Moskun seikkailut Gambiassa
Bundaw yllätti mut täysin tällä reissulla,mä kun en oo koskaan jeesannu häntä eurollakaan nimittäin.No,hän sai kuulla ,Gambiassa kun mikään ei pysy salassa,kaikki tietää missä liikun siellä ja kenen,keiden kanssa...Hän sai kuulla miten autoin uutta neitiäni...Sain kuulla että Bundaw haluu tavata tai puhua kanssani...Hän sai nroni ja eräänä päivänä hän soitti..Olin varma että hän on vihanen ku autoin uutta neitiäni mutta häntä en koskaan 3v aikana...No hän soitti mulle...Olin todella yllättyny ku hän onnitteli minua toivoen kaikkea hyvää elämääni...Ei mitään negatiivista.
MOSKU
Niin,kuten aina kävelin siellä päivittäin hiekkateitä 5-10km,nyt Fatou käveli mukanani koska tykkää myös kävellä,paikallis"busseilla" eli hiaceilla joihin mahtuu 15 henkeä kuljettiin myös päivittäin.Niillä matkustelu on halpaa,10-20 centillä pääsee 5-10km.Myös Senegambiassa olin usein Fatoun kans,hän on asunu Gambiassa 7v muttei ollu koskaan käyny siellä,sen vuoksi me siellä vietettiin paljon aikaa. Senegambiassa jos liikut yksin nainen saa samantien prostituoidun leiman.Se oli taas hauskaa ku huomas selvästi naisensa esittelevän Eurooppalaista miestään...Negatiivinen puoli siinä että siellä naisella on valkonen mies...Monet naiseni kaverit soittaa rahaa,lainaa pyytäen...Myös kateutta näkee jonkin verran...Mä törmäsin yhteen naiseen heti alussa ennenku ennenku löysin Fatoun,no hänhän sai tietää meistä,oli kuulemma pettynyt ku olin luvannu ruveta olemaan hänen kanssaan...En tosin muista mutta voi pitää paikkansa.Sain myös kuulla miksi valkoset miehet kiinnostaa sikäläisiä neitoja,se kuulemma ei ole pelkästään raha,tottakai sillä merkitystä on mutta valkoset on kilttejä ja kaikin tavoin parempia miehiä mitä sikäläiset on.Melkonen yllätys oli myös tavata monia Eurooppalaisvastaisia,ei siellä inhota muita ku Brittejä mutta kuten Fatou,hän ei halua jättää kotimaitaan Gambiaa ja Guinea-Bissauta......
MOSKU
Tuktukit,niitä oli nyt joka paikassa,ennen en muista nähneeni niitä.Pieni pettymys oli huomata useiden olevan kiinni luureissaan,mun ja kaverin naiset,ne tölläs aina ku ehtivät luuriaan joista kattelivat Nigerialaisia sarjoja joiden taso on aivan uskomatonta sontaa...
MOSKU
Seuraavan 6kk aikana lupasin auttaa neitiäni jos vaan kykenen.Kerto tulevan nyt hyvin toimeen vaatekankaita ja vaatteita myymällä.Hän haaveili uudesta isosta sohvasta mihin hällä ei rahat riitä.Sen lupasin hoitaa hänelle ennen kesää,Fatou tuli siitä ikionnelliseksi.Sohva maksaa n.300e.Ruokajutut lomalla:Me ei tehty yhtään mitään kotonamme,aamuisin käveltiin jonnekin kojulle ja ostettiin aina 40cm pitkä sämpylä minkä sisään tuli papuja,sipulia,paistettu kananmuna ja äkäsiä mausteita,sen hinta oli hieman alle euron vaan.Siinä kolmen aikaan syötiin aina joko kanaa tai naudanlihaa riisillä tai spagetilla,iltaysin kieppeillä sama juttu.Lounas ,illallinen myös euron,hieman alle tai yli.
MOSKU
Ku siellä liikkuu ja elää arkea naisen kans,ne tekee kaiken mahdollisen miehen eteen...Ne ..malauta putsaa sormen kynnet,tutkii jokikisen vaatteen että ne ovat varmasti tahrattomat ku lähetään kylille.Niin,11v meni ennenku mua kutsuttiin taas nimellä .BOSSMAN...Tiesin että voin lähteä koska vaan Senegambiaan hauskanpitoon,muttei mulla kiinnostanu yhtään lähteä hörhöileen sinne yksin.Paikallisten alkoholinkäyttö tuli taas yllätyksenä,ne kiskoo olutta ja 2,5dl ginipulloja aivan älyttömästi,ihmetytti koska maassa islaminuskoisia on jotain 90prosenttia kansasta.Mun ja kaverin naiset oli aivan ihmeissään juomatavoistamme,pitivät käsittämättömänä määränä jos juotiin illan aikana 5 kpl 0.5l tölkkiä...
MOSKU
Ihmisillä on nykyään rahaa käytössä selvästi enemmän ku ennen,palkat on noussu moninkertaisesti,meille ei kukaan koskaan ennemmin ole esim. tarjonnu juomia siellä,nyt meille tarjottiin oluet monet kerrat.Siellä elelee monet tekemättä mitään kun ovat löytäneet rahottajan Euroopasta,Alex,olen tuntenu hänet vuosia,hän kuten monet muutkin pyörii aamusta iltaan enemmän tai vähemmän hönössä koska heidän naiset lähettävät miehelleen rahaa...
MOSKU
Se paikallisbusseilla reissaaminen on todella kokemisen arvoista.Max 15 henkeä kyydissä,kuski ajaa,matkan hinnan kerää edessä istuva kyydissä olevilta asiakkailta,hoitaa vastarahat muitta mutkitta siinä sekamelskassa,hiace pysähtelee ihan miten sattuu ja ottaa kyytiin ehkä vakipysäkeiltä vaikkei se siltä vaikuta,tuntuu että kuljettaja pysähtelee milloin mihinkin mistä asiakkaan vaan saa kyytiin...
MOSKU
Keltaisilla takseilla pääsee samaan hintaan kunhan sopii hinnan etukäteen, hiace takseja on siellä melko vähänjahee kirjoitti: ↑25.12.2016 22:44Vihreet on turistitakseja, ne ei kuljeta halvalla.Mosku kirjoitti:Samalla hinnalla?! NO EI TAKUULLA L K ULJETA SAMAAN HINTAAN KU LOCAL HIACE JA TAXI ON SE LOCAL,TURIST,VIRHEÄ TAI KELTANEN! EI TO-DEL-LA-KAAN.
Keltaiset kuljettaa jos siellä on joku jo kyydissä. Kuljin noilla n.10 kert Hiace bussien hinnalla. Kerran menin jopa yksin Senegambiasta Serrekundaan 8d hinnalla, tosin se on kyllä vaikeaa.
Mene tien varteen seisomaan ja kun ne tööttäävät ja siellä on jo joku niin silloin kerrot ikkunasta minin olet menossa ja sano hinta etukäteen, 99% suostuvat jos vain tiedät oikean hinnan ja taksi on siihen suuntaan menossa.
Kävele isolle tielle ja hyppää siinä Senegambiaan menevään mersuun 8d hinnalla ja pääset ainakin apinapuiston kohdalle sillä hinnalla. Tuurilla voit päästä jopa Sukutaan, tosin itse hyppäsin aina pois Senegambia Rd:n kohdalla, joten en tiedä mikä noiden vakireitti on siitä eteenpäin ja mikä on silloin hinta, tuskin kuitenkaan enemmän kuin 12d.
Tuktukit,henkilöautot ja hiacet,niillä kaikilla päästiin samaan hintaan.Me sahattiin eniten Bakotehin ja Sanchaban väliä koska Fatoun kämppä oli siellä ja hän pesi lähes päivittäin vaatteemme kotonaan käsin pyykkilauta apunaan... Bakotehin ja Senegambian väli,sitä sahattiin myös usein.
MOSKU
Kaverini,hän hankki uuden kämpän naiselleen Sukutaan,kolmion kk-vuokra on lähes 80e...sisävessalla ja suihkulla.Mä puolestani järkkäsin pienen kaksion, ulkovessalla ja suihkulla hintaan 25e kk.Akka ei napissu yhtään uudesta luukustaan vaan oli oikein tyytyväinen,tai sitte hän on ...vetin hyvä näytteleen onnellista...
MOSKU
Olutta pyytävien tai pientä apua tarvitsevien määrä on kasvanu MUTTA ku liikut siellä paikallisen kanssa kukaan ei tuu kinuamaan mitään.Mä jeesaan aina esim. raajarikkoja,vaikeesti vammautuneita ja oon lopettanu kaljaa kinuavien tukemisen täysin.Yhteisöllisyys,toisten ja heikompien auttaminen on siellä todella upea ja ihan selvä juttu,toista jeesataan jos voidaan,usein näkee paikallisissa ravintoloissa jonkun ostavan ison satsin ruokaa ja tämä ottaa jonkun tai joitain tuttuja samalle lautaselle.
MOSKU