijoiden kansainvälisen menestyksen saavuttaminen ei ole yleiseltä kannalta perusteltavissa olevia asioita, vaan niiden pitäisi olla näiden henkiöiden yksityisasioita.
BrocktonBlockbuster kirjoitti:Lefalla on kyllä asenne kohillaan. Jos jokainen suomalainen valmentaja ajattelisi kuin Lefa, niin yhtäkään suomalaista urheilijaa ei edes päästettäisi mm/em-kisoihin mittelemään mitalleista.
Mitenniin ei muka? Etteköhän te alan miehet olisi huolehtineet, että lahjakkuudet saisivat asianmukaista valmennusta ja mitalleja tulisi että kilinä käy.
Lefan mielestä varmaan kukaan ei saisi urheilla tosissaan, kun se voi olla rankkaa ja sen takia siitä voi saada traumoja! Eiköhän niillä urheilua ikinä harrastamattomilla lihavilla ihmisillä ole 10 kertaa pahemmat traumat kuin ihmisillä ketkä ovat urheilleet tosissaan.
En ole sanonut ettei saisi urheilla ja treenata tosissaan, jos joku niin haluaa tehdä. Tuosta traumapuuolesta en osaa sanoa, kun en tiedä. Mutta kyllä urheilussa menestyneilläkin ainakin tiedotusvälineiden mukaan omat ongelmansa ovat. Ja voi vain kuvitella mikä tilanne on monien niiden kohdalla, jotka tekivät käytännössä samat uhraukset kuin menestyneet ja julkisuuteen päätyneet urheilijat, mutta menestystä ja mainetta ei tullut.
Ja aika hälyyttävää muutenkin, jos aikuinen mies kokoajan paasaa siitä, että pitäisi kieltää jokin asia, kun siitä voi tulla paha mieli! Siis mitä vittua oikeasti?? Toivottavasti Lefa näytät omille lapsillesi edes hieman miehen mallia, etkä selitä nuita juttujasi niille.
Mielestäni en ole mitään kieltänyt keneltäkään. Minusta kuitenkin Veikon esittämä "urheiluvankileirimalli" missä alle parikymppiset urheilijat suunnilleen suljettaisiin asumaan johonkin yhteisasuntolaan, ja he saisivat käydä koulua, treenata, syödä terveellisesti ja nukkua niin paljon kuin valmentaja käskee, eikä valmentajan kanssa saisi olla kaverii, ei ole oikein tästä maailmasta. Ehkä Veikko elääkin tavallaan "urheilu-umpiossa" ja näkee muun maailman urheilun ja urheilumenestyksen kautta ja ehdollistaa muut asiat elämässä urheilulle. Näinkin toki on vapaus ajatella, mutta jos joku esittää että näin PITÄISI olla, niin silloin minä sanon, että EI PITÄISI.

Omille lapsilleni yritän välittää ajatusta, että kannattaa ajatella elämää pitkällä tähtäimellä ja että kohtuus kaikessa. Ei kannata kauheasti ottaa paineita muista ja vertailla itseään muihin, vaan koettaa ymmärtää mitä on tärkeä saavuttaa sen kannalta, mitä itse tarvitsee että voi olla onnellinen. Esim. koulussa ei tartte olla paras tai muita parempi, mutta kannattaa osata asiat riittävän hyvin ihan omalta kannalta.
Anselmi84 kirjoitti:Leif!!

Oletko mittautanut testosteroni tasosi!?
Anselmi! En ole! Miten se tapahtuu ja onko se kallista? Jos on helppo homma ja halpaa, voisin mittauttaa vaikka ihan sun iloksesi.
Tiesithän, että androgeenit vaikuttaa meihin monellakin tavalla.

Mielestäni sun ajatukset ja tämä yltiöempaattinen ajatusmailma kertoo, että sulla on estrogeenit koholla ja vapaa testosteroni erittäin matala..
En tiedä noista hormooniasioista juuri mitään. Jos geenit ja steroinit ovat kuten mainitsit, uskon olevani onnellisempi kuin että jos ne olisivat korkealla, ja päästä puristaisi ja verisuonet pullottaisi sen takia, kun ei nykynuoret reenaa nyrkkeilyä tarpeeksi lujaa ja kun valtio ei anna tarpeeksi rahaa siihen.
Kilpailuvietti on täysin luonnollinen asia. Miehet on hakannut ja mitellyt paramuudestaan iät ja ajat! Se on normaalia. Erittäin huolestuttavaa kyllä kun testosteronipitoisuudet laskee vuosi vuodelta ja miehistä tulee empaattisia luusereita!
Empatia ja luuserius eivät kyllä ole saman asian eri ääripäitä. Empatian vastakohta käsittääkseni on antipatia, enkä ymmärrä mitä hyvää tai tavoiteltavaa sillä voitaisiin saavuttaa.
Oltais kuoltu sukupuuttoon jo kauan sitten jos miehet ajattelisi kuin naiset..
Aika yllättävä ajatus tähän väliin, mutta ei taida edes pitää paikkaansa. Sukupuuttoon kuolemiselta ehkäisee sukupuolikäyttäytyminen, riittävän alhainen kuolleisuus ja riittäävä ravinto ja elinolosuhteet. Käsittääkseni niin miehillä kuin naisilla on luontaiset taipumukset toimia kaikkien noiden asioiden suhteen populaatiota turvaavasti.
Ps. Leifhackmann lopeta näiden viestiketjujen pilaaminen!
Muistaakseni tein lyhyehkön "heiton" aihetta sivuavasti, ja liekö johtunut liian korkeista testoista, monet provosoituivat aiheesta.

Noista harjottelu- ja menestysasioissa, niinkun varmaan myös pullamössömielpiteissään Veikko on epäilemättä hyvin pitkälle oikeasssa. Musta vaan tuntuu, että Veikko (mahdollisesti jotkut muutkin) ovat eäränlaisia "dinosauruksia". Lajinsa viimeisiä edustajia, jotka ovat kuolemassa sukupuuttoon. Veikon lajitovereita on varmaan ollut pilvinpimein aikoinaan ainakin Neuvostoliiton ja DDR:n urheilupiiireissä, joihin oli iskostettu tinkimätön halu todistaa sosialisti-ihmisen ylivertaisuutta imperialisteihin nähden. Nykymaailmassa suurin osa ihmisistä ei vaan halua tehdä eivätkä koe kovin tärkeinä noita asioita, joita Veikko peräänkuuluttaa.

Musta Veikon peräänkuuluttamaa asennetta tuntui löytyvän Brittein saarilla asuvista travellereista (käsittääkseni eräänlaisia elämäntapa-mustalaisia). Heillä on omat "fighterinsä" jotka ottelevat toisiaan vastaan ja se on heille ja näytti että usein myös heidän perheelleen ja suvulleeen vauvasta vaariin elämän ja kuoleman arvoinen asia. Matsit otetaan hiekkakentillä, parkkipaikoilla, milloin missäkin ilman hanskoja, jonkinlaiset käsisiteet taitaa suurimmalla osalla ainakin olla. Matseja taitaa enimmäkseen ottaa nuoret kukot, mutta on siellä myös matseja joissa yli 6-kymppiset ukot hutkivat menemään verissä päin ja muistelisin että joskus naisetkin. Heistä on tehty dokkari nimeltä "Gypsy Blood", mistä youtubesta löytyy ainakin traileri. Näitä matseja löytyy vaikka millä mitalla. En tiedä onko nuo matsit vain ko. yhteistöjen jäsenille vai voiko ulkopuolisetkin käydä koittamassa. Luulisi, että kun pistää euroja tai puntia purseen, niin kyllä sieltä joku lähtee kokeilemaan. Jos luuseri-suomi alkaa oikein ahdistamaan, niin tuollahan voisi käydä Anselmit ja muut karjut mittauttamassa mihin asti omilla testotasoilla pääsee, korvaushoidolla tai ilman. Doping-testejä tuskin järjestellään, ja jos oikein muistan, niin kyllä siellää rahatukotkin vaihtoivat omistajaa ja uskoisin että ottelijakin jotain saa.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Veikko
Journeyman

22.03.2013 13:56

Noniin jätkät, nyt tunnustuksia peliin!
Kuka jaksoi lukea loppuun asti?! :)
0 x
"Voittaa lähetään!"
Anselmi84
Prospect
Prospect

22.03.2013 14:29

Leif Hackman! Verbaalinen Gladiaattori!

Tasojen mittaus ei ole kallista! Lampsit mehiläiseen pyydät ottamaan testo-vln(vapaa laskennallinen testosteroni) maksaa noin 50€ lisäksi jos haluat tietää estrogeenipitoisuudet pyydät lisäksi ottamaan e2:sen (estradioli)

Meikäläinenhän käyttää testosteronia ja suonet pullottaa mikäli en paastoa. Rasvat aina alle kympissä!

En usko, että tulen koskaan pärjäämään näissä foorumitappeluissa kun verbaalinen lahjakkuus on mitä on ja kirjoitustaitokin on apukoulussa opittua..

Gladiaattorina pärjäisin varmasti suomessa, mutta tuskin paljoa sen pidemmälle vaikkakin suonissani virtaa ripaus pohjolan viikinkien verta.
Olen kuitenkin asunut koko ikäni suomessa ja viimeisin gladiaattori suvussa oli talvisodassa sen jälkeen on alkanut huonot ajat vaikkakin molemmilta puolilta sukua on miehet melko alfamaisia..

Kiitos kun vastasit kaikkien viesteihin oli aika soturimainen postaus respect!!
0 x
Ankardo
Brawler

22.03.2013 15:42

Veikko kirjoitti:Noniin jätkät, nyt tunnustuksia peliin!
Kuka jaksoi lukea loppuun asti?! :)
Tuli luettua, ottamatta kantaa itse asiaan täytyy sanoa että Lefan verbaalinen agumentointi kestää kyllä vertailun. Aika tyhjentävä vastapallo.
0 x
Vastaa Viestiin