6.4.18 @ Kultsa - Uusi talli: F4L - Räsänen, Wahlström yms.

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Vastaa Viestiin
Yii
Brawler

20.04.2018 10:51

Osmo Laine kirjoitti:
08.04.2018 23:57
Jos nyt lopetettaisiin tämä jauhanta Samin ja Dayronin sparreista… Kyse on ollut sparreista. Niissä ei ole kyse nyrkkeilijöiden keskinäisestä paremmuudesta…Lisäksi mainitsin Niklasesta, että hän on hyvä nyrkkeilijä, mutta nyt kävi näin. Tsemppiä Nikulle jatkoon. Tappio on urheilussa aina kova paikka, varsinkin nyrkkeilyssä ja erittäinkin jos ottaa uransa tosissaan. Nyrkkeilijä, joka selvittää myös tappiot, omaa mahdollisuudet mennestyä.
Hienot kommentit hienolta valmentajalta.
Onnittelut Lesterin hienosta voitosta myös valmennustiimille!
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 10:54

Puncher kirjoitti:
08.04.2018 16:31
…niin sitten Enbom vs Lester! Se kiinnostaisi kyllä.
Osmo Laine kirjoitti:
08.04.2018 23:57
Mielestäni…typerää jauhaa keskinäisestä matsista koska ovat täysin eri sarjoissa.
Ei kai se nyt sentään täysin kohtuutonta ole kuvitella miehiä samaan kehään…

Lester on otellut kuluvan ja kahden edellisen kalenterivuoden aikana 8 kertaa. Niistä 7 kertaa alemmassa raskaassa sarjassa (molempien ottelijoiden paino ollut alle 200 lsb mutta ei alle 175 lsb), 3 kertaa vuonna 2016, 3 kertaa 2017 ja kerran tänä vuonna. Raskaassa keskisarjassa (molempien ottelijoiden paino ollut alle 175 lsb mutta ei alle 168 lsb) hän on otellut yhden kerran, vuonna 2016.

Enbom on otellut kuluvan ja kahden edellisen kalenterivuoden aikana 8 kertaa. Niistä 7 kertaa alemmassa raskaassa sarjassa, 3 kertaa vuonna 2016, 3 kertaa 2017 ja kerran tänä vuonna. Raskaassa keskisarjassa hän on otellut yhden kerran, vuonna 2017.

Tänä aikana Dayronin ylin ottelupaino on ollut 176 lsb ja alin 173 lsb. Samin ylin 182 lsb ja alin 172 lsb.

Näiden numeroiden valossa miehet sopivat mitä mainioimmin samaan kehään.

Toki ymmärrän, että Lödi-ottelussa Samin on tarkoitus painaa selvästi enemmän, kuin hänellä viime vuosina on ollut tapana. Siinä ottelussa mukana olevaksi mainostettu vailla varsinaista sisältöä oleva tittelivyö on varmsti alemman raskaan sarjan versio, vaikken itse ole huomannut, onko painoluokkaa missään ottelujulisteessa tai jutussa varsinaisesti mainittu, sillä Lödi ei urallaan ole raskaan keskisarjan painoissa koskaan otellut, eikä niihin nytkään varmastikaan pääsisi.
Viimeksi muokannut Yii, 20.04.2018 10:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 10:57

pOKE kirjoitti:
09.04.2018 13:33
Hirvikangas…Täysillä päälle…Joissain kohdin ukko oli viemässä vastustajaa painiotteella tonttiin…Pirun hyvä asenne otteluun.
Omaa silmää miellyytti kovasti Hirvikankaan lähiottelutekeminen. Suomalaisesta nyrkkeilymuotista poiketen, Tipi nautti lähiottelusta ja siinä melkeimpä Jeff Fenech-mäiseen malliin repi kätensä irti sidonnasta ja teki kyynervarrella tilaa omille löynneilleen. Sitä oli todella mukava katsella.

Vaikka kyynerpäillä tilan tekeminen on sääntöjen rajamailla liikkumista, niin jos niillä kyynerpäillä ei pyritä vahingoittamaan vastustajaa, vaan pelkästään tekemään tilaa niille sääntöjen mukaisille iskuille, joilla sitten pyritään vahingoittamaan vastustajaa, eivät ne kyynerpäät ole yhtään sen enempään niillä sääntöjen rajoilla, kuin se vastustajan sitominen niissä tilanteissa on.

Itselleen tilan tekeminen lähiottelussa ei ole Suomessa yleinen osaamisen alue. Siksi mun luullakseni sitä ei monet katsojat, tuomarit, tai valmentajat osaa/halua arvostaa. Ite tykkään siitä kovasti. Lisää Tipiä kehiin!
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 11:01

pOKE kirjoitti:
Kärkkäinen…Tämä Lysytsakin…on oikeasti hyvä nyrkkeilemään. Matsi (esim. puhtaiden osumien ja väistöjen kautta arvioituna) oli täysin ukrainalaisen hanskassa. Kärkkäinen sinänsä painosti koko ajan ja paukutti määrällisesti enemmän lyöntejä…Matsina hieno katsottava ehdottomasti.
Kärkkäinen oli taas taisteluasenteella kehässä. Tälläkin kertaa Samuli joutui todella tiukoille, ja tälläkin kertaa löysi itsestään sen taistelijan joka haluaa painaa kovemmalla tahdolla yli monipuolisemmasta vastustajastaan. Tällä kerralla se toi myös ansaitun voiton, vaikka yhtä lukuunottamatta erät olivat niin tasaisia, että ne olisi hyvin voinut merkitä myös ukrainalaisen laariin.

Järvenpään Donny Lalonde (niin kuin Koistinen hänet muistaakseni kerran risti) sopii loistavasti F4L:n tasaisten taistelujen konseptiin.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 11:02

pOKE kirjoitti:
Silvennoinen…Pirun aggressiivinen ja energinen esitys…Ansaittu voitto ja matsina katsomisen ja rahan arvoinen.
Silvennoinen oli mahtava yllätys. Odotin näkeväni suunilleen sen miehen, joka otteli Pertti Keitan kanssa. Sain nähdä aikuisemman, itsevarmemman, nopeamman ja taitavamman miehen. Isolla innolla odotan näkeväni hänet kehässä taas joskus uudestaan.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 11:13

pOKE kirjoitti:
Kekäläinen…Velikovski…Hiton taitava ukko, jonka monipuolista nyrkkeilyä oli äärimmäinen ilo nähdä vierestä. Kekäläisen toivoin laittavan matsin puhtaaksi dog-fightiksi ja voimalla runnaavan voiton, ja sitä se yrittikin, mutta ukrainalainen oli aivan ylivoimainen.
Iso hatunnosto Kekäläiselle siitä taistelusta, jonka hän onnistui pystyyn laittamaan, siitäkin huolimatta, että vastus näytti ensimmäisestä erästä lähtien olevan sinä iltana liikaa. Henkka yritti iskeä voimaiskuilla itsensä mukaan otteluun ja voittotaisteluun. Pari kertaa ottelun kääntäminen näytti pienen hetken jopa mahdolliselta, kunnes sitten taas tyly totuus iski vasten kasvoja. Velikovski oli parempi.

Ittelle siitä vierailijan tasosta hyvänä ennakkovaroituksena toimi se kun eräs mua tarkkaavaisempi havainnoitsija kysyi multa ennen matsia, huomasinko kuka ukrainalaisella on kulmassa. Siellähän seisoi entinen kovan tason tekijä ja aakkosvyömies Vyacheslav Senchenko, joka tuskin ihan "pummien" matkaan olis jaksanut vaivautua.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 11:17

BitchSlap kirjoitti:
07.04.2018 07:03
Täältä ainakin täydet pisteet niin Räsäselle kuin Lesterille. Mukava katsoa kun kaksi samantasoista ottelijaa ottaa mittaa toisistaan.
Kyllä. Iso kumarrus sekä Lesterille, että Räsäselle. Hieno ottelu, hieno ennakko tunnelma.
Kallehelenius911 kirjoitti:
08.04.2018 13:32
Mielelläni haluaisin tietää pisteytyksen Räsänen - Lester ottelussa ennen keskeytystä... En oikeastaan antanut yhtään erää Niklakselle…
Jostain kuulin, että kahdella tuomareista oli Räsänen niukasti edellä ennen viimeiseksi jäänyttä erää. Kolmannella oli kuulemma yhtä vaille kaikki erät Lesterille. Jos näin oli, niin kaikki tuomarit olivat oikeessa.

Ottelussa oli ensimmäisen 7 erän aikana mun mielestäni 2 selkeää erävoittoa Lesterille, eikä lainkaan Räsäselle. Niinpä erät oli siis mun silmään hyväksyttävästi arvosteltavissa niin, että sai Lesterille ylivoimaisen johdon (niin kuin Kalle) tai niin, että sai Räsäselle jopa 3 pinnan johdon, tai mitä tahansa siltä väliltä.

Itelläni ei ollu mahdollisuus tehdä kunnon muistiinpanoja ja siksi osa muistikuvista on jo hämärtynyt, mutta väittäisin, että ne mun mielestäni selvät erävoitot oli erissä 2 ja 7. Lisäx erän 3 laitoin ite Lesterille. Loput eli 1,4,5,6 Räsäselle.
08.04.2018 13:32
kaikki näki että Dayron vain leikki ennenkuin tarkalla takimaisella ja vasemmalla sivarilla tiputti erässä missä Niklaksen piti se tehdä..
anakonda kirjoitti:
07.04.2018 17:54
varmaan oli väärä taktiikka yrittää vartaloon, mutta kyllä Räsänen myös osui sinne muutaman kerran, ja minusta kyllä näytti että melkoisen kipeää teki.
Myös mun silmään ottelussa oli nämä kaksi päällekkäistä juonnetta. Toisaalta selkeitä osumia päähän sai läpi ottelun lähes yksinomaan Lester, ja sen vuoksi ajatus siitä, että Lester saattaa jossain vaiheessa osua kunnolla kohdalleen oli koko ajan olemassa. Toisaalta Räsänen sai erissä 4-6 hyviä vartalo-osumia, ja erien edetessä Lester entistä mieluummin vaikutti valitseva sitomisen. Nämä vaikuttivat samalla vievän myös siihen suuntaan, jossa Niklas olisi saattanut kypsyttää Dayronin vartalolyönneillä uuvuksiin loppuerissä.
Romu kirjoitti:
07.04.2018 09:37
parempi voitti, ilman muuta.
Lopulta tämä tunne oli selkeesti päälimmäisenä mielessä myös itselläni, ja melkein kaikilla muilla, joiden itse satuin kuulemaan asista mitään hallilla lausuvan.
0 x
Yii
Brawler

20.04.2018 11:25

07.04.2018 21:48
Kyllä Suomessakin osataan tuo kotiinpäin vetäminen. Niinkauan kun otteluita tuomitsee ihmiset niin on vääriä tuomioita.
Nuo molemmat lauseet ovat totta.

Mä haluisin niistä kuitenkin julistaa seuraavaa:

1) Luulen tietäväni täysin varmaksi sen, että Kulttuuritalon illassa kehän vierellä istui sellaisiakin tuomareita, jotka itse eivät missään nimessä haluaisi osallistua kotiinpäin vetoon.

2) On olemassa myös mun omasta mielestäni vääriä tuomioita, joita en itse pysty ymmärtämään. Mutta suurinmassa osassa niistä tapauksista, kun joku puhuu väärästä tuomiosta, kyseessä on sittenkin se, ettei puhuja oikein ymmärrä/muista miten (sääntöjen mukaan) otteluita tuomitaan.

Se että on itse piirtänyt omalle pistekortilleen eräpisteet, joiden yhteissumma päättyi eri nyrkkeilijän eduksi, kuin jonkun toisen piirtämien eräpisteiden yhteissumma, ei sinänsä tarkoita, että toisen näistä pisteyttäjistä olisi oltava väärässä. Ottelussa tuomarien tehtävänä ei ole arvostella voittajaa tai ottelun yhteispisteitä. He arvostelevat vain erävoittajia. Sääntöjen määritelmä siitä miten erä voitetaan on hyvin epätäsmällinen (vaikka yleisin käytäntö olisikin ”enemmän ja/tai merkityksellisempiä tilannevoittoja paremmilla ja/tai enemmillä osumilla”). Siksi sellaisissa erissä, joissa paremmuus erävoittoon vaikuttavien kriteerien puitteissa on niukka, on tuomareilla ja kaikilla muilla pisteytystään tekevillä katsojilla sääntöjenkin mukaan tulkinnan varaa erävoittajaa valittaessa. Ja siksi sellaisissa erissä ei ole varsinaisesti väärää tulkintaa.

Mun mielestäni katsojan (joka haluaa myöhemmin ottaa kantaa tuomarien tai kavereidensa pisteytyksen onnistumiseen) pitäisi jokaisen erän kohdalla kysyä itseltään oliko tässä erässä niin selkeä erävoittaja, etten itse pystyisi ymmärtämään/hyväksymään, jos joku toinen on laittanut erävoiton toiselle nyrkkeilijälle, kuin minä. Vai olisiko tässä erässä mun omasta mielestäni ymmärrettävää, jos joku toinen näkisi toisen erävoittajan. Tällä tavalla voi lopulta muodostaa käsityksen siitä, kuinka monta selvää erävoittoa kukin ottelija ottelussa sai. Ja sen peruseella voi määritellä ”haarukan” sille mitkä yhteispisteet olisivat haarukan sisällä, eli omasta mielestä olisivat ymmärrettäviä/hyväksyttäviä, ja mitkä yhteispisteet olisivat haarukan ulkopuolella, eli omasta mielestä väärät.

Tasaväkisissä tai tapahtumaköyhissä otteluissa ne haarukat muodostuvat helposti leveiksi. Jos esimerkiksi ajatellaan, että Lester-Räsänen olisi ollut 7 eräinen, ja mennyt juuri niin, kuin nyt nähdyt 7 ensimmäistä erää menivät, niin jos esimerkiksi mun omasta mielestäni Lesteri oli voittanut 2 erää selvästi, ja samalla mun mielestä niitä eriä, jotka Räsänen voitti selvästi (joissa en olisi itse voinut ymmärtää/hyväksyä jonkun toisen näkemystä siitä, että erän voitti Lester) ei ollut lainkaan, niin mun mielestäni kaikki yhteispisteet väliltä 70-63 Lesterille ja 68-65 Räsäselle olisivat kaikki mun mielestäni ymmärrettäviä, hyväksyttäviä ja oikeita.

Jos joku olisi saanut yhteispisteet Räsäselle 69-64 tai vaikka 69-68, hän olisi ollut mun mielestäni väärässä. Hänen "tuomionsa" olisi ollut väärä tuomio.

Lähes poikkeuksetta täysaikaisen ottelun ”moraalinen voittaja” on mun silmään se, joka on ottanut enemmän selviä erävoittoja. Siksi mun mielestäni nyrkkeilyn arvostelusääntöjä pitäisikin kehittää siihen suuntaan, että laskettaisiin selviä erävoittoja, pelkkien erävoittojen sijaan, mutta se onkin sitten kokonaan toinen aihe…
0 x
Mosku
Contender
Contender

20.04.2018 16:06

Kun kuvailin promoottoreita -Paskamahat puvut päällä tms... YKSIKÄÄN Suomalainen promoottori ei ollu mielessäni,tarkotin todellakin muutamia ulkomaisia verenimijöitä,rahantekijöitä,promoottoreita.
0 x
MOSKU
Wirtanen
Club Fighter

29.04.2018 21:27

Onko jo tietoa F4L seuraavasta askeleesta ? Olisi hienoa saada lisäpäivitystä
0 x
sepposalkkareista
Club Fighter

30.04.2018 04:13

Wirtanen kirjoitti:
29.04.2018 21:27
Onko jo tietoa F4L seuraavasta askeleesta ? Olisi hienoa saada lisäpäivitystä
Joku F4L:stä, olisiko ollut Wahlström, taisi jutella ottelun jälkeen että seuraava ilta syksyllä.
0 x
Painija69
Club Fighter

21.08.2018 17:27

Jokohan syksyn ilta julkaistaan lähiaikoina? Räsänen Wahlström vastustaja veikkauksia. Ketä muita illassa ottelee.?
0 x
Timotii
Club Fighter

21.08.2018 22:39

Painija69 kirjoitti:
21.08.2018 17:27
Jokohan syksyn ilta julkaistaan lähiaikoina? Räsänen Wahlström vastustaja veikkauksia. Ketä muita illassa ottelee.?
Taitaa olla niin, ettei tarvitse Evan ja Niklaksen vastustajia veikkailla enää F4L tapahtumiin. Vai onko esimerkiksi Seldonilla tarkempaa käsitystä? Ilmeisesti aika isoja eri mieli$yyksiä tullut asioiden kulusta, jos huhut pitävät paikkansa.
0 x
raksa
Contender
Contender

22.08.2018 04:29

Timotii kirjoitti:
21.08.2018 22:39
Taitaa olla niin, ettei tarvitse Evan ja Niklaksen vastustajia veikkailla enää F4L tapahtumiin. Vai onko esimerkiksi Seldonilla tarkempaa käsitystä? Ilmeisesti aika isoja eri mieli$yyksiä tullut asioiden kulusta, jos huhut pitävät paikkansa.
Jaa, eikö se nyrkkeily promoottorina ollutkaan yksinkertaista hommaa? On tää nyrkkeily hankala laji, varsinki tuon kehän ulkopuolella. Mut noh toivotaan kuiteski että saatais napakka ilta ennen joulua.
0 x
nekkaaja
New Kid on the Block

22.08.2018 08:52

Niin olisi hauska tietää, että milloin Niklas+ Ewa nousee taas kehään?
Ja voisiko joku avata tätä ns. huhua erimielisyyksistä eli kenen välillä tällaista olisi?
0 x
Vastaa Viestiin