Tälle hypetetylle "Loman kesyttäjälle" voisi avata oman topicin.
Onko mies kaiken hypetyksen arvoinen, vai puhkeaako kupla jos esim seuraavassa matsissa?
Teofimolla kunnon tekemisen meininki päällä, mies matsaa jo kolmisen viikon päästä puhdas listaista Masayoshi Nakatania (18-0-0) vastaan. Matsi on eliminaattori IBF-vyön mestaruus matsiin, jonka voittaja kohtaa Commey vs Beltran matsin voittajan, ja tuon matsin voittaja pääsee itse Lomachenkoa vastaan.
Masayoshi Nakatanin matseja en ole tainnut nähdä yhtään, mies on 180+ senttiä pitkä,eli melkoinen hujoppi tähän sarjaan. Täytyy tsekkailla miehen matseja / parhaat voitot ennakkoon, ja sitten arvioda onko miehellä tsäännsejä Teofimoa vastaan.
Teofimo on kova, mutta vielä mies ei ole vielä kuitenkaan ketään voittanut (miehen paras voitto Tatlista joka kakki housuunsa about ensimmäisen osuman jälkeen) Toivotaan että Nakatanilla on munaa (ja taitoa) haastaa Teofimo. Kertoimia en ole vielä tsekannut, mutta eiköhän super hypetetty Lopez ole ennakkoon suuri ennakkosuosikki.
Teofimo Lopez
Valvoja: WEBMASTER
Commey vs Beltran on tänään 28.6. Mielenkiintoinen sarja. Tatlilla hieman huonoa onneakin siinä mielessä, että kevytsarja on tällä hetkellä näin kovatasoinen. Loma on sarjan ehdoton valtias. Huonoja eivät ole haastajatkaan. Lopez kesytti Tatilin leikiten (mikä osoittaa miehen olevan luunkova). Nakatanilla ei mielestäni ole juurikaan mahdollisuuksia kaataa Lopezia 19.7; kun miehet kohtaavat. Lopezin eväät eivät taida riittää Lomaan, ainakaan vielä. Kolmekymppinen Loma kyllä väistyy jossain vaiheessa. Lopezilla voisi olla parin vuoden päästä realistiset mahdollisuudet kaataa Lomachenko.
Nakatanin kohdalla on aivan samanlainen asetelma kuin Tatlillakin Lopezia vastaan... Yhdessä (kahdessa) ratkaisevassa ominaisuudessa on NIIN suuri etu Teofimon puolella, että kaikki muut seikat muuttuvat merkityksettömiksi.
Tatlilta puuttui riittävä iskuvoima + kokemus ottaa vastaan oikeasti kovalyöntisen kundin pommeja. Kaikki muu taito/kyvyt olivat sen jälkeen epäolennaisia.
Nakatanilta puuttuu tarvittava nopeus (niin käsistä kuin jaloistakin). Ja siitä johtuen iskuvoima, hyvä etäisyyskontrolli, kohtuullisen vaarallinen takakäden suora jne. jne. ovat kaikki epäolennaisia.
Nopeuseron ansiosta Teofimo voi vapaasti valita koska lyödään ja koska ei. Nopeusedun johdosta Teofimo tulee myös osumaan ensin ja riittävän lujaa kun hän päättää iskuja vaihtaa.
Nakatanilla on Edisiä parempi mahdollisuus kääntää ottelu nappiosumalla. Se tarkoittaa kuitenkin jotain 3 prosentin tsänssiä jos Edisillä oli 1 prossa.
Tatlilta puuttui riittävä iskuvoima + kokemus ottaa vastaan oikeasti kovalyöntisen kundin pommeja. Kaikki muu taito/kyvyt olivat sen jälkeen epäolennaisia.
Nakatanilta puuttuu tarvittava nopeus (niin käsistä kuin jaloistakin). Ja siitä johtuen iskuvoima, hyvä etäisyyskontrolli, kohtuullisen vaarallinen takakäden suora jne. jne. ovat kaikki epäolennaisia.
Nopeuseron ansiosta Teofimo voi vapaasti valita koska lyödään ja koska ei. Nopeusedun johdosta Teofimo tulee myös osumaan ensin ja riittävän lujaa kun hän päättää iskuja vaihtaa.
Nakatanilla on Edisiä parempi mahdollisuus kääntää ottelu nappiosumalla. Se tarkoittaa kuitenkin jotain 3 prosentin tsänssiä jos Edisillä oli 1 prossa.
Nakatanin amatööripuolen 45voitosta 30 on tullut tyrmäyksellä (ammattilaisissa 18voitosta 12tyrmäyksellä).
Eittämättä suhteellisen kovakätinen ukko kyseessä tähän sarjaan.
Huomion arvoista myös että miehen 18matsista 12 on 12eräisiä ollut.Miehellä kokemusta näin pitkistä matseista hyvin(tosin 7 12 erän matsia on voittanut tyrmäyksellä ennen aikaisesti)
Kummallakaan ei häävi lista ole / ei voittoja edes suhteellisen kovista ukoista, Lopezin paras voitto heikosta Tatlista, ja Nakatani otti viime matsissaan parhaan voittonsa 4erän tymäyksellä Hurricane Futasta
Teofimo toki hoitanut näytöstyyliin lähes jokaisen pro-matsinsa, toki aika avonaista pommittamista...Erittäin nuori mies kuitenkin kyseessä(21), niin kehitys harppauksia odotettavissa kyllä matsi matsilta.Saa nähdä onko tässä paikka laittaa Nakatanin tyrmäys yllätykselle betsit, 12 erää aikaa lyödä vastapalloon Lopez pihalle. Toki alustavasti odotettavissa että Lopez pyyhkii miehellä lattiaa.
Mielellään kyllä näkisin Lopezin tuhoavan jokaisen tulevan ukon, ja pystyvän kunnon sotaa Lomaa vastaan (toki Loma on jo liian kova Ukko jota ei kyllä voita kukaan tässä sarjassa)
Eittämättä suhteellisen kovakätinen ukko kyseessä tähän sarjaan.
Huomion arvoista myös että miehen 18matsista 12 on 12eräisiä ollut.Miehellä kokemusta näin pitkistä matseista hyvin(tosin 7 12 erän matsia on voittanut tyrmäyksellä ennen aikaisesti)
Kummallakaan ei häävi lista ole / ei voittoja edes suhteellisen kovista ukoista, Lopezin paras voitto heikosta Tatlista, ja Nakatani otti viime matsissaan parhaan voittonsa 4erän tymäyksellä Hurricane Futasta
Teofimo toki hoitanut näytöstyyliin lähes jokaisen pro-matsinsa, toki aika avonaista pommittamista...Erittäin nuori mies kuitenkin kyseessä(21), niin kehitys harppauksia odotettavissa kyllä matsi matsilta.Saa nähdä onko tässä paikka laittaa Nakatanin tyrmäys yllätykselle betsit, 12 erää aikaa lyödä vastapalloon Lopez pihalle. Toki alustavasti odotettavissa että Lopez pyyhkii miehellä lattiaa.
Mielellään kyllä näkisin Lopezin tuhoavan jokaisen tulevan ukon, ja pystyvän kunnon sotaa Lomaa vastaan (toki Loma on jo liian kova Ukko jota ei kyllä voita kukaan tässä sarjassa)
Viimeksi muokannut Puncher, 30.06.2019 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Commey murskasi Beltranin keskeytyksellä(Beltranin viimeisimmästä keskeytyshäviöstä lähes 11vuotta).
Jos Nakatani ei pysty Lopezille antamaan kunnon haastetta, niin Commey tulee olemaan todella kova haaste Lopezille (IMO Commey tulee lyömään kokemattoman 21vuotiaan Lopezin pihalle, ja betsit tulee laitettua sille kunhan kerroin Commeyn keskeytysvoitolle on iso, toki vielä Lopezin pitää voittaa Nakatani)
Jos Nakatani ei pysty Lopezille antamaan kunnon haastetta, niin Commey tulee olemaan todella kova haaste Lopezille (IMO Commey tulee lyömään kokemattoman 21vuotiaan Lopezin pihalle, ja betsit tulee laitettua sille kunhan kerroin Commeyn keskeytysvoitolle on iso, toki vielä Lopezin pitää voittaa Nakatani)
Viimeksi muokannut Puncher, 30.06.2019 10:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Champion
Ottelu päättyi 8 erässä. Beltran useamman kerran lattiassa ottelun aikana. Täysin altavastaajana koko matsin ajan. Lopez vs Commey on jo sitten se ensimmäinen kunnon testi Lopezille, jos näitä rakenneltujen listojen miehiä ei niin lasketa. Commey näytti muuten nopealta Beltrania vastaan. Ei ehkä Lopezin luokkaa, mutta sen verran nopea, että sen laittaa jo merkille. Kevytsarja on nopeiden ja kovalyöntisten nyrkkeilijöiden heiniä tällä hetkellä. Pelkillä kovilla lyönneillä ei pärjää, myös jaloista on oltava nopea, kun mennään sellaisten kavereiden tasolle kuin Lopez, Commey ja Loma.Puncher kirjoitti: ↑29.06.2019 14:23 Commey murskasi Beltranin keskeytyksellä(Beltranin viimeisimmästä keskeytyshäviöstä lähes 11vuotta).
Jos Nakatani ei pysty Lopezille antamaan kunnon haastetta, niin Commey tulee olemaan todella kova haaste Lopezille (IMO Commey tulee lyömään kokemattoman ja amatööreissäkin pihalle lyödyn 21vuotiaan Lopezin pihalle, ja betsit tulee laitettua sille kunhan kerroin Commeyn keskeytysvoitolle on iso, toki vielä Lopezin pitää voittaa Nakatani)
Jep,sofokles kirjoitti: ↑29.06.2019 17:12Ottelu päättyi 8 erässä. Beltran useamman kerran lattiassa ottelun aikana. Täysin altavastaajana koko matsin ajan. Lopez vs Commey on jo sitten se ensimmäinen kunnon testi Lopezille, jos näitä rakenneltujen listojen miehiä ei niin lasketa. Commey näytti muuten nopealta Beltrania vastaan. Ei ehkä Lopezin luokkaa, mutta sen verran nopea, että sen laittaa jo merkille. Kevytsarja on nopeiden ja kovalyöntisten nyrkkeilijöiden heiniä tällä hetkellä. Pelkillä kovilla lyönneillä ei pärjää, myös jaloista on oltava nopea, kun mennään sellaisten kavereiden tasolle kuin Lopez, Commey ja Loma.Puncher kirjoitti: ↑29.06.2019 14:23 Commey murskasi Beltranin keskeytyksellä(Beltranin viimeisimmästä keskeytyshäviöstä lähes 11vuotta).
Jos Nakatani ei pysty Lopezille antamaan kunnon haastetta, niin Commey tulee olemaan todella kova haaste Lopezille (IMO Commey tulee lyömään kokemattoman ja amatööreissäkin pihalle lyödyn 21vuotiaan Lopezin pihalle, ja betsit tulee laitettua sille kunhan kerroin Commeyn keskeytysvoitolle on iso, toki vielä Lopezin pitää voittaa Nakatani)
Todella kova ukko tuo Commey, 29voittoa joista 26tyrmäyksellä kertoo karua kieltä, ja varsinkin se että mies tuhosi nyt Beltranin, ja sitä ennen mies tuhosi vielä pahemmin Chanievin (joka taas voitti tyrmäyskone Barroson).
Lopez ei ole saanut maistaa vielä Pro urallaan kovalyöntisen ukon pommeja, ja varsinkin sellaisen joka osaa nyrkkeillä, on henkisesti kova, ja leuka on graniittia( Commeyta ei ole koskaan tyrmätty).
Varsinkin tämä Beltarin tuhoaminen, lyömällä mies usemapaan kertaan lattiaan, nosti helvetisti kiinnostavuutta Commey vs Lopez matsiin (ja tuon matsin voittaja on kyllä kiinnostava Lomaa vastaan)
Nyt tulee tuohon matsiin viimeistään Hypessä olevan Lopezin kupla puhkemaan ( jos Lopez murskaa Commeynkin, niin sitten kyllä itsekin pidän miestä hypen arvoisena ja todellisena haasteena Lomalle)
Se matsi Rion kisojen ekalla kierroksella päättyi itseasiassa Oumihan pistevoittoon. Kaikki kolme tuomaria kirjasivat kaikki kolme erää ranskalaiselle, joka siis voitti matsin pistein 3-0 (3 x 30-27).
Matsissa oli vastakkain kaksi hyvin erilaista tyyliä. Toisella puolella erittäin pätevä amatöörinyrkkeilijä, jonka tyyli oli/on äärimmäisen omintakeinen ja pistekonearvostelun suuntaiseen kosketus-kilpailu-nyrkkeilyyn erinomaisesti istuva ja näistä syistä todella vaikea hallittavaksi kolmen erän matkalla. Ja toisella puolella selkeästi ammattinyrkkeilymenestykseen tähtäävä ammattinyrkkeilykulttuurissa kasvanut teini, jonka tyyli pyrki/pyrkii sekoittamaan voimalyöntiä ja olkapääblokkia, ja joka oli täysin näihin mertentakaisiin ja epäamerikkalaisiin amatöörivenkulavastustajiin tottumaton.
Mä katselin silloin matsia niin, että Oumiha voitti yhden erän selvästi. Ne kaksi muuta erää mä merkkasin Lopezille. Mä olisin siis antanut voiton Lopezille 29-28. Ne kaksi erävoittoa eivät tulleet Teofimolle mitenkään ehdottomalla erolla, joten mä näin tuloksen silloin ihan täysin hyväksyttävänä. Mun myös täytyy myöntää, että mä katson amatöörimatsejakin ammattinyrkkeilylaseilla. On hyvinkin mahdollista, että puhtaasti kosketusten määrää laskettaessa Oumiha saattoi olla ehtivämpi.
Matsin arvostelutuomarit olivat Sri Lankasta, Kiinasta ja Venäjältä, joten on täysin mahdollista, että heidän kosketuspintansa varsinaiseen ammattinyrkkeilyyn on saattanut olla lähes olematonta. Lopez ei ehkä oikein tajunnut, että oli ottamassa osaa ”kosketushippaan”. Mikä puolestaan saattaa selittää sen, että Lopez itse oli täysin hämmentynyt tuomiosta ja jäi istumaan keskelle kehää sen julistamisen jälkeen. Lopezin faija haukkui AIBAn korruptoituneeksi, mikä saattoi johtua siitä, että 1) hänkään ei tiennyt miten kansainväliset amatöörituomarit lajia arvostelevat, tai 2) faijat on lojaalisuudessa nyrkkeileviä poikiaan kohtaan joskus täysin sokeita, tai 3) AIBAn kisoissa oli ennenkin esiintynyt korruptiota. Vieläpä yleisökin buuasi tuomiolle, mutta se saattoi puolestaan johtua siitä, että Lopez edusti samaa mannerta, kuin se yleisö.
Oumiha on todella tekijämies, niin kuin Puncheri sanoi. Silti mä sanoisin, että jos hänet laitettaisiin tänään 12-eräiseen matsiin Lopezin kanssa, niin hänen voitonmahdollisuutensa olisivat korkeintaan sen kaltaista prosenttiluokkaa, jollaista Seldon71 tossa ilmoitti Nakatanille tai Tatlille oivallisessa kirjoituksessaan.
Vielä teki mieli sellainenkin kommentoida, että se antaisi Lopezin amatööriurasta täysin väärän kuvan, jos sanoisi, että ”hävisi heti, kun tuli tekijämies vastaan”. Vaikkei Teofimolla tainnut olla kansainvälisiä amatöörihuippuja vastaan kokemusta, niin kansallisella tasolla hän ehti tehdä todella kovaa jälkeä. Lopez voitti maan suurimman amatööriturnauksen Golden Glovesin 2015 ja voitti perään myös Olympic Trialsin, jonka voittaja on perinteisesti lähtenyt suoraan edustamaan maataan itse olympialaisiin, tai vähintäänkin päässyt karsimaan paikasta kisoihin. Mun luullakseni Lopezin tapaus oli ensimmäinen laatuaan, jossa se voittaja ei saanut yrittää edes karsia paikasta kenenkään kanssa. Tämä johtui siitä, että kevytsarjan olympiapaikan oli jo saanut itselleen uuden WSB-formaatin (World Series of Boxing, se AIBAn semi-pro liiga, jossa eri maiden joukkueet ottelevat vastakkain sarjapisteistä) ottelumenestyksensä perusteella Carlos Balderas -niminen Lopezin maanmies.
Lopezia ei siis päästetty karsimaan paikasta Balderasin kanssa, eikä myöskään osallistumaan USA:n väreissä karsintaturnauksiin ulkomaille. Lopez sai lopulta paikan vanhempiensa synnyinmaan Hondurasin väreissä ja muodosti yksinään heidän koko nyrkkeilyjoukkueen. Sinne WSB-touhuun Lopez ei itse päässyt, koska oli sen sääntöihin nähden alaikäinen 17-vuotiaana.
Se Balderas oli muuten mun omasta mielestäni yks Rion kisojen loistavimpia lupauksia ammattikehiin. Hän on vain vuoden Teofimoa vanhempi (s.1996) ja tällä hetkellä voittamaton nouseva nimi tässä samaisessa kevyessä sarjassa.
Kevyt sarja on muutenkin aivan huimia prospekteja pullollaan. Niistä kovin, ehkäpä jopa Lopeziakin kovempi, on Devin Haney. Hän on vieläpä vuoden nuorempi (s.1998), kuin itse Teofimo, ja ehtinyt jo niinkin huimalle tasolle, että hänenkin nimensä on tänä vuonna kirjattu perinteikkäälle The Ring -lehden listalle. Haney oli yksi maan kovimpia amatöörilupauksia ja havitteli paikkaa Rion olympialaisiin itsekin. Kun AIBA päätti poistaa pääsuojukset, se nosti kuulemma samalla osallistumisen alaikärajaa, niin ettei Haney ikänsä puolesta kelvannut Rioon. Hän ei jäänyt odottamaan Tokiota, vaan päätti ruveta ammattilaiseksi. Liian nuori hän oli silloin myös saamaan ammattilaislisenssiä kotimaassaan Yhdysvalloissa, joten aloitti uransa Meksikossa, missä ei ikärajoista ole samalla tavalla tarkkaa. Haney otteli sielä ensimmiset 4 matsiaan ala-ikäisenä tuntemattomana vierastyöläisenä, mutta tekee nyt nimeä voittamattomana ja yhtenä Eddie Hearnin Matchroomin kirkkaimpana toivona. Ihan niin kuin Lopez tekee, Bob Arumin Top Rankin kirkkaimpana toivona omaansa.
Oscar DeLaHoyan Golden Boy:lla on myös omansa. Sekin juuri kevyessä sarjassa. Hänen, Ryan Garcian, tarinassa on paljon samaa, kuin ikätoverinsa Haneyn vastaavassa. Hänkin on ollut häikäisevä amatööritähti omissa ikäluokissaan, mutta päättänyt olympiaikärajojen muuttuessa alkaa ammattilaiseksi. Myös hän joutui aloittamaan uransa silloin Meksikossa, ja hänkin otteli siellä 4 ensimmäistä matsiaan. Garcia on nyt niin ikään voittamaton ja iskenyt nimensä tänä vuonna jo Ringin listalle.
Noista Rion kisoista ponnistaa myös Walesin uusi velho Joe Cordina. Hän on muutaman vuoden noita jenkkipoikia vanhempi, muttei vielä ehtinyt ihan niin lähelle maailman kärkeä ammattikehissä. Voittamaton on hänkin ja on mun mielestäni ehkäpä Euroopan paras prospekti lähivuosia kevyen sarjan kärkikahinoihin. Siellä Rion kisoissa Cordina hävis tokalla kierroksella Uzbekille ja oli ekallakin tiukoilla filippiiniläisen kanssa. Mä en silloin vielä osannut innostua Cordinasta, mutta hänen otteensa edellisessä ammattilaismatsissaan, jossa voitti Lonsdale-vyön, oli upeeta katsottavaa. Oumihaankin Cordina liittyi noissa kisoissa sillä tavalla, että oli hävinnyt Euroopan olympiakarsintojen finaalissa juuri hänelle.
Tosta viiden nimen joukosta löytyy kohtuullisella todennäköisyydellä ainakin yks nimi, joka ylettää jopa jonkun sarjan kärkipaikalle jossain vaiheessa. Jos se ei sitten o jo Lopez vielä tässä kevyessä sarjassa.
Mä oon samaa mieltä, että on Commey tulisi olemaan todella maukas testi Lopezille. Niin kuin sanot, Commey on paljon enemmän vaikea voitettava, kun Nakatani (mä luulen) tai Lopezin kukaan aiempi. Siinä matsissa viimeistään mitataan Teofimon omaleimainen puolustustyyli. Hänhän tykkää astella eteenpäin tutkien paikkoja omille koville iskuille ja samalla pitää usein molemmat kädet vartalon suojana ja ottaa päähän kohdistuneet iskut pois väistöillä, nostaen oikeaa hanskaa torjuntaan vain ajoittain, vasenta ei lähes ollenkaan. Se on kovin rohkea tyyli, kun vastustajan iskut alkavat lentää kohti entistä kovempina, nopeampina ja yllättävämpinä. Commeyn oikean suoran luulisi herättävän jo vähän kunnioitusta. Mayweatherin olkapääntaakse väistöjä on jo monikin yrittänyt imitoida. Jotkut imitaatiot ovat toimineet hyvinkin, mutta vain tietylle tasolla asti. Ihan terävimmällä huipulla sen puolustustyylin on saanut toimimaan vain Floyd itse - eikä hänkään kaikkein kovimmassa seurassa yleensä yhtä kovasti eteenpäin ja voimalyönteihin pyrkinyt. Katsotaan miten käy Teofimon.Puncher kirjoitti: ↑29.06.2019 14:23 Commey tulee olemaan todella kova haaste Lopezille… IMO Commey tulee lyömään kokemattoman …21vuotiaan Lopezin pihalle… Lopez ei ole saanut maistaa vielä Pro urallaan kovalyöntisen ukon pommeja, ja varsinkin sellaisen joka osaa nyrkkeillä, on henkisesti kova, ja leuka on graniittia… Nyt tulee tuohon matsiin viimeistään Hypessä olevan Lopezin kupla puhkemaan
First round defeat tarkoittikin RIO:ssa tulleen turnauksen ensimmäisellä kierroksella tappio.Itse en matsia ole nähnyt (eikä juurikaan tule amatööri matseja seurattua). Hyvä korjaus Yii:ltä, muokkasin pois.
Hyvää tekstiä menneisyydestä Yii kirjoittaa, erittäin kattavasti. Mutta olisi myös kiinnostavaa kuulla tulevaisuuden matseista (joita ei ole vielä matsattu) analyysiä, siis sellaista jota ei voi mistään lukea / googlella löytää tiedot, vaan joutuu itse analysoimaan/ spekuloimaan että kumpi voittaa ja miksi / miten.
Esim Nakatani vs Lopez, mahdollisesti Commey vs Lopez. Jne muihinkin tuleviin matseihin mitä on tulossa yleisestikin.
Hyvää tekstiä menneisyydestä Yii kirjoittaa, erittäin kattavasti. Mutta olisi myös kiinnostavaa kuulla tulevaisuuden matseista (joita ei ole vielä matsattu) analyysiä, siis sellaista jota ei voi mistään lukea / googlella löytää tiedot, vaan joutuu itse analysoimaan/ spekuloimaan että kumpi voittaa ja miksi / miten.
Esim Nakatani vs Lopez, mahdollisesti Commey vs Lopez. Jne muihinkin tuleviin matseihin mitä on tulossa yleisestikin.
Melko samaa tarkoittaa, mutta tarkentaisin että "kovuudesta" puhuttaessa yleensä on kyse nyrkkeilijän synnynnäisistä ominaisuuksista ja "luonteesta". Eli asiasta jota ei kovin syvällisesti pysty harjoittelulla yms. muuttamaan.
Minä en syyttäisi Edistä "pehmeäksi", mutta olen kyllä sitä mieltä että MIKÄÄN Edisin aiemmin salilla tai kehässä kokema ei mitenkään valmistanut häntä vastaanottamaan Lopezin lyöntivoimaa. Tuloksena oli tietynlainen shokkivaikutus ja sen jatkoseurauksena periksiantaminen ja luovutus.
Jos Tatli olisi aiemmin altistettu kovaiskuisille (vaikka muuten vähän huonommillekin) vastustajille, niin kyky reagoida tilanteeseen olisi ollut varmasti parempi. Mihin se sitten olisi RIITTÄNYT on taas ihan eri asia.
-
- Champion
Minä taas olen sen köökkipsykologisuuntauksen kannattaja, että ihmisen luonne ja luonto nimenomaan on olosuhteiden ja elämänkokemuksen tuotetta hyvin pitkälle. Mun mielestäni, jos on asennetta, niin kovuuttakin voi tietentahtoen kehittää. Luonnetta ainakin, miten ymmärrän mitä sillä tässä yhteydessä tarkoitetaan. Olemalla kovissa paikoissa tottuu olemaan kovissa paikoissa. Synnynnäinen kovuus varmaan ainakin vaikuttaa siihen, että nyrkkeilyaloitettuaan jatkaako hommaa senkin jälkeen kun sattuu ekan kerran nenään.seldon71 kirjoitti: ↑30.06.2019 20:58Melko samaa tarkoittaa, mutta tarkentaisin että "kovuudesta" puhuttaessa yleensä on kyse nyrkkeilijän synnynnäisistä ominaisuuksista ja "luonteesta". Eli asiasta jota ei kovin syvällisesti pysty harjoittelulla yms. muuttamaan.
Minä en syyttäisi Edistä "pehmeäksi", mutta olen kyllä sitä mieltä että MIKÄÄN Edisin aiemmin salilla tai kehässä kokema ei mitenkään valmistanut häntä vastaanottamaan Lopezin lyöntivoimaa. Tuloksena oli tietynlainen shokkivaikutus ja sen jatkoseurauksena periksiantaminen ja luovutus.
Jos Tatli olisi aiemmin altistettu kovaiskuisille (vaikka muuten vähän huonommillekin) vastustajille, niin kyky reagoida tilanteeseen olisi ollut varmasti parempi. Mihin se sitten olisi RIITTÄNYT on taas ihan eri asia.
- Minkä kirjoitin, sen kirjoitin -
Lopez vs Nakatani 19.7. Onko matsi Lopezin heiniä ja kuinka ylivoimaisesti? Itseä kiinnostaa se, että onko Nakatanista isompi vastus Lopezille kuin Tatlista oli? Taidot ja osaaminen kallistuu Lopezin puoleen, mutta entäs sitten tahto puolella? Jotenkin en usko, että Nakatani menisi vapaaehtoisesti lattiaan ja siellä odottelisi ottelun loppua. Kasvoja ei saa menettää kehässä ja tämä voi tuoda sisukkaan lisän otteluun, ellei Nakatani sitten tule täydellisesti tyrmätyksi.
Todennäköisesti Lopez voittaa, niinkuin täälläkin moni uskoo. En kuitenkaan usko, että Nakatani antaa voiton hänelle ilman taistelua. Ottelun väri on mielestäni siinä, että näkee kuinka paljon enemmän Nakatani on valmis taistelmaan Lopezia vastaa verrattuna Tatliin.
Toki yllätyskin kelpaisi minulle. Siis se, että Nakatani ottaisi ja voittaisi ottelun. Lopez on vielä nuori eikä tappio olisi mikään maailmanloppu.
Ghanan sitkeällä ajokoiralla, Richard Commeylla (32), on IBF titteli. Mies on hävinnyt joskus Shafikoville ja Robert Easter Jr:lle. Lopez vs. Nakatani ottelun voittaja pääse testaamaan kykynsä Commeyn kanssa.
Todennäköisesti Lopez voittaa, niinkuin täälläkin moni uskoo. En kuitenkaan usko, että Nakatani antaa voiton hänelle ilman taistelua. Ottelun väri on mielestäni siinä, että näkee kuinka paljon enemmän Nakatani on valmis taistelmaan Lopezia vastaa verrattuna Tatliin.
Toki yllätyskin kelpaisi minulle. Siis se, että Nakatani ottaisi ja voittaisi ottelun. Lopez on vielä nuori eikä tappio olisi mikään maailmanloppu.
Ghanan sitkeällä ajokoiralla, Richard Commeylla (32), on IBF titteli. Mies on hävinnyt joskus Shafikoville ja Robert Easter Jr:lle. Lopez vs. Nakatani ottelun voittaja pääse testaamaan kykynsä Commeyn kanssa.
Nakatani vaikuttaa (lyhyen youtupe-oppimäärän tarkastelun perusteella) varsin sähäkältä äijältä - "leuankestosta" ei hajua, mutta todella aktiivinen ja monipuolinen kaveri kyseessä. Tempo (jaloissa ja käsissä) varmasti riittää aiheuttamaan haasteen Lopezille, mutta riittääkö liike väsyttämään ja onko japsin kippi riittävä satuttamaan? Jos menee loppuerille, niin varsin mielenkiintoinen taisto tulossa - mun mielestä Nakatani on semmonen "2.0 uppgrade Tatlista"
Jos Nakatanilla ei ole riittävästi iskuvoimaa, tulee Lopez murskaamaan miehen niinkuin Tatlinkin, toivottavasti Nakatani kaatuu saappaat jalassa jos on kaatuakseen ja nähdään kaikkensa kehässä antava taistelija. Edikseltä Lopez löi heti luonnon pois, ja matsi loppuikin pelokkaaseen luovutukseen.
Jos / kun Nakatani ei pärjää Lopezille, Commey matsia odotan erittäin mielenkiinnolla... Jos Lopez murskaa Commeynkin niin sitten on todellinen tähti tämä Lopez, ja todellinen haastaja Lomachenkolle.
Jos / kun Nakatani ei pärjää Lopezille, Commey matsia odotan erittäin mielenkiinnolla... Jos Lopez murskaa Commeynkin niin sitten on todellinen tähti tämä Lopez, ja todellinen haastaja Lomachenkolle.