JOUTSENIA!

Foorumi missä keskustellaan kukista yms. nyrkkeilyyn liittymättömistä asioista
Mosku
Contender
Contender

07.05.2020 21:16

Olin tänään merellä,lähin Nikuvikenistä ja pari min lähdöstä näin meren rannalla samassa sakissa yli 20 JOUTSENTA!!! Siis ihan totta.Uskomaton näky.Eläissäni olen nähny usein niitä mutten kahta enempää yhtaikaa.
0 x
MOSKU
pOKE
Prospect
Prospect

08.05.2020 09:43

Kämpän lähellä noin 150 metrin päässä olevalla lammella pesii sekä joutsen- että kurkipariskunta. Yhtenä aamuna näin kuinka kurki hätisti liian lähelle tulleet joutsenet...se hyökkää pää matalalla ikäänkuin nokkaa keihäänä käyttäen...tuli joutsenille lähtö.

Viime vuonna näin kun kettu yritti kurjen pesälle, sen kurki hätisti levittämällä siipiään ja kiljumalla, olemalla mahdollisimman isona...kyllä kettu lähti.

Ite kun olen kolunnut Tuusulanjärven rantamaisemia kohta 50 vuotta, niin linnustossa on tapahtunut valtava muutos. Kurkia, joutsenia, hanhia, haikaroita ja viime vuonna jopa merikotka-pari. ... jotenkin ympäristön pilaantuminen ei kyllä ole näkynyt meillä päin. Järven vesikin on paljon parempaa kuin 70-luvulla.
0 x
49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch
Leifhackman
Champion
Champion

14.05.2020 19:56

pOKE kirjoitti:
08.05.2020 09:43
Kämpän lähellä noin 150 metrin päässä olevalla lammella pesii sekä joutsen- että kurkipariskunta. Yhtenä aamuna näin kuinka kurki hätisti liian lähelle tulleet joutsenet...se hyökkää pää matalalla ikäänkuin nokkaa keihäänä käyttäen...tuli joutsenille lähtö.

Viime vuonna näin kun kettu yritti kurjen pesälle, sen kurki hätisti levittämällä siipiään ja kiljumalla, olemalla mahdollisimman isona...kyllä kettu lähti.

Ite kun olen kolunnut Tuusulanjärven rantamaisemia kohta 50 vuotta, niin linnustossa on tapahtunut valtava muutos. Kurkia, joutsenia, hanhia, haikaroita ja viime vuonna jopa merikotka-pari. ... jotenkin ympäristön pilaantuminen ei kyllä ole näkynyt meillä päin. Järven vesikin on paljon parempaa kuin 70-luvulla.
Eipähän noita monia lintuja enää hävitetä sillä vimmalla millä vielä 60-70-luvulla. Isäukkokin alko haikailemaan haulikkoa kun kanahaukka kiljasi kerran tai pari, vaikkei kanoja eikä muitakaan elukoita ollu mitä se ois voinu edes teoriassa verottaa. Samaten aina vainosi kettuja. Kai se oli jostain menneiltä ajoilta jäänyt päälle ja opetettu. Mökillä syötti sorsia ja sitten piti lähteä muualle sorsametälle. Vaikka siitä ois oman laiturin päästä saanu varmaan aina yhellä laakilla viis hyvin syötettyä pullukkaa kun vähän etempää ois sohauttanu ilman supistajia. Joutseniakin on vissiin jossain vaiheessa ammuttu suurella innolla ihan syötäväksi ja sen takia niitä ei aikoihin ollukaan. Johan ne haikailee laulujoutsenen saamista riistalinnuksikin, kuulemma tekevät pelloilla vahinkoja. Sama kaikenmaailman kotkien kanssa, niitten pesiäkin hävitettiin jossain vaiheessa melkosella vimmalla. Ja äjiät kirosivat Saimaan norppiakin, kun tekivät kalaverkkoihin reikiä. Onhan noissa monissa tommosissa asioissa asenteet ja toiminta muuttunut kovasti, ja varmaan sekin alkaa tuottaa tulosta.

Entinen työkaveri on aika paatunut lintuharrastaja, puheli että varpusten ja kottaraisten määrätkin on vähentyneet ihan murto-osiin siitä mitä niitä vielä oli 70- ja 80-luvulla. Tosin tuostakin on kohta kymmenen vuotta kun puheltiin, että voihan se olla että ovat jo alkaneet määrät kasvaakin. Vaan empä muista millon oisin kumpaakaan nähnyt.
0 x
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Mosku
Contender
Contender

24.05.2020 15:56

Eilen tapahtu upea juttu.olin veneilemässä kaveriporukalla,Porvoon lähellä oli pieni saari minne mentiin grillaamaan.Me valittiin paikka mihin tehdään nuotio ja ykskaks hoksattiin että 3 m päässä meistä mihin asetuttiin istu joutsen pesässään!Oltiin ihan että mitä ihmettä...Kaveri lähesty joutsenta ja metrin päähän päästyään joutsen nousi pystyyn,levitti siipensä ja pesästä paljastu monta munaa.
0 x
MOSKU
pOKE
Prospect
Prospect

24.05.2020 21:09

Meidän lammella joutsenet ovat jo saaneet poikasia, 6 kpl. Molemmat niitä vahvivat. Hienoa seurata.
0 x
49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch
Leifhackman
Champion
Champion

31.05.2020 21:51

Joku aika sitten vielä tässä lähistöllä oli laulusta päätellen niitä uhanalaisia kottaraisia vaikka kuinka paljon. Kyllä muuten ovat hyvä laulamaan. Yhden näinkin.

Joutsenia on muutama kesä sittenn pesinyt tuossa lähistöllä olevalla lammella. VIime- ja tänä kesänä siinä pyöri joutsenpariskunta, ja tänä kesänäkin on kuulemma nähnty, minä näin vain kerran yhden yksinäisen. Aiemmin keväällä näin kun kettu juoksi lammen poikki jäätä myöden. Lisäksi semmonen homma, että aiemmin se joutsenten pesä oli semmoisella "turvesaaripläntillä" mikä oli vetten ympäröimä. Vesi on nyt paljon alempana ja sinne on maayhteys, joten mahdollista kai sekin on että kettunen on käynyt hotkasemassa joutsenen muant poskeensa ja joutsenet v|ttuuntuivat siinä määrin, etteivät jääneet enää hoodeille sen enempää pyörimään.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

08.06.2020 17:25

Kuva
0 x
JeanKulmala
New Kid on the Block

14.09.2020 11:49

Leifhackman kirjoitti:
Joku aika sitten vielä tässä lähistöllä oli laulusta päätellen niitä uhanalaisia kottaraisia vaikka kuinka paljon. Kyllä muuten ovat hyvä laulamaan. Yhden näinkin.

Joutsenia on muutama kesä sittenn pesinyt tuossa lähistöllä olevalla lammella. VIime- ja tänä kesänä siinä pyöri joutsenpariskunta, ja tänä kesänäkin on kuulemma nähnty, minä näin vain kerran yhden yksinäisen. Aiemmin keväällä näin kun kettu juoksi lammen poikki jäätä myöden. Lisäksi semmonen homma, että aiemmin se joutsenten pesä oli semmoisella "turvesaaripläntillä" mikä oli vetten ympäröimä. Vesi on nyt paljon alempana ja sinne on maayhteys, joten mahdollista kai sekin on että kettunen on käynyt hotkasemassa joutsenen muant poskeensa ja joutsenet v|ttuuntuivat siinä määrin, etteivät jääneet enää hoodeille sen enempää pyörimään.
Erittäin kauniit eläimet. Joutsenet ovat puhtauden symboli, ja olen varma, että ne tuovat onnea kaikille, jotka katsovat niitä.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

14.09.2020 12:17

Tupla
Viimeksi muokannut Leifhackman, 14.09.2020 12:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

14.09.2020 12:19

JeanKulmala kirjoitti:
14.09.2020 11:49
Leifhackman kirjoitti:

Erittäin kauniit eläimet. Joutsenet ovat puhtauden symboli, ja olen varma, että ne tuovat onnea kaikille, jotka katsovat niitä.
VHB tai joku muu Narcware-jeppe tullut käymään?

Toimiiko sulla se pleikka-boxing? Mä en pääse enää PS3:n Fight Night Championilla sinne PSN-palvleimelle enkä oo enää päässy pelaamaan. Eivät kuulemma enää korjaa, ainut ratkaisu ostaa PS4. Pitää oottaa hintojen laskua tai lotto- tai kunnon pokerivoittoja niin vois ostaa semmosen.
0 x
Leifhackman
Champion
Champion

14.09.2020 12:20

Tripla
0 x
jahee
Contender
Contender

14.09.2020 18:20

Leifhackman kirjoitti:
14.09.2020 12:19
VHB tai joku muu Narcware-jeppe tullut käymään?
Kävi sama mielessä, mutta annetaan kaverille mahdollisuus kunnon kristittyjen tapaan.
0 x
Vastaa Viestiin