Paasitorni Boxing Gaala 27.10

Ammattinyrkkeilyyn keskittyvä keskustelufoorumi.

Valvoja: WEBMASTER

Lasileuka
Brawler

26.10.2018 22:56

Hienoa että järjestynyt tämmönen ilta.
Itseä (ei enää stadilaisena) ei tosin nappaa tippaakaan - parempi olla kysymättä miksi, mutta näin se nyt vaan on! OIkeesti mielenkiintoisia ottelijoita, mutta joku nyt vaan mättää...

Hienoja hetkiä kehien sankareile toivon joka tapauksessa ! ! !
0 x
Team Dalton Boxing
Club Fighter

27.10.2018 16:23

Jos et pääse tänään paikan päälle Paasitornille, niin matsit voit katsoa: estboxing.ee
(15 eur)
0 x
nekkaaja
New Kid on the Block

27.10.2018 21:54

Mites Lesterin matsi etenee/eteni?
0 x
Kallehelenius911
Brawler

28.10.2018 11:37

Oteltiin Jorma Limmosen muistoksi useita hienoja Olympiatyylin otteluita päivän mittaan ja ennen ammattilaisten alkamista Nyrkkeilyliitto oli päättänyt että pakollinen tunti taukoa on pidettävä.
Only in Finland.
Ammattipuolella nähtiin Yksi maailmanluokan ottelija ( Dayron Lester ) lopetti nuoren Georgialaisen (21) pyristelyt 2 erässä.
Maailmanluokkaan kovaa vauhtia nouseva nuori (Tomi Silvennoinen ) voitti kovan ottelun jälkeen Grusian miestä selvästi.
Kekäläinen ja Laine voittivat näyttävästi ja Hirvikangas joutui urakoimaan kaikki erät selvään voittoon.
" Tähtireportteri Marttinen) loisti poissaolollaan...... Ei ..ihme...
0 x
Makke
Brawler

28.10.2018 21:18

Tomi Silvennoinen oli hyvä.
Olen tainnut joskus aikaisemmin mainita, että Kekäläisen haasteena on ollut oikean etäisyyden löytyminen. Eilen ottelun 1. erässä tämä haaste mielestäni taas näkyi. Mutta sitten se Kekäläisen vahvuus: Sitten, kun etäisyys on oikea, niin lähtee kuin tykin suusta. Juuri niin kuin ammattinyrkkeilyssä kuuluukin.

Voisiko tässä olla keskisarjan SM- ottelupari?
0 x
seldon71
Prospect
Prospect

28.10.2018 23:28

Makke kirjoitti:
Olen tainnut joskus aikaisemmin mainita, että Kekäläisen haasteena on ollut oikean etäisyyden löytyminen. Eilen ottelun 1. erässä tämä haaste mielestäni taas näkyi. Mutta sitten se Kekäläisen vahvuus: Sitten, kun etäisyys on oikea, niin lähtee kuin tykin suusta. Juuri niin kuin ammattinyrkkeilyssä kuuluukin.

Pakko pitkästä aikaa kommentoida tänne foorumille - tämä Remahlin esittämä ja Lammin jo twitterissä komppaama ehdotus nimittäin kertoo harvinaisen selvästi siitä ajattelutavan erosta millä eri lajitoimijat ammattinyrkkeilyyn suhtautuvat.

Itselleni ei olisi koskaan tullut tällainen ajatus mieleen ja sitä jonkinkin aikaa pyöritettyäni en vieläkään itse omakohtaisesti ko. ottelussa mitään järkeä näe. En NYRKKEILYn ystävänä enkä oikein kummallekaan ottelijalle liioin.

Minun silmissäni tilanne olisi seuraava :

Jos Kekäläinen voittaa, niin Henkka on lyönyt sarjaa pienemmän, vielä vähäisesti testatun (Gviniashvili- ja Vinasco-voitot arvostettavia, mutta eivät vielä nostaneet kv. radariin) nuoren prospektin ja voittoa ei noteeraa kukaan.

Jos Silvennoinen voittaa, niin Tomi olisi voittanut kaverin, joka on hävinnyt kaikki aikaisemmatkin "tosimatsinsa" ja useimmat 10-0 marginaalilla. Taaskaan voittoa ei noteeraa kukaan.

Edit : Tarkennetaan nyt vielä (vaikka se seuraavassa kappaleessakin ilmitulee), että minulle tuo "kukaan" tarkoittaa intohimoista lajiniiloa Teksasista, Roomasta tai Manilasta. Puhtaasti maamme rajojen sisälle jäävää huomioarvoa en siis laskuihin mukaan ota.

No - minä lähestynkin ammattinyrkkeilyä globaalina lajina ja minulle ottelun tärkeys/merkittävyys/kiinnostavuus perustuu lähinnä siihen, että onko ottelulla ja sen tuloksella edes vähäistä merkitystä yleisessä lajiskenessä. Sen sijaan puhtaasti kotimaahan rajoittuva paikallisintressi on minulle suunnilleen turhaa ja samantekevää. Minä en ole kiinnostunut tekemään "suomalaista ammattinyrkkeilyä" - minä toivon pystyväni tekemään "suomalaisesta ammattinyrkkeilystä kansainvälisesti noteeratun toimijan". Tässä katsantokulmassa Kekäläinen-Silvennoinen -parissa ei olisi mitään järkeä.

Eli allekirjoittanut näkisi, kiinnostuisi ja haluaisi tehdä PALJON MIELUUMMIN esimerkiksi

Henri Kekäläinen vs Reece Cartwright tai Patrick Wojcicki Kakkoset. Niissä olisi panoksena EBU-listapaikat ja ennenkaikkea koetuksella se, että onko Kekäläinen oikeasti kehittynyt noista tappiopäivistä vai ei.

Tomi Silvennoinen vs Ryan Kelly/Michael McGurk/Dean Richardson tai vastaava (katsokaa BoxRecistä keitä ovat). Eli 10 erää Youth-tittelistä ja kehävertailuun oman ikäluokan brittiprospektien kanssa. Taas tulisi oikeaa vertailupohjaa siihen että missä Tomi oikeasti liikkuu kevyen keskisarjan kansainvälisten up-n-comerien viiteryhmässä...

Mutta en minä väitä olevani tässä asiassa oikeassa tai vastapuolen olevan suppeakatseinen, periferinen jne.

Olipa vaan pirun sopiva kohta tuoda esiin kuinka erilainen käsitys ihmisillä voi olla siitä, mikä on tavoiteltava tulevaisuus suomiammattinyrkkeilylle. Jotkut peilaavat haaveensa Halme-ilmiöön - minä mieluummin vaikka Pallen tallin kulta-aikoihin Tanskassa.
Viimeksi muokannut seldon71, 29.10.2018 00:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2 x
Markus
Journeyman

29.10.2018 00:32

seldon71 kirjoitti:
28.10.2018 23:28
Makke kirjoitti:

Pakko pitkästä aikaa kommentoida tänne foorumille - tämä Remahlin esittämä ja Lammin jo twitterissä komppaama ehdotus nimittäin kertoo harvinaisen selvästi siitä ajattelutavan erosta millä eri lajitoimijat ammattinyrkkeilyyn suhtautuvat.

Itselleni ei olisi koskaan tullut tällainen ajatus mieleen ja sitä jonkinkin aikaa pyöritettyäni en vieläkään itse omakohtaisesti ko. ottelussa mitään järkeä näe. En NYRKKEILYn ystävänä enkä oikein kummallekaan ottelijalle liioin.

Minun silmissäni tilanne olisi seuraava :

Jos Kekäläinen voittaa, niin Henkka on lyönyt sarjaa pienemmän, vielä vähäisesti testatun (Gviniashvili- ja Vinasco-voitot arvostettavia, mutta eivät vielä nostaneet kv. radariin) nuoren prospektin ja voittoa ei noteeraa kukaan.

Jos Silvennoinen voittaa, niin Tomi olisi voittanut kaverin, joka on hävinnyt kaikki aikaisemmatkin "tosimatsinsa" ja useimmat 10-0 marginaalilla. Taaskaan voittoa ei noteeraa kukaan.

No - minä lähestynkin ammattinyrkkeilyä globaalina lajina ja minulle ottelun tärkeys/merkittävyys/kiinnostavuus perustuu lähinnä siihen, että onko ottelulla ja sen tuloksella edes vähäistä merkitystä yleisessä lajiskenessä. Sen sijaan puhtaasti kotimaahan rajoittuva paikallisintressi on minulle suunnilleen turhaa ja samantekevää. Minä en ole kiinnostunut tekemään "suomalaista ammattinyrkkeilyä" - minä toivon pystyväni tekemään "suomalaisesta ammattinyrkkeilystä kansainvälisesti noteeratun toimijan". Tässä katsantokulmassa Kekäläinen-Silvennoinen -parissa ei olisi mitään järkeä.

Eli allekirjoittanut näkisi, kiinnostuisi ja haluaisi tehdä PALJON MIELUUMMIN esimerkiksi

Henri Kekäläinen vs Reece Cartwright tai Patrick Wojcicki Kakkoset. Niissä olisi panoksena EBU-listapaikat ja ennenkaikkea koetuksella se, että onko Kekäläinen oikeasti kehittynyt noista tappiopäivistä vai ei.

Tomi Silvennoinen vs Ryan Kelly/Michael McGurk/Dean Richardson tai vastaava (katsokaa BoxRecistä keitä ovat). Eli 10 erää Youth-tittelistä ja kehävertailuun oman ikäluokan brittiprospektien kanssa. Taas tulisi oikeaa vertailupohjaa siihen että missä Tomi oikeasti liikkuu kevyen keskisarjan kansainvälisten up-n-comerien viiteryhmässä...

Mutta en minä väitä olevani tässä asiassa oikeassa tai vastapuolen olevan suppeakatseinen, periferinen jne.

Olipa vaan pirun sopiva kohta tuoda esiin kuinka erilainen käsitys ihmisillä voi olla siitä, mikä on tavoiteltava tulevaisuus suomiammattinyrkkeilylle. Jotkut peilaavat haaveensa Halme-ilmiöön - minä mieluummin vaikka Pallen tallin kulta-aikoihin Tanskassa.
Itselleni "Halme-ilmiö" on paljon läheisempi ja lämpimämpi kuin esim. Pallen tallin kulta-ajat Tanskassa. Lisäksi olen noin 10v enemmän tai vähemmän järjestänyt tapahtumia ja kantanut niissä enemmän tai vähemmän talousvastuita, joten olen ehkä kiinnostuneempi ajattelemaan/tekemään "suomalaista ammattinyrkkeilyä" kuin ajattelemaan/tekemään "suomalaisesta ammattinyrkkeilystä kansainvälisesti noteeratun toimijan", sillä jälkimmäiseen omat (taloudelliset)rahkeeni eivät ole missään vaiheessa olleet lähelläkään riittää.

Tällöin omasta ajatusmaailmastani tuo Kekäläinen-Silvennoinen olisi huomattavasti luontaisempi valinta kuin Seldonin mainitsemat muut vaihtoehdot. Kemissä Kekäläisellä saattaa olla sellainen media-arvo, että saattaisi saada riittävästi paikallismediassa läpi Cartwrightin tai Wojcickin, että tapahtuma myisi myös vastustajanimellä/-asetelmalla, mutta Silvennoisen kohdalla on vaikea nähdä, että media ottaisi Kellyä/McGurkia/Richardsonia omakseen niin, että saliin tulisi heidän vuokseen satoja katsojia. SM-ottelustatuksella ehkä onnistuisi?

Alussa esittämäsi perustelu (jos Kekäläinen voittaisi/jos Silvennoinen voittaisi) on myös mielestäni ontuva, sillä jos otetaan esimerkkinä Räsänen-Lester -ottelu, joka minun silmissäni oli Kulttuuritalon huhtikuisen illan oikea pääottelu, niin siinä kummallakaan ei ollut "mitään" voitettavaa; Lester oli hävinnyt ainoan tosiottelunsa ja Räsänen samoin (Räsäsen kohdalla Ajetovic ja Talarek ei voi sinun perustelusi perusteella / numerollisesti pitää merkittävinä voittoina rekordien perusteella, vaikka oikeasti olivatkin hyviä meriittejä).

Mutta kuten moneen asiaan pätee; joku tykkää äidistä, joku tyttärestä ja joku molemmista; omaan mieleeni suomalaisessa ammattinyrkkeilyssä sopii hyvin tasaväkiset suomalaisten väliset kohtaamiset.
1 x
seldon71
Prospect
Prospect

29.10.2018 00:39

Tiedän että olemme tästä eri mieltä. Eikä tarkoitukseni ollut ryhtyä juupas-eipäs -leikkiin lainkaan...

Teki vaan mieli sopivassa tilanteessa tuoda esiin se, että tavoitteet ja toivetilat eivät ole kaikille meistä samanmittaisia ja yhtäläisiä...

Samaten olen ollut monesti havaitsevinani, että matchmakerina minulla ja sinulla on sellainen ero, että sinulle on suhteellisesti tärkeämpää (ja onnistumistasi työssäsi mittaat) se, kuinka ETUKÄTEISkiinnostavia ottelupareja oletat aikaiseksi saaneesi.

Minä taas ilmeisesti arvotan omaa onnistumistani enemmän sillä, että koenko lopputuloksen (eli tarjotun kehäviihteen - voittajista viis) olleen "laatutyötä".

Eikä tässäkään asteikossa KUKAAN matchmaker voi asettua 100-0 kumpaankaan äärilaitaan. Different shades of gray - tottakai.

Ei liioin tuollakaan mittaristolla voi väittää toisen olevan väärässä ja toisen oikeassa. Painotus vaan erilainen.
0 x
seldon71
Prospect
Prospect

29.10.2018 00:43

Markus kirjoitti:

Itselleni "Halme-ilmiö" on paljon läheisempi ja lämpimämpi kuin esim. Pallen tallin kulta-ajat Tanskassa.
Minulle "Halme-ilmiö" edustaa suomalaisen ammattinyrkkeilyhistorian surullisinta alennustilaa ja Pallen kulta-aikoja matkustin tarkoituksellisesti paikanpäällekin katsomaan.
0 x
seldon71
Prospect
Prospect

29.10.2018 05:33

seldon71 kirjoitti:
29.10.2018 00:43
Markus kirjoitti:

Itselleni "Halme-ilmiö" on paljon läheisempi ja lämpimämpi kuin esim. Pallen tallin kulta-ajat Tanskassa.
Minulle "Halme-ilmiö" edustaa suomalaisen ammattinyrkkeilyhistorian surullisinta alennustilaa ja Pallen kulta-aikoja matkustin tarkoituksellisesti paikanpäällekin katsomaan.
Eipä tullut uni silmään kun mietin että ei tullut asia ihan oikealla tavalla esitetyksi... Alennustila-termi ei varsinaisesti nimittäin liity Halme-ilmiöön itseensä (josta olisi voitu rakentaa lajille positiivinenkin juttu), vaan ammattinyrkkeilymme kokonaisilmeeseen noina vuosina.

Mennäänpäs pitkän esityksen kautta...

Ammattinyrkkeilyillan katsojana minulle on ensisijaisen tärkeää se, että saan nähdä nautinnollisia (lue jännittäviä, tasaisia, vauhdikkaita, riittävän perustasokkaita ja vielä oikeaan, rehelliseen lopputulokseen päättyviä) kehäkamppailuja. Ei minulle ole merkitystä minkänimisiä, -värisiä, -painoisia, -maisia jne. ottelijoita niissä matseissa esiintyy. Minähän olen katsomassa NYRKKEILYÄ, en NYRKKEILIJÖITÄ.

No, tässä suhteessa olen elänyt onnekkaan elämän ja saanut hienoja paikanpäällä koettuja nyrkkeilyelämyksiä esim. tällaisista otteluista :

Allan Vester vs George Scott ja Athanas Nzau vs Spend Abazi 1 (Århus, Tanska 23.2.2001)
Carlos Baldomir vs Hasan Al 1 + Evans Ashira vs Fredrik Alvarez + Luis Ernesto Jose vs Tommi Schmidt (Bröndby, Tanska 16.6.2001)
Francesco Pianeta vs Miyan Solomons (Zwickau, Saksa 23.6.2007)
Denis Shafikov vs Brunet Zamora 1 (Pietari, Venäjä 29.10.2010)
Jackson Osei Bonsu vs Giorgi Ungiadze (Gent, Belgia 30.9.2011)
Travis Dickinson vs Paul David (Aberdeen, Skotlanti 25.2.2012)
James Degale vs Hadillah Mohoumadi (Greenhithe, Englanti 13.10.2012)
David Makaradze vs Hassan Ait Bassou + Tarik Madni vs Barry Groenteman (Amsterdam 15.10.2012)
Hadillah Mohoumadi vs Pawel Glazewski (Ostroda, Puola 29.6.2013)
Craig Evans vs Thomas Stalker 1 (Manchester, Englanti 10.10.2015)
Sam Matkin vs Adam Little (Liverpool, Englanti 5.3.2016)
Hermann Umande vs Herve Ketonu (Pariisi, Ranska 30.3.2018)
Kiril Samadurau vs Igor Terentyev (Pietari, Venäjä 8.9.2018)

Nämä siis vain esimerkkeinä otteluista Suomen ulkopuolella ilman suomalaisedustusta, joita muistelee lämmöllä ja tarkoilla mielikuvilla edelleen tänä päivänä.

Kun nyrkkeilyottelu on HYVÄ, niin minulle on yhdentekevää keitä siellä kehässä on!!!

Ja se miksi kutsuin Halme-ilmiön aikakautta alennustilaksi oli sitten kyseisten iltojen nyrkkeilyllisen annin täydellinen olemattomuus!!!

Suomessa minun seuraamisaikanani (30 vuotta) käydyissä ammattinyrkkeilyilloissa olen tasan kahdesti kokenut olleeni täydellinen ***** maksaessani pääsylipun ja saadessani illantäydeltä silkkaa sontaa. Tämä huomio koskee siis kyseisten tapahtumien kokonaistarjontaa!

Nämä kerrat olivat
http://boxrec.com/en/event/45464 (Halme vs Järvinen II)
http://boxrec.com/en/event/49787 (Team Vihannespörssi beating Eastern European rubbish bin leftovers)

Kyseisistä kahdesta illasta ei löytynyt mitään edes auttavan kelvollista nyrkkeilyelämystä. Poistuessa oli molemmilla kerroilla se olo, että moisesta en koskaan uudelleen lippua maksa.

No toki tämä oli vielä huonompi (http://boxrec.com/en/event/21842), mutta siellä olin sentään kärsimässä Jaakko Helmisen kutsuvieraskiintiössä. Ilmaishuveja arvosteltakoon eri kriteerein...

Mutta tuo selittäkööt sitä miten minä koen matchmakingin onnistumista mitattavan. Ei niinkään sillä, että saadaanko kiinnostus heräämään etukäteen...

...vaan sillä, että poistutaanko paikalta tyytyväisenä ja lisätarjontaa janoavana.

Ja jottei jäisi sitä käsitystä että vain Suomessa on ollut paskoja ammattilaisiltoja...

...niin kyllähän esim. Mick Hennessy tarjoili oikein korkean silinterillisen sitä itseään (mestaruusottelut poislukien) vaikkapa täällä : http://boxrec.com/en/event/653896

Ihan pienimpiä konikapinoita, joissa 1-3 ottelua en jaksa lähteä ruotimaan. Niiden osalta odotusarvokin on olematon.

Enkä myöskään halua kiillottaa omaa kilpeäni historiallisen tahrattoman erinomaisena matchmakerina. Olihan esimerkiksi Tampereen tuplaSM-illan undercard ihan sitä itseään pihan perältä (http://boxrec.com/en/event/587593). Samoin Baronalla Tatli vs. Lora -kortti jälleen pääottelu poislukien (http://boxrec.com/en/event/664785).

Mutta se menneistä - katse tulevaan...

Pari päivää sitten Markus Lammi julkaisi seuraavan twiitin :

2.2.2019 on sellainen päivämäärä, mikä kannattaa ammattinyrkkeilyfanien pistää ylös. Harvoin on Suomessa kaksi tapahtumaa samana päivänä ja tuolloin isketään niin Vantaalla kuin Joensuussa. Vantaan ottelukortti on jo nyt kehuttava ;)

Omakehu ei tässä kohdassa haise pahalle vaikka aika selkeää onkin :D . Toki jo julkaistut ottelut ja myös saamani tiedot vielä salassa olevista matseista antavat aihetta jonkunlaiseen tyytyväisyyteen ottelujärjestäjän osalta. Kysymyksessä on eittämättä kansallisesti kiinnostavat ja etukäteiskeskustelua/-aprikointia herättävät otteluparit. Voittajiakaan ei ole kovin helppo etukäteen (yhdestäkään tietämästäni parista) nimetä.

Tämä kaikki on todellakin kehumisen arvoista!!!

Silti potentiaalisena (todennäköisenä / liki varmana) tapahtuman katsojana esitän pienen varauman tapahtuman ottelukortin erinomaisuudelle... En nimittäin henkilökohtaisesti etukäteen usko tai odota yhdenkään otteluista loppujen lopuksi muodostuvan kovinkaan suurenmoiseksi nyrkkeilyspektaakkeliksi. Vai mikä Vantaan otteluista olisi se, jota katsoisi innokkaasti myös ei-suomalainen nyrkkeilyn ystävä jolle nimet Enbom/Kärkkäinen/Mentsikainen jne, eivät sano mitään???

Eli itse kaipaisin iltojen rakentamisessa enemmän lopputulemaan kuin ennakkoasetelmaan keskittymistä.

Ei esim. Kekäläinen-Velikovskyi tai Putkonen-Khalladi juuri kenellekään katsojalle etukäteen mitään merkinnyt. Mutta paikalletulleiden verisuonet ne kyllä saivat sykkimään. Sekin on minusta tärkeää.

Näkemisen arvoinen tapahtuma Vantaalle on varmasti tulossa. Onko sen sisällössä klassikko-otteluiden ja trillerien aineksia? En oikein usko - toivotaan iloista yllätystä!
2 x
Makke
Brawler

29.10.2018 07:42

Rehellisesti sanottuna en miettinyt miten mahdollisen Kekäläinen-Silvennoinen ottelun lopputulos vaikuttaisi kummankaan ottelijan uraan, vaikka managerina usein mietin juuri tätä tulevaisuutta ja joskus jopa liikaa painottaen. Mietin tätä paria puhtaasti otteluna, jonka uskoisin olevan hyvä ottelupari. Näin miehet Helsingin kehässä peräkkäin ja siitä tämä kaikki siis lähti. Yön yli nukuttuani, ja luettuani muutaman ihmisen argumentit puolesta ja vastaan, olen vakuuttuneempi em. ottelun hienoudesta. Uskon, että näkisimme kovan ottelun, jossa kumpikaan ei antaisi tuumaakaan periksi. Kekäläisellä ulottovuusero ja osuessaan tuhovoima kova. Silvennoinen on nuoresta iästä huolimatta kylmähermoinen ja hyvän silmän omaava ammattilainen. Molemmat ottavat turhia koppeja, mutta kukapa meistä ei ottaisi :wink: .

Olkaa nyt joku muukin jotain mieltä.
1 x
seldon71
Prospect
Prospect

29.10.2018 08:10

Makken analyysiin voin ottelijakuvausten osalta kyllä yhtyä.

Mutta vielä sellaisen vasta-argumentin tuon esiin että tällä hetkellä taitaa Silvennoinen päästä kepoisemmin kevyeen keskisarjaan (69,9 kg) kuin Henkka täyteen keskisarjaan (72,6 kg). Kokoeroa siis on. Joo - kyllähän Tomi varmaan bulkkaisi otteluun valmistautuessaan marginaalin pienemmäksi eli ei siinä olisi otteluhetkellä täyttä painoluokkaa välissä. Jep.

Mutta sen bulkkauksen kokisinkin olevan Silvennoisen kohdalla tosi iso virhe. Nimittäin FIKSUSTI ja TOIMIVASTI kerättyä lisämassaa on pirun vaikea enää uudelleen pudottaa. En ole ollenkaan luottavainen että Tomin raameilla oltaisiin yhtä potentiaalinen lupaus ja nousija keskisarjalaisena kuin kevyessä keskisarjassa.

Eli tuloksesta riippumatta näkisin ottelun myös tässä suhteessa pitkässä juoksussa Silvennoisen nyrkkeilypotentiaalin kannalta vahingolliseksi. Ainakin jos uratavoitteet ovat Suomen kuvioita laajemmissa sfääreissä...
0 x
pOKE
Prospect
Prospect

29.10.2018 11:12

Makke kirjoitti:
29.10.2018 07:42

Olkaa nyt joku muukin jotain mieltä.
Olhaan, olhaan!

Näin katsojan kannalta miltei aina suomalaisten välinen näytäytyy etukäteen mielenkiintoisemmalta kuin ulkomaalaisen tuntemattoman kohtaaminen.

Muistikuvien kautta esim. etukäteen odotin enemmän Silvennoinen vs Keita -matsia kuin vaikkapa tuota Seldonin mainitsemaa Kekäläinen-Velikovski -matsia....ja näin ollen olin valmis etukäteen maksamaan mieluummin tuosta suomalaisten välisestä matsista kuin Kekäläisen muistaakseni nk. vaihtomiehenä tuuraamaan tilattua Velikovskia vastaan.....varmaan jatkossakin se menee etukäteen näin, eli äijät mitkä jotenkin tiedät etukäteen yksinkertaisesti kiinnostavat enemmän.

No jälkikäteen muisteltuna noita matseja ... Silvennoinen vs Keita oli kaikin puolin katsottava ja viihdyttävä matsi, mutta Kekäläinen vs Velikovski sen sijaan puhdasta ilotulitusta ja rumputulta, joka mieleen hiton vauhdikkaana ja hurjana matsina (sen illan hienoin matsi, toinen oli Räsänen-Lester, josta ei myöskään draamaa ja show-muistoja jäänyt puuttumaan).

Silvennoinen vs Kekäläinen? Ensi ajatteluna päälle tulee miete miksi Silvennoinen ottelisi noin paljon isomman kanssa ....Kekäläinen varmaan voittaisi samalla tavoin kuin viimeisessä amatöörien SM-skaboissa Kehäkarhujen Hirvosen, eli puhtaasti hakkaamalla nuoremman ja fyysisesti heikomman keskeytykseen, eli voimalla runttaamalla.

Pystyisikö Silvennoinen "velikovski-maiseen" nyrkkeilynäytökseen? Tod.näk. ei.

Tällä ajatuksen ja muistojen virralla funtsittuna toi olisi kyllä mielenkiintoinen matsi, jonka katsomisesta olisin katsojana valmis maksamaan rahaa.

Notta näin.
1 x
49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch
King Kostya
Brawler

29.10.2018 12:08

Itse paikalla olleena...

Tapahtumapaikka oli erittäin viihtyisä, lämminhenkinen ja hyvällä tavalla poikkeuksellinen. Käytännöllisyys taas tuntui ainakin itselleni hieman hankalalle.

Muutamia huomioita. C -katsomosta ei nähnyt kunnolla otteluita. Seisomakatsomoihin voisi tuoda muutamia pöytiä lisää. Amatööriotteluiden mukana olo ei ollut tiedossa. Sain tiketin sivuilta käsityksen, että ottelut alkavat 19.00 ja ne ovat ammattilaisotteluita. Älkää ymmärtäkö väärin, amatööriottelut olivat erinomaisia. Varsinkin kaksi ensimmäistä. Tunnin tauko taisi tulla kaikille yllätyksenä.

Yleinen "ongelma" suomalaisissa ammattilaisilloissa on kehäkuulutukset. Minua (ei varmaan kaikkia) häiritsee se, ettei niitä hoideta "aina kaavan" mukaan. Varsinkaan pistetuomioon päättyneiden otteluiden tuomion julistuksia. Kehäkuuluttajien kanssa voitaisiin etukäteen käydä läpi miten tulokset "ammattimaisesti" julistetaan. Esimerkiksi pistekortit olisi kiva kuulla.

Kaikki nämä kuitenkin pieniä huomioita. Ilta oli isossa kuvassa onnistunut.

Hirvikangas - Remmer

Mielestäni erittäin viihdyttävä ottelu. Iskuja vaihdettiin molemmin puolin, mutta Tipi keräsi selkeästi paremmat osumat. Seisomapaikalta pisteytettynä 39-37 Hirvikankaalle.

Kekäläinen - Martirosyan

Hyvä matsi niin kauan kuin sitä kesti. Ensimmäisessä erässä Henkka oli vähän ongelmissa. Martirosyan oli selkeästi listaansa parempi nyrkkeilijä. Käsittääkseni perheessä kuitenkin kova nyrkkeilytausta (velipoika Gennady). Toisessa erässä Kekäläinen paransi, ei kaatunut enää oikeaa suoraansa ja se alkoi osua. Keskeytys ehkä hieman hätäinen, mutta erätapahtumien perusteella vääjäämätön.

Lester - Aduashvili

Hurja tasoero taidossa, fysiikassa ja oikeastaan aivan kaikessa. Dayron olisi voinut päättää ottelun juuri silloin kun halusi. Huono matsi epätasaisuuden vuoksi, mutta vika ei ole Lesterin.

Silvennoinen - Gviniashvili

Illan selvästi ennakolta mielenkiintoisin matsi joka osoittautui myös sellaiseksi. Lisäksi illan viihdyttävin ottelu. Gviniashvili haastoi rohkeasti Silvennoista joka osoitti kehittyneensä etenkin nyrkkeilyälyllisesti. Hyvä testi Tomille. Joutui neljännessä erässä hieman vaikeuksiin, mutta klaarasi ongelmat tyylillä ja nyrkkeili loppuun asti hyvin. Selvä voitto hyvän esityksen päätteeksi!

PS. Samaa mieltä siitä, että mielestäni Kekäläinen - Silvennoinen ei ole kovin järkevä ottelu. Mieluusti itse näen otteluita joissa suurin mielenkiinto ei kohdistu siihen (ennakkospekulaationa) kumpi voittaa vaan siihen, että ottelu on laadultaan riittävän kova. Matsi ei palvelisi kumpaakaan.

Laine - Horokhovets

Pelokas Horokhovets juoksi karkuun. Ottelusta ei jäänyt kerrottavaa. Lähdin ensimmäisen erän jälkeen ovelle odottelemaan jotta olisin ensimmäisten joukossa narikassa välttääkseni ruuhkan.

Yhteenvetona,

erilainen, mielenkiintoinen ja viihdyttävä tapahtuma! Pieniä yksityiskohtia voi aina parantaa. Mieleen jäi erityisesti hyvät amatööriottelut sekä Silvennoisen hyvä matsi. Tuollaiset ottelut ovat niitä mitä Suomi-nyrkkeily kaipaa. Ennakkohypellä varustetut ottelut joiden sisältöarvo on niin ja näin eivät missään nimessä ole niin arvokkaita.
0 x
And I have seen the healing hand of God
Reaching out and mending broken hearts
Taste and see the fullness of His peace
And hold on to what's being held out
The healing hand of God
Kallehelenius911
Brawler

29.10.2018 15:49

En oikein ymmärrä Miksi Silvennoinen pitäisi otella sarjassa ylempää olevaa Kekäläistä vastaan kun Eklund on samassa painoluokassa.

Sehän on samaa kuin laitettaisiin Tatli vs Silvennoinen keskenään.
Toisaalta Tomi voittaisi molemmat....
0 x
Vastaa Viestiin